LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] belediging van de politie naar mij in persoon

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Georges1

belediging van de politie naar mij in persoon

Ongelezen bericht door Georges1 »

Hoi Henny,
Laatst gewijzigd door Georges1 op 12 mar 2018 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Georges1

Re: belediging van de politie naar mij in persoon

Ik ben geen Don Quichot, zo heet ik niet!!!
Ik heet Georges .............

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Georges1 schreef:Hoi Henny,
Dat maakt, denk ik, helemaal niets uit voor de politie. Politiefunctionarissen die bekend zijn met deze
problematiek, kunnen daar eventueel rekening mee houden, maar een politiefunctionaris die hiermee
niet bekend is, blijft afgaan op de gegevens zoals deze in onze systemen staan en dat is en blijft zijn
geboortenaam ........ Er zijn naar mijn mening voor ....... twee afdoende oplossingen
voorhanden, namelijk een formele naamswijziging of zich niet langer druk maken op dit non-issue.
Anders voorzie ik dat deze Don Quichot zijn strijd tot in eeuwigheid moet voeren. Hij zou overigens
ook kunnen proberen zich zodanig te gedragen dat hij geen contact hoeft te hebben met de politie.
Ik realiseer mij dat jij met dit antwoord niets opschiet, maar mooier kan ik het niet maken.
Met vriendelijke groet,
Ben ........................
interne onderzoeken.
Tel. 06 ........
[email protected]
En... vertel eens, waar gaat dit over?

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Heeft 5 berichten maar met zoeken vind je er maar 1.. ra ra ;)

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Enige toelichting van Georges lijkt mij gewenst.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Georges1 schreef:Hoi Henny,
Dat maakt, denk ik, helemaal niets uit voor de politie. Politiefunctionarissen die bekend zijn met deze
problematiek, kunnen daar eventueel rekening mee houden, maar een politiefunctionaris die hiermee
niet bekend is, blijft afgaan op de gegevens zoals deze in onze systemen staan en dat is en blijft zijn
geboortenaam ........ Er zijn naar mijn mening voor ....... twee afdoende oplossingen
voorhanden, namelijk een formele naamswijziging of zich niet langer druk maken op dit non-issue.
Anders voorzie ik dat deze Don Quichot zijn strijd tot in eeuwigheid moet voeren. Hij zou overigens
ook kunnen proberen zich zodanig te gedragen dat hij geen contact hoeft te hebben met de politie.
Ik realiseer mij dat jij met dit antwoord niets opschiet, maar mooier kan ik het niet maken.
Met vriendelijke groet,
interne onderzoeken.
Tel. 06 ........
[email protected]
Uit dit bericht begrijp ik dat je een geschil met meerdere agenten hebt? Wat is je vraag aan het forum, oftewel: hoe kunnen wij je helpen?

Georges1

Ik ben in Nederland getrouwd. En hierbij heb ik de achternaam van mijn partner overgenomen. Volgens de Basisregistratie Personen (BRP) (https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... rsonen-brp) wordt de naam bij elke overheidsinstantie doorgevoerd en door gebruikt. Stel, ik ontvang een brief van de overheid, dan is de aanhef hetzelfde als achternaam van mijn partner. Zie ook https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... -8803.html.

Ik heb per mail een klacht over discriminatie tegen mij ingediend bij Artikel1, de ombudsman, en de politie. Ik heb bij Artikel1 mailwisseling opgevraagd tussen Artikel1 en de politie. In deze correspondentielog las ik tot grote verbazing dat de politieambtenaar mij 'Don Quichot' noemde. Deze naam wordt gebruikt voor een 'dwaas persoon'.
Een politieambtenaar hoort zicht professioneel te gedragen en niet achter iemands rug om iemand een beledigende naam te geven.
Ik, als burger, mag een politieagent niet beledigen met de naam 'Don Quichot' en andersom ook niet.
Wij horen elkaar te respecteren en niet te beledigen.

In het forum wil ik graag aandacht besteden aan de manier waarop de politie met de burger omgaat.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

En waar bestaat die discriminatie uit?

Stel dat jij een onzinnige klacht indient, en daarover blijft doordrammen, dan snap ik de benaming namelijk wel.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Georges1 schreef:Ik ben in Nederland getrouwd. En hierbij heb ik de achternaam van mijn partner overgenomen. Volgens de Basisregistratie Personen (BRP) (https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... rsonen-brp) wordt de naam bij elke overheidsinstantie doorgevoerd en door gebruikt. Stel, ik ontvang een brief van de overheid, dan is de aanhef hetzelfde als achternaam van mijn partner. Zie ook https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... -8803.html.

Ik heb per mail een klacht over discriminatie tegen mij ingediend bij Artikel1, de ombudsman, en de politie. Ik heb bij Artikel1 mailwisseling opgevraagd tussen Artikel1 en de politie. In deze correspondentielog las ik tot grote verbazing dat de politieambtenaar mij 'Don Quichot' noemde. Deze naam wordt gebruikt voor een 'dwaas persoon'.
Een politieambtenaar hoort zicht professioneel te gedragen en niet achter iemands rug om iemand een beledigende naam te geven.
Ik, als burger, mag een politieagent niet beledigen met de naam 'Don Quichot' en andersom ook niet.
Wij horen elkaar te respecteren en niet te beledigen.

In het forum wil ik graag aandacht besteden aan de manier waarop de politie met de burger omgaat.
Als ik kijk naar je berichten heeft die politie agent een goede benaming aan je gegeven. Wat heeft dat te maken met discriminatie? Je mag iemand toch wel dwaas noemen?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar ik begrijp uit de mailwisseling dat er ergens iets niet goed gaat met het gebruik van de achternaam? Welke achternaam staat er in het systeem, de naam van je partner, of die je bij je geboorte hebt meegekregen? En als het laatste het geval is, waarom wordt dit bij de politie dan niet gewijzigd?

Waarom heb je geconcludeerd dat er sprake is van discriminatie op grond van artikel 1?

Dat je als 'Don Quichot' wordt aangeduid is natuurlijk niet netjes. Denk je dat ze jou als een 'dwaas persoon' beschouwen, of als iemand die bezig is met een strijd die hij nooit zal winnen omdat die strijd alleen in zijn eigen hoofd zit? Daar zit een nuance-verschil in snap je.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Er is dus mailverkeer geweest tussen een politie ambtenaar en iemand van Artikel1. Daarin zit een passage waarin de naam Don Quichot zit. In hoeverre is dat discriminatie naar u toe en waarom denkt u dat?
Maar wat heeft dat te maken met het aannemen van de naam van uw partner bij het aangaan van het huwelijk?

Georges1

En de politie is ook verantwoordelijk voor de veiligheid opstraat. Dus de politie moet mijn veiligheid garanderen en als ze mij Don Quichot noemen, waar kan ik dan nog naartoe???

Ik heb een fatsoenlijke baan in de ICT en ben dus geen Don Quichot.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Georges1 schreef:En de politie is ook verantwoordelijk voor de veiligheid opstraat. Dus de politie moet mijn veiligheid garanderen en als ze mij Don Quichot noemen, waar kan ik dan nog naartoe???
Ggz.

Succes.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Georges1 schreef: ............In deze correspondentielog las ik tot grote verbazing dat de politieambtenaar mij 'Don Quichot' noemde. Deze naam wordt gebruikt voor een ' dwaas persoon '.
Een politieambtenaar hoort zich professioneel te gedragen en niet achter iemands rug om iemand een beledigende naam te geven..........
Een politieambtenaar mag dit ( en van alles en nog wat) misschien wel denken , maar dit zeker niet in een correspondentielog zwart op wit over iemand schrijven . Discriminatie is het niet .....het riekt wel naar manipulatie en professioneel is het zeker niet.

HADES2001

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Ok je springt wel erg snel in de slachtofferrol.
Er is niks aan de hand, en dat hele verhaal dat je nu opeens niet bij de politie terecht kan. Denk dat je dan eerst zal moeten vertellen waarom je “gediscrimineert” zou zijn.
Een ambtenaar noemt je niet zomaar Don Quichot, en menig persoon op dit forum heeft wel is discriminatie van de hoogste daken geschreeuwt terwijl er niets aan de was

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Georges1 schreef:En de politie is ook verantwoordelijk voor de veiligheid opstraat. Dus de politie moet mijn veiligheid garanderen en als ze mij Don Quichot noemen, waar kan ik dan nog naartoe???
Als jij de politie nodig hebt kun je gewoon 112 bellen, zij helpen ook dwazen.

HADES2001

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Bedankt aan allen die in ieder geval de openingspost hebben veiliggesteld
Want zoals verwacht hebben we niet het antwoord gegeven waar TS op hoopte

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Citaat van ene Ben naar ene Henny :
Hoi Henny,
voorhanden, namelijk een formele naamswijziging of zich niet langer druk maken op dit non- issue .
Met vriendelijke groet,
interne onderzoeken.
Tel. 06 ........
[email protected]
Deze Ben van interne onderzoeken behoort dit niet zo te doen.
Bovendien : uit de OP :
George is getrouwd en heeft de naam van zijn partner aangenomen en staat zo ook in BRP .
Kennelijk staat de geboortenaam van George bij de politie in hun systeem en deze Ben noemt het gedoe met de naam dan ook nog een non-issue en moet George maar zorgen dat hij geen contact met de politie hoeft te hebben :o
En wanneer deze Georges dan vecht voor de juiste naam is hij een Don Quichot ???
Zo begrijp ik het zo.n beetje .

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Georges1 schreef: Ik heb een fatsoenlijke baan in de ICT en ben dus geen Don Quichot.
Een Don Quichotte is niet zozeer een dwaas, maar iemand die een hopeloze en vaak niet te winnen strijd voert tegen iets wat in zijn ogen heel groot en belangrijk is, maar wat in werkelijke een futiliteit is. Dat deze strijd vaak een dwaze strijd is maakt hem zelf nog niet tot een dwaas. En maakt een vergelijking met Don Quichotte ook vniet een belediging. Op zijn slechtst zou ik het een Geuzennaam willen noemen.

Uit dit topic is niet te halen waar de boosheid of strijd van TS nu eigenlijk over gaat. Maar op het eerste gezicht lijkt het mij ook enigszins een strijd als een Don Quichotte.

Gesloten