16again schreef:tttlocke schreef:... hierbij maakt het weinig hoe deze wordt uitbetaald
Natuurlijk maakt dat wel uit. Mensen weten het echter niet, omdat het verzwegen wordt in de media, het NPO journaal voorop. Dat is een kwalijke zaak en maakt de berichtgeving voor dat deel in ieder geval gedeeltelijk (activistisch) nepnieuws.
Voor mij maakt dat niets uit. Ik zou er graag 50% bij hebben, of dat nu betaald wordt in bitcoins , aandelen, AH voordeelbonnen of airmiles .....
Overigens, beloning in deze kwestie in aandelen vind ik juist extra kwalijk. Dit kan de top verleiden tot extra riskant bestuur. Pakt het goed uit, dan stijgt het eigen aandeel, pakt het slecht uit dan schiet de belastingbetaler weer te hulp....
U rommelt een beetje met het quoten. De tekst die u quote als de mijne, is van uzelf.
En vervolgens lijkt het alsof de volgende 3 zinnen van u zijn, terwijl ik die geschreven heb.
Afijn, mijn punt is dat het wel uitmaakt terwijl u zei dat het niet uit maakt, hetgeen u nu corrigeert naar: 'het maakt
mij niets uit' (wat een andere betekenis heeft), om daarna direct uzelf tegen te gaan spreken door te stellen dat de gekozen uitbetaling juist extra kwalijk is (en dat het dus wel uitmaakt).
Tsja...
Terug naar ING:
Deze hele gang van zaken doet mij denken aan een 'mob' die op sociale media een individu aanvalt om een paar verkeerd begrepen woorden: het individu moet door de moreel superieuren op de knieën gedwongen en een schuldbekentenis moet worden ontfutseld. De mob wordt bevestigd in zijn morele superioriteit: kijk ons eens deugen, wij zijn betere mensen dan jullie!
De mob is hier: campagnevoerende politici en activistische media. Jan Publiek staat grotendeels aan de zijlijn. Argumenten tellen niet. Alleen (gespeelde) verontwaardiging: 'schaamteloos!', 'wereldvreemd!', 'idioot!'. Alleen emotie en gevoel telt. Er is geen debat en er geen debat mogelijk.
Die Klaver tweette na de intrekking van het voorstel door ING dat dat een 'overwinning' was.
O ja?
Wat is dan de winst voor Nederland, de Nederlandse samenleving, de Nederlands economie, de toekomst?
Ik zie alleen verlies.