LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rentalcars: problemen met autohuur in Marokko
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 13 mar 2018 19:37
Rentalcars: problemen met autohuur in Marokko
Op 23 febr jl hebben wij bij RC een auto gehuurd om een rondreis te maken door Marokko. Op vrijdag 23-02 willen wij de auto ophalen op het vliegveld van Marrakech en stuiten daar al op het eerste probleem. We moeten een borg betalen van omgerekend 5000 euro, daar onze creditkaart maar gebruikt kan worden tot 2500 euro moesten wij gebruik maken van 2 creditkaarten. dit mocht uiteindelijk maar toen was er al enige tijd verstreken. Toen de mensen van RC het bedrag wilden innen zijn er verscheidene betaalpogingen gedaan maar de creditkaart gaf onvoldoende saldo aan. Hierop hebben we besloten met een taxi ( op eigen kosten) maar eerst naar het hotel te gaan en contact te leggen met de creditkaart maatschappij. Hier kwam de aap al gauw uit de mouw het personeel van RC heeft een nul teveel ingevoerd en wilde ipv 25.000.00 dirham 250.000.00 Dirham afschrijven. De volgende dag met de taxi ( uiteraard weer op onze kosten ) terug naar het vliegveld om dan toch de auto op te halen. Deze konden we nadat de creditkaartmaatschappij de fout had hersteld ophalen op een parkeer terrein. Daar diende het volgende probleem zich aan de brandstoftank was zo leeg dat het lampje al ging branden. Dus in een drukke stad als Marrakech mag je dan gelijk op zoek naar een benzinestation niet echt een leuk begin van een vakantie helemaal niet na de dag ervoor. op dinsdag 27 febr deed zich opnieuw een probleem voor er was een bedrag afgeschreven van 750 euro van de creditkaart, wij moesten gelijk denken aan de vele pogingen om geld te innen op het vliegveld. Dus gelijk de creditkaart blokkeren en onderzoek volgt. Na een aantal rustige vakantie dagen willen we de auto zoals afgesproken op vrijdag 02 maart inleveren voor 19:00 uur bij een hotel in Fez. Om 15:00 uur daar aangekomen en ja hoor de balie was onbemand van RC. Contact gezocht en daar werd ons gezegd dat we maar moesten wachten tot 19:00 uur omdat er geen personeel was om onze sleutels in ontvangst te nemen. Na 2 uur wachten op de parkeerplaats van het hotel besloten om maar met een taxi naar ons hotel te gaan en weer terug te gaan naar de auto om 19:00 uur. En ja hoor aangekomen bij ons hotel telefoon en er was iemand bij de auto dus de taxi maar weer omkeren. We hebben inmiddels contact gehad met RC en die willen na overleg van de bonnen van de gemaakte taxi kosten!!!! Krijg je die en dat In Marokko? onze onkosten vergoeden en we kunnen korting krijgen wanneer we weer een auto willen huren. Nou bij RENTAL CARS nooit weer, men praat niet over de dag minder dat we gebruik hebben kunnen maken van de auto, de fout die ze zelf hebben gemaakt bij het innen van de borg. We hebben jarenlange ervaringen met het huren van een auto ( bij ander maatschappijen) in oa Curacao, Israel, Spanje, Italie etc maar hebben nooit een borg hoeven te betalen. Rental Cars vermeld het inderdaad maar dan moet je wel een keer of drie doorklikken onder de voorwaarden. Hiermee wil ik dus andere mensen waarschuwen en vooral jongeren ik neem aan dat niet iedereen zo 5000 euro of meer achter de hand heeft een een borg, de dame van de creditkaart maatschappij gaf ook al aan het een belachelijk hoog bedrag te vinden en dit nog niet eerder te hebben gehoord dus een gewaarschuwd mens telt voor twee. Christel.
Laatst gewijzigd door Radar op 23 mar 2018 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast
Reden: Onderwerp aangepast
Re: Rentalcars: problemen met autohuur in Marokko
Wat een gestuntel.
Ik zou meteen door zijn gelopen naar de volgende balie en bij een andere maatschappijk de auto hebben afgenomen.
€5000,- borg is onreel tenzij je een rolls of Ferrari zou willen huren, blijkbaar ben u er echter toch mee akkoord gegaan?
Ik zou meteen door zijn gelopen naar de volgende balie en bij een andere maatschappijk de auto hebben afgenomen.
€5000,- borg is onreel tenzij je een rolls of Ferrari zou willen huren, blijkbaar ben u er echter toch mee akkoord gegaan?
Re: Rentalcars: problemen met autohuur in Marokko
Bij de plaatselijke garage kun je voor minder een auto kopen en na vakantie tegen iets lagere prijs inleveren....
Bij schade krijg je minder en voordelig verzekeren is mogelijk.
Dit soort bedrijven vooraf uitzoeken en voorwaarden lezen en ik heb geen kaart dus ook geen €5000,- borg...
Dat betekend dat de gereserveerde stil blijft staan.
Dan moeten ze wel redelijke voorwaarden maken.
Alleen als je een Ferrari of Porsche zou lenen zou dit bedrag redelijk zijn geweest....
Bij schade krijg je minder en voordelig verzekeren is mogelijk.
Dit soort bedrijven vooraf uitzoeken en voorwaarden lezen en ik heb geen kaart dus ook geen €5000,- borg...
Dat betekend dat de gereserveerde stil blijft staan.
Dan moeten ze wel redelijke voorwaarden maken.
Alleen als je een Ferrari of Porsche zou lenen zou dit bedrag redelijk zijn geweest....
Re: Rentalcars: problemen met autohuur in Marokko
Bij de plaatselijke garage kun je voor minder een auto kopen en na vakantie tegen iets lagere prijs inleveren....
Bij schade krijg je minder en voordelig verzekeren is mogelijk.
Dit soort bedrijven vooraf uitzoeken en voorwaarden lezen en ik heb geen kaart dus ook geen €5000,- borg...
Dat betekend dat de gereserveerde stil blijft staan.
Dan moeten ze wel redelijke voorwaarden maken.
Alleen als je een Ferrari of Porsche zou lenen zou dit bedrag redelijk zijn geweest....
In veel landen dien je ingezetene te zijn of een lokaal gevestigd bedrijf te hebben voor de tenaamstelling.
Geen creditcard?? Nagenoeg bij geen enkele verhuurder kan je een auto huren zonder creditcard i.v.m. garantstelling , te innen huur , schade eigen risico (indien van toepassing) e/o eventuele verrekening van bekeuringen en brandstof.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 13 mar 2018 19:37
Re: Rentalcars: problemen met autohuur in Marokko
Ja doorlopen naar een andere balie is een mogelijkheid maar ben je ruim 500 euro kwijt die je vooraf mag voldoen, was het maar zo makkelijk. Christel.
Re: Rentalcars: problemen met autohuur in Marokko
Heb nog nooit 1 cent vooraf hoeven te betalen voor een auto reservering, dus dat zou al genoeg zeggen om daar vooral niet te boeken.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 21 mar 2018 18:58
Re: Rentalcars: problemen met autohuur in Marokko
Via Rentalcars een auto gehuurd om vanaf Marrakech 10 dagen door Marokko te gaan trekken. Op de luchthaven kwamen we erachter dat de borg bijna 5000 euro bedroeg; hadden we kunnen weten wanneer we 3x doorgeklikt hadden op de site. Dat de auto al flink wat jaren oud was, rondom onder de deuken en krassen zat en bovendien al bijna een ton op de km teller had staan en dus als dagwaarde aardig in de buurt van borg kwam maakt blijkbaar niet uit. Stel je voor dat je de borg niet zou kunnen betalen dan sta je daar zonder auto en naar het bedrag wat je betaald hebt als huur kun je natuurlijk fluiten.
Op de luchthaven is echter (voor t betalen van de borg) door de medewerker geprobeerd om 22.000 euro te reserveren. Dit hadden we kunnen zien wanneer we de moeite hadden genomen om goed mee te kijken op t kleine schermpje van het pinapparaat in de donkere stand waar t bedrag in Dirhams stond aangegeven. Omdat we het bericht onvoldoende saldo maar bleven zien kregen we geen auto mee en zijn maar met een taxi afgedropen naar ons hotel. Na telefonisch contact met Visa werd ons duidelijk dat wij niets verkeerds hadden gedaan tijdens de pintransactie (we twijfelden ondertussen overal aan) dus de volgende dag weer met een taxi terug naar Rentalcars. De ca. 40 euro voor beide taxiritten hadden we wellicht gecompenseerd kunnen krijgen wanneer we zo allert waren geweest om de chauffeurs om een betalingsbewijs te vragen.
Ook de dag extra huur wordt niet gecompenseerd want stelt Rentalcars: u hebt de auto zelf een dag te laat opgehaald.
We kregen een auto mee met een brandend benzinelampje. Eigen schuld zegt Rentalcars: de auto die voor u bedoeld was was wel helemaal volgetankt maar die hebben we aan een andere verhuurder meegeven, want u nam de auto niet mee op de afgesproken dag. De auto met de lege tank hebt u meegekregen omdat er nog geen tijd was geweest om te tanken. Terwijl bij het afhaalpunt een aantal medewerkers van Rentalcars lekker ontspannen onderuitgezakt zaten te socializen.
Tot overmaat van ramp bleek een dag later dat er met de bewuste creditcard een betaling van 750 euro was gedaan bij een bedrijf in de VS. Gelukkig is dit heel snel en prettig door Visa opgelost. En ik kan het niet hard maken dat dit door de medewerker van Rentalcars gedaan is maar het geeft wel te denken.
Op het afleverpunt voor de auto troffen we een leeg tafeltje aan met een telefoonnummer. Na telefonisch contact en de toezegging dat er iemand naar ons toe zou komen duurde het ervolgens bijna 2 uur totdat de medewerker uiteindelijk op kwam dagen om de auto in ontvangst te nemen. We moesten natuurlijk wel wachten want anders hadden we misschien die belachelijke hoge borg ook nog verspeeld.
Maar wat mij boven alles het meeste stoort is de reactie van Rentalcars. Het lijkt er op dat ze daar maar 1 opdracht hebben; klanten met klachten afpoeieren ipv klachten serieus te nemen.
Wij zijn frequente reizigers en maken elk jaar wel een paar keer gebruik van een huurauto. Maar door de reactie van de klantenservice voortaan nooit meer bij Rentalcars.
Op de luchthaven is echter (voor t betalen van de borg) door de medewerker geprobeerd om 22.000 euro te reserveren. Dit hadden we kunnen zien wanneer we de moeite hadden genomen om goed mee te kijken op t kleine schermpje van het pinapparaat in de donkere stand waar t bedrag in Dirhams stond aangegeven. Omdat we het bericht onvoldoende saldo maar bleven zien kregen we geen auto mee en zijn maar met een taxi afgedropen naar ons hotel. Na telefonisch contact met Visa werd ons duidelijk dat wij niets verkeerds hadden gedaan tijdens de pintransactie (we twijfelden ondertussen overal aan) dus de volgende dag weer met een taxi terug naar Rentalcars. De ca. 40 euro voor beide taxiritten hadden we wellicht gecompenseerd kunnen krijgen wanneer we zo allert waren geweest om de chauffeurs om een betalingsbewijs te vragen.
Ook de dag extra huur wordt niet gecompenseerd want stelt Rentalcars: u hebt de auto zelf een dag te laat opgehaald.
We kregen een auto mee met een brandend benzinelampje. Eigen schuld zegt Rentalcars: de auto die voor u bedoeld was was wel helemaal volgetankt maar die hebben we aan een andere verhuurder meegeven, want u nam de auto niet mee op de afgesproken dag. De auto met de lege tank hebt u meegekregen omdat er nog geen tijd was geweest om te tanken. Terwijl bij het afhaalpunt een aantal medewerkers van Rentalcars lekker ontspannen onderuitgezakt zaten te socializen.
Tot overmaat van ramp bleek een dag later dat er met de bewuste creditcard een betaling van 750 euro was gedaan bij een bedrijf in de VS. Gelukkig is dit heel snel en prettig door Visa opgelost. En ik kan het niet hard maken dat dit door de medewerker van Rentalcars gedaan is maar het geeft wel te denken.
Op het afleverpunt voor de auto troffen we een leeg tafeltje aan met een telefoonnummer. Na telefonisch contact en de toezegging dat er iemand naar ons toe zou komen duurde het ervolgens bijna 2 uur totdat de medewerker uiteindelijk op kwam dagen om de auto in ontvangst te nemen. We moesten natuurlijk wel wachten want anders hadden we misschien die belachelijke hoge borg ook nog verspeeld.
Maar wat mij boven alles het meeste stoort is de reactie van Rentalcars. Het lijkt er op dat ze daar maar 1 opdracht hebben; klanten met klachten afpoeieren ipv klachten serieus te nemen.
Wij zijn frequente reizigers en maken elk jaar wel een paar keer gebruik van een huurauto. Maar door de reactie van de klantenservice voortaan nooit meer bij Rentalcars.
Re: Rentalcars: problemen met autohuur in Marokko
Onderwerpen samengevoegd door moderatie.