| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] elektra vlakbij water
elektra vlakbij water
Dag beste leden,
Wij hebben 16 feb een bestaande woning gekocht, en de laaste weken zijn we rustig op ons gemak bezig met verbouwen.
Er vallen ons enkele veiligheidszaken op;
https://drive.google.com/file/d/1yEh3fr ... MZ6gk/view
https://drive.google.com/file/d/15V0McH ... sp=sharing
Hopelijk kunt u de afbeelding zien, maar dit mag toch zo helemaal niet?
Verkoper geeft aan dat dit door een erkende nederlandse installateur is gedaan.
Mvg
Wij hebben 16 feb een bestaande woning gekocht, en de laaste weken zijn we rustig op ons gemak bezig met verbouwen.
Mvg
Laatst gewijzigd door mobby op 14 mar 2018 19:23, 2 keer totaal gewijzigd.
-
juliomariner
Re: elektra vlakbij water
De gebreken zijn in ieder geval niet verborgen want die had u tijdens de bezichting zelf kunnen zien
Buitenkraan lekt, had u kunnen zien.
Voordeur klemt, had u kunnen voelen.
Afvoerbuis geschuurd? Of bedoelt u gescheurd? Had u kunnen zien.
Gebarsten tegel in badkamer, had u kunnen zien.
Sommige stukjes niet gevoegd, had u kunnen zien.
Open elektra? Wat is dat, maar als het open is, had u dat kunnen zien.
Of die gebreken nou ernstig zijn of niet, is niet van belang. U had al deze gebreken kunnen zien.
En u bent rustig op uw gemak bezig met verbouwen. Komt goed uit, kunt u deze “problemen” meteen verhelpen.
Voordeur klemt, had u kunnen voelen.
Afvoerbuis geschuurd? Of bedoelt u gescheurd? Had u kunnen zien.
Gebarsten tegel in badkamer, had u kunnen zien.
Sommige stukjes niet gevoegd, had u kunnen zien.
Open elektra? Wat is dat, maar als het open is, had u dat kunnen zien.
Of die gebreken nou ernstig zijn of niet, is niet van belang. U had al deze gebreken kunnen zien.
En u bent rustig op uw gemak bezig met verbouwen. Komt goed uit, kunt u deze “problemen” meteen verhelpen.
Hier is inderdaad een flinke hobbybob bezig geweest. Maar inderdaad, niet echt verborgen. gewoon met het blote oog te zien.
Maar ook niet echt ernstig. vraag iemand die handig is met electra (en die wel volgens de regels werkt) om het te herstellen.
Maar ook niet echt ernstig. vraag iemand die handig is met electra (en die wel volgens de regels werkt) om het te herstellen.
en nu niet snel het bericht en de titel veranderen. das flauw 
een goede installateur plaatst lasdozen niet verkeerd om, en beugelt leidingen netjes.Verkoper geeft aan dat dit door een erkende nederlandse installateur is gedaan.
dit maak je mij niet wijs.
Volgens mij is het topic veranderd, alles wat Lady1234 schrijft is nu niet meer in het eerste bericht te zien.mobby schreef:Dag beste leden,
Mvg
Ongeacht dat, lekker doorklussen en alles opknappen. De koopprijs woning zal er wel naar geweest zijn ......
Zelfs een niet-erkende installateur levert zulk werk niet af. Zal wel een goedwillende knutselaar geweest zijn. Zelfs de waterslangen in ket keukenkastje zijn half dichtgeknepen.
Maar alles is redelijk simpel te verhelpen.
Maar alles is redelijk simpel te verhelpen.
Die contactdoos is dan wel spatwaterdicht, maar waarom zit er tape omheen geplakt? Het lijkt te gaan om de wasmachineaansluiting. Wat doet die loze (?) Leiding daar nog, die zo gezellig naast de elektra zit?
Wat is dat allemaal een klunzig en ontstellend lelijk prutswerk.
Wat is dat allemaal een klunzig en ontstellend lelijk prutswerk.
Netjes is het niet maar aannemende dat foto 1 een "wasmachinehok" is en geen douche mag het wel.
Of het nou wel mag of niet, wat wil je er verder mee ? Zo heel schokkend is het allemaal niet, makkelijk en snel te verhelpen.
Niet bepaald iets om een juridische actie voor op te starten.
Altijd leuk zo'n kluswoning, je weet nooit wat je allemaal tegen komt......
Niet bepaald iets om een juridische actie voor op te starten.
Altijd leuk zo'n kluswoning, je weet nooit wat je allemaal tegen komt......
De reden is dat ik twijfel. Niet voor juridische actie, de verkoper is zelf bereid om wat aan te doen.
Hij zegt dat het gewoon zo moet, ik heb er geen verstand van, enkele vrienden zeg dat het weer niet kan zo.
Het lijkt mij van niet toch? Elektra onder of bij een watervoorziening. Als ik lekkage krijg in de keuken wasbak, dan heb ik toch een kortsluiting zo niet erger? Waar moet de elektra dan heen verplaatst worden?
De elektra in de badkamer laat ik wel weghalen.
Hij zegt dat het gewoon zo moet, ik heb er geen verstand van, enkele vrienden zeg dat het weer niet kan zo.
Het lijkt mij van niet toch? Elektra onder of bij een watervoorziening. Als ik lekkage krijg in de keuken wasbak, dan heb ik toch een kortsluiting zo niet erger? Waar moet de elektra dan heen verplaatst worden?
De elektra in de badkamer laat ik wel weghalen.
Het is wel zo prettig dat je een stopkontakt hebt naast je wasmachine .
Bel een elektricien.
Gezien de huidige stand van zaken lijkt me dat niet zo'n goed idee.mobby schreef:...de verkoper is zelf bereid om wat aan te doen.
Moneyman gaf een uitstekend advies.
Inderdaad, kan je het niet zelf, bel een deskundige.
Je kan niet verwachten dat een verkoper welke jaren zo gewerkt en geleefd heeft, nu ineens volgens installatie voorschriften gaat werken.
Je kan niet verwachten dat een verkoper welke jaren zo gewerkt en geleefd heeft, nu ineens volgens installatie voorschriften gaat werken.
De waterleidingen zitten of naast of lager dan de WCD, als je lekkage krijgt in je spoelbak is dat in 9 van de 10 keer op de zwanenhals wat ook niet in de buurt komt. Sommige keukeninstallateurs leggen een "slof" onder de plint, dat is nog gevaarlijker als je vaatwasser eens lekt. Het enige risico wat je in deze opstelling loopt is als er 50cm water in je keuken staat.Als ik lekkage krijg in de keuken wasbak, dan heb ik toch een kortsluiting zo niet erger? Waar moet de elektra dan heen verplaatst worden?
Je zou de WCD links van de meest linkse waterleiding kunnen zetten, dan kan met een beetje geluk die lasdoos ook vervallen.
Alhoewel moeilijk te zien is of de aanvoer van boven de WCD in komt of onder de lasdoos in.
De lasdoos andersom monteren ziet er wel wat professioneler uit
Kijk ook eens op de site van bouwbesluit ,staat wat wel en niet mag.
Waarbij je wel in het achterhoofd moet houden dat dit de normen zijn voor alle je het nieuw aanlegt. Als iets in het verleden is aangelegd conform de toen geldende normen, dan hoeft dat dus niet verplicht aangepast te worden.gosewijn schreef:Kijk ook eens op de site van bouwbesluit ,staat wat wel en niet mag.
KLopt maar als je de leiding of stopkontakt een meter verplaatst heb je wel aan de regelgeving te houden.kweenie schreef:Waarbij je wel in het achterhoofd moet houden dat dit de normen zijn voor alle je het nieuw aanlegt. Als iets in het verleden is aangelegd conform de toen geldende normen, dan hoeft dat dus niet verplicht aangepast te worden.gosewijn schreef:Kijk ook eens op de site van bouwbesluit ,staat wat wel en niet mag.