LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DHL (Parcel): pakket (met documenten) na sortering spoorloos
-
Re: DHL (Parcel): pakket (met documenten) na sortering spoorloos
Tis maar net hoe je `kwijt` interpreteert, en hoe je het begrip ´oplossen´ definiëert.
Ik heb verschillende reacties ontvangen van DHL medewerkers die hebben laten weten dat men het pakket niet meer kan traceren, niet weten hoe dat anders zou kunnen, en daarom de kwestie '__oplossen__' door middel van een uitbundig excuus, en de toekenning van een claim ter waarde van een zak aardappelen. En ze ondertekenen hun berichten als medewerker van de afdeling WEBCARE.
Als je dat tot je laat doordringen krijg ik daarbij een beeld dat een 'WEBCARE' team ergens op een kantoor of verschillende plaatsen achter een computer snuffelt naar de tracking gegevens. En als ze dan zien wat ik ook al had ontdekt dat de tracking gegevens ergens midden bij de sortering opeens eindigen, dan is de conclusie dat het pakket is zoekgeraakt en niet meer opgespoord kan worden.
Aldus een antwoord mailtje sturen, en de klacht wordt beëindigd door deze als 'opgelost' af te vinken.
Eh, ja, eh. Zo kan ik ook klantenservice fingeren. Toegegeven, de reactietijd is snel, zeer snel zelfs. Na hernieuwde melding dat de klacht niet was opgelost, werd de toelichting bij de klacht binnen een uur _opgelost_. Oplossen doe je door je in het probleem te verdiepen, net zo lang het weer terecht is. Je gaat uitzoeken waar die laatste scan was, meldt het probleem bij de verantwoordelijke in de sorteerstraat (dat is dus iemand anders dan van het WEBCARE team) die het vervolgens overneemt, de scans en/of video beelden onderzoekt, anderen mobiliseert, net zo lang je de oorzaak van het technische mankement of verantwoordelijke medewerker hebt gevonden. En hem laat verklaren hoe en waarom hij die zending 'apart' heeft gehouden. Kwijt raken kan niet. Het doosje is ergens, en kan niet uit zichzelf zijn weggevlogen. Je zoekt net zo lang tot je het te pakken hebt.
Verkreukeld, gedeukt, geplet maakt allemaal niet uit. Het doosje moet opgespoord.
Ik heb verschillende reacties ontvangen van DHL medewerkers die hebben laten weten dat men het pakket niet meer kan traceren, niet weten hoe dat anders zou kunnen, en daarom de kwestie '__oplossen__' door middel van een uitbundig excuus, en de toekenning van een claim ter waarde van een zak aardappelen. En ze ondertekenen hun berichten als medewerker van de afdeling WEBCARE.
Als je dat tot je laat doordringen krijg ik daarbij een beeld dat een 'WEBCARE' team ergens op een kantoor of verschillende plaatsen achter een computer snuffelt naar de tracking gegevens. En als ze dan zien wat ik ook al had ontdekt dat de tracking gegevens ergens midden bij de sortering opeens eindigen, dan is de conclusie dat het pakket is zoekgeraakt en niet meer opgespoord kan worden.
Aldus een antwoord mailtje sturen, en de klacht wordt beëindigd door deze als 'opgelost' af te vinken.
Eh, ja, eh. Zo kan ik ook klantenservice fingeren. Toegegeven, de reactietijd is snel, zeer snel zelfs. Na hernieuwde melding dat de klacht niet was opgelost, werd de toelichting bij de klacht binnen een uur _opgelost_. Oplossen doe je door je in het probleem te verdiepen, net zo lang het weer terecht is. Je gaat uitzoeken waar die laatste scan was, meldt het probleem bij de verantwoordelijke in de sorteerstraat (dat is dus iemand anders dan van het WEBCARE team) die het vervolgens overneemt, de scans en/of video beelden onderzoekt, anderen mobiliseert, net zo lang je de oorzaak van het technische mankement of verantwoordelijke medewerker hebt gevonden. En hem laat verklaren hoe en waarom hij die zending 'apart' heeft gehouden. Kwijt raken kan niet. Het doosje is ergens, en kan niet uit zichzelf zijn weggevlogen. Je zoekt net zo lang tot je het te pakken hebt.
Verkreukeld, gedeukt, geplet maakt allemaal niet uit. Het doosje moet opgespoord.
Laatst gewijzigd door TheWinnerTakesItAll op 26 mar 2018 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Zo werkt het in de praktijk, je dacht toch niet echt dat die webcare medewerker gaat zoeken in een distributiecentrum naar jouw pakketje? Denk je dat je de enige bent die zijn pakketje kwijt is?TheWinnerTakesItAll schreef: Als je dat tot je laat doordringen krijg ik daarbij een beeld dat en een 'WEBCARE' team ergens op een kantoor of verschillende plaatsen achter een computer snuffelt naar de tracking gegevens. En als ze dan zien wat ik ook al had ontdekt dat de tracking gegevens ergens midden bij de sortering opeens eindigen, dan is de conclusie dat het pakket is zoekgeraakt en niet meer opgespoord kan worden.
Je weigert het antwoord te accepteren van DHL en dat is dat je pakket zoek is. Je kunt een pakket bezorger niet vergelijken met een koeriers dienst die van A naar B rijdt met jouw pakket in zijn auto. De tarieven voor een koerier zijn compleet anders dan van een bezorger als DHL.
De enige die wat tot zich moet laten doordringen ben je zelf, het is niet realistische wat jij verwacht. Je hebt een paar tientjes betaald voor het bezorgen en je verwacht dat DHL honderden euro's gaat investeren om jouw pakketje te gaan vinden. Dit hoeven ze niet doen conform de voorwaarden ze moeten jouw claim behandelen en uitkeren conform de voorwaarden.
Bij DHL, POSTNL etc etc gaat wel eens wat mis, maar over het algemeen wordt de meerderheid van de pakketjes gewoon bezorgd en is het een klein % wat niet bezorgd wordt.
-
Antwoord is al gegeven. Ik verwacht van de webcare medewerker dat hij de mensen en middelen activeert die nodig zijn om het pakket terug te vinden. Want aan een WEBCARE team dat alleen maar sussende mailtjes verstuurd heeft niemand wat.sylvesterb schreef:je dacht toch niet echt dat die webcare medewerker gaat zoeken in een distributiecentrum naar jouw pakketje?
Kwijt bestaat niet.
Het zal ongetwijfeld iets met de prijs te maken hebben, en de kostprijs van de benodigde inspanningen om het goed terug te vinden. Op zijn Nederlands gezegd: Het is niet de moeite waard. Ik verwacht nu eenmaal meer kwaliteit dan men heeft geleverd. Een klein percentage is niet acceptabel. Er mag (en kan) helemaal niets zoek raken. Ik eis 0% uitval
Laatst gewijzigd door TheWinnerTakesItAll op 26 mar 2018 20:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Kwijt bestaat wel degelijk. Dat is uw pakketje namelijk. Volgens mij kunt u dat beter aanvaarden.
-
Volgens de formule 'van stof tot stof' ?Erthanax schreef:Kwijt bestaat wel degelijk.
Ik aanvaard een verlies inderdaad NIET.
In de geautomatiseerde sorteerstraat raakt niets zoek. Tenzij de mechanieken niet feilloos werken (uitzoeken ! want dan is het ergens van de baan geraakt, maar nog steeds niet verloren). Of zijn toch medewerkers verantwoordelijk.
Iets waarschijnlijker is echter, dat de werkelijke oorzaak al bekend is, maar men geen nut ziet om dat met de klant te delen.
-
Zoëven RADAR TV gezien. Aan het einde het fragment over de zoekgeraakte telefoon ....
Dat is wat ik bedoel met zoeken ... De hele vuilnisbelt op zijn kop tot het is GEVONDEN.
Dat is wat ik bedoel met zoeken ... De hele vuilnisbelt op zijn kop tot het is GEVONDEN.
Tja. DHL gaat uw documenten waarschijnlijk niet vinden. Uw gelijk gaat u op deze manier hier beslist niet vinden.
U denkt dus niet dat die persoon van de webcare even snel een belletje naar de sorteerstraat met de vraag of er een pakketje is blijven liggen? Dat doen ze waarschijnlijk dus wel, maar is dit ook direct met 'nee' beantwoord.
Leuk, die eis. En nu?TheWinnerTakesItAll schreef:Antwoord is al gegeven. Ik verwacht van de webcare medewerker dat hij de mensen en middelen activeert die nodig zijn om het pakket terug te vinden. Want aan een WEBCARE team dat alleen maar sussende mailtjes verstuurd heeft niemand wat.sylvesterb schreef:je dacht toch niet echt dat die webcare medewerker gaat zoeken in een distributiecentrum naar jouw pakketje?
Kwijt bestaat niet.
Het zal ongetwijfeld iets met de prijs te maken hebben, en de kostprijs van de benodigde inspanningen om het goed terug te vinden. Op zijn Nederlands gezegd: Het is niet de moeite waard. Ik verwacht nu eenmaal meer kwaliteit dan men heeft geleverd. Een klein percentage is niet acceptabel. Er mag (en kan) helemaal niets zoek raken. Ik eis 0% uitval
Ga je voortaan zélf je pakjes bezorgen? Dat is de enige manier om te realiseren wat jij verwacht.
-
Dat is ook niet het de hoofdreden dat ik hier het voorval meld.Erthanax schreef:Tja. DHL gaat uw documenten waarschijnlijk niet vinden. Uw gelijk gaat u op deze manier hier beslist niet vinden.
Dit forum is bedoeld om misstanden aan de kaak te stellen, en andere potentiële consumenten te informeren over de ervaringen die klanten ondervinden. En de aanleiding waarom die vroegere klanten nu geen klant meer zijn.
Laatst gewijzigd door TheWinnerTakesItAll op 27 mar 2018 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ja flons, ik heb gemerkt dat jij een zeer wijze en kundige persoon bent die ook enorm veel kennis heeft van de interne organisatie van DHL, en goed weet hoe een WEBCARE team functioneert en wat die zoal doen, en ook een sorteerafdeling van binnen en buiten kent, en weet dat een bepaald percentage nu eenmaal niet zoals bedoeld wordt bezorgd.fonsflons schreef:Dat wist de rest van Nederland echter al.
Ik wou dat ik over jouw kennis beschikte nog voor ik hier postte, en jouw om advies had gevraagd. Bedankt voor al je verhelderende toelichtingen.
Ik ben kennelijk een buitenbeentje van 'heel Nederland', want ik had in de ruim dertig jaar dat ik professioneel pakketten verstuur nog niet zo'n ervaring. Geen slechte ervaringen met DPD en GLS, en tot deze maand alleen minder ernstige slordigheden met DHL.
-
Oh flons wat ben ik een verschrikkelijk naïeve en domme stumper.fonsflons schreef: (HAD je het ons maar vooraf gevraagd), wij kunnen je niet helpen, en wij hoeven niet wijzer gemaakt te worden.
Typ voor de grap maar eens GLS, PostNL, DPD, DHL of UPS in de zoekbalk van dit forum. Dan zie je dat je niet de enige bent die zojuist ontdekt heeft dat de wereld rond is in plaats van vierkant. Je kunt je energie beter steken in een oplossing die wel werkt dan blijven afwachten op een oplossing die niet gaat komen.
En jij flons jaja, bent oh zo wijs, slim, ervaren en verstandig. Dankjewel Dankjewel, Dankjewel.
Laatst gewijzigd door TheWinnerTakesItAll op 27 mar 2018 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Vermakelijk, van dat misplaatste sarcasme.TheWinnerTakesItAll schreef:Oh flons wat ben ik een verschrikkelijk naïeve en domme stumper.
En jij flons jaja, bent oh zo wijs, slim, ervaren en verstandig. Dankjewel Dankjewel, Dankjewel.
-
En dit is wat mijn klant me een paar minuten geleden meldde over het nooit meer vindbare, 'voor altijd zoekgeraakte' pakketje :
[quote=Ad] ''Hoi,
Het kastje is alsnog geleverd. Zoals afgesproken zal ik het retour sturen.[/quote]
[quote=Ad] ''Hoi,
Het kastje is alsnog geleverd. Zoals afgesproken zal ik het retour sturen.[/quote]
Fijn voor je klant. Overigens ging het erom dat het nutteloos is om te gaan zoeken. Het ging er niet om dat het nooit meer terecht zou komen. Dat maak jij ervan.TheWinnerTakesItAll schreef:En dit is wat mijn klant me een paar minuten geleden meldde over het nooit meer vindbare, 'voor altijd zoekgeraakte' pakketje :
Ad schreef: ''Hoi,
Het kastje is alsnog geleverd. Zoals afgesproken zal ik het retour sturen.
Kastje? Het ging toch om documenten?
-
(vervangend) kastje met document [pakbon erin] en verzendlabel [erop]Erthanax schreef:Kastje? Het ging toch om documenten?
-
Las op twitter dat een medewerker van het centrale distributiecentrum van DHL een nieuw kastje had gekregen.TheWinnerTakesItAll schreef: (vervangend) kastje met document [pakbon erin] en verzendlabel [erop]
-
sylvesterb schreef:Las op twitter dat een medewerker van het centrale distributiecentrum van DHL een nieuw kastje had gekregen.
Klopt. Hij werkt bij de klantenservice. Hij zou een bijpassend muurtje hebben. Nu is zijn setje compleet.
tja, een kastje met een pakbon,,
blijkbaar hoefde het al niet meer.
Wauw, wat onvervangbaar was dat
blijkbaar hoefde het al niet meer.
Wauw, wat onvervangbaar was dat