LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mag je twee aov's afsluiten op één hypotheek?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Janna.A
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2018 18:18

Mag je twee aov's afsluiten op één hypotheek?

Ongelezen bericht door Janna.A »

Bij het oversluiten van de hypotheek hebben wij een, op advies van de adviseur, een nieuwe AOV afgesloten. Doordat ik nu aanspraak wil maken op deze verzekering kom ik er dus achter dat ik er twee heb lopen. De claim is afgewezen op de laatste AOV, maar nog niet op de eerste. Wat ze wel gaan doen. Maar mag je 2 AOV verzekeringen afsluiten op 1 hypotheek?

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Mag je twee aov's afsluiten op één hypotheek?

Ongelezen bericht door vroem »

natuurlijk mag dat. alleen zit er volgens mij een limiet aan de maximale uitkering. en staat er vast iets in de voorwaarden dat u verplicht bent een elders lopende AOV wel te melden. dus spit eens van beiden de voorwaarden door. Daarnaast: u bent dus arbeidsongeschikt, maar dat wordt afgewezen? zou er bezwaar tegen maken. tenzij de afwijzing binnen de voorwaarden valt natuurlijk.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mag je twee aov's afsluiten op één hypotheek?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Je kunt in een AOV niet zomaar kiezen voor een bepaalde uitkering. Dat hangt onder meer af van je werkzaamheden en winst/inkomen. Als gevolg daarvan komen er nooit twee AOV’s tot uitkering en gaat de eerste voor.

Wat een weggegooid geld.

Janna.A
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2018 18:18

Re: Mag je twee aov's afsluiten op één hypotheek?

Ongelezen bericht door Janna.A »

Het zijn twee verzekeringen bij dezelfde maatschappij. Bij het oversluiten van de hypotheek is er ook een afgesloten, op advies van de assurantiepersoon.
De claim wordt afgewezen op de tweede verzekering, omdat ze denken dat ik fraude heb gepleegd bij het invullen van de vragenlijst gaan ze de eerste verzekering ook controleren. Ik heb tegen ze gezegd dat ik niet snap waarom ze niet gewaarschuwd hebben dat er een tweede verzekering is afgesloten, als ik geld wilde weggooien had ik het ook in de container kwijt gekund.
Het voelt mega onrechtvaardig.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mag je twee aov's afsluiten op één hypotheek?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zou u daar die “adviseur” niet op aanspreken? En ook uzelf dat u blijkbaar zo’n belangrijke verzekering met ongetwijfeld een flinke premie zomaar over het hoofd ziet?

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Mag je twee aov's afsluiten op één hypotheek?

Ongelezen bericht door Jefdus »

Heeft u de adviseur wel ingelicht dat u al een AOV had lopen? Als dit niet het geval is en het hier een andere adviseur betreft dan bij het initieel afsluiten van de hypotheek met AOV, dan kan deze persoon natuurlijk niet weten dat u al een AOV heeft lopen.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Mag je twee aov's afsluiten op één hypotheek?

Ongelezen bericht door vroem »

ik heb ook een tijd gehad dat ik meerdere polissen naast elkaar had lopen, en ook 2 die elkaar aanvulden bij 2 verschillende maatschappijen. Alles was goed doordacht , onderling gecommuniceerd en niets dubbel of weggegooide premie. Er kan op dat punt meer dan men denkt/weet blijkbaar.
Aangezien premie AOV een fors bedrag is meestal vraag ik mij ook af hoe dit ongemerkt kon gebeuren. Van fraude kan geen sprake zijn wanneer de polisvoorwaarden kloppen. En bij dezelfde maatschappij gesloten dan helemaal al niet!!
Is dan eerder fraude van hun kant nu aanspraak op uitkering af te wijzen op deze gronden...Lijkt mij een gevalletje voor juridische bijstand.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Mag je twee aov's afsluiten op één hypotheek?

Ongelezen bericht door kweenie »

Van fraude kan geen sprake zijn wanneer de polisvoorwaarden kloppen.
Een van de standaardvragen bij aanvraagformulieren is of er naast de af te sluiten verzekering nog een andere loopt. Het antwoord daarop zal niet naar waarheid blijken te zijn.

Gesloten