Een paar weken terug (7feb) een auto gekocht (C1) met 109 000 km op de teller voor 3950 euro.
Over het algemeen rijd de auto zoals het (volgens mij) hoort.
Af en toe gaat er na het schakelen wat mis. Optrekken vertraagt, hard hoog geluid alsof hij hoog in toeren zit en/ of in de verkeerde versnelling.
Via de verwarming ruikt het dan ook naar een brandlucht.
Typische is dat dat luchtje er ook in at toen ik het net kocht (dacht misschien dat er iemand sigaren in gerookt had
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Dat luchtje was snel minder, maar als het na het schakelen kraakt en hoog in toeren rijd komt die lucht sterk weer terug.
Vorige week bij meerdere stoplichten dit probleem gehad en daarna de garage gebeld voor een afspraak.
Vanmorgen terug naar Raalte gegaan en de monteur heeft een stuk gereden (niks aan de hand op dat moment.)
Hij gaf aan dat misschien de koppelingsplaten af en toe aan elkaar plakken, dat was het enige n.a.v. wat ik vertelde wat het misschien kon zijn.
Omdat het verder goed reed heeft hij voor nu niet de koppeling gecheckt.
Ik heb gevraagd of dit verder geen verdere schade kan veroorzaken wat niet zo zou moeten zijn.
Wat kan ik hier mee? Gezien de prijs en km stand..
Dag na aankoop heb ik nog gecheckt of de koppeling zo hoog hoort bij dit model wat wel typisch voor een c1 zou zijn. Maar dit konden ze wel nog iets aanpassen.
Gezien de lucht en het geluid lijkt mij niet dat dit op die momenten goed is voor de auto om door te rijden.
Heb zelf geen verstand van auto's.
Heb nu niet aangedrongen dat ze de platen na gaan kijken, blijkt dat ze die er dan helemaal onderuit moeten halen.
Mijn garantie is voor een half jaar zonder onderdelen.
Wat is nu wijsheid?
Wel z.s.m. laten nakijken? Vandaag reed de auto wel weer goed.
En als er wel onderdelen vervangen moeten worden binnen deze prijs zo net na de aankoop.
In hoeverre valt dit onder verborgen gebreken?
Is het juist beter om naar een andere garage te gaan en de auto daar te laten checken?
Hopen dat iemand wat advies hierover heeft
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Vr groeten Debby