LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil
Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil
Wet Monti;
Daar staat dat je met behoud fabrieksgarantie bij andere mag maar Kwik Fit is niet overal even deskundig en ik heb geen Bovag leden in hun lange lijst gevonden! Coulance is niets geregeld.... dus mag elk merk dat zo doen!
Pomp en Turbo, 2 onderdelen en hoeven niet met elkaar te maken te hebben.....
Als je terug komt bij de dealer en die vervangt alleen maar zonder op www.problemcar.nl te kijken naar eventuele oorzaak van.....
Ook de Rijdende Rechter Read had ongeveer deze uitspraak.
Elke particulier en garage kan hier zoeken of kale pomp en turbo voldoende is of dat er meer bij komt!
Verder is in dit soort gevallen een dealer vaak met nieuwe delen en ruil delen waarbij het statiegeld later afhankelijk hoe stuk deze was weer retour komt....
Kwik Fit doet grote beurten volgens opgave en nauwelijks iets extra....
Als ik een oud olie filter erg zwaar vind ga ik de motor reinigen van dikke drab en zoek de oorzaak.
Dat zullen zij niet doen, nieuwe filter en olie erin!
U heeft voor voordelige garage gekozen die niet alles kan!
Eigen schuld....helaas.
Daar staat dat je met behoud fabrieksgarantie bij andere mag maar Kwik Fit is niet overal even deskundig en ik heb geen Bovag leden in hun lange lijst gevonden! Coulance is niets geregeld.... dus mag elk merk dat zo doen!
Pomp en Turbo, 2 onderdelen en hoeven niet met elkaar te maken te hebben.....
Als je terug komt bij de dealer en die vervangt alleen maar zonder op www.problemcar.nl te kijken naar eventuele oorzaak van.....
Ook de Rijdende Rechter Read had ongeveer deze uitspraak.
Elke particulier en garage kan hier zoeken of kale pomp en turbo voldoende is of dat er meer bij komt!
Verder is in dit soort gevallen een dealer vaak met nieuwe delen en ruil delen waarbij het statiegeld later afhankelijk hoe stuk deze was weer retour komt....
Kwik Fit doet grote beurten volgens opgave en nauwelijks iets extra....
Als ik een oud olie filter erg zwaar vind ga ik de motor reinigen van dikke drab en zoek de oorzaak.
Dat zullen zij niet doen, nieuwe filter en olie erin!
U heeft voor voordelige garage gekozen die niet alles kan!
Eigen schuld....helaas.
Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil
Ik geloof niet dat ik graag bij een dealer zou zitten die op problemcar moet kijken waarom een brandstofpomp kapot gaat ( ook niet bij eentje die met water vervuilde diesel terug in mn tank gooit overigens)stofzuigertje schreef:Als je terug komt bij de dealer en die vervangt alleen maar zonder op http://www.problemcar.nl te kijken naar eventuele oorzaak .
Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil
wel grappig dat je zegt dat Kwikfit eigenlijk geen goed onderzoek doet.stofzuigertje schreef:Wet Monti;
Daar staat dat je met behoud fabrieksgarantie bij andere mag maar Kwik Fit is niet overal even deskundig en ik heb geen Bovag leden in hun lange lijst gevonden! Coulance is niets geregeld.... dus mag elk merk dat zo doen!
Pomp en Turbo, 2 onderdelen en hoeven niet met elkaar te maken te hebben.....
Als je terug komt bij de dealer en die vervangt alleen maar zonder op http://www.problemcar.nl te kijken naar eventuele oorzaak van.....
Ook de Rijdende Rechter Read had ongeveer deze uitspraak.
Elke particulier en garage kan hier zoeken of kale pomp en turbo voldoende is of dat er meer bij komt!
Verder is in dit soort gevallen een dealer vaak met nieuwe delen en ruil delen waarbij het statiegeld later afhankelijk hoe stuk deze was weer retour komt....
Kwik Fit doet grote beurten volgens opgave en nauwelijks iets extra....
Als ik een oud olie filter erg zwaar vind ga ik de motor reinigen van dikke drab en zoek de oorzaak.
Dat zullen zij niet doen, nieuwe filter en olie erin!
U heeft voor voordelige garage gekozen die niet alles kan!
Eigen schuld....helaas.
Blijkbaar kijkt de Reneault ook alleen maar via de computer wat is er stuk vervangt dit en onderzoekt niet de oorzaak.
Naar nu blijkt zijn alle pompen in de auto kapot vanwege verontreinigde Diesel ( water in de diesel) Reneault zegt dat zij dit met het blote oog konden waarnemen, vreemde is dan alleen wel dat Reneault gewoon deze diesel terug in de tank plaatst en ons ermee door laat rijden met dit eindreselutaat dus kosten 4400€ , dus wie heeft zijn werk niet goed gedaan in mijn ogen de Renault.
Heb van andere begrepen die ook een brandstofpomp kapot hadden van andere merken dat de oude diesel werd weggegooid en er nieuwe diesel werd getankt na vervanging van de brandstofpomp dus ???
Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil
Kwik Fit is per vestiging sterk verschillend, van zeer goede vakmensen tot banden verkopers die doen of ze verstand van hebben.....
Diesel, in mijn boot kun je het altijd kwijt, die heeft naar vuil filter ook nog water filter wegens condens die ik op het water kreeg.
Beide moet ik jaarlijks legen dus die vervuilde diesel, ik wil er zelfs 50 cent per liter voor geven!
Iets vaker filter aftappen en van sloperij en diverse garages mag ik jaarlijks flinke afstanden varen!
Ik ben nu met 2017 voorraad begonnen dus loop een jaar op achter met verwerken van oude vervuilde twijfelachtige diesel voorraad.
Zowel vervuilde als water komt voor!
Gelukkig heb ik een een Camper erbij , meer dan 40 jaren oud en laat die nu ook beide filters nog hebben!
Renault dealer, heeft inderdaad alleen vervangen maar je bent ook geen vaste klant!
Maar de Pomp en de Turbo zijn 2 aparte onderdelen en vermoedelijk een andere oorzaak.
De 3e storing kan ik niet beoordelen zonder meer info.
Maar de dealers krijgen vaak jonge foutloze voertuigen en dit soort problemen komen vaak na inruil bij 2e eigenaar bij universele garage's vaker voor...
daarom ook de problemcar tip.
Een dealer leerde alles maar als je geen ervaring in storingen zoeken en alleen vervangen als opdracht kreeg en geen oorzaak zocht????
Diesel, in mijn boot kun je het altijd kwijt, die heeft naar vuil filter ook nog water filter wegens condens die ik op het water kreeg.
Beide moet ik jaarlijks legen dus die vervuilde diesel, ik wil er zelfs 50 cent per liter voor geven!
Iets vaker filter aftappen en van sloperij en diverse garages mag ik jaarlijks flinke afstanden varen!
Ik ben nu met 2017 voorraad begonnen dus loop een jaar op achter met verwerken van oude vervuilde twijfelachtige diesel voorraad.
Zowel vervuilde als water komt voor!
Gelukkig heb ik een een Camper erbij , meer dan 40 jaren oud en laat die nu ook beide filters nog hebben!
Renault dealer, heeft inderdaad alleen vervangen maar je bent ook geen vaste klant!
Maar de Pomp en de Turbo zijn 2 aparte onderdelen en vermoedelijk een andere oorzaak.
De 3e storing kan ik niet beoordelen zonder meer info.
Maar de dealers krijgen vaak jonge foutloze voertuigen en dit soort problemen komen vaak na inruil bij 2e eigenaar bij universele garage's vaker voor...
daarom ook de problemcar tip.
Een dealer leerde alles maar als je geen ervaring in storingen zoeken en alleen vervangen als opdracht kreeg en geen oorzaak zocht????
Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil
€815,- ? Ik zag online de tarieven voor mijn Audi diesel en dat moet een sloop pomp geweest zijn????
Revisie of nieuwe is duurder en is er wel een nieuwe gemonteerd of alleen schoongemaakt en daarom 3x keer defect????
Revisie of nieuwe is duurder en is er wel een nieuwe gemonteerd of alleen schoongemaakt en daarom 3x keer defect????
Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil
Dus met andere woorden Reneault vervangt alleen alles als je vaste klant bent ??? dat is echt vreemd ...stofzuigertje schreef:Kwik Fit is per vestiging sterk verschillend, van zeer goede vakmensen tot banden verkopers die doen of ze verstand van hebben.....
Diesel, in mijn boot kun je het altijd kwijt, die heeft naar vuil filter ook nog water filter wegens condens die ik op het water kreeg.
Beide moet ik jaarlijks legen dus die vervuilde diesel, ik wil er zelfs 50 cent per liter voor geven!
Iets vaker filter aftappen en van sloperij en diverse garages mag ik jaarlijks flinke afstanden varen!
Ik ben nu met 2017 voorraad begonnen dus loop een jaar op achter met verwerken van oude vervuilde twijfelachtige diesel voorraad.
Zowel vervuilde als water komt voor!
Gelukkig heb ik een een Camper erbij , meer dan 40 jaren oud en laat die nu ook beide filters nog hebben!
Renault dealer, heeft inderdaad alleen vervangen maar je bent ook geen vaste klant!
Maar de Pomp en de Turbo zijn 2 aparte onderdelen en vermoedelijk een andere oorzaak.
De 3e storing kan ik niet beoordelen zonder meer info.
Maar de dealers krijgen vaak jonge foutloze voertuigen en dit soort problemen komen vaak na inruil bij 2e eigenaar bij universele garage's vaker voor...
daarom ook de problemcar tip.
Een dealer leerde alles maar als je geen ervaring in storingen zoeken en alleen vervangen als opdracht kreeg en geen oorzaak zocht????
Overigens ben ik geen tweede eigenaar , heb de auto nieuw gekocht bij Reneault ....
Blijkbaar ben ik de enige die het vreemd vind , als Reneault met het blote ook kan zien dat de diesel vervuild is en deze terugb gooit in mijn tank en daar niets over zegt ......vervolgens lopen er allerlei onderdelen vast ( kosten rond de 4500€) en zegt Reneault dat komt door vervuilde diesel ????
Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil
Ik verdedig Kwikfit niet , heb meer het idee dat al degene die reageren aandelen hebben bij Reneault....fonsflons schreef:Ik heb nog nooit iemand Kwitfit zo zien verdedigen en koste wat kost de schuld links of rechtsom bij de dealer proberen te leggen. Normaal is het toch echt andersom.
Het probleem moet natuurlijk opgelost worden en de oorzaak achterhaald. Maar ik denk dat je even uit je mindset moet stappen dat alle opties die hier gegeven worden bij voorkeur niet kloppen omdat de schuld bij de Renault dealer MOET liggen.
Edit: ik zeg overigens niet dat de schuld NIET bij Renault ligt. Ik denk alleen dat objectief naar de zaak kijken sneller tot op een oplossing zal lijden. Je geeft de indruk argumenten te bedenken waarom mogelijke oorzaken buiten Renault niet kunnen of logisch zijn, en je probeert argumenten te bedenken waarom de oorzaak wel bij Renault zou moeten liggen. Aangezien je zelf geen monteur bent (ik ook niet) kun je de bewijslast wellicht beter bij een onpartijdige professional neerleggen.
Punt is dat er door vervuilde diesel ( water) nu een kostenpost is van rond de 4500€ , ik heb geen water bij de diesel gedaan, de tankdop is niet geforceerd dus buiten is het ook niet gebeurt dan kan ik nog maar 1 ding bedenken ......
Tevens blijft het toch heel vreemd dat Reneault zegt dat ze met het blote ook al konden zien dat de diesel vervuild was maar vervolgens deze diesel weer gewoon in mijn tank gooien ??? Dus wat heb ik dan bij kwikfit te zoeken , ik zie het probleem daar niet maar misschien lees ik daar dan overheen ?? Laat het mij weten....
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil
Het hele Kwitfit verhaal en coulance is niet relevant. Coulance is niet verplicht en een bedrijf mag zelf bepalen wanneer ze dit wel of niet geven.scwk schreef: Ik verdedig Kwikfit niet , heb meer het idee dat al degene die reageren aandelen hebben bij Reneault....
Punt is dat er door vervuilde diesel ( water) nu een kostenpost is van rond de 4500€ , ik heb geen water bij de diesel gedaan, de tankdop is niet geforceerd dus buiten is het ook niet gebeurt dan kan ik nog maar 1 ding bedenken ......
Tevens blijft het toch heel vreemd dat Reneault zegt dat ze met het blote ook al konden zien dat de diesel vervuild was maar vervolgens deze diesel weer gewoon in mijn tank gooien ??? Dus wat heb ik dan bij kwikfit te zoeken , ik zie het probleem daar niet maar misschien lees ik daar dan overheen ?? Laat het mij weten....
Daarnaast verdraai je je verhaal. Nu heeft de Renault de "vervuilde" dielsel terug in de tank gedaan. Ze waren zich volgens jouw dus bewust dat er water in de diesel zat. Dit is nalatig.
Nu is de vraag kun je dit vermoeden ook bewijzen? Immers begon het verhaal met een defecte bandstofpomp die volgens jouw nooit kapot zou mogen gaan bijj z'n jonge auto. Echter zou water in de diesel een logische verklaring zijn hiervoor en dan zat het er dus al in en was de schade dus al ontstaan.
Als pas na het vervangen van de brandstofpomp er water in de diesel is gekomen en je kunt dit ook feitelijk bewijzen dan kun je mogelijk iets. Ik betwijfel echter, gezien je gedraai in dit topic, dat er weinig feitelijk bewijs is.
Voor Renault is dit topic erg fijn want bij een juridische gevecht kunnen ze dit verhaal inbrengen.
Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil
Heb die 3 pagina's discussie rustig doorgelezen, heel wat leesvoer! Staan interessante tips tussen!
Maar één ding begrijp ik niet ... waarom ga je met een 3 jaar oude Renault, naar de Kwikfit?
Zeker als coulance in beperkte mate nog van toepassing zal zijn, hoewel, 140.000 km een stand is dat de eerste slijtage vervanging, niet onverklaarbaar is.
Volgende auto een Koreaan? 5 jaar bij Hyundai en 7 jaar garantie bij Kia .... maar daar mag je niet ff tussendoor naar Kwikfit, dan vervalt de garantie. En terecht!
In mijn geval is mijn Hyundai specialist ook nog een Profile garage, de ideale combinatie voor spekkopers .... als ik.
Maar één ding begrijp ik niet ... waarom ga je met een 3 jaar oude Renault, naar de Kwikfit?
Zeker als coulance in beperkte mate nog van toepassing zal zijn, hoewel, 140.000 km een stand is dat de eerste slijtage vervanging, niet onverklaarbaar is.
Volgende auto een Koreaan? 5 jaar bij Hyundai en 7 jaar garantie bij Kia .... maar daar mag je niet ff tussendoor naar Kwikfit, dan vervalt de garantie. En terecht!
In mijn geval is mijn Hyundai specialist ook nog een Profile garage, de ideale combinatie voor spekkopers .... als ik.
Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil
Brandstof pomp....?
Bedoelen ze de aanvoer pomp en die voor €813,- vervangen...
Later de Turbo, gewoon toeval.....
En dan de injectiepomp wegens water in Diesel,
Dat zijn dan 3 losse reparaties want de Kwik Fit onderhouden, ga je als dealer het ook niet te duur maken als ze wel nieuw gekocht en nooit meer terug kwamen... want die klanten willen zo goedkoop mogelijk!
De Dieselpomp kan voor mensen zowel de opvoerpomp vanuit tank zijn als de injectie pomp, iets ander prijskaartje!
Bedoelen ze de aanvoer pomp en die voor €813,- vervangen...
Later de Turbo, gewoon toeval.....
En dan de injectiepomp wegens water in Diesel,
Dat zijn dan 3 losse reparaties want de Kwik Fit onderhouden, ga je als dealer het ook niet te duur maken als ze wel nieuw gekocht en nooit meer terug kwamen... want die klanten willen zo goedkoop mogelijk!
De Dieselpomp kan voor mensen zowel de opvoerpomp vanuit tank zijn als de injectie pomp, iets ander prijskaartje!
-
- Berichten: 1353
- Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03
Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil
Waarom zou Renault de tank leegmaken voor het vervangen van een brandstofpomp? Kunnen de leidingen niet gewoon afgeplugd worden tijdens de reparatie?
Water in de diesel (voordat de eerste reparatie moest gebeuren) lijkt mij een plausibele verklaring voor alle schades.
Water in de diesel (voordat de eerste reparatie moest gebeuren) lijkt mij een plausibele verklaring voor alle schades.
Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil
Ik zal het proberen duidelijk uit te leggen , eerste wat kapot ging was de brandstofpomp deze is gereapareerd door Reneault, auto terug gekregen en 30km verder stond de auto weer stil toen zal de turboklep vast , weer gerepareerd door Reneault en auto terug gekregen , ongeveer 100 km hierna stond de auto weer stil dus weer naar Reneault nu was het een reparatie van 4500€ alles op en aan de motor kapot en nu komt Reneault met het verhaal van vervuilde diesel wat duidelijk met het blote oog te zien was . tussen deze reparaties door is er niet getankt dus dezelfde diesel die erin zat toen de brandstofpomp kapot ging , om de brandstofpomp te repareren moest alle diesel eruit en dezelfde diesel is weer terug gegooid in de tank en dat is hetgeen waarvan ik zeg daar heeft de Reneault een fout gemaakt, hoezo gooi je vervuilde diesel wat met het blote oog te zien is terug in de tank en laat je ons gewoon mee doorrijden waardoor dus uiteindelijk nu de grote reparatie gedaan moet worden .......in mijn ogen hreft dit alles niets te maken met de onderhoudsbeurten van kwikfit.... ook zijn er verder geen klachten bij de benzinepomp waar ik altijd tank dus ga er vanuit dat ook daar het probleem niet ligt. Plus ga ik er vanuit dat als met het blote oog makkelijk waarneembaar is dat de diesel vervuild is (blijkbaar noemen ze diesel zo waar water in zit) dat het dan niet gaat om wat condensdruppels maar dat het een aanzienlijke hoeveelheid water is aangezien de tank niet bijna leeg was en kan ik dan op geen andere idee komen dan dat het water bij de diesel is gekomen op het moment dat Reneault de diesel heeft afgetapt en daarna weer heeft terug gegooid. Ik zou niet weten hoe dit anders gebeurd zou moeten zijn.... vervolgens staat de auto nu al vanaf maandag bij Reneault en horen we weinig tot niets van hun wat tot een oplossing zou kunnen komen.sylvesterb schreef:Het hele Kwitfit verhaal en coulance is niet relevant. Coulance is niet verplicht en een bedrijf mag zelf bepalen wanneer ze dit wel of niet geven.scwk schreef: Ik verdedig Kwikfit niet , heb meer het idee dat al degene die reageren aandelen hebben bij Reneault....
Punt is dat er door vervuilde diesel ( water) nu een kostenpost is van rond de 4500€ , ik heb geen water bij de diesel gedaan, de tankdop is niet geforceerd dus buiten is het ook niet gebeurt dan kan ik nog maar 1 ding bedenken ......
Tevens blijft het toch heel vreemd dat Reneault zegt dat ze met het blote ook al konden zien dat de diesel vervuild was maar vervolgens deze diesel weer gewoon in mijn tank gooien ??? Dus wat heb ik dan bij kwikfit te zoeken , ik zie het probleem daar niet maar misschien lees ik daar dan overheen ?? Laat het mij weten....
Daarnaast verdraai je je verhaal. Nu heeft de Renault de "vervuilde" dielsel terug in de tank gedaan. Ze waren zich volgens jouw dus bewust dat er water in de diesel zat. Dit is nalatig.
Nu is de vraag kun je dit vermoeden ook bewijzen? Immers begon het verhaal met een defecte bandstofpomp die volgens jouw nooit kapot zou mogen gaan bijj z'n jonge auto. Echter zou water in de diesel een logische verklaring zijn hiervoor en dan zat het er dus al in en was de schade dus al ontstaan.
Als pas na het vervangen van de brandstofpomp er water in de diesel is gekomen en je kunt dit ook feitelijk bewijzen dan kun je mogelijk iets. Ik betwijfel echter, gezien je gedraai in dit topic, dat er weinig feitelijk bewijs is.
Voor Renault is dit topic erg fijn want bij een juridische gevecht kunnen ze dit verhaal inbrengen.
Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil
Dat is makkelijk te controleren hoor, water in de diesel tank. Tap een hoeveelheid diesel uit de tank af in een glazen pot en draai deze rond. U ziet direkt of het vervuild is en of er water inzit, zo deden we dat vroeger bij de vliegtuigen ook en dat was een 3 maandelijkse inspectie punt.
Dus voor u ook, maak er 6 mnd. van en u weet of u tank nog spic en span is of .......brandstofpomp naar de gallemiezen.
Dus voor u ook, maak er 6 mnd. van en u weet of u tank nog spic en span is of .......brandstofpomp naar de gallemiezen.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil
Maar kun je ook bewijzen dat Renault wist dat zij vervuilde diesel, die al in de auto zat, terug stopte? De vraag blijft dan ook hoe die vervuilde diesel erin is gekomen? Daarnaast is de vraag of de schade er niet al was voordat zij de auto gingen repareren, maar dat je dit nog niet gemerkt hebt. Ik denk dat je weinig kans heb Renault aansprakelijk te kunnen stellen. Je verhaal gaat nogal af op aannames en van horen zeggen.scwk schreef:Om de brandstofpomp te repareren moest alle diesel eruit en dezelfde diesel is weer terug gegooid in de tank en dat is hetgeen waarvan ik zeg daar heeft de Reneault een fout gemaakt.
Waarom ging je trouwens niet naar de Kwikfit in eerste instantie?
Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil
Vliegtuigen op diesel....heel bijzonder.atlas1302 schreef:Dat is makkelijk te controleren hoor, water in de diesel tank. Tap een hoeveelheid diesel uit de tank af in een glazen pot en draai deze rond. U ziet direkt of het vervuild is en of er water inzit, zo deden we dat vroeger bij de vliegtuigen ook en dat was een 3 maandelijkse inspectie punt.
Dus voor u ook, maak er 6 mnd. van en u weet of u tank nog spic en span is of .......brandstofpomp naar de gallemiezen.
Verder is "even wat aftappen" een vreemd advies bij een drie jaar jonge auto. Alsof iedereen dat tegenwoordig doet...
Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil
Kerosine is eigenlijk goedkope 3e keus diesel en in oude Peugeot 504 station werkt dat prima......
Maar bij alle diesel, stookolie en kerosine kijk ik in glaasje van oude motoren en op mijn boot zie ik dat ook zonder aftappen mits het glaasje schoon is!
Atlas 1203 heeft volkomen gelijk!
Verder is het mogelijk dat ze wel schone diesel afgetapt hebben en dat tijdelijk in oude vrijwel lege ruitensproeier tank van 5 liter hebben gedaan...
Maar bij alle diesel, stookolie en kerosine kijk ik in glaasje van oude motoren en op mijn boot zie ik dat ook zonder aftappen mits het glaasje schoon is!
Atlas 1203 heeft volkomen gelijk!
Verder is het mogelijk dat ze wel schone diesel afgetapt hebben en dat tijdelijk in oude vrijwel lege ruitensproeier tank van 5 liter hebben gedaan...
Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil
Zo bijzonder is dat niet, dieselolie is een noodvervangings middel voor KEROSINE ze draaien er perfect op.
Een beetje aftappen is een goed advies voor iedere auto ongewild hoe oud, het gaat om de brandstof die vervuild is cq. water bevat. Het is een handig controle middel wat direct resultaat oplevert, splinternieuwe vliegtuigen voeren deze controle ook uit en niet voor niets!
Je moet niks en je hoeft niks, gewoon lekker door blijven rijden alsof er niks aan de hand is...en dat water /vocht daar moet die pomp toch tegen kunnen.
Een beetje aftappen is een goed advies voor iedere auto ongewild hoe oud, het gaat om de brandstof die vervuild is cq. water bevat. Het is een handig controle middel wat direct resultaat oplevert, splinternieuwe vliegtuigen voeren deze controle ook uit en niet voor niets!
Je moet niks en je hoeft niks, gewoon lekker door blijven rijden alsof er niks aan de hand is...en dat water /vocht daar moet die pomp toch tegen kunnen.
Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil
De waterpomp wel maar die kreeg nooit diesel te verwerken!
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil
Maar dat verklaard niet hoe de brandstofpomp defect is gegaan. Er zat dus al water in de diesel, de vraag is heeft de dealer dit waargenomen of niet. TS stelt van wel en dat ze moedwillig de diesel hebben teruggeplaatst.stofzuigertje schreef:Kerosine is eigenlijk goedkope 3e keus diesel en in oude Peugeot 504 station werkt dat prima......
Maar bij alle diesel, stookolie en kerosine kijk ik in glaasje van oude motoren en op mijn boot zie ik dat ook zonder aftappen mits het glaasje schoon is!
Atlas 1203 heeft volkomen gelijk!
Verder is het mogelijk dat ze wel schone diesel afgetapt hebben en dat tijdelijk in oude vrijwel lege ruitensproeier tank van 5 liter hebben gedaan...
Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil
Weet u dat zelfs na 3 jaar wat voor bezinksel in uw tank zit, nee natuurlijk niet want niemand tapt meer een monster af. Dan een keertje bijna je tank helemaal leeg rijden want alle tankstation waren natuurlijk dicht, en de brandstofpomp zegt....mmm lekker zeg al die troep.
Hoe TS aan de wijsheid komt dat de dealer moedwillig vervuilde dieselolie hebben terug gemikt kan ik me niet voorstellen.
Die turbo is weer een ander verhaal maar werkt wel in samenhang met de brandstofpomp, meestal is veel roetvorming de boosdoender door slechte verbranding.
Hoe TS aan de wijsheid komt dat de dealer moedwillig vervuilde dieselolie hebben terug gemikt kan ik me niet voorstellen.
Die turbo is weer een ander verhaal maar werkt wel in samenhang met de brandstofpomp, meestal is veel roetvorming de boosdoender door slechte verbranding.