LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitzending over defecte distributieketting van Peugeot 508?

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Fjclaessens

Uitzending over defecte distributieketting van Peugeot 508?

Ongelezen bericht door Fjclaessens »

Hallo in 2012 is er een uitzending geweest bij Radar over een defecte distrubutieketting defect was van een Peugeot 508, hier heeft een dame ge zegt dat Peugeot deze kosteloos deed repareren.
Dit is bij mij ook gebeurt binnen een jaar en binnen de duizend km, deze is inmiddels gemaakt maar ik had graag dat filmpje graag gehad voor dat de rekening komt.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Mvgr. Frans Claessens

NeoDutchio

Re: Uitzending over defecte distributieketting van Peugeot 508?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Waar zouden wij zijn zonder google he: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... urbomotor/

Overigens had dit te maken met de THP benzinemotor van toendertijd. Uw auto van 2017 heeft hier niets mee te maken.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

evengoed hoort een (naar ik veronderstel gloednieuwe) auto van 2017 langer dan duizend kilometer met distributieketting te doen, aanspraak op garantie lijkt me terecht,

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

NeoDutchio schreef:Waar zouden wij zijn zonder google he: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... urbomotor/

Overigens had dit te maken met de THP benzinemotor van toendertijd. Uw auto van 2017 heeft hier niets mee te maken.
Deze motoren zitten ook in de 508.

Nevyn

Ongelezen bericht door Nevyn »

16again schreef:evengoed hoort een (naar ik veronderstel gloednieuwe) auto van 2017 langer dan duizend kilometer met distributieketting te doen, aanspraak op garantie lijkt me terecht,
Ja op gebrek aan onderhoud kunnen ze het niet gooien :D

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

thecure schreef:
NeoDutchio schreef:Waar zouden wij zijn zonder google he: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... urbomotor/

Deze motoren zitten ook in de 508.
Klopt, maar die problemen van toen zijn verholpen. De oorzaak moet hier ergens anders in gezocht worden.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

16again schreef:evengoed hoort een (naar ik veronderstel gloednieuwe) auto van 2017 langer dan duizend kilometer met distributieketting te doen, aanspraak op garantie lijkt me terecht,
Sja, het is een aanname, en niet meer dan dat. Het zou zomaar kunnen dat de topicstarter vorig jaar een exemplaar uit 2012 heeft gekocht en er nog geen 1000 kilometer mee heeft gereden.

Eigenlijk verbaast het topic me, als de auto een jaar oud is valt het sowieso onder de garantie en komt er geen rekening. Toch opent de topicstarter dit, in de hoop het filmpje te krijgen voordat de rekening komt.

Het is te hopen dat de topicstarter wat meer duidelijkheid gaat geven over het precieze hoe of wat.

Fjclaessens

Ongelezen bericht door Fjclaessens »

Ja sorry maar mijn auto is van 2014 en ik had nog geen 10.000 km mee gereden daarbij was de Distrubutieketting al eens vernieuwd.
Gr. Frans Claessens

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Fjclaessens schreef:Ja sorry maar mijn auto is van 2014 en ik had nog geen 10.000 km mee gereden daarbij was de Distrubutieketting al eens vernieuwd.
Gr. Frans Claessens
Dan worden dingen nu wel wat duidelijker. Hoe hoog is de kilometerstand? En hoe weet je/kun je zien dat de distributie- ketting of riem? al een keer is vervangen? Bij welke stand zou dat gebeurt moeten zijn?

Gesloten