LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Weinig service of coulance bij problemen met fauteuils
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 29 mar 2018 16:47
Weinig service of coulance bij problemen met fauteuils
Beste Radar,wij hebben vier fauteuils gekocht in 2013 bij Roja in Zevenhuizen.In 2015 was er al een veer stuk.De reparatie kostte 90 euro.Hij wou het niet in de garantie doen.In 2016 ging het leer kapot.Daar hebben wij hem ook bij gehad.We kregen vet en we moesten er schoenpoets op doen en de stoelen verzetten.Dat deden we geregeld.Dat hielp allemaal niks.Toen vroegen we hoe we er mee aan moesten.We moesten toen nieuwe kopen.Hij wou geen garantie geven.Hij wou het nummer van de fabriek niet geven.Hij wou niks meer vergoeden.De fauteuils waren duur genoeg,ze kostten 3380 euro.Wij kopen niks meer bij hem,hij verdient de koude douche.
-
- Berichten: 12780
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Weinig service of coulance bij problemen met fauteuils
Wat was de reden dat de veer kapot ging? U zou ook moeten bewijzen dat het door een productfout ontstaan in, anders zijn de kosten inderdaad voor u.
Dat na 3 jaar het leer kapot ging hoeft ook niets te zeggen. Is het leer onderhouden, of zat er een slechte plek in het leer? De prijs zegt niet over de kwaliteit. Maar om een bedrijf zwart te maken zonder onderbouwing is niet netjes.
Met de fabriek heeft u ook niets te maken, u hebt een overeenkomst met de verkoper.
Dus kortgezegd, bij u ligt de bewijslast. Maar om na 2 jaar na de klacht nog iets voor elkaar te krijgen zal lastig zijn.
Dat na 3 jaar het leer kapot ging hoeft ook niets te zeggen. Is het leer onderhouden, of zat er een slechte plek in het leer? De prijs zegt niet over de kwaliteit. Maar om een bedrijf zwart te maken zonder onderbouwing is niet netjes.
Met de fabriek heeft u ook niets te maken, u hebt een overeenkomst met de verkoper.
Dus kortgezegd, bij u ligt de bewijslast. Maar om na 2 jaar na de klacht nog iets voor elkaar te krijgen zal lastig zijn.
Re: Weinig service of coulance bij problemen met fauteuils
Conformiteitsbeginsel houdt wel degelijk rekening met de prijs.NeoDutchio schreef:De prijs zegt niet over de kwaliteit.
De klacht is toch onderbouwd.NeoDutchio schreef:Maar om een bedrijf zwart te maken zonder onderbouwing is niet netjes.
Daar zijn we het wel over eensNeoDutchio schreef:Met de fabriek heeft u ook niets te maken, u hebt een overeenkomst met de verkoper.
-
- Berichten: 12780
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Weinig service of coulance bij problemen met fauteuils
Ik spreek niet over het conformiteitsbeginsel, ik zeg dat de prijs niets over de kwaliteit zegt. Bij de Zweedse gigant kan je iets goedkoops halen wat jarenlang meegaat terwijl je in een winkel een goedkope stoel kan halen die veel te duur verkocht wordt.16again schreef:Conformiteitsbeginsel houdt wel degelijk rekening met de prijs.NeoDutchio schreef:De prijs zegt niet over de kwaliteit.
De klacht is toch onderbouwd.NeoDutchio schreef:Maar om een bedrijf zwart te maken zonder onderbouwing is niet netjes.
Daar zijn we het wel over eensNeoDutchio schreef:Met de fabriek heeft u ook niets te maken, u hebt een overeenkomst met de verkoper.
En nee, er is geen klacht onderbouwd. Er wordt gezegd dat in 2015 een veer kapot is gegaan. Wat de oorzaak is wordt niet gezegd. Net zo goed over het leer. Er zijn legio voorbeelden te noemen waarom het leer kapot gegaan zou kunnen zijn. In voordeel en nadeel van de koper.
Re: Weinig service of coulance bij problemen met fauteuils
Prijs zegt inderdaad weinig over de werkelijke kwaliteit, maar het product moet wel voldoen aan de eigenschappen die je mag verwachten bij normaal gebruik. En dat verwachtingspatroon ligt hoger bij een hogere prijs.
Onderbouwing: Om garantie te claimen of het recht op deugdelijk product ligt de bewijslast bij TS.
Maar die bewijslast is niet nodig om hier een bericht te plaatsen.
Onderbouwing: Om garantie te claimen of het recht op deugdelijk product ligt de bewijslast bij TS.
Maar die bewijslast is niet nodig om hier een bericht te plaatsen.
-
- Berichten: 12780
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Weinig service of coulance bij problemen met fauteuils
Het is wel nodig als je gaat melden dat reparatie 90 euro gekost heeft. En dat het leer problemen geeft, als TS niet kan aantonen dat het geen eigen schuld is, is het een lastertopic.16again schreef:Onderbouwing: Om garantie te claimen of het recht op deugdelijk product ligt de bewijslast bij TS.
Maar die bewijslast is niet nodig om hier een bericht te plaatsen.
Re: Weinig service of coulance bij problemen met fauteuils
Voor laster ligt de bewijslast bij de winkel
Re: Weinig service of coulance bij problemen met fauteuils
Het gaat om fauteuils uit 2013. De eerste klacht is opgelost en de tweede en laatste klacht dateert uit 2016.
4 fauteuils voor 3380 maakt de prijs per leren fauteuil 845 euro per stuk. Dat is niet erg veel geld.
Ik denk ook dat dit een zwartmaak topic is, zeker gezien het moment van plaatsen in relatie tot de periode waarin dit speelde.
4 fauteuils voor 3380 maakt de prijs per leren fauteuil 845 euro per stuk. Dat is niet erg veel geld.
Ik denk ook dat dit een zwartmaak topic is, zeker gezien het moment van plaatsen in relatie tot de periode waarin dit speelde.
Re: Weinig service of coulance bij problemen met fauteuils
Als je er maar zo kort mee doet, vind ik ze juist wel duur.crazyme schreef:4 fauteuils voor 3380 maakt de prijs per leren fauteuil 845 euro per stuk. Dat is niet erg veel geld.
Het topic is inderdaad een koude douche, maar verdient het bedrijf dan beter?crazyme schreef:Ik denk ook dat dit een zwartmaak topic is, zeker gezien het moment van plaatsen in relatie tot de periode waarin dit speelde.
-
- Berichten: 12780
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Weinig service of coulance bij problemen met fauteuils
Er wordt gerept dat er geen service verleent wordt. De veer is gerepareerd en met het leer zijn ze ook aan de slag gegaan, dus hoezo geen service? Coulance is geen recht en kan ook niet geëist worden.16again schreef:... maar verdient het bedrijf dan beter?
Re: Weinig service of coulance bij problemen met fauteuils
CBW lid, kan kun je via die organisatie klagen....
Een gebroken veer na korte tijd, normaal zit daar meer dan 5 jaren garantie op...na maar 2 jaren...
Leder... met spijkerbroek en knopen op kontzak... ja, ook ik vernielde ooit een dure auto stoel die hersteld moest worden.
Dat zeer goede leder is niet knoop of spijker proef!
Maar ook kleinkinderen die sandalen met gespen hebben mogen niet met poten onder hun kont zitten omdat de stoel te laag is!
Mijn kinderen en kleinkinderen hebben geleerd hoe je een stoel kapot kunt maken!
Van mijn Oma geleerd dus vele generaties doorgegeven dat die Jeans uit 60er jaren soms een ramp was...
maar ook de oude manchester rib broeken met leuke decoratie vlak na de oorlog veroorzaakte al ellende!
Foute kleding kan leder van 1 veel gebruikte stoel kapot maken!
Dat valt buiten elke garantie dus kijk eerst in de kleren kast.....
De Veer kun je bij CBW claimen, maar niet jaren later.... dus iets te laat....
De kapotte bekleding, stof of leer maakt niets uit is vaak verkeerde mode aankoop en laat die winkel de klere krijgen!
Een gebroken veer na korte tijd, normaal zit daar meer dan 5 jaren garantie op...na maar 2 jaren...
Leder... met spijkerbroek en knopen op kontzak... ja, ook ik vernielde ooit een dure auto stoel die hersteld moest worden.
Dat zeer goede leder is niet knoop of spijker proef!
Maar ook kleinkinderen die sandalen met gespen hebben mogen niet met poten onder hun kont zitten omdat de stoel te laag is!
Mijn kinderen en kleinkinderen hebben geleerd hoe je een stoel kapot kunt maken!
Van mijn Oma geleerd dus vele generaties doorgegeven dat die Jeans uit 60er jaren soms een ramp was...
maar ook de oude manchester rib broeken met leuke decoratie vlak na de oorlog veroorzaakte al ellende!
Foute kleding kan leder van 1 veel gebruikte stoel kapot maken!
Dat valt buiten elke garantie dus kijk eerst in de kleren kast.....
De Veer kun je bij CBW claimen, maar niet jaren later.... dus iets te laat....
De kapotte bekleding, stof of leer maakt niets uit is vaak verkeerde mode aankoop en laat die winkel de klere krijgen!
Re: Weinig service of coulance bij problemen met fauteuils
Service? Reparatie van de veer betrof betaalde werkzaamheden, niet onder garantieNeoDutchio schreef:Er wordt gerept dat er geen service verleent wordt. De veer is gerepareerd en met het leer zijn ze ook aan de slag gegaan, dus hoezo geen service?
En bij het "aan de slag gaan met het leer" denk ik toch meer aan riet en een kluitje
Je kan het een zwartmaak topic noemen.
Wellicht zijn de oude stoelen recent vervangen, en is topic ontstaan na "de balans opmaken."
-
- Berichten: 12780
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Weinig service of coulance bij problemen met fauteuils
Ik lees nergens wat de reden is dat de veer kapot gegaan is. Dus of het garantie zou zijn kunnen wij niet over oordelen.16again schreef:Service? Reparatie van de veer betrof betaalde werkzaamheden, niet onder garantieNeoDutchio schreef:Er wordt gerept dat er geen service verleent wordt. De veer is gerepareerd en met het leer zijn ze ook aan de slag gegaan, dus hoezo geen service?
En bij het "aan de slag gaan met het leer" denk ik toch meer aan riet en een kluitje
Je kan het een zwartmaak topic noemen.
Wellicht zijn de oude stoelen recent vervangen, en is topic ontstaan na "de balans opmaken."
Ook wat er mis is met het leer komt geen reactie op.
Dus ja, zonder onderbouwing een zwartmaak topic.