LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eindelijk uitspraak in mijn zaak!

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
lions90
Berichten: 247
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:24

Eindelijk uitspraak in mijn zaak!

Ongelezen bericht door lions90 »

Zo het zit er 'bijna' op....rechter heeft beslist dat ik 1/3 van de restschuld moet voldoen en Dexia 2/3 van de inleg moet terugbetalen..dat komt dus neer op 176,73 euro voor mij!..maar ja ze zullen wel in hoger beroep gaan. Toch blij dat ik een advocaat genomen heb....anders had ik rond de 5000 euro moeten betalen en die advocaat heeft me 1900 euro gekost...redelijke deal dus....:)
Winnen helemaal doe je toch nooit, als je geen egaleaser bent, dus er is nog hoop...!

rimatru
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 jul 2004 00:09

Re: Eindelijk uitspraak in mijn zaak!

Ongelezen bericht door rimatru »

goede zet, gefeliciteerd!

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Eindelijk uitspraak in mijn zaak!

Ongelezen bericht door aert0001 »

Lions,

dank je wel voor de informatie, knap resultaat,

Ton

Gast

Re: Eindelijk uitspraak in mijn zaak!

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 15 Dec 2004 20:07 door lions90


--------------------------------------------------------------------------------

Zo het zit er 'bijna' op....rechter heeft beslist dat ik 1/3 van de restschuld moet voldoen en Dexia 2/3 van de inleg moet terugbetalen.
Ik zou je graag bij deze willen feliciteren.
Het is jammer dat je nog 1/3 deel moet betalen, maar beter dat dan 5000 euries, nogmaals vanharte geluk gewenst joh.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Eindelijk uitspraak in mijn zaak!

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Prima resultaat lions 90

Van harte gefeliciteerd.

Laat je ons ook nog weten hoe en wat.

Ben razend benieuwd, net als velen met mij denk ik.

Liefs Ad

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Eindelijk uitspraak in mijn zaak!

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Ik vind dit een zeer goed resultaat.
Ook al heeft iemand na inschakeling van een advocaat recht op meer schadevergoeding.
In het begin was iedereen toch wel bang dat de rechter over de inleg zou zeggen: "betaald is betaald", wist je van te voren.
Het blijkt echter nu ook weer dat de rechters zich hebben verdiept in de voorgeschiedenis en zich niet beperken tot de openstaande "schuld" maar ook de geleden schade opvoeren.
Gezien o.a de door Dubio gezaaide twijfels van 2 jaar geleden voorwaar geen slechte oplossing van dit slepende drama.
Ben nog steeds optimistisch dat na nog een aantal van deze uitspraken, in de volgende gevallen wordt het voor de rechters steeds moeilijker om van de voorgaande uitspraken af te wijken (druk vanuit Den Haag), dat Dexia met een aanbod komt gelijk aan deze uitspraak voor iedereen!.
Misschien dringt het onderhand tot Bruneel door dat hij beter een paar doorgewinterde beleggers onverdiend kan uit betalen dan dat ze de komende jaren telkens 99 van de 100 gaan verliezen.
Wellicht ten overvloede: bij gemaakte advocaatkosten, compensatie van de dreigementen van Dexia, het lange geduld wat we hebben moeten opbrengen, dit alles geeft aanleiding om 100% vrijstelling restschuld te eisen, hopelijk komen er snel een paar van die uitspraken.
gr. O.D.

hans1
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 sep 2004 11:35

Re: Eindelijk uitspraak in mijn zaak!

Ongelezen bericht door hans1 »

Proficiat Lions.
Welke rechtbank heeft uitspraak gedaan in jouw zaak en wanneer was dat?
Misschien heb je een dossiernummer.
Het zou mij en ook anderen erg goed helpen bij gelijksoortige zaken.
Vast bedankt!

anni
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 aug 2003 19:44

Re: Eindelijk uitspraak in mijn zaak!

Ongelezen bericht door anni »

Ik kan niet dierct zeggen dat ik dit zo geweldig vindt. Mijn restschuld is 60.000 euro. heb 13.000 euro ingelegd. Mijn advocaat kost 4.000 euro. Dat houd in dat ik nog altijd voor heel wat kosten opdraai en ik de komende jaren krom moet blijven liggen om van deze ellende af te komen.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Eindelijk uitspraak in mijn zaak!

Ongelezen bericht door croosjes »

lions90,tenminste een uitspraak?.Maar eigelijk heb je nog niets want in hogerberoep moet nog maar blijken of die uitspraak blijft staan en hogerberoep is ook weer twaalfhonderdvijftig euro erbij.Wat was nou de uitspraak?welke hoera?niet te vroeg juigen?,dan wordt het advocaatje bijna ééndertighonderdvijftig euro? met de hogerberoep uitspraak?

waar blijven de ondersteuningsorganisaties van wel vertrouwde personen zijn die dan nog thuis voor deze gedupeerden ik dacht het niet.


vrgr.andre

lions90
Berichten: 247
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:24

Re: Eindelijk uitspraak in mijn zaak!

Ongelezen bericht door lions90 »

Zaak is bij kanton Gouda....en Croosjes Mr. Negative.....met zo'n negatieve instelling krijg je nooit je professionele (?) organisatie van de grond. Ja hoger beroep kost 1250 euro....als dat zo is dan zeg ik gewoon tegen mijn advocaat dat hij niet hoeft te reageren op de stukken in hoger beroep...simpel as that

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Eindelijk uitspraak in mijn zaak!

Ongelezen bericht door croosjes »

lions90

advocaat dat hij niet hoeft te reageren op de stukken in hoger beroep.



antw: Dus jij gaat zonder dat jij het weet het hogereberoep niet aan vanwege de kosten, dat is nou wat ik al die tijd gezegd hebt hierop dit forum goedkoop beginnen via de bewuste organisaties. Maar uiteindelijk kunnen de gedupeerden niet hun recht halen en moeten met minder genoegen nemen. Dat is toch het paard achter de kar spannen op een helling.

vrgr.andre

lions90
Berichten: 247
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:24

Re: Eindelijk uitspraak in mijn zaak!

Ongelezen bericht door lions90 »

Croosjes...ik zie het nog wel met dat hoger beroep...kijk wel of ze dat doen en nu ben ik even blij dat ik het voorlopig heb 'gewonnen'.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Eindelijk uitspraak in mijn zaak!

Ongelezen bericht door peewee »

Lion,
Alleen had je advocaat blijkbaar nog nooit van de Wet op het Consumentenkrediet gehoord. En heeft hij dus nagelaten de nietigheidsgrond van die wet tegen Dexia in stelling te brengen. Had hij dit wel gedaan en uitgebreid gemotiveerd, dan had de rechter (normaliter) ambtshalve de nietigheid van je lease-overeenkomst moeten uitspreken en had je ook de volledige inlegbetalingen terugbetaald moeten krijgen, verhoogd met de wettelijke rente. Kortom je bent misschien wel blij met je advocaat, maar feitelijk heeft je advocaat broddelwerk geleverd.

lions90
Berichten: 247
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:24

Re: Eindelijk uitspraak in mijn zaak!

Ongelezen bericht door lions90 »

Peewee,

Je zou advocaat moeten worden jij!...heb jij al een uitspraak in jouw zaak....???....jij hebt de oplossing voor iedere benadeelde belegger..jij hebt de troef om dexia te verslaan..dombo

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Eindelijk uitspraak in mijn zaak!

Ongelezen bericht door Janny »

[quote][lions90 Geplaatst op 15 Dec 2004 20:07 door lions90


-------------------------------------------------------

Zo het zit er 'bijna' op....rechter heeft beslist dat ik 1/3 van de restschuld moet voldoen en Dexia 2/3 van de inleg moet terugbetalen..dat komt dus neer op 176,73 euro voor mij!..maar ja ze zullen wel in hoger beroep gaan. Toch blij dat ik een advocaat genomen heb....anders had ik rond de 5000 euro moeten betalen en die advocaat heeft me 1900 euro gekost...redelijke deal dus....
Winnen helemaal doe je toch nooit, als je geen egaleaser bent, dus er is nog hoop...!
quote]
Graag reageer ik op wat lions schrijft en wil hem daarbij gelukwensen.
Toch komt bij mij de vraag op is:
1/3 van de restschuld is zoals u schrijft 176,73 euro,
klopt dat, is dat de rest schuld .
U zou dan een restschuld hebben van 3 x 176,73= € 530,19
een gering bedrag , maar niet te verwaarlozen.
verder dat Dexia u betaald.
2/3 van de inleg zijnde € 5000,00
hetgeen betekent dat u € 7500,00 inleg gedaan hebt.

Hoe kunt u van een inleg van € 7500,-- maar een restschuld overhouden van € 530,19. . de restschuld is steeds veel hoger dan de inleg toendertijd. .

ter verduidelijking. mijn restschuld is juist vele malen groter dan de inleg. terwijl u juist het omgekeerde aangeeft. juist Verlies/winst/verdriedubbelt

Graag duidelijkheid.
janny

lions90
Berichten: 247
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:24

Re: Eindelijk uitspraak in mijn zaak!

Ongelezen bericht door lions90 »

Jenny,

Jenny die 176 is het vershil tussen 1/3 van de restschuld en 2/3 van de totale inleg + rente etc.....

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Eindelijk uitspraak in mijn zaak!

Ongelezen bericht door Janny »

lions.

oke, dat verduidelijk alles. maar ik las het anders sorry

janny

jantje1111
Berichten: 27
Lid geworden op: 04 mei 2004 00:06

Re: Eindelijk uitspraak in mijn zaak!

Ongelezen bericht door jantje1111 »

Hoi Lions gefeliciteerd hoor dat moet toch een opluchting zijn.
Wil je mij een mailjte sturen ([email protected]) mijn vader moet in januari in Gouda voor de kantonrechter verschijnen.
Eventueel alvast bedankt.

Gesloten