LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Interpolis verhoogt zomaar premie autoverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Interpolis verhoogt zomaar premie autoverzekering

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Ja, DNB heeft de verzekeraars al diverse malen op hun vingers getikt mbt de premies en voorwaarden van autoverzekeringen.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Interpolis verhoogt zomaar premie autoverzekering

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

stofzuigertje schreef:Geen enkele verzekeraar weet hoe dit jaar zal verlopen!
IJzel, storm of hagel... je wat pas achteraf of je winst of verlies maakte.

Dat berekenen ze over meerdere jaren.
Wel is diefstal risico van bepaalde merken en modellen groter en is een gelijke nieuwwaarde soms totaal andere premie!

Mijn Ex auto, die 1 week na verkoop werd gestolen was na 5 uren terug, kaalgeplukt en zwaar beschadigd van knipschaar dus niet meer te herstellen...
Voor onderdelen weg gegaan en niets meer gevonden dan kaal wrak!

Het voertuig volg systeem hebben ze blijkbaar uitgelezen en gevonden want dat was kapot terug gevonden.
Ja, dan mag je meer vragen want niemand kan jarenlang met verlies werken.

Ik en de koper willen nooit meer een dure waar een extra alarm nodig is en toch deze ellende mee maken.
En verzekeraars moeten voor dit soort gevallen iedereen duurder maken of alleen deze straks onverzekerbare groep?
In Noord Holland is een bende opgerold die dit soort zaken op hun geweten hebben.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Interpolis verhoogt zomaar premie autoverzekering

Ongelezen bericht door kweenie »

grun schreef:
juliomariner schreef:Inderdaad totaal onzinnige reactie van Willemientje. Wat is dan het nut van een verzekering?
Ik vermoed dat bedoeld wordt dat het verlies op autoverzekeringen gecompenseerd wordt door de winst op andere categorien (aansprakelijkheids-, opstal-, inboedelverzekeringen, enzovoort).
Gelukkig wel. Anders zouden de verzekeraars namelijk voor al die verzekeringen een veel hogere premie moeten vragen, aangezien er dan ook per verzekeringssoort een veel groter risico is op (te) hoge uitkeringen, zodat er een forse extra buffer aangehouden moet worden.

Je ziet bijvoorbeeld dat er soms een jaar met fors hogere stormschade is, wat op dit moment binnen een verzekeringsmaatschappij gecompenseerd wordt door de andere verzekeringssoorten. Als je alles 1 op 1 moet verrekenen binnen die verzekeringspremies, dan worden de premies hoger en zullen ze ook veel meer schommelen dan nu het geval is.

kuijt.h
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 apr 2017 12:27

Re: Interpolis verhoogt zomaar premie autoverzekering

Ongelezen bericht door kuijt.h »

Dus je kan het best een auto verzekeren die weinig verkocht wordt en dus weinig schade maakt. Wat een onzin verhaal.

stofzuigertje

Re: Interpolis verhoogt zomaar premie autoverzekering

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Skoda SuperB, VW Passat of Audi A6, dezelfde station maten en vele onderdelen ook.

De aanschaf prijs en inruilwaarde..... en de verzekering en diefstal gevoeligheid zijn wel sterk verschillend.
Een verzekeraar mag op basis van schades en diefstal de premie aanpassen, dus binnen deze 3 mogen ook verzeker verschillen zijn.
En de productie, gaan gewoon op dezelfde lopende band met zelfde personeel en onderdelen!

burger58
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2018 20:05

Re: Interpolis verhoogt zomaar premie autoverzekering

Ongelezen bericht door burger58 »

Ook ik heb een overzicht gekregen van mijn alles in een polis met nieuwe en veranderde voorwaarden en een specificatie over de kosten van mijn verzekeringen. Alles inzichtelijk gemaakt met icoontjes bij de polisvoorwaarden die een verslechtering of verbetering aangeven. Opgeteld uiteraard meer verslechtering dan verbetering, maar wel met een verhoging van mijn totale premie.
Mijn verzekeringen lopen via de RABO bank. Wat mij nog het meeste irriteert is dat er per maand ruim 20 euro in rekening wordt gebracht voor bemiddelingskosten aan de RABO bank. Is dus ruim € 240 euro per jaar !!! Uiteraard hierover een klacht ingediend bij Interpolis die deze direct naar de RABObank hebben doorgestuurd. Ben gebeld door de RABO bank, wat mij positief verraste, maar een uitleg gekregen die mij nu overwegen om geheel weg te gaan bij Interpolis. Ik moet per jaar € 240 euro betalen voor de telefoontjes die ik naar de RABO bank pleeg en de uitdraai van de polissen 1 keer per jaar. Ik heb denk ik toch het verkeerde beroep gekozen.

Gesloten