LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Administratiekosten bonprix

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Elmo2018
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2018 18:05

Administratiekosten bonprix

Ongelezen bericht door Elmo2018 »

Ik krijg een incasso op mij afgestuurd door Bonprix vanwege administratie kosten van ruim 2 jaar gegeleden. Eind 2017 gingen ze aanmaningen sturen. Wie heeft dit ook meegemaakt . Na 2 jaar mogen zij dit niet reclameren. Het betreft een eigen administratie die ik niet kan natrekken.

Graag een reactie waarmee ik de incasso bureau kan duidelijk maken dat dit niet mag. Op mijn mijn bericht dat ik dit tegenspreek word niet gereageerd alleen je moet betalen.

stofzuigertje

Re: Administratiekosten bonprix

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

1x vragen om bewijs waarvoor je zou moeten betalen en als het niet klopt of je kreeg dit niet gewoon rustig op de beloofde rechtszaak wachten als ze weigeren om normaal te reageren en niets antwoorden.

Bij geen schuld hoef je niets te betalen dus ook geen enkele verhoging die ze zullen gaan aanbieden.
Eerst moeten zij aantonen waarvoor je moet betalen en als dat klopt mag je dat bedrag betalen...

Maar na 2 jaren is het niet geloofwaardig en gewoon negeren en niets doen lijkt me beste na 1x vragen waarvoor dit is.
Wel alles bewaren dus jou vraag waarvoor en al hun brieven, gewoon mapje maken en leuke verzameling.

Lady1234
Berichten: 27297
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Administratiekosten bonprix

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt daar dan toch waarschijnlijk een account? Daar kunt u inloggen en zien waar het over gaat. En die aanmaningen zijn al van bij a vier maanden geleden,

Elmo2018
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2018 18:05

Re: Administratiekosten bonprix

Ongelezen bericht door Elmo2018 »

Ik wist niet van een online account, toen ik belde gaven ze mij aan om daar te gaan kijken. De bij en afschrijvingen zijn zo bizar dat ik daar niets van kan herleiden. Bij de laatste bestelling gaven ze mij aan 32 euro te betalen en ik wist dat het 48 was. Ik heb ook de 48 betaald. Incasso bureau reageerd niet op mijn weer woord . Zegt gewoon betalen.

Kosten zijn administratie kosten.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Administratiekosten bonprix

Ongelezen bericht door tttlocke »

Uw verhaal is niet erg duidelijk, maar u weet er blijkbaar meer van dan wat u ons vertelde in uw eerste bericht.

Is het niet zo dat u op enig moment, in een ver verleden gemaand bent een schuld te voldoen, inclusief administratiekosten vanwege te laat betalen, en dat u toen gedacht heeft: 'het zal zo'n vaart niet lopen, ik betaal alleen het oorspronkelijke bedrag', bijvoorbeeld ik betaal die 32 euro en niet die 48 (in plaats van omgekeerd)?

In tegenstelling tot wat u beweert, is het overigens niet verboden iemand te manen een oude schuld te betalen, ook als is die schuld van lang geleden (bijvoorbeeld meer dan 2 jaar).

stofzuigertje

Re: Administratiekosten bonprix

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Inloggen is nooit verplicht, zij moeten aantonen waardoor deze schuld is ontstaan.

Dus 1x vragen om bewijs waarvoor en dat rustig afwachten.

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: Administratiekosten bonprix

Ongelezen bericht door gerda1956 »

Bij Bonprix betaal je verzendkosten als je de hele zending terugstuurt. Op de site staat: "Als je je complete bestelling terugstuurt, krijg je de verzendkosten voor de heenzending van ons terug. In dit geval berekenen we echter wanneer je gebruik maakt van onze retourservice € 4,95." Dat staat in het overzicht genoteerd als administratiekosten. Dus misschien heeft u vaak iets teruggestuurd?

Gesloten