Nou, dan nu een reactie van iemand die nog niet eerder op zo'n topic heeft gereageerd:Nopasoft schreef:Het valt me op dat ik steeds bij de vele klachten die ik hierover zie dezellfde mensen negatief reageren..zeker zelf in dienst bij post.nl of in opdracht van post,nl als jezelf bij hun een klacht indient word je verwezen naar een website die niets oplost en het probleem alleen maar verschuift en niets oplost....maar het is nog altijd zo ... Dat er BTW betaald wordt bij invoeren is prima, maar het doen van aangifte is niet een zaak van PostNL.
Bijna niemand die iets bestelt uit het buitenland vraagt aan PostNL om aangifte voor zijn of haar aankoop te doen. Als iemand aangifte wil doen is hij of zij daar zelf voor verantwoordelijk.
Met andere woorden: PostNL steelt van ons door ongevraagd tussen de koper en de Douane in te stappen. Het is zeer waarschijnlijk dat de Douane een afspraak heeft met PostNL, maar dat is niet het probleem van de ontvanger van een pakket, lijkt mij.
En ik vind dit ongehoord en niet kloppen van geen kanten.
De andere reageerders hebben gelijk. Jij bent als opdrachtgever de importeur en dus had je je hiervan op de hoogte moeten/kunnen stellen. Dat PostNL dit voor jou regelt is juist goed, want mensen die zich niet informeren (zoals jij zelf) betalen anders deze heffingen niet, en dat kan natuurlijk niet. Of had je wél zelf aangifte gedaan en dan alsnog betaald? Ik denk het niet.
En nee: ik werk dus niet voor de post.