LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 blijft in gebreke en komt afspraken niet na

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
penaja
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jul 2008 00:11

Tele2 blijft in gebreke en komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door penaja »

Wat ergernis is Tele2 !
In augustus 2016 heb ik een abonnement afgesloten bij Tele2 incl. toestel. voor een maandbedrag van 35 euro. De eerste 6 maanden ging er al van alles mis, o.a. betalingen die zoek raakten afspraken die niet nagekomen werden. Doordat er betalingen zoek raakten ben ik toen ook afgesloten geweest....Kreeg het verzoek betalingsbewijzen toe te sturen zodat dit rechtgetrokken kon worden. Zo gezegd zo gedaan echter werden deze afgewezen omdat er geen banklogo op stond, nee dat kan kloppen ik zit in de budgettering daar staat een logo van desbetreffende instantie op. Heel veel telefoontjes later kreeg ik het advies dit naar het hoofdkantoor te sturen en voilla alles was weer opgelost ! Vanaf dat moment ging het ietsjes beter....ik zeg ietsjes aangezien ik her en der toch zo nu en dan een spookrekening kreeg van 7 of 14 euro met de welbekende leuke brief "voorkom afsluiting" bijzonder zeker gezien het feit ik geen betaalachterstanden heb. Zo ook vorige maand opeens weer een spookrekening van 14 euro, meteen met Tele2 gebeld, mevrouw keek het na en zei "nee u heeft alles keurig netjes betaald ik snap het niet" en dat klopt, ik heb geen achterstanden. Mevrouw heeft een ticket aangemaakt zodat ik binnen 24 uur weer zal worden aangesloten. Fijn dacht ik dat is opgelost, echter was niets minder waar..... Sinds een week nu ong. ben ik nog steeds afgesloten en heb ik dagelijks gebeld met Tele2 waar iedereen tot hetzelfde conclusie komt, daarnaast is mij meermalen beloofd dat het opgelost zou worden en ik steeds binnen 24 uur zal worden aangesloten, dit gebeurde echter steeds niet. De laatste tele2 medewerkster heeft dit doorgespeeld naar de financiele afdeling welke mij terug zou gaan bellen. Deze hebben mij afgelopen donderdagochtend gebeld. Hier werd mij uitgelegd dat ik steeds 5 dagen te vroeg betaalde waardoor de toestelkosten geparkeerd werden, maar hij zou de betaling traceren en zegt mij toe dat ik per vandaag uiterlijk morgen (vrijdag) weer aangesloten zal zijn en wat betreft de aansluitkosten zijn voor rekening van tele2. Ik weer even gerustgesteld, nu zou het dan opgelost gaan worden. Het is inmiddels zaterdag en je raad het al ben nog steeds niet aangesloten, wederom gebeld ook deze beloofd mij trouw zoals tele2 kan dat vandaag opnieuw aangesloten ga worden....( nog steeds niet dus!) Ook nog maar even via de chat van tele2 geprobeerd waar ik een ene Jan sprak, verhaal uitgelegd ( voor de zoveelste keer ) waarop meneer Jan op onderzoek is gegaan en na 10 minuten tot de conclusie kwam dat er nog een rekening van 14 euro opstond en ik daarom niet werd aangesloten.... !! nee dat klopt dat is de spookrekening waar ik het al de hele week over heb en waar collega's niet van weten hoe die er is gekomen. (de 5 dagen te vroege betaling) Ik heb meneer Jan hierop gewezen en hij zou het verder uitzoeken.... maar heeft vervolgens niet meer gereageerd en de chat beeindigd.... Toppunt vond ik toch wel dat tele2 mij vanmiddag belde dat ik wel een grotere bundel kon afnemen !
Ik ben zo gefrustreerd en boos weet iemand wat ik hier verder nog in kan ? Mag tele2 dit allemaal maar zo doen terwijl je geen betaalachterstanden hebt ?

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Tele2 blijft in gebreke en komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Voortaan met automatische incasso betalen, dan hebt u geen problemen.

Tele2 heeft ern forum. Zet uw klacht daar eens neer.

penaja
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jul 2008 00:11

Re: Tele2 blijft in gebreke en komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door penaja »

Automatische incasso is helaas geen optie en zal het ook plaatsen op tele2 forum

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Tele2 blijft in gebreke en komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door BreejKC »

Stoppen met bellen naar die administratieve puinhoop bij Tele-2. Dat ziet u toch op hun tv-reclame al dat het er een grote rotzooi is. Maar goed dat heeft u inmiddels aan den lijve ondervonden.

Klim nu in de pen, net als dat u op dit forum heeft gedaan, blijf netjes maar laat er geen gras over groeien. Stel ze in gebreke, eis een genadeloze schadevergoeding voor de periode van onterechte afsluiting en stel ze een genadeloos uiterste termijn (5 werkdagen na dagtekening van uw schrijven) om u nu kosteloos ter heraansluiten.

Doen zij dit niet, kondig het hun maar rustig aan, dan stapt u naar de Geschillencommissie Telecom. U bent vanaf nu echt genadeloos met die Tele2-club. Die Tele-2 is heel bekend daar, en zeker niet op een goede manier. Zo'n kwestie, als die is zoals u deze beschrijft, wint u daar gegarandeerd en uw kosten krijgt u gewoon terug.

En als straks uw abonnement daar afgelopen is: snel wegwezen daar. Bij zo'n genadeloos slechte club wil toch niemand meer horen? Yep!

penaja
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jul 2008 00:11

Re: Tele2 blijft in gebreke en komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door penaja »

Kijk daar kan ik wat mee ! Dank voor de tip ! Had het ook geplaatst op de tele2 forum en uiteraard kreeg ik weer hetzelfde riddeltje te horen en ik moest maar ' even geduldig afwachten' ...geduldig ben ik allang niet meer ...

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Tele2 blijft in gebreke en komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door BreejKC »

Laat u hier ooit nog de afloop weten? Een club als Tele-2 die zulke ganadeloze praktijken er op na houdt mag wel eens genadeloos worden afgestraft. En sterker nog ze lopen er zelf mee te koop. Maar dan anders, ha, ha, ha, ha!

penaja
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jul 2008 00:11

Re: Tele2 blijft in gebreke en komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door penaja »

Uiteraard zal ik het verloop hier posten...

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Tele2 blijft in gebreke en komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Allemaal schelden op Tele2, maar ik ben klant al voor er handys waren. Toen met een lijst telefoonnummers om vanuit het buitenland goedkoper naar huis te bellen. Ondertussen 2 Handys, Internet en TV en bellen. Bij problemen zeer snel oplossingen, bv laatst modem kapot, dag erna nieuwe thuis, plus rechtstreeks nummer van monteur erbij, was niet nodig alles werkt weer perfect.
En de goedkoopste. Rekeningen kloppen altijd. Afspraken worden zeer snel nagekomen.
Dit moet ook eens gezegd worden.
Hoelang zijn die grote afkrakers er klant geweest? Of toch nooit?
Zonder tele2 betaalden jullie nu bij die anderen het ondertussen dubbele!
Ik werk er niet en heb er geen aandelen in.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Tele2 blijft in gebreke en komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door BreejKC »

Zal ik u eens iets vertellen? Heel lang ben ik klant geweest van Tele-2, nog een tevreden klant ook. Ja, ik heb de helpdesk ook wel eens nodig gehad en ben altijd netjes geholpen. Ging het echter serieus een keer verkeerd dan ging er een brief van mij naar het hoofdkantoor, waarna het doorgaans snel werd opgelost. Wellicht is dit een tip voor andere lezers die serieuze problemen met hun telecomprovider ondervinden. Met bellen beperk ik me tot het uiterste omdat je dan, veelal, weinig verder komt als een callcenter.

Toch ben ik opgestapt bij Tele-2 naar een andere telecomaanbieder, omdat ik te ver van de telefooncentrale woon en het signaalverlies over koper (telefoonlijn) te groot is om daarover tevreden klant te blijven bij Tele-2 en/of andere aanbieders van telecomdiensten via de telefoonkabel. Zolang er bij ons geen glasvezel is aangelegd ben ik veroordeeld tot de kabel van Ziggo (UPC).

Toch valt me de laatste jaren een trend op. Als je zoiets leest als van TS, dan vraagt een mens zich toch af hóe dit voortdurend bij zo’n organisatie fout kan gaan? En niet één keer, maar veel vaker lees je dit bij Tele-2. Maar, eerlijk is eerlijk, ook bij andere providers komt dit wel voor. Als aanbieder van telecomdiensten wil je toch graag je klanten behouden? Tele-2 zou bij het lezen van een gebeurtenis als deze eens flink aan zelfonderzoek moeten gaan doen. Fout gaan kan er altijd wel iets. Maar meerdere keren toezeggen dat een fout wordt opgelost maar vervolgens niets doen, daarbij gaat er natuurlijk wel iets héél erg mis. Wellicht zou Tele-2 iets minder moeten investeren in dure tv-reclames en onzinnig filmpjes en wat meer moeten investeren in de kwaliteit van haar personeel.

penaja
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jul 2008 00:11

Re: Tele2 blijft in gebreke en komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door penaja »

Ik ben 14 jaar geleden klant geweest bij tele2 toen ging er al van alles fout waardoor ik toen ben overgestapt. 2 jaar geleden dacht ik dat het misschien anders zou zijn ...maar helaas vanaf dag 1 gaat er van alles fout en moet ik constant bellen (lees dagelijks) om het opgelost te krijgen.en nog wordt het niet opgelost! Tele2 zegt veel toe maar doet niet wat ze zeggen ondanks dat ik alles heb betaald....de fout ligt bij hen welke ze wel erkennen maar oplossen doen ze niet en dan wordt er gezegd dat ik maar geduldig moet afwachten....ik ben nu al langer dan een week ten onrechte afgesloten maar mag wel de volle mep betalen.....en zo ga je met klanten om die netjes betalen ....dus ja ik ben boos en pik dit niet!

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Tele2 blijft in gebreke en komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door BreejKC »

En penaja stapt nu dus naar de Geschillencommissie Telecom. Het wordt hard tijd dat vele gedupeerden van Tele-2 dat veel vaker doen. Maar, wel zeker zijn dat de fout bij Tele-2 ligt, niet bij uzelf. Want die Geschillencommissie is streng.

Maakt Tele-2 er in al die zaken echt een potje van dan worden niet alleen de gedupeerden in het gelijk gesteld, krijgen zij hun geschillengeld terug, maar wordt bij voortduring ook Tele-2 fors aangepakt. Uiteindelijk zal dit voor een bedrijf als Tele-2 ernstige gevolgen hebben, want consumentenorganisaties, media en overheid gaan dan ook moeilijk doen.

Tele-2 kan het dan wel vergeten in Nederland, ondanks die 'prachtige' tv-reclames waarin zij precies laten zien dat het er een genadeloos zooitje is als er aan hun kant iets fout gaat.

penaja
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jul 2008 00:11

Re: Tele2 blijft in gebreke en komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door penaja »

Heb dit natuurlijk ook op de tele2 forum gepost waar een ene Frenk van tele2 reageert. Ondanks dat ik alles heb betaald en nog steeds afgesloten ben, wordt de schuld mijn kant opgeschoven want ik betaal niet automatisch dus quote: "de verantwoording ligt bij mij" werd er gezegd. Op mijn vraag wie compenseerd dw tijd die ik ben afgesloten ? (Ga niet betalen voor diensten die niet geleverd zijn) kreeg ik de reactie " Zoals uitgelegd zien wij dit als jouw verantwoordelijkheid. De tijd die jij hier in stopt is voor eigen rekening maar geen zorgen: wij helpen je gratis "
Hierop vanmiddag toch maar even met juridisch loket gebeld advies eerst een aangetekende brief
waarin ik hen een ultmatum stel met de benodigde bewijzen ...doen ze dan nog niets dan idd de geschillencommissie.

sylvesterb
Berichten: 5052
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Tele2 blijft in gebreke en komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door sylvesterb »

BreejKC schreef:Stel ze in gebreke, eis een genadeloze schadevergoeding
Genadeloze schadevergoeding? Je kunt enkel de schade claimen die je werkelijk hebt geleden dit zal tientjes werk zijn.
BreejKC schreef:Zo'n kwestie, als die is zoals u deze beschrijft, wint u daar gegarandeerd en uw kosten krijgt u gewoon terug.
FF advocaat van de duivel. Dat weet ik niet zo zeker, een uitdraait die niet afkomstig is van de bank zelf maar van organisatie die de betalingen doet is geen betaalbewijs. Je wint deze zaak enkel als de € 14,00 echt niet is betaald. TS noemt dit de hele tijd een spookfactuur, maar hij is betaald dus zie niet in waarom het een spook factuur is.
BreejKC schreef: Maakt Tele-2 er in al die zaken echt een potje van dan worden niet alleen de gedupeerden in het gelijk gesteld, krijgen zij hun geschillengeld terug, maar wordt bij voortduring ook Tele-2 fors aangepakt. Uiteindelijk zal dit voor een bedrijf als Tele-2 ernstige gevolgen hebben, want consumentenorganisaties, media en overheid gaan dan ook moeilijk doen.
En als je verliest ben je je geschillengeld (€ 50,00 kwijt). Een uitspraak bij de geschillen commissie heeft geen gevolgen voor Tele 2 behalve dat ze conform de uitspraak moeten handelen. De commissie gaat geen "genadeloze schadevergoeding" toewijzen, ze zullen hoogstens de kosten die je aantoonbaar hebt gemaakt en de abonnementskosten die je onterecht hebt betaald over de periode van afsluiten toewijzen.

Verder heeft het voor Tele2 geen gevolgen, veelal worden de uitspraken niet openbaar gemaakt en de overheid kan helemaal niet ingrijpen. De geschillencommissie is geen overheids orgaan maar wordt betaald door de deelnemers. Wanneer jij een klacht indient, die aan de voorwaarden van de commissie voldoet, krijgt Tele2 deze klacht binnen plus een eerste factuur.

Hierna kunnen ze een schikking treffen, doen ze dit niet dan komt de zaak voor en krijgt Tele2 nog een factuur. Dit is ook veelal de rede dat partijen tot een schikking komen, omdat de kosten veelal hoger zijn dan de claim die de consument indient.

Bij de provider waar ik werkte lieten wij enkel zaken voorkomen als we zeker waren van ons gelijk of wanneer we van de commissie een uitspraak wilde horen over een bepaalde kwestie. Ik kan mij niet voorstellen dat Tele2 een ander beleid hierin heeft. Dus vaak als er geen schikking wordt getroffen is de provider overtuigd van zijn gelijk.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Tele2 blijft in gebreke en komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door BreejKC »

Alle uitspraken van de diverse geschillencommissie zijn openbaar en staan op hun gelijknamige website.

Daarnaast is het argument van Tele-2 "u betaald niet per automatische incasso" natuurlijk je reinste kul-argument. Dat zij hun administratie niet op orde hebben omdat er nou eenmaal klanten zijn die niet per automatische incasso betalen is een intern probleem van Tele-2. Dat kan en mag je de klant niet verwijten. Betaald is betaald! Hoe dat verder bij zo'n administratief incompetente club geadministreerd wordt is geen zaak meer voor de betalende klant. Uiteraard kunnen die betalingen door de klant gewoon met een bankafschrift aangetoond worden. Laat Tele-2 dat kul-argument maar eens bij een rechter volhouden, dat verliezen ze gegarandeerd altijd.

Het is administratief dus niet alleen een zooitje bij Tele-2, ze zijn er nog eens makkelijk en lui ook. Ja, lekker makkelijk, alleen automatische incasso's daar houden wij rekening mee. Maar te lui om iets uit te zoeken als een betaling anders binnengekomen is. Waar blijven die bedragen van klanten die niet per automatische betalen bij Tele-2 ? Het zal toch niet ergens verdwijnen en dat het nooit meer terug te vinden is?

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Tele2 blijft in gebreke en komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Je zal ze de kost moeten geven die een betaling zonder kenmerk doen. Soms ook nog eens van verschillende rekeningen. En dan zet een bedrijf toch aardig wat uren om in zoekwerk die niet nodig zijn als iedereen gewoon op tijd betaald met het juiste kenmerk en ook nog eens van dezelfde rekening. Niet een ander de schuld geven van van je eigen niet op orde zijnde administratie.

penaja
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jul 2008 00:11

Re: Tele2 blijft in gebreke en komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door penaja »

wilhelmima1 schreef:Je zal ze de kost moeten geven die een betaling zonder kenmerk doen. Soms ook nog eens van verschillende rekeningen. En dan zet een bedrijf toch aardig wat uren om in zoekwerk die niet nodig zijn als iedereen gewoon op tijd betaald met het juiste kenmerk en ook nog eens van dezelfde rekening. Niet een ander de schuld geven van van je eigen niet op orde zijnde administratie.
Die zullen er vast zijn maar in mijn geval staat klantnummer en factuurnummer er altijd netjes bij en komt het van dezelfde rekening dus dat is dan geen argument

penaja
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jul 2008 00:11

Re: Tele2 blijft in gebreke en komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door penaja »

Gisteren opeens een een factuur van -14.00 euro tussen mijn facturen in de tele2 app kom net uit mijn bed en ben weer aangesloten dus opgelost

Gesloten