LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte klantenservice T-mobile

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
K. van Haften

Slechte klantenservice T-mobile

Ongelezen bericht door K. van Haften »

Vanaf maart 2003 heb ik een SIM-only abonnement van T-Mobile voor 2 jaar. Over 3 maanden loopt mijn abonnement af. Nu is gisteren mijn SIM-kaart ermee opgehouden. Na een bezoek aan de telefoonwinkel leek hij compleet stuk en onleesbaar te zijn, alle gegevens (telefoonnummers en sms'jes) ben ik kwijt.
Erg jammer dat de kwaliteit van de kaart zo slecht is dat het de looptijd van het abonnement niet eens overleeft. Maar ja, pech, kan gebeuren. De service van T-Mobile is echter wel betreurenswaardig: ze willen mij een nieuwe SIM opsturen, dat duurt minstens 4 werkdagen en of ik even 15 euro bij wil leggen. :shock: Dat is bijna gelijk aan mijn abonnementskosten voor 2 maanden. Ik moet dus opdraaien voor de kosten terwijl het hun product is dat van slechte kwaliteit is. Wat een service! Dat wordt geen abonnementsverlenging dus.

Tosbaga

Re: Slechte klantenservice T-mobile

Ongelezen bericht door Tosbaga »

Heeft niks met kwaliteit te maken, ook elektronica gaat kapot. De een doet er 30 jaar mee en de ander is er binnen 2 dgn mee klaar. Overal moet je betalen voor een nwe simkaart, dus je eigen niet zo aanstellen. En ja je belt al zo goedkoop wat maakt die ene 15 euro nou uit, verdeel over 21 maanden kost je die simkaart 0,72 cent/maand, met een simonly heb je dat allang terug verdient. Niet zo zeuren over service ja, en nee ik werk niet voor t-mobile, ik werk voor kpn!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Precies, niet zo aanstellen! Ik heb bi jTelfort 19 euro nogwat moeten neerleggen voor een lsse simkaart, die ik echter zelf was kwijtgeraakt.

In jou geval is hij stuk gegaan: kan gebeuren, maar is ook te wijten aan jou wellicht, jij maakt er immers gebruik van, ik zeg niet dat je met opzet of al wetend die sim-kaart hebt vernield/stukgemaakt, maar het gaat erom dat jij gebruik maakt van die sim-kaart.

alphons

Ongelezen bericht door alphons »

Beste van Kaften

Ik wil even reageren op mijn collega van kpn. Hij zegt dat simkaarten altijd geld kosten. dit is niet waar ik werk zelf bij vodafone en bij een kapotte sim gaat de klant naar de winkel toe en er wordt een nieuwe sim geactiveerd zonder kosten. en Ik ben het met je eens dat de kosten vrij hoog liggen voor een simkaart.

mvg

Gast

Toen ik na een stomme aktie van mijn kant, mijn simkaart in een put liet vallen, kreeg ik bij het Vodafone city-punt gratis een nieuwe sim-kaart!

Service bestaat nog...

Gast

Als je je abonnement niet wilt verlengen, zou ik maar opschieten. Bij alle telecomaanbieders is de opzegtermijn DRIE MAANDEN!! (belachelijk trouwens)

Tosbaga

Als we het dan toch over service hebben bij vodafone, zullen we het dan eenshebben over het acceptatie beleid van vodafone en het feit dat vodafone niks meer investeerd in het gsm netwerk en zich volledig concetreerd op UMTS. Wat hebben de mensen die geen umts willen daaraan??

Of zullen we het hebben over callcenter van vodafone, die mensen letterlijk een verlenging aansmeert om zo umts aan de man te krijgen, zonder alle details te bespreken, ja ja ik ken iemand die daar werkt.

Of over de meneer die een ander topic heeft geopend onder de naam vodafone vs nokia, vraag maar aan hem hoe het is gesteld met de service van vodafone!

Als je zin hebt in een hanengevecht kan je het krijgen!

Gast

**snuf** **snuf**

ik ruik een brandlucht

alphons

Ongelezen bericht door alphons »

Tosbaga

het is een beetje kortzichtig om te zeggen "wat hebben "wij" daar aan op dit moment" nog niet veel als je het niet gebruikt. maar hoe kan een bedrijf en een technologie groeien zonder te investeren. dit zijn allemaal ontwikkelingen die geld en tijd kosten. dat er niet meeer geinvesteerd wordt in het gsm netwerk is niet waar om een voorbeeld te noemen: onderhoud van gsmmasten behoort ook tot investering.

100% dekking voor gsm is niet mogelijk en dit ligt niet aan de provider maar aan de vergunningen blablabla.

Over het aansmeren van umts. ik heb verder nog niks gezien op het forum (nou moet ik zeggen dat ik niet alles heb gelezen heb)
Zou je mij kunnnen vertellen wat je daar mee bedoelt (iets exacter over de gang van zaken)

en de topic over "vodafone vs nokia" ik neem niet aan dat we hier praten over de klacht oveer een handleiding. welke is het wel?

Gast

sim kaart 15 euro vrij normaal .....

en vodafone gratis .......is abnormaal !!!!

2 jr geleden toen ik een probleem had met mijhn sim was deze niet gratis bij vodafone maar goed als dat veranderd is ....toppie !!! :P

maybe

Ongelezen bericht door maybe »

Inderdaad, het is toch logisch dat je moet betalen voor een nieuwe simkaart. Dit voorkomt gewoon dat klanten onzorgvuldig omgaan met hun spullen, anders zou iedereen elke 2 maanden een nieuwe kaart komen halen.

HCN-er

Ongelezen bericht door HCN-er »

Tosbaga,

de mensen die benaderd worden voor een actie met UMTS, worden niet gebeld door de mensen van Vodafone, maar door mijn collega's van een callcenter HCN genaamd.
En wij doen niks illegaals. Als klant er niet op in wilt gaan, dan hoeft ie maar nee te zeggen.

Tosbaga

sjonge jonge wat zijn we snel op de tenen getrapt.

Als je goed gelezen had, had je gezien dat ik nergens geschreven heb dat het illegaal is. Ik heb alleen geschreven dat het geen service is, om mensen telefonisch een aanbieding te doen. Omdat die aanbieding meestal niet zo mooi is als hij lijkt.

Kpn heeft ook een callcenter waar mensen aanbiedingen worden gedaan, en het gebeurt regelmatig dat een klant slecht geinformeerd is en in de winkel verhaal komt halen. En ja dat gebeurt ook bij jullie. Ja ja ik heb ook in een callcenter gewerkt en weet dus hoe het eraan toe gaat.

We hadden het over service van Vodafone, en ik vind het geen service van voda om mensen telefonish te benaderen voor een aanbieding. Net zoals ik vind dat het gen service is van kpn om dezelfde soort aanbiedingen telefonisch te doen.

Feit is dat 90% van de callcenter medewerkers die outbound doen studenten zijn. Deze studenten moeten heel hard werken om hun targets te halen, en er gaat wel eens iets mis.

Hou maar eens een telefonische enquette bij je klanten hoe tevreden ze zijn over de manier waarop ze zijn benaderd en behandelt. Het is makkelijk om het op de klant af te schuiven, moeten ze maar nee zeggen, heel kinderachtig.

U hoeft niet schijnheilig te doen, we weten allebei hoe het eraan toe gaat bij de callcenters. Het enige wat je een voda of kpn kan verwijten is dat ze een callcenter inschakelen, maar het is pure noodzaak. Er moeten strenge rchtlijnen komen voor callcentra.

Gast

Als je je abonnement niet wilt verlengen, zou ik maar opschieten. Bij alle telecomaanbieders is de opzegtermijn DRIE MAANDEN!! (belachelijk trouwens)
Weer even wat feitjes:

KPN/Vodafone: (Meestal) 3 maanden
T-mobile/Orange: (Meestal) 2 maanden, oudere contracten 1 maand
Telfort: 1 of 2 maanden (hier ben ik niet helemaal zeker door alle O2/Telfort geswitch)

Tosbaga

er is niks belachelijks aan een opzegtermijn, als je vraagt naar de voorwaarden voor je een contract aangaat weet je dat gewoon. Jij tekent een contract dus is het jouw verantwoordelijkheid, simpel toch

maybe

Ongelezen bericht door maybe »

Bij kpn en vodafone inderdaad 3 maanden.

Bij T-mobile 3 maanden, indien voor december 2003 afgesloten 2 maanden.

Bij Telfort varieert het van 7 dagen tot 3 maanden. afhankelijk van wanneer het abonnement is afgesloten. Dit is na te vragen via de KS.

Wanneer je een abonnement afsluit en je tekent hiervoor ga je automatisch akkoord met de algemene voorwaarden en hierin staat de opzegtermijn netjes vermeld. Maar het probleem is dat iedereen zonder te kijken of het contract te lezen zijn handtekening zet. En vervolgens achteraf gaan zeuren dat ze het niet wisten waarvoor ze tekenden.

Gert K.

Ongelezen bericht door Gert K. »

Ik dacht kom, weinig klachten T-mobile, dit telefooncircus zal wel een renovatie ondergaan.
Maar nee hoor, nog steeds uitspraken "T-mobile is zo goedkoop, dat je zelf schuldig bent aan een 'slecht produkt'.
Het is één grote soepzooi bij deze provider en ben er (na 2 lange jaren) gelukkig vanaf.
Deze provider heeft bij mij alle respekt verloren en die, die nog een verbintenis hebben "veel sterkte".

:twisted:

myrthenr1

Ongelezen bericht door myrthenr1 »

telfort is pas achterlijk bezig die weten hoe ze met klanten omgaan

myrthenr1

Ongelezen bericht door myrthenr1 »

ik heb gereageert op de actie 2jarig contract plus telefoon en pc
netjes alles opgestuurd
en bij telfort is het zo dat je de status van je bestelling kunt bekijken op internet.
nou een paar dagen later ja hoor de bestelling was geaccepteerd
nou mijn oude telefoon opzeggen computer (was een oude)weggegeven
aan mijn zusje.
maar nee volgende dag op de status bestelling geannuleerd .
ik was een te groot financieel risico.?????
ik heb geen schulden en een vast inkomen en boven dien heb ik op dit moment een veel duurder contract dat elke maand netjes word betaald....
meer mensen met zulke ervaringen????????????????

Tosbaga

@ HCN

Ik kwam op het gsm prikbord de volgende reactie tegen, misschien interesant om te lezen.

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=281 ... 2&t=179882

Auteur: Vincent (---.ops.asmr-02.energis-idc.net)
Datum: 16-12-2004 21:21

Vorige week werd ik gebeld door Vodafone. Mijn Vodafone 120 abonnement verloopt bijna en mw. had een mooie aanbieding voor me. Ik moet m'n abonnement dan verlengen met Vodafone 150, dan krijg ik vanaf 39 euro een UMTS-toestel, met bundel zus en bundel zo en "eens even kijken wat ik u, als trouwe klant, nog meer geef". Mw. praatte erg snel, haast niet tussen te komen. Ik wilde er even over nadenken. Mw. vroeg waarom ik dat dan wilde, ik uitgelegd dat ik een toestel ook wil ZIEN voordat ik 'm koop etc. Toen mw. een keer door had dat ik niet gelijk zou beslissen was het gesprek snel afgelopen. Ik zou dinsdagavond weer gebeld worden. Dinsdagavond ben ik niet gebeld, woensdagavond niet en ook vanavond niet.

Ik krijg het idee dat Vodafone wil verkopen door mensen te overrulen, je zegt nou een maal snel ja als je overvallen wordt door een "mooie aanbieding". Omdat ik er over na wil denken is de kans groot dat ik niet op de aanbieding inga. Daarom belt Vodafone mij niet meer. Het is immers rendabeler om andere klanten te overrulen met "deze mooie aanbieding".

Of heb ik het helemaal mis en is Vodafone dinsdagavond vergeten om mij te bellen?

Gesloten