Maar wat nog erger is, is dat ik al bij 3 orthopeden geweest ben en telkens weer hoor ik dat ik eerst een marcaïnisatie nodig heb voordat zij besluiten om mij te opereren omdat dat de procedure is in NL: volgens hen ben ik te jong voor een nieuwe heup en/of een partiële reconstructie van mijn acetabulum ( ik ben 53 jaar jong
Mijn beleving is dat zij mij zo lang mogelijk in de wacht zetten terwijl ik GISTEREN een operatie nodig had. Hierdoor ben ik mijn baan als docent Engels kwijt geraakt, ik ben in de Ziektewet beland en word als een ping-pong balletje van het kastje naar het muur gestuurd!
Waarom? Is dat omdat ik geen beroemde sporter ben of niet rijk ben of geen beroemdheid ben? Ik moet een operatie krijgen voordat het te laat is: ik wil graag werken en niet arbeidsongeschikt raken. Ik wil een beetje kwaliteit terug in mijn leven en wil genieten van het leven zolang het kan. Leuke dingen heb ik al jaren niet meer kunnen doen: dansen, rennen, springen, diepzeeduiken, op de bergen lopen... nu kan ik soms niet eens de trap op of af, zware boodschappen dragen, voor de klas staan en psychisch word je kapot gemaakt door deze vicieuze cirkel.
Ik ben van plan om deze orthopeed te e-mailen of te schrijven met duidelijke vragen, zoals: gaat u mij opereren of niet? Is dit uberhaubt mogelijk? Als u dat niet kunt, kent u iemand die een dergelijke operatie kan verrichten of moet ik naar het buitenland? Hoe ga ik dat betalen als ik in de Ziektewet zit? Ik wil geen marcaïnisatie, want dat is pijnbestrijding dat niets oplost en zelfs duur is, daarbij worden sommige mensen daar hartstikke ziek van!
Is dit wat ik moet doen? Of is het beter dat ik een dergelijk e-mail door iemand anders laat opstellen? De marcaïnisatie staat ingepland op 26 maart!!! Aankomende week maandag, dus en ik weet niet wat ik het beste kan doen. HELP!
Afwachten op een spoedig antwoord ...