LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] met spoed hulp en info nodig!

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
rimatru
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 jul 2004 00:09

met spoed hulp en info nodig!

Ongelezen bericht door rimatru »

beste mensen,

Namens mijn vader en moeder doe ik deze schrijve! Door dat vervelend gebeuren van dexia, kan mijn moeder t niet meer aan om nog post te openen! mijn vader doet niets anders als overwerken om er maar vanaf te komen! nu ben ik dringend op zoek naar personen die me een beetje tips kunnen geven over het wel en wee...
contract afgesloten in 1998 drie maal winstverdriedubbelaar, na drie jaar verlengd! beide ondertekend door mijn vader alleen! het eerste contract was nu ten einde, pap koos voor de restschuld te betalen (zo'n 2500) deze nota hebben we nu binnen (betalen, ja of nee???)
de andere twee contracten lopen af in juni, dit gaat veel meer kosten volgens mijn vader! wie heeft er de gouden tips voor me....
kan niet wachten..... a.s maandag ga ik naar een vrij spreekuur van een advocaat maar via dit forum is alle info zeer welkom!

bedankt alvast!

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: met spoed hulp en info nodig!

Ongelezen bericht door Pieter »

Beste Rimatru,

Zet de betalingen aan dexia alleen stop als uw ouders daarvoor een juridische ondergrond voor hebben. Bijvoorbeeld,
Uw ouders hebben de contracten vernietigd op basis van het ontbreken van een handtekening, hetzij van uw vader hetzij van uw moeder. Degene die het contract niet heeft ondertekend roept de vernietiging in.
Een andere mogelijkheid is om het contract te vernietigen op basis van dwaling. Edoch hier kleven nadelen aan als men deze vernietiging verkeerd in ropet en of niet de juiste gronden gebruikt. Dit soort vernietiging dient in ieder geval door een jurist en of advocaat opgesteld te worden die voldoende kennis van zaken heeft in effecten en bankrecht.
Zo te horen heb je volgende week een informatief gesprek met een advocaat, vraag naar zijn ervaring en kennis. Denk niet te snel dat iedere advocaat geschikt is voor effectenlease contracten. een onervaren advocaat leert de materie op kosten van jouw ouders.
Je kunt ook kontact met de vereniging payback opnemen voor informatie omtrent geschikte advocaten kantoren.
Gezien de verlenging heb je een meer dan gemiddelde ervaren advocaat nodig.

Voor wat betreft de sociale impact op het dagelijks leven van je ouders. De vereniging payback heeft een soort van korelatie telefoonlijn opgezet. Als je ouders de behoefte hebben om hierover te praten. Laat ze dan het telefoon nummer van de hulplijn bellen. Zie voor meer informatie de website van payback onder de knop "Vereniging PAYBACK > Heldpdesk"

Mvg,
Pieter
Laatst gewijzigd door Pieter op 17 dec 2004 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.

tony
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 jun 2004 23:24

Re: met spoed hulp en info nodig!

Ongelezen bericht door tony »

hallo, Rimatru

De mogelijkheden voor hulp is natuurlijk van vele factoren afhankelijk,
want wat is het kosten baten plaatje. Als je vader geen eigen vermogen heeft en een gezamelijk inkomen van minder dan 2000 euro, dan zou ik snel een advocaat met een toevoeging aanvragen, hetgeen ongeveer neer komt op 720 euro.
Via de oude onderwerpen van het forum kom je wel bij een gedegen advocaat terecht en als je dat alles geregeld hebt, snel alle betalingen stopzetten.
Ikzelf heb ook nog een half jaar te gaan en heb een kleine restschuld, maar ik wil niet toegeven aan deze witteboorden criminele, vanaf volgende jaar zet ik ook alles stil en wacht maar eens af.

rimatru
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 jul 2004 00:09

Re: met spoed hulp en info nodig!

Ongelezen bericht door rimatru »

maar wat zijn de consequenties als we nou die restschuld niet betalen... de incasso's zijn gestopt, maar ons contract is van voor 1 februari!

mvg maartje

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: met spoed hulp en info nodig!

Ongelezen bericht door croosjes »

Rimatru,voor een goede begeleiding mail of bel mij voor een gratis advocaat volgens het systeem.

vrgr.andre

Hans2
Berichten: 617
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: met spoed hulp en info nodig!

Ongelezen bericht door Hans2 »

Croosjes

Gratis Advokaat?

Die bestaan toch niet?

Advokaten doen toch geen vrijwilligers werk.

Waar zetelt deze gratis advokaat?

bert suikerbuik
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2004 21:50

Re: met spoed hulp en info nodig!

Ongelezen bericht door bert suikerbuik »

Beste Rimatru,
Ik begrijp de paniek bij je ouders maar er is hulp en die is nabij.
Ik geef je een Email adres van een man die jou ouders verder kan helpen ne van goed en eerlijk advies kan voorzien.
Het emailadres is [email protected]
Piet Koremans kan je alles vertellen wat je moet weten om de gemoetsrust van je ouders weer een oppepper geven, want er is nog geen man over boord.
Mail Piet van Pal of bezoek de site van PAL en lees meer over het hele leasedrama. www.platformaandelenlease.nl

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: met spoed hulp en info nodig!

Ongelezen bericht door croosjes »

Beste Rimatru:



Kijk naar de Website: WWW.SCHADELOOS-STELLING.NL of E-mailadres

[email protected] voor al uw informatie


gratis advocaat volgens het systeem.


vrgr.Andre

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: met spoed hulp en info nodig!

Ongelezen bericht door Pieter »

Rimatru,

De gevolgen kunnen zijn dat je bedreigd wordt met incasso buro's.
Deze buro's kunnen je goed bang maken. Maar zij kunnen niets uitrichten zolang er geen uitspraak van een rechter is geweest.
Met andere woorden, ondanks de dreigende taal van incasso buro's en dexia. Laat je niet bang maken en van je stuk brengen.

Zorg wel dat als je gedagvaard wordt. dat je goed voorbereid bent en de aangvoerde zaken die dexia aanbrengt dmv een geschikte advocaat kan weerleggen.

Maar beters is dat de aanval de beste verdediging is. Als je ouders niet voor toevoeging in aanmerking komen.
(Je kunt het nakijken op www.rvr.org > onder Info Balie)
Dan moet je ook in overweging nemen of de kosten baten tegenelkaar opwegen. Tenzij je gemotiveerd genoeg bent om een eventuele negatief saldo te accepteren ondanks dat je eventueel de rechtszaak gedeeltelijk of in zijn geheel wint.

Op de website van payback vindt je onder de knop. Vereniging PAYBACK > Mijn lidmaatschap gegevens > Advocaatkosten"Een matrix wat een indicaties geeft aan de kosten die je kwijt bent als je een advocaat in de arm neemt. Deze matrix is fictief en ook de uren waarmee gerekend wordt.

Mvg,
Pieter

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: met spoed hulp en info nodig!

Ongelezen bericht door Pieter »

Het lijkt wel een reclame blok/topic hierboven :cry:
Als de competitie strijd eens omgezet wordt in antwoord geven op de gestelde vragen dan komt denk ik een ieder goed uit de verf :idea:

Mvg,
Pieter

Hans2
Berichten: 617
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: met spoed hulp en info nodig!

Ongelezen bericht door Hans2 »

http://www.vhmadvocaten.nl/

Maak een duidelijke vragenlijst wat betreft jullie probleem!

Betaal niet aan Dexia!

Open een speciale rekening, bijv. een internetrekening zet daar bijv de 2500euro op
Stort elke maand een bedrag wat je missen kunt op die rekening.

Wat ik begrijp zijn jouw ouders van de regen in de drup terecht gekomen met hun verlenging. maar dat betekent nog niet dat het nu dramatisch is.

Alleen in jullie zaak als leken komen jullie er niet uit.
Met professionele hulp lukt dat wel.
Er zijn nog voldoende gronden om tegen Dexia in verweer te komen.
Als jouw moeder niet heeft meegetekend is dat al een belangrijke juridische grond.
Laat je informeren over o.a. het juridische begrip wanprestatie!

succes!

Hans2

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: met spoed hulp en info nodig!

Ongelezen bericht door ad snoeren »

rimatru

De toestand voor je ouders is niet hopeloos.
Ik spreek uit ervaring'
Ik ben door dexia voor de rechter gedaagd omdat ik gestopt was met betalen.
Die zaak komt waarschijnlijk deze maand tot een eind, met een zeer grote kans dat ik alles terug bataald krijg.
Hoe dat in z'n werk is gegaan mag je allemaal van mij weten.
Maar eerst moet ik je zeggen, pas goed op met wie je in overleg gaat, op dit forum
Van alle mensen die jou willen adviseren, kun je het beste
Piet Koremans benaderen. Hij is zeer integer en zal jou helpen met je vragen.

Liefs en sterkte Ad

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: met spoed hulp en info nodig!

Ongelezen bericht door Truus2004 »

a.s maandag ga ik naar een vrij spreekuur van een advocaat maar via dit forum is alle info zeer welkom!
Rimatru, de eerste advocaat waar ik informeerde, had de mond vol van het aandelenleasedrama en hoe succesvol zijn kantoor (voorwaar geen kleintje) was en hoe geweldig ze samenwerkten met andere kantoren in NL.
Wij hebben onze restschuld onder protest en voorbehoud van rechten betaald. 'Onderhavige' advocaat beweerde dat we er daar niet mee waren, dat de kans groot was dat het totaal bij bkr geregistreerde bedrag betaald moest worden. Waarop ik een aantal nachten heb wakker gelegen tot iemand me er van overtuigde dat die advocaat abuis had. Waar ik mee wil zeggen: ga alleen naar een vrij spreekuur van een advocaat die verstand van zaken heeft, anders schiet je er weinig mee op! Succes en sterkte.
Laatst gewijzigd door Truus2004 op 18 dec 2004 00:06, 2 keer totaal gewijzigd.

studex
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jul 2004 19:35

Re: met spoed hulp en info nodig!

Ongelezen bericht door studex »

Reactie van hans2 :

Open een speciale rekening, bijv. een internetrekening zet daar bijv de 2500euro op
Stort elke maand een bedrag wat je missen kunt op die rekening

Ik betaal al 8 maanden niet meer en ik heb zelfs geen aparte rekening geopend om het geld opzij te zetten,dat besteed ik liever aan kerstmis.....
Dexia is reeds gedagvaardigd door ons en nu is het de komende 3 maanden afwachten......
Ga gewoon naar een advocaat en die kan je het beste helpen en advies geven,jullie komen daar wel uit.
Succes.

M. vr. Gr.

Studex.

rimatru
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 jul 2004 00:09

Re: met spoed hulp en info nodig!

Ongelezen bericht door rimatru »

dit is een nu een fijne manier van wakker worden..
zoveel lieve reacties dank je!!! allemaal

Gesloten