Tsja, wat moey je met die cijfertjes, allemaal onzin. Net zoiets als dat er mensen zeggen dat de aarde rond is op basis van cijfertjes. Uit ervaring weten we toch de dat aarde plat is. Dat ervaren we toch gewoon als we over een weiland kijken. Dat is gewoon vlak hoor. Wat de cijfertjes of de wetenschappers ook zeggen.....Lowieze schreef:Zo jammer dat sommige mensen hier alleen cijfertjes willen zien, terwijl veel mensen vanuit de praktijk praten. Blijkbaar hebben die forummers meer vertrouwen in cijfertjes, van Google gehaald, dan ervaringen uit de dagelijkse praktijk.renewouters schreef:In hoeveel procent van de gevallen gaat het mis? Hoeveel procent van de poststukken wordt te laat of niet bezorgd? En hoe waren die cijfers pakweg 20 jaar geleden? Pas als je die cijfers hebt kan je zinnigs zeggen over de kwaliteit.Lowieze schreef:
Als je aan de voorwaarden voldoet die PostNL stelt aan rouwpost, mag je ook vertrouwen op hun opmerking dat deze 'snel en zorgvuldig wordt bezorgd'.
Het is niet dat er 'weleens' wat mis gaat bij PostNL, het gaat zeer regelmatig mis en bij rouwpost kan dat zeer pijnlijk zijn.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rouwbrieven PostNL niet bezorgd
-
Re: Rouwbrieven PostNL niet bezorgd
-
Misschien off topic maar "" zeer regelmatig" heeft niets met kwantiteit te maken.tttlocke schreef:Lowieze schreef:
U claimde dat het niet slechts 'wel eens' mis gaat, maar dat het 'zeer regelmatig' misgaat'.
Hoe je het ook wendt of keert, dat is een kwantitatieve claim.
Dan zou het moeten zijn "zeer regelmatig met een hoge frequentie"
Regelmaat is geen hoeveelheid.
Ts wat heeft Post.NL voor u gedaan na de ontvangst van uw klacht ? Dat lees ik nergens. Heeft u eigenlijk wel direct contact opgenomen met Post-NL ? Zie ook de opmerking van Lady 1234 , ik heb dezelfde goede ervaring
Niet zo zeer off topic, maar eerder irrelevant.slechtzicht schreef:Misschien off topic maar "" zeer regelmatig" heeft niets met kwantiteit te maken.tttlocke schreef:Lowieze schreef:
U claimde dat het niet slechts 'wel eens' mis gaat, maar dat het 'zeer regelmatig' misgaat'.
Hoe je het ook wendt of keert, dat is een kwantitatieve claim.
Dan zou het moeten zijn "zeer regelmatig met een hoge frequentie"
Regelmaat is geen hoeveelheid.
Zowel 'wel eens' als 'zeer regelmatig' zeggen inderdaad iets over de frequentie waarmee het voorkomt.
Hoe vaak dus.
En dat kun je tellen.
'Kwantitatief' kan hier zeker gebruikt worden en het is in ieder geval niet onduidelijk.
Wat heeft dit met de vraag te maken?stofzuigertje schreef:Naast het bepaald niet gratis drukwerk ook vaak te laat bezorgd in de normale ronde..... en daarom kreeg ik met vele een Email....
Sneller en betrouwbaar en alleen de mensen zonder mail kregen post.
Dat kost Post NL omzet als we dat massaal gaan doen dus beetje dom!
stofzuigertje schreef:De klachten over alle post is per wijk sterk verschillend.
Er zijn wijken die niemand wil lopen en waar betrouwbare bezorgers zijn.
Ook in de vakantie gaat het vaak mis met invaller, maar.... niet altijd schuld Post NL maar ook gemeentes... als je niet de straat maar huizenblok een naam geeft!
Dan is links en rechts een andere straatnaam met dezelfde model huizen en dezelfde nummers recht tegenover elkaar.... en in vakantie zie je dan later vele naar de buren aan de overkant lopen......
Met zelf gemaakte print op plakstrookje is er nu op standaard huisnummer bordje ook de straatnaam in kleine letters gedaan en daarmee het probleem een stuk kleiner geworden....
Dit is in de lastige staten gedaan.
Maar als ik met mijn auto schade kreeg, welke straatnaam moet ik dan invullen als ik aan beide kanten een andere naam zie?
Beide ooit ingevuld en dat gaf bij beide verzekeraars dus mijn en tegenpartij al vragen!
Het word tijd dat de gemeente zich aan regels gaat houden en niet 2 straatnamen in 1 straat doet....
Ooit woonde ik op kruising met 4 blok namen en de hoofdstraat had 5e naam en zonder huizen!
Dat is vragen om problemen die ze eind vorige eeuw als mode gebouwd hebben.....
Hoewel de Post verantwoordelijk is, de gemeentes gaan ook niet altijd vrijuit!
????
Ik struikel zeer regelmatig.tttlocke schreef: Zowel 'wel eens' als 'zeer regelmatig' zeggen inderdaad iets over de frequentie waarmee het voorkomt.
Hoe vaak is dat ?
Meer dan 'wel eens'.crazyme schreef:Ik struikel zeer regelmatig.tttlocke schreef: Zowel 'wel eens' als 'zeer regelmatig' zeggen inderdaad iets over de frequentie waarmee het voorkomt.
Hoe vaak is dat ?
Ik ben een van die mensen die in cijfers 'geloofd'. Het probleem is hier dat alleen PostNL eventueel een overzicht heeft van de relevante cijfers. Het is waarschijnlijk, ook gezien de anecdotes, dat er inderdaad wijken zijn waar het regelmatig misgaat, maar hoe bewijs je dat?
-
Mijn moeder is op zondag 6 mei j.l. overleden. De rouwbrieven zijn op dinsdag 8 mei OP TIJD gepost zodat ze de woensdag vóór Hemelvaartsdag bezorgd zouden worden. Vrijdags daarna was de uitvaartdienst. Op woensdag kregen we melding van het niet ontvangen hebben van de rouwbrief van meerdere mensen die wisten van het overlijden. Bovendien wisten ze dat de dienst op de vrijdag ná Hemelvaartsdag zou zijn. Yarden heeft via onze adressenlijst en samen met familie die het nieuws verder hebben verspreid, veel van de aangeschreven mensen kunnen bellen op Hemelvaartsdag (hoe synisch!). Ze zijn 's ochtends om 09.00 uur begonnen met bellen, na eerst aan de hand van onze adressenlijst de bijbehorende telefoonnummers te hebben opgzocht. Elk half uur kreeg ik een update. Na 21.00 uur wilden ze niet meer bellen met dit soort nieuws. Een dikke pluim voor Yarden! De mensen die ook na 7 pogingen niet bereikt konden worden, zijn dus ongewild niet aanwezig geweest bij de uitvaartdienst! Het heeft bij ons, de familie die de dienst samen met Yarden heeft samengesteld en geregeld, enorm veel onnodige stress opgeleverd. Op vrijdag 11 mei én zaterdag 12 mei zijn veel rouwbrieven nog steeds niet bezorgd; ongeveer 25 van de 70 kaarten. Er zijn ongeveer 60 mensen telefonisch benaderd, waarvan een groot aantal pas na meerdere pogingen bereikt konden worden. Wat enorm veel werk dat niet hoeven gebeuren als Post.nl correct bezorgd had! Intussen weten we dat dit probleem al vele jaren, in grote aantallen ongeveer (minstens 180 x geregistreerd in 2017), speelt. Het is dus een strctureel probleem. Een groot probleem dat opgelost moet worden binnen Post.nl , zo snel mogelijk.
Wij, de kinderen van de overledene, zijn van plan een schadeclaim in te dienen bij Post.nl
Wij, de kinderen van de overledene, zijn van plan een schadeclaim in te dienen bij Post.nl