LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN mobiele telefonie en 4G Borculo

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Mart1970

KPN mobiele telefonie en 4G Borculo

Ongelezen bericht door Mart1970 »

Sinds vorige week de telefoon zendmast op de melkfabriek van Campina aan de Needseweg in Borculo verwijderd is is het bereik in huis minimaal en buiten slecht. Via chat krijg ik te lezen dat ik de KPN moet bellen maar als er geen bereik is dan gaat dat een beetje lastig. Ik betaal 15,18 per maand en als ik wil bellen moet ik naar de andere kant van de wijk om een redelijke ontvangst te hebben. We hebben geen vaste aansluiting en van de KPN krijg ik te lezen dat ze er niets aan kunnen doen en geen oplossing hebben. Deze ongemak gaat tot 1 december 2018 duren en ik ben dan niet bereikbaar. Vind de houding van KPN schandalig en te zot voor woorden. Hoop dat Radar hier aandacht kan gaan besteden op televisie.

De verklaring van de KPN luid:

Verminderd mobiel bereik Borculo.
Vanaf 20 april 2018 kan in Borculo met name binnenshuis verminderd mobiel bereik via 2G, 3G en 4G worden ervaren.

Waarom minder bereik?
Het basisstation op het dak van de Needseweg 23 (zuivelfabriek Campina/Domo) moet worden afgeschakeld en verwijderd. De radio-installatie moet op last van de eigenaar van dat dak af.

Wat betekent dit voor jouw mobiele bereik?
Het is mogelijk dat je met name binnenshuis problemen ondervindt met bellen, sms’en en mobiel internetten (gemiste gesprekken, verbroken verbindingen, geen verbinding tot stand kunnen brengen, lage datasnelheid). Uiteraard kun je ook gebruikmaken van het vaste netwerk en van je Wifi-aansluiting (tenzij je een mobiele router hebt). Het alarmnummer 1-1-2 blijft in ieder geval via vaste verbindingen bereikbaar.

Hoe lang gaat dit duren?
We hebben al een locatie gevonden voor een vervangend basisstation in een nieuw te bouwen zendmast. Helaas is het door omstandigheden nog niet gelukt deze mast met basisstation op tijd gebouwd en in dienst te krijgen. We verwachten dat dit alsnog uiterlijk 1 december 2018 zal lukken. Daarna zal de bereikbaarheid (dekking) weer op het vertrouwde niveau zijn.

KPN blijft het netwerk vernieuwen!
Wij bieden onze excuses aan voor mogelijk ongemak dat je ervaart door deze tijdelijke situatie. De ontwikkeling van het mobiele netwerk is voortdurend in beweging en wij proberen zoveel mogelijk te zorgen dat je altijd goed mobiel kunt bellen en internetten. Door verschillende omstandigheden kan het bereik echter soms tijdelijk verminderen.

Antwoord op een forum van de KPN luid als volgt:

Goedemorgen @mart19701
, ik kan mij voorstellen dat je hier niet op zit te wachten. Ik lees in jouw bericht dat dit tot december 2018 gaat duren, dat is een behoorlijke periode. Helemaal wanneer je amper bereikbaar bent. Ik heb hiervoor contact gezocht met onze technische dienst. Jammer genoeg kan ik je geen ander antwoord geven dan wat er al in de mail wordt aangegeven. De installatie moet op last van de eigenaar van het dak af. Er lagen al plannen om een nieuwe mast te plaatsen in Haarlo, jammer genoeg is hier bezwaar tegen getekend. Op de site van het Achterhoeknieuws Borculo Ruurlo wordt uitgelegd waarom dit zo'n lastige situatie is. Nogmaals, ik snap dat je absoluut niet zit te wachten op een periode zonder goed netwerk. Hopelijk geeft dit artikel meer inzicht over dit probleem. Als er nog vragen zijn, stel ze gerust.
Laatst gewijzigd door Mart1970 op 26 apr 2018 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio

Re: KPN mobiele telefonie en 4G Borculo

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Geen enkele provider geeft een dekkingsgarantie binnen gebouwen. Dit heeft te maken met met type bouw. Met goede isolatie of veel betonijzer kan het signaal verstoort worden. Dat dat voorheen wel goed werkte is geen garantie.
Wel zal KPN voor een goede verbinding buiten moeten zorgen. Als u inderdaad buiten ver moet rijden om een goed ontvangst te hebben zal u bewijs moeten verzamelen en hiermee ontbinding vragen.

Mart1970

Ook buitenshuis valt de verbinding ook regelmatig weg. De dekking was voorheen gewoon goed en in 8 jaar geen enkele keer storing gehad.
Laatst gewijzigd door Mart1970 op 25 apr 2018 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Mart1970

MichielFRL schreef:
Waarom minder bereik?
Het basisstation op het dak van de Needseweg 23 (zuivelfabriek Campina/Domo) moet worden afgeschakeld en verwijderd. De radio-installatie moet op last van de eigenaar van dat dak af.
Lijkt me duidelijk waar je moet zijn.
Misschien is er nu een mogelijkheid om je abonnement op te zeggen en over te stappen naar een provider met bereik op je adres.
KPN kan niets voor mij betekenen krijg ik te horen.

Mart1970

NeoDutchio schreef:Geen enkele provider geeft een dekkingsgarantie binnen gebouwen. Dit heeft te maken met met type bouw. Met goede isolatie of veel betonijzer kan het signaal verstoort worden. Dat dat voorheen wel goed werkte is geen garantie.
Wel zal KPN voor een goede verbinding buiten moeten zorgen. Als u inderdaad buiten ver moet rijden om een goed ontvangst te hebben zal u bewijs moeten verzamelen en hiermee ontbinding vragen.

Ook buitenshuis valt de verbinding regelmatig weg. De dekking was voorheen gewoon goed en in 8 jaar geen enkele keer storing gehad.

HADES2001

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Het is een lastige situatie, weet zeker dat als het aan kpn lag die antenne nooit was weg gehaald maar helaas.
Dus of wachten tot 1 december, of als mogelijk kijk naar alternatieven. Vodafone en t-mobile hebben een ander netwerk wellicht dat dat een oplossing is.

Snap niet waarom radar hier tijd in zou moeten steken trouwens, de antenne waar ze mee werken is niet even te vergelijken met die van je auto dat je hem even overschroeft. Hier komen ook flink wat voorschriften en keuringen bij kijken. En kpn geeft al duidelijk aan hoe de situatie is en wanneer de oplossing komt

Mart1970

HADES2001 schreef:Het is een lastige situatie, weet zeker dat als het aan kpn lag die antenne nooit was weg gehaald maar helaas.
Dus of wachten tot 1 december, of als mogelijk kijk naar alternatieven. Vodafone en t-mobile hebben een ander netwerk wellicht dat dat een oplossing is.

Snap niet waarom radar hier tijd in zou moeten steken trouwens, de antenne waar ze mee werken is niet even te vergelijken met die van je auto dat je hem even overschroeft. Hier komen ook flink wat voorschriften en keuringen bij kijken. En kpn geeft al duidelijk aan hoe de situatie is en wanneer de oplossing komt
Het verwijderen van de zendmast is echt niet van vandaag of morgen gekomen. Het is de klantvriendelijkheid waar ik me aan erger. Er wordt doodleuk gezegd zoek het maar uit en uiterlijk 1 december heb je weer je normale bereik. Stel dat dit in 1 van de grote steden was gebeurd had de KPN dan ook zo gereageerd?

Gesloten