LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Contract ketel bij verhuizing niet op te zeggen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Riet de Wildt

Contract ketel bij verhuizing niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Riet de Wildt »

wij hadden een koophuis maar moesten om gezondheidsredenen gaan verhuizen naar huurappartement

Huis stond al bijna 2 jaar te koop en het zat er niet in dat het snel zou gaan volgens makelaar

wij hadden een ketelcontroleservice contract in koophuis maar heb je in huurhuis niet nodig daar kwamen wij achter toen we verhuisd waren

Maar contract beëindigen bij Eneco kon niet gewoon heel contract door betalen voor een huis wat je niet meer heb nog zeker waarschijnlijk half jaar

Terwijl we weten dat de bewoners van ons oude huis ook Eneco hebben, dus vroegen wij aan Eneco hebben nieuwe bewoners ook dit contract ?

mochten ze geen antwoord opgeven

Als je contract zo maar opzeg kan ik het begrijpen maar als je verhuisd en er niet meer woont vind ik het raar
Laatst gewijzigd door Riet de Wildt op 30 apr 2018 19:06, 5 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio

Re: Contract ketel bij verhuizing niet op te zeggen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hoe lang had u dat contract al? Normaal kan men na een jaarcontract kosteloos Opzeggen. Dit met een opzegtermijn van 1 maand.
Hoe lang willen ze u vast pinnen aan dit contract? En gaat het alleen om het onderhoud, of is het een leasecontract van de ketel? Dit even voor verduideling.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

In de voorwaarden van Eneco staat dat na een jaar u het contract kunt beëindigen met een opzegtermijn van een maand. De reden van opzegging is hierbij niet belangrijk.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het gaat hier niet om het geregeld leveren van diensten of goederen, dus mag een meerjarig contract worden afgesloten. Als je ergens verhuizing tussendoor wilt kunnen opzeggen dan is het aan u om dat te bedingen. Als u binnen een jaar wegens verhuizing wilt opzeggen dan heeft u geen vooruitziende blik. Misschien is daar een goede reden voor, maar dat is niet het probleem van de verhuurder.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Je kunt je huis met overname huur ketel te koop aanbieden...... of duur afkopen.

Als je met verhuurde ketel aanbied zijn ze niet verplicht ook bij Eneco gas en stroom af te nemen, alleen overname huur contract.

Riet de Wildt

het contract is afgesloten toen we toon kregen (geen Lease)

het is geen lease of wat dan ook ketel was eigendom

we moeten een half jaar nog door betalen, als ik vraag wat is de laatste data dat ik moet betalen (zeggen ze dat kunnen we niet nagaan) ook zo vreemd

wij vragen ons af of nieuwe bewoners dit ook hebben afgesloten als dat zo is vangen ze dubbel

maar daar mogen ze gen antwoord op geven

ik kan het wel afkopen met boete

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een half jaar onderhoudsconract kan u toch de kop niet kosten?

stofzuigertje

2 jaren te koop?

Slechte makelaar en dubbele kosten of was de vraagprijs te hoog...?
Vaak is het zo dat mensen die teveel vragen voor hun woning jarenlang dubbele lasten hebben zoals ketel onderhoud en belastingen...
Ook zie ik vooraf vaak op website hoelang een woning al te koop word aangeboden en dat is minder bieden dan vraagprijs en kijken of ze flink willen dalen...
Nu hoeft het niet meer, eerder andersom, tenzij je in Groningen of gelijkwaardige uithoek van NL woonde die niet populair is.

Riet de Wildt

stofzuigertje
wij zijn ook helemaal niet tevreden , met makelaar daar heeft u gelijk in vraagprijs was niet te hoog.

Maar wij zijn om gezondheidsredenen met lagere prijs akkoord gegaan met verkoop
het probleem dat het lang te koop stond was asbest daken in onze wijk die er af moesten en dus ook bij ons en dit een kapitaal kost

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

ZeerPrivé schreef:Al vangt Eneco driedubbel, dat zijn jouw zaken niet en heeft ook geen enkele invloed op jouw contract.
Nou dat is niet waar. Als je je contract opzegt ben je in principe schade plichtig. Namelijk gederfde inkomsten (dat noemen ze met een mooi woord je contract afkopen), maar als vervolgens een ander op hetzelfde adres hetzelfde contract afsluit is de gederfde inkomsten nul.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

alfatrion schreef:Het gaat hier niet om het geregeld leveren van diensten of goederen, dus mag een meerjarig contract worden afgesloten. Als je ergens verhuizing tussendoor wilt kunnen opzeggen dan is het aan u om dat te bedingen. Als u binnen een jaar wegens verhuizing wilt opzeggen dan heeft u geen vooruitziende blik. Misschien is daar een goede reden voor, maar dat is niet het probleem van de verhuurder.
Iemand die elk jaar je ketel controleert, waarom is er hier geen sprake van het geregeld leveren van diensten?

Lady1234

Maar wat voor contract hebt u nu precies bij Eneco?

stofzuigertje

Vermoedelijk een extra goedkope ketel gekocht en daar zat contract voor enkele jaren verplicht onderhoud bij om dat terug te verdienen.....

Wel is Asbest woning en veel aanbod lastiger verkoopbaar, vooral omdat je niet zelf kunt verwijderen maar de hele buurt in 1 x gedaan moet worden...
Ik zou ook veel minder bieden indien dit het geval is......
De vrijstaande schuur met asbest zelf gedaan maar rijtjeshuis lukt dat niet, vooral als de buren uitstellen of geen geld hiervoor hebben!

Riet de Wildt

was juist geen goedkope ketel maar een hele goede HR ketel

de ketel hebben we ook bij een goede firma gekocht niet bij eneco

wat asbest betreft dit was inderdaad het probleem met de hele buurt

wij konden het nu voor redelijk bedrag verkopen aan iemand die het dak zelf ging renoveren

inmiddels is het opgelost koper neemt het contract over

Lady1234

Maar we weten nog steeds niet over wat voor contract het ging.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

In de OP staat
Riet de Wildt schreef: wij hadden een ketelcontroleservice contract
Dat lijkt me een mooi woord voor een onderhoudscontract.
Laatst gewijzigd door Erthanax op 01 mei 2018 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Riet de Wildt

Lady1234 schreef:Maar we weten nog steeds niet over wat voor contract het ging.
onderhoud en service contract

ik heb het nu aan nieuwe bewoners overgedragen dus sluit ik het hierbij af

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Riet de Wildt schreef:

En weet de contractant dat ook? Anders krijg jij straks de aanmaningen als de nieuwe bewoners niet betalen...

Lady1234

Dus dat had gewoon met een maand opgegtermijn opgezegd kunnen worden. Of hooguit nog een paar maanden betalen als het nog geen jaar liep.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Riet de Wildt schreef:

Dit vind ik zo'n typische reactie, zoals wel vaker hier voor komt.
U zegt: ik kan niet van mijn contract afkomen, de energieleverancier werkt niet mee, wat moet ik doen?
U krijgt vragen en adviezen, vervolgens schrijft u binnen 1 dag: ik heb het contract overgedragen, ik sluit het af!

Kon u dat niet eerder voor elkaar krijgen dan? Moest daar echt een topic over geopend worden als zijnde een probleem?

Gesloten