LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Accu van Stella-fiets
Accu van Stella-fiets
Beste Radar,
In juli 2015 heb ik een fiets gekocht van het merk Stella. Sinds deze tijd heb ik meerdere keren geklaagd over de accu van mijn fiets,
voor het laatst in oktober 2016, ik heb mij er toen in berust dat deze fiets een miskoop was en dat ik nu eenmaal niet meer dan 30 km op de hoogste stand met deze fiets kon fietsen.
2 weken geleden stopte mijn fiets ermee, Stella gebeld en deze zijn vandaag gekomen.
Van de monteur kreeg ik te horen dat mijn accu was overleden, niks meer aan te doen, een nieuwe accu kost 450 euro vertelde hij.
Ik heb daarop volgend Stella fietsen gebeld, verteld dat ik sinds de aanschaf van de fiets problemen heb ondervonden en dat ik het raar vind dat een accu van Stella maar 2 en half jaar meegaat.
Zeker omdat ik niet zoveel kilometers met deze fiets maak, als ik zou willen omdat ik de laatste tijd nog maar 20 kilometer met deze fiets kon fietsen met een volle accu. Maar goed, dat was net genoeg om naar mijn opleiding te fietsen en naar het verpleegtehuis waar mijn moeder op dit moment verblijft.
Volgens Stella fietsen is de garantieperiode van de accu verlopen, deze was 2 jaar en aangezien in na oktober 2016 niet meer had geklaagd en volgens de doormeting niks mis was met de accu, moest ik niet zo zeuren.
Na boos te zijn geworden bieden ze nu mij wel een nieuwe accu van 14 ampère voor 300 euro.
Ik heb geen toezegging gedaan, maar ben met deze aanbieding niet eens.
Een accu van een fiets moet toch langer meegaan dan 2 en half jaar? Deze fiets heeft mij 1600 euro gekost.
Ik heb vanaf het begin al geklaagd, alleen de laatste anderhalf jaar niet omdat ik mij had berust in het feit dat ik een miskoop had begaan met deze fiets.
Zouden jullie hierover willen buigen? En eventueel wat voor mij kunnen betekenen?
In juli 2015 heb ik een fiets gekocht van het merk Stella. Sinds deze tijd heb ik meerdere keren geklaagd over de accu van mijn fiets,
voor het laatst in oktober 2016, ik heb mij er toen in berust dat deze fiets een miskoop was en dat ik nu eenmaal niet meer dan 30 km op de hoogste stand met deze fiets kon fietsen.
2 weken geleden stopte mijn fiets ermee, Stella gebeld en deze zijn vandaag gekomen.
Van de monteur kreeg ik te horen dat mijn accu was overleden, niks meer aan te doen, een nieuwe accu kost 450 euro vertelde hij.
Ik heb daarop volgend Stella fietsen gebeld, verteld dat ik sinds de aanschaf van de fiets problemen heb ondervonden en dat ik het raar vind dat een accu van Stella maar 2 en half jaar meegaat.
Zeker omdat ik niet zoveel kilometers met deze fiets maak, als ik zou willen omdat ik de laatste tijd nog maar 20 kilometer met deze fiets kon fietsen met een volle accu. Maar goed, dat was net genoeg om naar mijn opleiding te fietsen en naar het verpleegtehuis waar mijn moeder op dit moment verblijft.
Volgens Stella fietsen is de garantieperiode van de accu verlopen, deze was 2 jaar en aangezien in na oktober 2016 niet meer had geklaagd en volgens de doormeting niks mis was met de accu, moest ik niet zo zeuren.
Na boos te zijn geworden bieden ze nu mij wel een nieuwe accu van 14 ampère voor 300 euro.
Ik heb geen toezegging gedaan, maar ben met deze aanbieding niet eens.
Een accu van een fiets moet toch langer meegaan dan 2 en half jaar? Deze fiets heeft mij 1600 euro gekost.
Ik heb vanaf het begin al geklaagd, alleen de laatste anderhalf jaar niet omdat ik mij had berust in het feit dat ik een miskoop had begaan met deze fiets.
Zouden jullie hierover willen buigen? En eventueel wat voor mij kunnen betekenen?
-
- Berichten: 12770
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Accu van Stella-fiets
De accu blijft altijd het zwakste punt van een electrische fiets. Overigens is 30km op de hoogste stand niet extreem laag. De motor werkt dan op z'n hardst en verbruikt ook het meeste.
De levensduur van een accu heeft invloed door bv gebruik, aantal ladingen en hoe lang de accu aan het stopcontact zit.
Maar aangezien de accu ouders is dan 6 maanden is het aan u om te bewijzen dat de accu niet goed is.
De levensduur van een accu heeft invloed door bv gebruik, aantal ladingen en hoe lang de accu aan het stopcontact zit.
Maar aangezien de accu ouders is dan 6 maanden is het aan u om te bewijzen dat de accu niet goed is.
Re: Accu van Stella-fiets
Er zijn 2 manieren om een accu binnen enkele maanden stuk te maken!
De eerste is weekje helemaal leeg wegleggen voor je gaat laden...
De tweede is permanent aan de lader hangen, en vol houden... daar kunnen deze niet tegen.
Pas laden als je minder dan 25% hebt en tot 80% laden is beter.... juist de lege en volle zijn niet goed.
Alleen tot 100% laden als je zodra je de lader los haalde gelijk een flinke rit gaat maken zoals de Postbezorger dagelijks doet.
U heeft weinig gebruikt maar is er wel op juiste manier geladen.
Dit geld niet alleen voor Stella maar alle merken!
14 Ah voor maar €300,- gelijk doen en hou je aan deze laad regels.
De eerste is weekje helemaal leeg wegleggen voor je gaat laden...
De tweede is permanent aan de lader hangen, en vol houden... daar kunnen deze niet tegen.
Pas laden als je minder dan 25% hebt en tot 80% laden is beter.... juist de lege en volle zijn niet goed.
Alleen tot 100% laden als je zodra je de lader los haalde gelijk een flinke rit gaat maken zoals de Postbezorger dagelijks doet.
U heeft weinig gebruikt maar is er wel op juiste manier geladen.
Dit geld niet alleen voor Stella maar alle merken!
14 Ah voor maar €300,- gelijk doen en hou je aan deze laad regels.
Re: Accu van Stella-fiets
Accu's, of het nu van telefoons, cameras of fietsen zijn hebben gewoon een beperkte levensduur. Dat ligt niet aan kwaliteit maar gewoon aan natuurwetten. Je kunt nu eenmaal niet tot in het oneindige een chemische reactie in electriciteit omzetten en vervolgens aan een lader die reactie omkeren. U heeft een prachtig aanbod gekregen en ik zou dat aannemen. Andere optie is de accu te laten reviseren met nieuwe cellen.
Re: Accu van Stella-fiets
30 km op hoogste stand is erg netjes, Mijn Amslod houdt het dan maar 15 km vol (14amp) Maar 2 jaar is kort voor een accu. Zou dat aanbod van 300 euro even vast leggen en ondertussen snel even informeren wat een revisie kost. .
Re: Accu van Stella-fiets
De levensduur word mede bepaald door de lading!
Als je een weekje leeg weg leg en dan pas ga laden gaat de ontbinding sneller.
Hetzelfde geld voor altijd vol geladen en permanent aan de lader... maar iets minder dan een lege....
Bij het tussen de 30% en 80% lading houden gaat een accu het langste mee, en regelmatig gebruik en laden is beter dan hele tijd stil leggen.
In de winter als je maandenlang niet wilt fietsen zou ik deze tot 75% laden en weg leggen en na enkele maanden nog 40 tot 50% rest hebben en weer beetje bij laden maar niet 100% vullen!
Leeg vind er zelf vernietiging plaats die de levensduur sterk beperkte, bij 90% of meer ook maar niet zo extreem.
Een accu tussen de 25% en 80% houden en hij zal zomaar 8 tot 12 jaren mee kunnen....
Als je een weekje leeg weg leg en dan pas ga laden gaat de ontbinding sneller.
Hetzelfde geld voor altijd vol geladen en permanent aan de lader... maar iets minder dan een lege....
Bij het tussen de 30% en 80% lading houden gaat een accu het langste mee, en regelmatig gebruik en laden is beter dan hele tijd stil leggen.
In de winter als je maandenlang niet wilt fietsen zou ik deze tot 75% laden en weg leggen en na enkele maanden nog 40 tot 50% rest hebben en weer beetje bij laden maar niet 100% vullen!
Leeg vind er zelf vernietiging plaats die de levensduur sterk beperkte, bij 90% of meer ook maar niet zo extreem.
Een accu tussen de 25% en 80% houden en hij zal zomaar 8 tot 12 jaren mee kunnen....
Re: Accu van Stella-fiets
Een revisie van de batterij kost ongeveer 300 euro. Er is een bedrijf in Emmen die deze defecte batterijen vervangt en er een nieuw batterijpack in maakt. Je moet maar even googelen. Ze verkopen er ook fietsen.Nevyn schreef:30 km op hoogste stand is erg netjes, Mijn Amslod houdt het dan maar 15 km vol (14amp) Maar 2 jaar is kort voor een accu. Zou dat aanbod van 300 euro even vast leggen en ondertussen snel even informeren wat een revisie kost. .
-
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 24 apr 2018 18:20
Re: Accu van Stella-fiets
Waarom zou TS voor delfde prijs een revisie bedrijf inschakelen?jhogaarts schreef:Een revisie van de batterij kost ongeveer 300 euro. Er is een bedrijf in Emmen die deze defecte batterijen vervangt en er een nieuw batterijpack in maakt. Je moet maar even googelen. Ze verkopen er ook fietsen.Nevyn schreef:30 km op hoogste stand is erg netjes, Mijn Amslod houdt het dan maar 15 km vol (14amp) Maar 2 jaar is kort voor een accu. Zou dat aanbod van 300 euro even vast leggen en ondertussen snel even informeren wat een revisie kost. .
€ 300 voor een nieuwe, originele accu is netjes.
Re: Accu van Stella-fiets
quote; dat aanbod van 300 euro even vast leggen en ondertussen snel even informeren wat een revisie kost.
Re: Accu van Stella-fiets
Origineel...bij Stella? TS geeft al aan dat het weinig kwaliteit betreft. Aftermarket is in dit geval zeker beter.ikweethettoch schreef:Waarom zou TS voor delfde prijs een revisie bedrijf inschakelen?jhogaarts schreef:Een revisie van de batterij kost ongeveer 300 euro. Er is een bedrijf in Emmen die deze defecte batterijen vervangt en er een nieuw batterijpack in maakt. Je moet maar even googelen. Ze verkopen er ook fietsen.Nevyn schreef:30 km op hoogste stand is erg netjes, Mijn Amslod houdt het dan maar 15 km vol (14amp) Maar 2 jaar is kort voor een accu. Zou dat aanbod van 300 euro even vast leggen en ondertussen snel even informeren wat een revisie kost. .
€ 300 voor een nieuwe, originele accu is netjes.
Re: Accu van Stella-fiets
Oplaadinstructie voor het accupakket van min Sparta Ion Gls uit 2008.
Opladen bij regelmatig gebruik :
Het batterijpakket moet na gebruik volledig geladen worden.
Sluit de lader aan op de fiets, ook als deze voor langere tijd niet wordt gebruikt.
De lader mag aangesloten blijven zodat deze automatisch gaat laden als dat na verloop van tijd noodzakelijk is.
Dit verhoogt de levensduur van het batterijpakket.
Mijn fiets staat "altijd" aan de lader als ik hem niet gebruik, maakt niet uit of het na een kort ritje is of mijn regelmatige tripjes van zo'n 50 tot 75 km.
Rij alleen bij zeer sterke tegenwind in de hogere stand (3) , maar meestal in stand 1 of 2 afhankelijk van het terrein.
Ruim meer dan 52.000 km. weggetrapt en alleen banden, remblokjes, ketting en zadel vervangen, maar gebruik nog steeds (even afkloppen) het eerste en originele accupakket.
In mijn (praktijk) beleving is het dus raadzaam om de fiets altijd op de lader aan te sluiten, maar mogelijk is dit ook wel afhankelijk van het soort accu.
Of misschien ben ik wel een enorme mazzelaar in deze.
Opladen bij regelmatig gebruik :
Het batterijpakket moet na gebruik volledig geladen worden.
Sluit de lader aan op de fiets, ook als deze voor langere tijd niet wordt gebruikt.
De lader mag aangesloten blijven zodat deze automatisch gaat laden als dat na verloop van tijd noodzakelijk is.
Dit verhoogt de levensduur van het batterijpakket.
Mijn fiets staat "altijd" aan de lader als ik hem niet gebruik, maakt niet uit of het na een kort ritje is of mijn regelmatige tripjes van zo'n 50 tot 75 km.
Rij alleen bij zeer sterke tegenwind in de hogere stand (3) , maar meestal in stand 1 of 2 afhankelijk van het terrein.
Ruim meer dan 52.000 km. weggetrapt en alleen banden, remblokjes, ketting en zadel vervangen, maar gebruik nog steeds (even afkloppen) het eerste en originele accupakket.
In mijn (praktijk) beleving is het dus raadzaam om de fiets altijd op de lader aan te sluiten, maar mogelijk is dit ook wel afhankelijk van het soort accu.
Of misschien ben ik wel een enorme mazzelaar in deze.
Re: Accu van Stella-fiets
Nee, je bent geen mazzelaar. Accupacks gaan eigenlijk altijd langer mee dan we denken.
En hetgeen je hoort, betreft bijna altijd de accupacks met slechts één defecte cel. Dat is inderdaad erg zuur voor de eigenaar, maar beter dan een exploderende accu in de schuur....
En hetgeen je hoort, betreft bijna altijd de accupacks met slechts één defecte cel. Dat is inderdaad erg zuur voor de eigenaar, maar beter dan een exploderende accu in de schuur....
Re: Accu van Stella-fiets
Vandaag de Kampioen ( ANWB) gelezen . Staan testen in van el. fietsen en accu duur.
Re: Accu van Stella-fiets
ik denk dat het puur een pech geval is. U hebt een maandagmorgen efiets getroffen. Maar Stella zou zo sympathiek moeten zijn u enigszins tegemoet te komen. Deze accu's zijn erg duur,onredelijk duur als je weet dat de cellen die erin verwerkt worden maar enkele tientjes kosten inkoop. Ik heb mijn versleten accu( na 4 jaren) laten reviseren door een bedrijfje in Eindhoven, kosten 295 euro inclusief verzendkosten.Het was een 24 volt accu, erg belangrijk dit te vermelden. Een 24 volt accu en dito motor heeft trouwens meestal maar een bereik van zo'n 30 kilometer. De nieuwste efietsen hebben een systeem van 36 volt , die een veel groter bereik hebben.
Re: Accu van Stella-fiets
Testcircuit : een rondje om de kerk en twee keer remmen en dan geeft de testfietser zijn/haar oordeel over een fiets.gosewijn schreef:Vandaag de Kampioen ( ANWB) gelezen . Staan testen in van el. fietsen en accu duur.
Een
Daar heb je werkelijk helemaal niets aan.
Brand Hagelnieuwe fietsen, die geven zo goed als geen van allen een slecht resultaat na een paar kilometertjes trappen.
De dagelijkse praktijk zal heel andere resultaten geven.
Na een jaar in de praktijk en bij veelvuldig gebruik, dan kan pas een aardig testresultaat worden gegeven, alleen zal de uitslag van die test niet door alle fabrikanten op prijs zal worden gesteld.
Maar geen enkele fabrikant waagt zich hieraan en/of de(zelfde) modellen zijn inmiddels weer van een andere type aanduiding voorzien.
-
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 24 apr 2018 18:20
Re: Accu van Stella-fiets
Misschien heeft TS een "maandagsmodel" gekregen. Omdat TS aangeeft dat deze accu's weinig kwaliteit hebben, hoeft het nog niet zo te zijn.Revoked schreef:Origineel...bij Stella? TS geeft al aan dat het weinig kwaliteit betreft. Aftermarket is in dit geval zeker beter.ikweethettoch schreef:Waarom zou TS voor delfde prijs een revisie bedrijf inschakelen?jhogaarts schreef:
Een revisie van de batterij kost ongeveer 300 euro. Er is een bedrijf in Emmen die deze defecte batterijen vervangt en er een nieuw batterijpack in maakt. Je moet maar even googelen. Ze verkopen er ook fietsen.
€ 300 voor een nieuwe, originele accu is netjes.
Aftermarket, bij Wish/Alibaba, is natuurlijk ook een keuze.
Re: Accu van Stella-fiets
ikweethettoch schreef:[
Misschien heeft TS een "maandagsmodel" gekregen. Omdat TS aangeeft dat deze accu's weinig kwaliteit hebben, hoeft het nog niet zo te zijn.
Aftermarket, bij Wish/Alibaba, is natuurlijk ook een keuze.
Gelet de vele, vele klachten over Stella, maken ze daar zeker alleen fietsen en toebehoren op maandagmorgen, de rest van de week gebruiken ze om de klachten af te handelen.
Re: Accu van Stella-fiets
Aftermarket is niet alleen maar goedkoop spul uit China. Ook in Emmen hebben ze er meer verstand van dan bij Stella. Nederland biedt genoeg aftermarket spul. Kost wat meer, maar kwalitatief goed.
-
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 24 apr 2018 18:20
Re: Accu van Stella-fiets
Misschien toch nog eens verder als de neus kijken, dan zie je, dat de vele klachten ook bij andere bedrijven zijn, dus niets wat eenmalig is..scontra schreef:ikweethettoch schreef:[
Misschien heeft TS een "maandagsmodel" gekregen. Omdat TS aangeeft dat deze accu's weinig kwaliteit hebben, hoeft het nog niet zo te zijn.
Aftermarket, bij Wish/Alibaba, is natuurlijk ook een keuze.
Gelet de vele, vele klachten over Stella, maken ze daar zeker alleen fietsen en toebehoren op maandagmorgen, de rest van de week gebruiken ze om de klachten af te handelen.
Re: Accu van Stella-fiets
Uweethettoch en daar is blijkbaar niets tegen in te brengen, zelfs een 'grapje' niet.ikweethettoch schreef:Misschien toch nog eens verder als de neus kijken, dan zie je, dat de vele klachten ook bij andere bedrijven zijn, dus niets wat eenmalig is..scontra schreef:ikweethettoch schreef:[
Misschien heeft TS een "maandagsmodel" gekregen. Omdat TS aangeeft dat deze accu's weinig kwaliteit hebben, hoeft het nog niet zo te zijn.
Aftermarket, bij Wish/Alibaba, is natuurlijk ook een keuze.
Gelet de vele, vele klachten over Stella, maken ze daar zeker alleen fietsen en toebehoren op maandagmorgen, de rest van de week gebruiken ze om de klachten af te handelen.
"Stella", je hebt er heel wat mee te stellen.