Ik werd gisteren benaderd door Direct Solutions dat ik een openstaande factuur nog niet betaald zou hebben van febr. 2017. Bedrijf van de factuur is mij niet bekend. Ik zou nu i.pl.v. 79,00 euro (in febr. 2017)nu 179,40 moeten betalen met een factuurnummer erbij die mij niet bekend is. Ik moet voor 8 mei betalen anders sturen ze de deurwaarder langs. Ik heb aan gegeven dit telefonisch niet wilde bespreken en zij hebben mij meteen daarna gemaild. Ze refereren naar gemaakte afspraken per telefoon die ik niet heb gemaakt en de mogelijkheid om schriftelijk te reageren. Dit heb ik net via de mail gedaan. Ik heb consuwijzer benaderd en zij adviseerde mij om bewijs van een overeenkomst tussen het betreffende bedrijf en mij te leveren. Zou ik dit niet krijgen dan kon ik het zo laten en hoefde verder geen actie te ondernemen. Bij bewijs wel natuurlijk maar ik zou niet weten wat het zou moeten zijn.
Ik heb dit ook zo gecommuniceerd met Direct Solutions. Afwachten maar....
Ik heb consuwijzer gevraagd of er een mogelijkheid voor hun was om het bedrijf aan te pakken. (Ik las op het internet dat er heel veel klachten van diezelfde strekking zijn.) Zij kunnen hierin weinig doen.
Er moet toch iets te doen zijn aan die praktijken? Kunnen jullie hierin wat doen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ongewenste telefonische benadering van Direct Solutions
-
Re: ongewenste telefonische benadering van Direct Solutions
Telefonische verkoop moet altijd schriftelijk worden vastgelegd (achteraf). Zij zouden u na de telefonische verkoop een contract moeten sturen die u tekent en retourneert. Wanneer u dit niet heeft gedaan dan hoeft u niets te doen.
Geef als antwoord dat u het getekende contract zou willen zien. Die moet Direct Solutions dan aanleveren. Alleen een telefonisch akkoord is niet rechtsgeldig.
Geef als antwoord dat u het getekende contract zou willen zien. Die moet Direct Solutions dan aanleveren. Alleen een telefonisch akkoord is niet rechtsgeldig.
Ik heb vandaag zoiets vergelijkbaar dat ik werd gebeld door busnes collect accountbureau maar werd agressief was van augustes 2016 of ik 496.00euro wilde betalen was een abonnement van prijzen winnen en puzzel abonnement. men had een opname band van mij. waar ik vaag op te horen was hun gezegd dat dit niet rechtsgeldig was dat ik nooit ergens voor getekend heb .daarna werd men agressief en zij dat hun een mail toentertijd van hun gelezen had en ontvangen en dat dat ook teld kort na het telefoon kreeg ik nu een mail dat volgens telefonische afspraak wat ik niet eens gedaan heb maar goed je kan het proberen.Als ik op elke mail wat reclame is moet reageren heb ik n dagtaak Dit zou een abonnement zijn van augustes 2016. nou ik heb hier nooit gebruik van gemaakt. dus daar betaal ik dan ook niet voor.de band opname die ik te horen kreeg was ook erg opdringerig.
verder kreeg ik onlangs ook 'n mail van kick off of ik 45.00 euro wilde betalen is ook feb 2016 dat ze overgingen op ander betaalsysteem en nu de maandelijkse automatische betaling niet konden afschrijven. wel raar dat dat nu ineens niet kan. ik heb al jaren bewust een blokkering op automatische afschrijving . ook hier dringen zij steeds op wat ik weiger te betalen omdat ik dit niet wil en ook geen gebruik van maak. kan dit allemaal zomaar bij deze kwam er zelfs ooit een zogenaamde leiding gevende bij om mij dit abonnement proberen aan te smeren .ik vind dit zeer brutaal ook word je toch x gebeld voor goedkopere energie. ik word hier echt niet goed van steeds dat opdringerige. en ook steeds met andere telefoonnummers.
verder kreeg ik onlangs ook 'n mail van kick off of ik 45.00 euro wilde betalen is ook feb 2016 dat ze overgingen op ander betaalsysteem en nu de maandelijkse automatische betaling niet konden afschrijven. wel raar dat dat nu ineens niet kan. ik heb al jaren bewust een blokkering op automatische afschrijving . ook hier dringen zij steeds op wat ik weiger te betalen omdat ik dit niet wil en ook geen gebruik van maak. kan dit allemaal zomaar bij deze kwam er zelfs ooit een zogenaamde leiding gevende bij om mij dit abonnement proberen aan te smeren .ik vind dit zeer brutaal ook word je toch x gebeld voor goedkopere energie. ik word hier echt niet goed van steeds dat opdringerige. en ook steeds met andere telefoonnummers.
Natuurlijk is hier wel iets aan te doen. Als mensen nou eens beginnen met telefoontjes met aanbiedingen voor wat dan ook direct te beindigen en geen gegevens te verstrekken, of te zeggen stuur die aanbieding maar dan lees ik het eerst door, dan zou er al een hoop gewonnen zijn.
U kunt zelf een schriftelijke klacht indienen bij Consuwijzer. Komen daar genoeg klachten binnen, dan wordt het aangepakt.
U kunt zelf een schriftelijke klacht indienen bij Consuwijzer. Komen daar genoeg klachten binnen, dan wordt het aangepakt.
-
- Contacteer:
Over direct solutions is een groter topic.
Als u dat (viewtopic.php?f=36&t=176839) leest - ziet u dat u (helaas) niet de enigste bent die een dergelijk telefoontje krijgt.
Korte samenvatting: 99.99% van de vorderingen zijn gebaseerd op het duimzuigen van de eigenaar.
En daarom zijn diezelfde 99.99% onrechtmatig - en kan u dit rustig afkappen met "bewijs het maar" (want dat is er niet).
Als u dat (viewtopic.php?f=36&t=176839) leest - ziet u dat u (helaas) niet de enigste bent die een dergelijk telefoontje krijgt.
Korte samenvatting: 99.99% van de vorderingen zijn gebaseerd op het duimzuigen van de eigenaar.
En daarom zijn diezelfde 99.99% onrechtmatig - en kan u dit rustig afkappen met "bewijs het maar" (want dat is er niet).