LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] belasting aangifte 2017

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: belasting aangifte 2017

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij mij varieert het nogal. De definitieve aanslag van vorig jaar heeft bijna een jaar geduurd (maart 2018 definitief) terwijl de aanslag van het jaar daarvoor begin mei 2016 al definitief was. Bij die aanslag is er na de aangifte ook geen voorlopige aanslag aan vooraf gegaan.

Maar ik ben er wel gerust op dat de definitieve aanslag vanzelf komt en dat de Belastingdienst mij niet zal vergeten :) .

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: belasting aangifte 2017

Ongelezen bericht door moederslink »

Nog niets per post ontvangen , wel gekeken in de inbox vd BD en ja ___ definitieve aanslag en binnen 1 week wordt de teruggave gestort. :wink:
( aangifte 7 maart digitaal verstuurd)

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: belasting aangifte 2017

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Mijn definitieve aanslag lag vrijdag 4 mei al in de bus. Prima snelheid van de belastingdienst.

Erthanax
Berichten: 9798
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: belasting aangifte 2017

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bij ons waren de definitieve aanslagen op 3 mei binnen (medio maart ingediend).

RudiJag
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2018 23:46

Re: belasting aangifte 2017

Ongelezen bericht door RudiJag »

1 maart de aangifte ingediend. Helaas nog geen schrijven van de belastingdienst ontvangen. Anderen in mijn omgeving, die het 3 weken later hebben ingediend, hebben al wel al een brief en/of de uitbetaling ontvangen. In de voorgaande jaren kreeg ik steevast rond 28 april een brief waarin stond dat ik of iets terug kreeg, of moest terug betalen. Ben benieuwd wanneer het komt

antwan
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 okt 2006 17:46

Re: belasting aangifte 2017

Ongelezen bericht door antwan »

RudiJag schreef:1 maart de aangifte ingediend. Helaas nog geen schrijven van de belastingdienst ontvangen. Anderen in mijn omgeving, die het 3 weken later hebben ingediend, hebben al wel al een brief en/of de uitbetaling ontvangen. In de voorgaande jaren kreeg ik steevast rond 28 april een brief waarin stond dat ik of iets terug kreeg, of moest terug betalen. Ben benieuwd wanneer het komt
denk dat het ook te maken heeft hoeveel je terugkrijgt ?
wij ook 1 maart ingevuld ook nog niets ontvangen

Moneyman
Berichten: 30367
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: belasting aangifte 2017

Ongelezen bericht door Moneyman »

Moneyman schreef:Ik heb toevallig net vandaag de definitieve aanslag 2017 ontvangen. Gaat best vlot tegenwoordig. Het geld staat nog niet op m'n rekening, maar dat zal ook niet lang duren denk ik.
En inderdaad, vandaag staat het geld op m'n rekening.

Moneyman
Berichten: 30367
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: belasting aangifte 2017

Ongelezen bericht door Moneyman »

Moneyman schreef:Ik heb toevallig net vandaag de definitieve aanslag 2017 ontvangen. Gaat best vlot tegenwoordig. Het geld staat nog niet op m'n rekening, maar dat zal ook niet lang duren denk ik.
En inderdaad, vandaag staat het geld op m'n rekening.

RudiJag
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2018 23:46

Re: belasting aangifte 2017

Ongelezen bericht door RudiJag »

antwan schreef:
RudiJag schreef:1 maart de aangifte ingediend. Helaas nog geen schrijven van de belastingdienst ontvangen. Anderen in mijn omgeving, die het 3 weken later hebben ingediend, hebben al wel al een brief en/of de uitbetaling ontvangen. In de voorgaande jaren kreeg ik steevast rond 28 april een brief waarin stond dat ik of iets terug kreeg, of moest terug betalen. Ben benieuwd wanneer het komt
denk dat het ook te maken heeft hoeveel je terugkrijgt ?
wij ook 1 maart ingevuld ook nog niets ontvangen
Ja vorig jaar mijn eerste woning gekocht. Dus ik krijg een aardig bedrag terug. Wellicht dat het daaraan ligt. Heb ook 1x fors moeten betalen en die kreeg ik wel eind april toen haha

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: belasting aangifte 2017

Ongelezen bericht door moederslink »

moederslink schreef:Nog niets per post ontvangen , wel gekeken in de inbox vd BD en ja ___ definitieve aanslag en binnen 1 week wordt de teruggave gestort. :wink:
( aangifte 7 maart digitaal verstuurd)
4 mei bericht in de berichteninbox en vandaag stond het geld op mn rekening...yep! Lekker vlot :D

antwan
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 okt 2006 17:46

Re: belasting aangifte 2017

Ongelezen bericht door antwan »

Das mooi hier nog niks 1 maart verstuurd

Lady1234
Berichten: 27313
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: belasting aangifte 2017

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het gaat echt niet op volgorde van binnenkomst.

antwan
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 okt 2006 17:46

Re: belasting aangifte 2017

Ongelezen bericht door antwan »

Lady1234 schreef:Het gaat echt niet op volgorde van binnenkomst.
Beetje dom dan ze stimuleren om aangifte te doen zo snel mogelijk en dan ben je als laatste aan de beurt als de vakantie voorbij is

gosewijn
Berichten: 2897
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: belasting aangifte 2017

Ongelezen bericht door gosewijn »

Moneyman schreef:
Moneyman schreef:Ik heb toevallig net vandaag de definitieve aanslag 2017 ontvangen. Gaat best vlot tegenwoordig. Het geld staat nog niet op m'n rekening, maar dat zal ook niet lang duren denk ik.
En inderdaad, vandaag staat het geld op m'n rekening.
Jij hebt mazzel , 2 maal terug gekregen. :mrgreen: :wink:

Lady1234
Berichten: 27313
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: belasting aangifte 2017

Ongelezen bericht door Lady1234 »

(Bericht verwijderd door moderator wegen offtopic bericht)

Moneyman
Berichten: 30367
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: belasting aangifte 2017

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:Gaat iedereen hier nu vermelden wanneer hij de aangifte ingestuurd heeft en wanneer de aanslag ontvangen?
Super interessant.
Geen idee wat het nut ervan is. Maar het is wél de vraag van TS en dus het enige juiste antwoord in dit topic.

Lady1234
Berichten: 27313
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: belasting aangifte 2017

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die nieuwsgierigheid moet nou toch wel bevredigd zijn. :lol:

angel1978
Berichten: 11084
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: belasting aangifte 2017

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lady1234 schreef:Het gaat echt niet op volgorde van binnenkomst.
Heb wel het idee dat terugbetalen aan de belastingdienst en/of op 0 uit komen voorrang lijkt te hebben voor (substantiele) bedragen terugkrijgen van de belastingdienst.. Maar dat is puur een idee, geen vaststaand feit. Hier zijn we eigenlijk altijd laat aan beurt ( eind juni ), terwijl de aangifte al vrij snel is ingediend. Kunnen de vroege ontvangers van de definitieve aanslag dit bevestigen?

Moneyman
Berichten: 30367
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: belasting aangifte 2017

Ongelezen bericht door Moneyman »

angel1978 schreef:
Lady1234 schreef:Het gaat echt niet op volgorde van binnenkomst.
Heb wel het idee dat terugbetalen aan de belastingdienst en/of op 0 uit komen voorrang lijkt te hebben voor (substantiele) bedragen terugkrijgen van de belastingdienst.. Maar dat is puur een idee, geen vaststaand feit. Hier zijn we eigenlijk altijd laat aan beurt ( eind juni ), terwijl de aangifte al vrij snel is ingediend. Kunnen de vroege ontvangers van de definitieve aanslag dit bevestigen?
Ik denk dat je gelijk hebt, en dat is ook wel logisch. Ik kan me voorstellen dat de opgaven die over relatief kleine bedragen gaan, minder fraudegevoelig zullen zijn en dus sneller/ makkelijker goedgekeurd zullen worden. Bij grotere bedragen is de fraudekans hoger, dus de controlegraad ook. Denk ik.

ZeerPrivé
Berichten: 5696
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: belasting aangifte 2017

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

angel1978 schreef:
Lady1234 schreef:Het gaat echt niet op volgorde van binnenkomst.
Heb wel het idee dat terugbetalen aan de belastingdienst en/of op 0 uit komen voorrang lijkt te hebben voor (substantiele) bedragen terugkrijgen van de belastingdienst.. Maar dat is puur een idee, geen vaststaand feit. Hier zijn we eigenlijk altijd laat aan beurt ( eind juni ), terwijl de aangifte al vrij snel is ingediend. Kunnen de vroege ontvangers van de definitieve aanslag dit bevestigen?
Nee, dat idee kan ik niet bevestigen. Aangifte verzonden in de vroege uurtjes van 1/3, ik moet betalen en nog geen bericht ontvangen.
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 09 mei 2018 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten