LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 3 dagen te vroeg voor korting bij Stip reizen
3 dagen te vroeg voor korting bij Stip reizen
Op 2 mei heb ik een cruise geboekt en betaald bij Stip reizen. Volgens de advertentie in het AD ging het om een aanbieding.
Op 5 mei verscheen dezelfde cruise in het AD met 10% jubileum korting.
Toch maar even met Stip reizen gebeld om te kijken of er iets in coulance te regelen was (al was het maar iets van een korting op een volgende reis)
Het antwoord was even kort als ontluisterend. “U heeft 3 dagen te vroeg geboekt, we kunnen/ willen niets voor u doen”
Wij boeken zo’n 4x per jaar een reis. Nooit meer bij Stip reizen (of moeder Corendon) dus.
Op 5 mei verscheen dezelfde cruise in het AD met 10% jubileum korting.
Toch maar even met Stip reizen gebeld om te kijken of er iets in coulance te regelen was (al was het maar iets van een korting op een volgende reis)
Het antwoord was even kort als ontluisterend. “U heeft 3 dagen te vroeg geboekt, we kunnen/ willen niets voor u doen”
Wij boeken zo’n 4x per jaar een reis. Nooit meer bij Stip reizen (of moeder Corendon) dus.
-
Re: 3 dagen te vroeg voor korting bij Stip reizen
En tot wanneer zouden ze dan coulance moeten bieden? 3 dagen voor een actie geboekt? Een week, een maand? Of hoe lang na een actie wil je nog gebruik kunnen maken van een actie?
Draai het eens om: stel dat jouw werkgever vraagt of je alvast op zondag kan komen werken i.p.v. maandag. Doe je het dan ook? Het is maar 1 dag eerder. Een beetje coulance kan dan toch ook wel.
Draai het eens om: stel dat jouw werkgever vraagt of je alvast op zondag kan komen werken i.p.v. maandag. Doe je het dan ook? Het is maar 1 dag eerder. Een beetje coulance kan dan toch ook wel.
Waar het om gaat is dat ze op het moment van boeken dondersgoed weten dat die actie er aan komt (de advertentie is dan al aangeboden) en dan bij voorafgaand contact niet even waarschuwen.
En als het drie dagen later duurder had geworden, had u natuurlijk bijbetaald. U was op DàT moment oké met de prijs/prestatie combinatie, dus nu niet miauwen is het devies. Rechten heeft u niet, althans ik zie ze niet. En als u elders gaat boeken, kan u met evenveel pech/mazzel het zelfde overkomen. Dan zijn als u de lijn volgt 'niet meer daar boeken' het een vakantie op el balconia worden.
Als dit via internet gegaan is (wat ik eigenlijk een beetje aanneem) zullen ze er nooit bij zetten dat het via een aftel klok te zien is wanneer het duurder/goedkoper wordt.jankloet schreef:Waar het om gaat is dat ze op het moment van boeken dondersgoed weten dat die actie er aan komt (de advertentie is dan al aangeboden) en dan bij voorafgaand contact niet even waarschuwen.
-
3 dagen later hoef je ook niet bij Ah Jumbo Lidl of Aldi aan te komen en zij weten ook dat er een reclame komt.
En kondigen dat van te voren aan ....
Volgens Stofzuiger kun je het best de cruise op de kade boeken. Geen gedoe met visa en spotgoedkoop.
Wat een pech!
Denk u dat u door voortaan bij een ander te boeken de kans verkleint dat dit u opnieuw overkomt?
Denk u dat u door voortaan bij een ander te boeken de kans verkleint dat dit u opnieuw overkomt?
Grappig.jankloet schreef:Waar het om gaat is dat ze op het moment van boeken dondersgoed weten dat die actie er aan komt (de advertentie is dan al aangeboden) en dan bij voorafgaand contact niet even waarschuwen.
Dus volgens u moeten ze in hun advertenties zeggen: 'boek niet bij ons, want volgende week is het goedkoper'?
Nee.
Supermarkt en warenhuis melden van te voren de aanbiedingen (folder) voor de komende week.
In de reis branche heb je op dag 1 telefonisch contact over een boeking en op dag 2 blijken de voorwaarden te zijn veran derd.
Supermarkt en warenhuis melden van te voren de aanbiedingen (folder) voor de komende week.
In de reis branche heb je op dag 1 telefonisch contact over een boeking en op dag 2 blijken de voorwaarden te zijn veran derd.
Vwb boeking bij een ander.
Mijn reisbureau meldt me van te voren: Wacht even, er komt een aanbieding aan ........
Mijn reisbureau meldt me van te voren: Wacht even, er komt een aanbieding aan ........
Vwb boeking bij een ander.
Waarom dan niet bij dit reisbureau geboekt?jankloet schreef:Vwb boeking bij een ander.
Is er een reisbureau dat goed handelt, gaat de klant buiten die reisbureau om zitten werken.. lekker loyaal..
-
Was wel lekker goedkoop....angel1978 schreef:Waarom dan niet bij dit reisbureau geboekt?jankloet schreef:Vwb boeking bij een ander.
Is er een reisbureau dat goed handelt, gaat de klant buiten die reisbureau om zitten werken.. lekker loyaal..
Herstel: léék wel lekker goedkoop....
v.d.Heyden
Dat kunnen ze doen, maar dat hoeven ze niet te doen. Maar je kweekt er wel een hoop goodwill mee. Dat kan één van de verschillen zijn tussen een goed reisbureau en een reis-'discounter'. Ik heb ook wel van mensen gehoord dat ze voor de aanschaf van een apparaat naar een speciaalzaak gingen en te horen kregen dat ze beter een weekje konden wachten vanwege een komende aanbieding. Daar heb ik bij bijvoorbeeld de Mediamarkt nog nooit meegemaakt.jankloet schreef:Vwb boeking bij een ander.
-
Ik raad u ook af te vliegen. In een vliegtuig van zeg 300 pasagiers zijn er misschien wel 100 verschillende tarieven voor het ticket betaald. U wont dus ook geld terug als u niet het goedkoopste tarief had?