Ford kan wel 1x per maand een standaard berichtje uitdoen dat ze er mee bezig zijn, maar worden "we" als consument dáár nou werkelijk blij of wijzer van?chrisd1 schreef:Niet, omdat ze er bij Ford hun kiezen over op elkaar houden?sjohie schreef:De reden dat je er niet zoveel van hoort, en al helemaal niet over een oplossing, is oa te wijten aan het feit dat het om aparte, en grote internationale bedrijven gaat, die met diverse automerken, en vaak per type auto of type infotainmentsysteem, aparte afspraken hebben. Er is niet een magische knop waar je als consumentenbond (of overheid) naar kan wijzen en van kan zeggen "draai daar even aan, en geef gebruikers maandelijkse updates" ofzo.
Ik werk in de GIS (Geografische Informatie Systemen) wereld, en dit is niet uniek. Het is gewoon erg lastig om zulke landsdekkende datasets up-to-date te houden, en dan zijn de datasets hier in Nederland door het stelsel van basisregistraties van wereldklasse, voorbij Duitsland en Frankrijk wordt het al hard minder, en aan de randen van de EU is het helemaal een drama. En dié landen moeten ook in de navigatiedata opgenomen worden door de Navteq's van deze wereld. Er hoeft maar 1 deellevering van een land een maandje of wat op zich te laten wachten, en alles schuift op elke plek een maand of wat, vaak 6, op. Die OEM's als Matsushita zitten niet als bedelende honden te wachten totdat de Navteq's van deze wereld ze als een bot een nieuwe dataset toegooien, die gaan dan gewoon verder, en dan nemen ze eea mee in de volgende run over 6 maanden.
En onder de streep is Ford een bedrijf wat auto's verkoopt, die heeft dus ergens ook een licht perverse prikkel om hier niet te hard aan te trekken. Immers kan dit binnen een optelsom van redenen, nét de laatste reden zijn om een nieuwe auto te kopen..