LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] "vergeten" factuur Tele2 naar incassobureau
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 14 mei 2018 12:04
- Locatie: 2613RA Delft, Nederland
- Contacteer:
"vergeten" factuur Tele2 naar incassobureau
Ik betaal mijn Tele2 facturen per automatische incasso.
Tot mijn verbazing heb ik een email van Bos Incasso gekregen met het verzoek om binnen 1 week 56 euro te betalen voor Tele2 (16 euro abonnementskosten + 40 euro incassokosten).
Ik heb direct ingelogd op mijn Tele2, waar ik zie dat al mijn facturen netjes betaald zijn. Mijn eerste gedachte was dat het een spam-mail was, dus ook contact opgenomen met Tele2 om te vragen hoe het zit.
Antwoord Tele2: Bos Incasso doet namens Tele2 incasso's. Er is een factuur niet betaald. De app is waarschijnlijk nog niet bijgewerkt, dus daarom staat de factuur er nog niet tussen. Ik moet de factuur via Bos Incasso betalen.
Niet helemaal het antwoord waar ik op rekende. De factuur waar het om ging is die van februari. De factuur van januari en maart stonden wel in het overzicht, maar februari niet. Het lijkt me sterk dat de "app" dan nog niet is bijgewerkt. Ik heb ook altijd genoeg geld op mijn rekening (kan ik dat nog bewijzen op een of andere manier?) en ik heb nooit iets van een herinnerings-mail of bericht of wat dan ook gehad.
En het allervreemste is dat na nog een keer inloggen de factuur ineens wel in het rijtje staat (ja ik had gelukkig screenshots gemaakt!)
Iemand iets vergelijkbaars meegemaakt? Wat is jullie advies?
Tot mijn verbazing heb ik een email van Bos Incasso gekregen met het verzoek om binnen 1 week 56 euro te betalen voor Tele2 (16 euro abonnementskosten + 40 euro incassokosten).
Ik heb direct ingelogd op mijn Tele2, waar ik zie dat al mijn facturen netjes betaald zijn. Mijn eerste gedachte was dat het een spam-mail was, dus ook contact opgenomen met Tele2 om te vragen hoe het zit.
Antwoord Tele2: Bos Incasso doet namens Tele2 incasso's. Er is een factuur niet betaald. De app is waarschijnlijk nog niet bijgewerkt, dus daarom staat de factuur er nog niet tussen. Ik moet de factuur via Bos Incasso betalen.
Niet helemaal het antwoord waar ik op rekende. De factuur waar het om ging is die van februari. De factuur van januari en maart stonden wel in het overzicht, maar februari niet. Het lijkt me sterk dat de "app" dan nog niet is bijgewerkt. Ik heb ook altijd genoeg geld op mijn rekening (kan ik dat nog bewijzen op een of andere manier?) en ik heb nooit iets van een herinnerings-mail of bericht of wat dan ook gehad.
En het allervreemste is dat na nog een keer inloggen de factuur ineens wel in het rijtje staat (ja ik had gelukkig screenshots gemaakt!)
Iemand iets vergelijkbaars meegemaakt? Wat is jullie advies?
Re: "vergeten" factuur Tele2 naar incassobureau
De factuur staat er nu wel tussen en is ook betaald zeker? dan bent u toch klaar en heeft u netjes uw betalingen verricht.
Re: "vergeten" factuur Tele2 naar incassobureau
dat overzicht boeit niet echt als ie niet is afgeschreven..Ik lees van alles over de Tele2 app, niets over wat er qua incassohistorie op het bankoverzicht staat. los ervan dat blijkbaar het recht van de doorlopende incasso niet gebruikt is (nieuwe incassopoging) lees ik niets over een ontvangen brief mbt betaalherinnering en gevolgen wanneer dat niet gebeurt. Wanneer u die niet gekregen heeft kunnen de incassokosten niet in rekening gebracht (tenzij het een zakelijk abonnement is, dan gelden andere regels).
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 14 mei 2018 12:04
- Locatie: 2613RA Delft, Nederland
- Contacteer:
Re: "vergeten" factuur Tele2 naar incassobureau
De factuur staat er nu wel tussen maar met status "incassobureau".
Ik heb nooit een brief of email of sms of telefoontje of wat dan ook gehad. Het is een particulier abonnement.
Waar/hoe vind ik de incasso geschiedenis?
Ik heb de 16 euro inmiddels handmatig overgemaakt naar Tele2 en screenshot van de overboeking naar Bos Incasso gestuurd. Ik ga er vanuit dat het hiermee opgelost is.
Erg klantonvriendelijk dit, een simpel berichtje van Tele2 was genoeg geweest.
Ik heb nooit een brief of email of sms of telefoontje of wat dan ook gehad. Het is een particulier abonnement.
Waar/hoe vind ik de incasso geschiedenis?
Ik heb de 16 euro inmiddels handmatig overgemaakt naar Tele2 en screenshot van de overboeking naar Bos Incasso gestuurd. Ik ga er vanuit dat het hiermee opgelost is.
Erg klantonvriendelijk dit, een simpel berichtje van Tele2 was genoeg geweest.
Re: "vergeten" factuur Tele2 naar incassobureau
Euh, nou je kan zien of het verschuldigde bedrag van die factuur wel of niet afgeschreven is van je rekening?ThomasBalder schreef:De factuur staat er nu wel tussen maar met status "incassobureau".
Ik heb nooit een brief of email of sms of telefoontje of wat dan ook gehad. Het is een particulier abonnement.
Waar/hoe vind ik de incasso geschiedenis?
Ik heb de 16 euro inmiddels handmatig overgemaakt naar Tele2 en screenshot van de overboeking naar Bos Incasso gestuurd. Ik ga er vanuit dat het hiermee opgelost is.
Erg klantonvriendelijk dit, een simpel berichtje van Tele2 was genoeg geweest.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 14 mei 2018 12:04
- Locatie: 2613RA Delft, Nederland
- Contacteer:
Re: "vergeten" factuur Tele2 naar incassobureau
Ja dat snap ik, maar (hoe) kan ik zien of er een poging gedaan is en hoe vaak?
Dat van die incassokosten vind ik wel kwalijk trouwens, er mogen inderdaad helemaal geen incassokosten in rekening worden gebracht als er geen herinnering gestuurd is: https://www.consuwijzer.nl/rekenhulp-incassokosten
Dat van die incassokosten vind ik wel kwalijk trouwens, er mogen inderdaad helemaal geen incassokosten in rekening worden gebracht als er geen herinnering gestuurd is: https://www.consuwijzer.nl/rekenhulp-incassokosten
-
- Berichten: 12776
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: "vergeten" factuur Tele2 naar incassobureau
Dit gebeurt vaker bij Tele2. Incasso’s worden vergeten en de klant draait op voor de gevolgen. Blijven klagen dat je niets ontvangen hebt en dat er gewoon genoeg geld op de rekening had staan. Bij familie van mij gebeurde dit elke 12 maanden. Altijd in dezelfde maand dezelfde discussie. Uiteindelijk zullen alle extra kosten eraf gehaald worden.
-
- Berichten: 32323
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: "vergeten" factuur Tele2 naar incassobureau
Heb je al in de spammap van je mailadres gekeken? Best kans dat het daar in staat.ThomasBalder schreef:Ja dat snap ik, maar (hoe) kan ik zien of er een poging gedaan is en hoe vaak?
Dat van die incassokosten vind ik wel kwalijk trouwens, er mogen inderdaad helemaal geen incassokosten in rekening worden gebracht als er geen herinnering gestuurd is: https://www.consuwijzer.nl/rekenhulp-incassokosten
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 14 mei 2018 12:04
- Locatie: 2613RA Delft, Nederland
- Contacteer:
Re: "vergeten" factuur Tele2 naar incassobureau
Korte update, vandaag een brief van Bos Incasso in de bus:
"Er is u eerder gevraagd om uw openstaande schuld bij Tele2 Nederland B.V. te betalen. Op de achterkant van deze brief staat een specificatie van het bedrag. De betalingstermijn is inmiddels verstreken, maar helaas hebben wij van u nog geen betaling ontvangen.
De vordering bedraagt 0,00 euro. Omdat u nog niet betaald heeft, is onze opdrachtgever van plan om de overeenkomst met u te beëindigen/ontbinden. Ook zullen er verdere stappen tegen u worden genomen. Om dit te voorkomen geven wij u nog eenmaal de kans om de openstaande schuld zonder extra kosten aan ons te betalen."
Dagtekening 18 mei (dus 4 dagen na de email, ik heb geen email van tele2 of bos incasso in mijn spam gevonden trouwens).
Er staat dus nog 0,00 euro open en kan ik zonder extra kosten binnen 15 dagen betalen (iemand een suggestie hoe 0,00 euro over te maken?). Erg bijzonder hoe dit gaat allemaal...
"Er is u eerder gevraagd om uw openstaande schuld bij Tele2 Nederland B.V. te betalen. Op de achterkant van deze brief staat een specificatie van het bedrag. De betalingstermijn is inmiddels verstreken, maar helaas hebben wij van u nog geen betaling ontvangen.
De vordering bedraagt 0,00 euro. Omdat u nog niet betaald heeft, is onze opdrachtgever van plan om de overeenkomst met u te beëindigen/ontbinden. Ook zullen er verdere stappen tegen u worden genomen. Om dit te voorkomen geven wij u nog eenmaal de kans om de openstaande schuld zonder extra kosten aan ons te betalen."
Dagtekening 18 mei (dus 4 dagen na de email, ik heb geen email van tele2 of bos incasso in mijn spam gevonden trouwens).
Er staat dus nog 0,00 euro open en kan ik zonder extra kosten binnen 15 dagen betalen (iemand een suggestie hoe 0,00 euro over te maken?). Erg bijzonder hoe dit gaat allemaal...
Re: "vergeten" factuur Tele2 naar incassobureau
1 cent overmaken voor de vorm? XDThomasBalder schreef:Korte update, vandaag een brief van Bos Incasso in de bus:
"Er is u eerder gevraagd om uw openstaande schuld bij Tele2 Nederland B.V. te betalen. Op de achterkant van deze brief staat een specificatie van het bedrag. De betalingstermijn is inmiddels verstreken, maar helaas hebben wij van u nog geen betaling ontvangen.
De vordering bedraagt 0,00 euro. Omdat u nog niet betaald heeft, is onze opdrachtgever van plan om de overeenkomst met u te beëindigen/ontbinden. Ook zullen er verdere stappen tegen u worden genomen. Om dit te voorkomen geven wij u nog eenmaal de kans om de openstaande schuld zonder extra kosten aan ons te betalen."
Dagtekening 18 mei (dus 4 dagen na de email, ik heb geen email van tele2 of bos incasso in mijn spam gevonden trouwens).
Er staat dus nog 0,00 euro open en kan ik zonder extra kosten binnen 15 dagen betalen (iemand een suggestie hoe 0,00 euro over te maken?). Erg bijzonder hoe dit gaat allemaal...
Re: "vergeten" factuur Tele2 naar incassobureau
En hoe hoog zijn de incassokosten?ThomasBalder schreef: De vordering bedraagt 0,00 euro. ,,,
-
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 24 apr 2018 18:20
Re: "vergeten" factuur Tele2 naar incassobureau
tttlocke schreef:En hoe hoog zijn de incassokosten?ThomasBalder schreef: De vordering bedraagt 0,00 euro. ,,,
Hier staat:
Om dit te voorkomen geven wij u nog eenmaal de kans om de openstaande schuld zonder extra kosten aan ons te betalen."
Re: "vergeten" factuur Tele2 naar incassobureau
Naast het overzicht bij Tele 2 heb je ook je eigen bank en kun je zien of er werkelijk iets rond de gebruikelijke datum is afgeboekt.
Dat is betrouwbaarder als hun app.... en als reeds betaald vooral niet extra geld storten, word tijd dat ze de administatie eens foutloos gaan doen of ga je binnenkort naar betrouwbaarder firma?
Dat is betrouwbaarder als hun app.... en als reeds betaald vooral niet extra geld storten, word tijd dat ze de administatie eens foutloos gaan doen of ga je binnenkort naar betrouwbaarder firma?
Re: "vergeten" factuur Tele2 naar incassobureau
zonder extra kosten = 56 euro blijkt uit eerder communicatieikweethettoch schreef:tttlocke schreef:En hoe hoog zijn de incassokosten?ThomasBalder schreef: De vordering bedraagt 0,00 euro. ,,,
Hier staat:Om dit te voorkomen geven wij u nog eenmaal de kans om de openstaande schuld zonder extra kosten aan ons te betalen."
-
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 24 apr 2018 18:20
Re: "vergeten" factuur Tele2 naar incassobureau
TS heeft een update geplaatst en dat is toch duidelijk.tttlocke schreef:zonder extra kosten = 56 euro blijkt uit eerder communicatieikweethettoch schreef:tttlocke schreef:
En hoe hoog zijn de incassokosten?
Hier staat:Om dit te voorkomen geven wij u nog eenmaal de kans om de openstaande schuld zonder extra kosten aan ons te betalen."
Wat in een eerdere correspotentie door het incassobureau geschreven, is niet de nieuwste stand van zaken.
Dus geen incassokosten.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 14 mei 2018 12:04
- Locatie: 2613RA Delft, Nederland
- Contacteer:
Re: "vergeten" factuur Tele2 naar incassobureau
De factuur was 16 euro.
Het openstaande bedrag is 0 euro.
De incassokosten (als ik het openstaande bedrag a 0 euro niet binnen 15 dagen betaal) zijn 40 euro.
Ik ben inmiddels al weg bij Tele2 trouwens. En door dit geneuzel blijft dat voorlopig ook zo.
Dinsdag maar even bellen met Bos Incasso. Ben benieuwd hoe ze zelf vinden dat het gaat.
Het openstaande bedrag is 0 euro.
De incassokosten (als ik het openstaande bedrag a 0 euro niet binnen 15 dagen betaal) zijn 40 euro.
Ik ben inmiddels al weg bij Tele2 trouwens. En door dit geneuzel blijft dat voorlopig ook zo.
Dinsdag maar even bellen met Bos Incasso. Ben benieuwd hoe ze zelf vinden dat het gaat.
Re: "vergeten" factuur Tele2 naar incassobureau
Ze vorderen dus de incassokosten. Deze bent u alleen verschuldigd als u een betalingsherinnering / 14-dagenbrief heeft ontvangen.ThomasBalder schreef:De factuur was 16 euro.
Het openstaande bedrag is 0 euro.
De incassokosten (als ik het openstaande bedrag a 0 euro niet binnen 15 dagen betaal) zijn 40 euro.
Ik ben inmiddels al weg bij Tele2 trouwens. En door dit geneuzel blijft dat voorlopig ook zo.
Dinsdag maar even bellen met Bos Incasso. Ben benieuwd hoe ze zelf vinden dat het gaat.
-
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 24 apr 2018 18:20
Re: "vergeten" factuur Tele2 naar incassobureau
De eiser heeft toch duidelijk geschreven, geen kosten te berekenen, als de vordering van € 0,00 gedaan wordt.Julie4444 schreef:Ze vorderen dus de incassokosten. Deze bent u alleen verschuldigd als u een betalingsherinnering / 14-dagenbrief heeft ontvangen.ThomasBalder schreef:De factuur was 16 euro.
Het openstaande bedrag is 0 euro.
De incassokosten (als ik het openstaande bedrag a 0 euro niet binnen 15 dagen betaal) zijn 40 euro.
Ik ben inmiddels al weg bij Tele2 trouwens. En door dit geneuzel blijft dat voorlopig ook zo.
Dinsdag maar even bellen met Bos Incasso. Ben benieuwd hoe ze zelf vinden dat het gaat.
TS is helemaal niets verschuldigd, dat is wat Bos incasso zelf van maakt.
Dit soort bedrijven proberen het gewoon.
Re: "vergeten" factuur Tele2 naar incassobureau
Vandaar het idee om voor de vorm €0,01 over te maken. Dan hebben ze geen argument meer, nietwaar?
-
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 24 apr 2018 18:20
Re: "vergeten" factuur Tele2 naar incassobureau
Geen argument meer?Julie4444 schreef:Vandaar het idee om voor de vorm €0,01 over te maken. Dan hebben ze geen argument meer, nietwaar?
Zou hebben een vordering of het nu € 0,00 of € 0,01 is, maakt dus niet uit.
Gewoon laten weten, dat het afgehandeld is,klaar?