LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoge toeslagkosten PostNL bij pakket Aliexpress
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 15 mei 2018 14:34
Hoge toeslagkosten PostNL bij pakket Aliexpress
Hallo allemaal,
Een Aliexpress pakketje met een goederenwaarde van €19,70 inclusief verzendkosten wordt door PostNL ingeklaard.
Nu moet ik voor dit pakket bij het postagentschap €85,09 gaan betalen.
Waarschijnlijk heeft de verzender niets, of iets onduidelijks op het pakketje gekrabbeld, dat komt wel vaker voor,
maar ik vraag mij af hoe PostNL nu aan zo'n astronomisch hoog bedrag komt. En, erger nog, ik wordt NIET in de
gelegenheid gesteld een factuur te overleggen zodat duidelijk wordt dat de inklaring e.d. onjuist is.
PostNL biedt twee opties, te weten:
1- Je betaalt het volledige bedrag en PROBEERT achteraf middels een geschreven brief je geld terug te vorderen.
2- Je weigert het pakket, dan blijft het twee weken op de plank liggen en dan wordt het weer terug gestuurd naar de verzender.
De belangrijkste optie die er zou moeten zijn is deze:
1- Stuur je bewijs, in de vorm van een factuur, per email of per post naar PostNL VOORDAT je de onjuiste kosten moet gaan betalen.
PostNL kan namelijk volgens artikel 173 DWU de inklaring wijzigen. Iedere verzender beschikt over die optie.
Het wordt door PostNL echter alléén toegepast NADAT je betaald hebt. DHL hanteert dezelfde methode.
Omdat ik geen zin heb om PostNL voor hun fout te spekken, want het kan goed zijn dat ze maar een gedeelte vergoeden,
ga ik dus uiteraard niet betalen. Dit betekent dat ik het pakket niet ga ophalen. Gevolg is dat het pakket retour afzender gaat.....
Tevens betekent dit dat de verkoper het pakket opnieuw moet verzenden, dit keer met DUIDELIJKE vermelding van een waarde van beneden de €22
Hoe belachelijk en erg is het dat de mensen bij PostNL, en vooral ook bij DHL, die goederen beoordelen op wel of niet inklaren,
dat deze doen alsof het hun eigen centen betreft. Naar mijn mening proberen ze willens en wetens zoveel mogelijk geld binnen te slepen.
Het lijkt niet meer te gaan om onjuiste of juiste afhandeling, wél of niet inklaren van goederen, nee, het lijkt een soort van prestige kwestie.
Het lijkt een stelselmatig beleid van winstbejag, winstbejag omdat ze de hoogte van hun eigen inklaringskosten mogen bepalen..
Mijn ervaring is dat de Douane zélf hier heel anders mee omspringt. Vandaag nog heb ik telefonisch kontakt met de Douane gehad.
Ook vandaag werd weer aangegeven dat PostNL een fout gemaakt heeft en in dit geval de inklaring gewoon kan herzien.
PostNL en DHL echter zijn stug, halsstarrig, vervelend, klant onvriendelijk, en eerlijk gezegd onredelijk en alleen uit op winstbejag!
Om een eerder gebeurd voorbeeld aan te halen, ik let al heel lang goed op de juiste vermelding van waarde op pakketten van buiten de EU.
Ik bestel al een jaar of 40 goederen uit de US en Azïe en weet dus inmiddels wel hoe hiermee om te gaan, maar zelfs dan nóg krijgen
ze (DHL in dit geval) het voor mekaar om mij te nekken.
Ik had de echte waarde op het pakket laten noteren, in amerikaanse dollars, en dat kwam neer op €21,30
dhl echter hanteerde een andere dollarkoers waardoor de waarde uitkwam op €22,60
deze vergissing kostte mij dus inklaringskosten, administratiekosten en btw over de vrachtkosten.
Totale kosten waren €49,60
lang leve de bureaucratie.......
Last but not least:
Het is dus écht geen groene gedachte dat in dit voorbeeld een pakketje uit China naar Nederland afreist, daar 2 tot 3 weken vertoeft,
en dan weer per luchtvracht richting China reist, alwaar het weer met vrachvervoer naar de verkoper vervoerd wordt.
Een pakketje van €19,70 Tegen de tijd dat het weer bij de verkoper is heeft het zo'n 30.000 Km afgelegd, met alle gevolgen van milieubelasting van dien.
En daar zijn we er nog niet mee, want de verkoper stuurt mij het pakketje straks weer fijn toe, zonder dat ik er extra voor hoef te betalen,
en dit keer MET vermelding van de juiste kosten (IN IEDER GEVAL ONDER DE 22 EURO!!!!!).
De ervaring leert NU dat je bij iedere bestelling van buiten de EU ALTIJD op het pakketje moet laten zetten dat de waarde lager is dan €22.,
ook al is dat niet zo.......
Dit om al deze ellende te voorkomen. De aanpak van DHL en PostNL zorgt ervoor dat mensen een waarde van €22 op de pakketjes
laten vermelden ondanks dat het bv een waarde van 30 of 40 euri heeft. Juist omdat vervoerders als PostNL en DHL profiteren van
deze importheffingen, er zélf aan verdienen, er onjuist en NIET integer mee omgaan, dwingt men ons dit heel gedoe te omzijlen.
Als dit nou niet zo was, en er bijvoorbeeld voor een pakketje van onder de 150 euro ALLEEN 21% of 25% toeslag betaald hoefde te worden.
zonder al dat gekke gedoe met inklaringskosten, administratiekosten e.d., dan had denk ik IEDEREEN er vrede mee deze toeslag te betalen.
25% kosten, dat staat in verhouding. In veel gevallen zijn de kosten 2x tot 3x zo hoog dan de daadwerkelijke kosten van de producten!
En, om mensen voor te zijn die dadelijk gaan reageren van: Waarom koop je jouw producten dan niet in Nederland? Nou, omdat simpelweg niet alles
verkrijgbaar is in Nederland.
Alex Bartels
Een Aliexpress pakketje met een goederenwaarde van €19,70 inclusief verzendkosten wordt door PostNL ingeklaard.
Nu moet ik voor dit pakket bij het postagentschap €85,09 gaan betalen.
Waarschijnlijk heeft de verzender niets, of iets onduidelijks op het pakketje gekrabbeld, dat komt wel vaker voor,
maar ik vraag mij af hoe PostNL nu aan zo'n astronomisch hoog bedrag komt. En, erger nog, ik wordt NIET in de
gelegenheid gesteld een factuur te overleggen zodat duidelijk wordt dat de inklaring e.d. onjuist is.
PostNL biedt twee opties, te weten:
1- Je betaalt het volledige bedrag en PROBEERT achteraf middels een geschreven brief je geld terug te vorderen.
2- Je weigert het pakket, dan blijft het twee weken op de plank liggen en dan wordt het weer terug gestuurd naar de verzender.
De belangrijkste optie die er zou moeten zijn is deze:
1- Stuur je bewijs, in de vorm van een factuur, per email of per post naar PostNL VOORDAT je de onjuiste kosten moet gaan betalen.
PostNL kan namelijk volgens artikel 173 DWU de inklaring wijzigen. Iedere verzender beschikt over die optie.
Het wordt door PostNL echter alléén toegepast NADAT je betaald hebt. DHL hanteert dezelfde methode.
Omdat ik geen zin heb om PostNL voor hun fout te spekken, want het kan goed zijn dat ze maar een gedeelte vergoeden,
ga ik dus uiteraard niet betalen. Dit betekent dat ik het pakket niet ga ophalen. Gevolg is dat het pakket retour afzender gaat.....
Tevens betekent dit dat de verkoper het pakket opnieuw moet verzenden, dit keer met DUIDELIJKE vermelding van een waarde van beneden de €22
Hoe belachelijk en erg is het dat de mensen bij PostNL, en vooral ook bij DHL, die goederen beoordelen op wel of niet inklaren,
dat deze doen alsof het hun eigen centen betreft. Naar mijn mening proberen ze willens en wetens zoveel mogelijk geld binnen te slepen.
Het lijkt niet meer te gaan om onjuiste of juiste afhandeling, wél of niet inklaren van goederen, nee, het lijkt een soort van prestige kwestie.
Het lijkt een stelselmatig beleid van winstbejag, winstbejag omdat ze de hoogte van hun eigen inklaringskosten mogen bepalen..
Mijn ervaring is dat de Douane zélf hier heel anders mee omspringt. Vandaag nog heb ik telefonisch kontakt met de Douane gehad.
Ook vandaag werd weer aangegeven dat PostNL een fout gemaakt heeft en in dit geval de inklaring gewoon kan herzien.
PostNL en DHL echter zijn stug, halsstarrig, vervelend, klant onvriendelijk, en eerlijk gezegd onredelijk en alleen uit op winstbejag!
Om een eerder gebeurd voorbeeld aan te halen, ik let al heel lang goed op de juiste vermelding van waarde op pakketten van buiten de EU.
Ik bestel al een jaar of 40 goederen uit de US en Azïe en weet dus inmiddels wel hoe hiermee om te gaan, maar zelfs dan nóg krijgen
ze (DHL in dit geval) het voor mekaar om mij te nekken.
Ik had de echte waarde op het pakket laten noteren, in amerikaanse dollars, en dat kwam neer op €21,30
dhl echter hanteerde een andere dollarkoers waardoor de waarde uitkwam op €22,60
deze vergissing kostte mij dus inklaringskosten, administratiekosten en btw over de vrachtkosten.
Totale kosten waren €49,60
lang leve de bureaucratie.......
Last but not least:
Het is dus écht geen groene gedachte dat in dit voorbeeld een pakketje uit China naar Nederland afreist, daar 2 tot 3 weken vertoeft,
en dan weer per luchtvracht richting China reist, alwaar het weer met vrachvervoer naar de verkoper vervoerd wordt.
Een pakketje van €19,70 Tegen de tijd dat het weer bij de verkoper is heeft het zo'n 30.000 Km afgelegd, met alle gevolgen van milieubelasting van dien.
En daar zijn we er nog niet mee, want de verkoper stuurt mij het pakketje straks weer fijn toe, zonder dat ik er extra voor hoef te betalen,
en dit keer MET vermelding van de juiste kosten (IN IEDER GEVAL ONDER DE 22 EURO!!!!!).
De ervaring leert NU dat je bij iedere bestelling van buiten de EU ALTIJD op het pakketje moet laten zetten dat de waarde lager is dan €22.,
ook al is dat niet zo.......
Dit om al deze ellende te voorkomen. De aanpak van DHL en PostNL zorgt ervoor dat mensen een waarde van €22 op de pakketjes
laten vermelden ondanks dat het bv een waarde van 30 of 40 euri heeft. Juist omdat vervoerders als PostNL en DHL profiteren van
deze importheffingen, er zélf aan verdienen, er onjuist en NIET integer mee omgaan, dwingt men ons dit heel gedoe te omzijlen.
Als dit nou niet zo was, en er bijvoorbeeld voor een pakketje van onder de 150 euro ALLEEN 21% of 25% toeslag betaald hoefde te worden.
zonder al dat gekke gedoe met inklaringskosten, administratiekosten e.d., dan had denk ik IEDEREEN er vrede mee deze toeslag te betalen.
25% kosten, dat staat in verhouding. In veel gevallen zijn de kosten 2x tot 3x zo hoog dan de daadwerkelijke kosten van de producten!
En, om mensen voor te zijn die dadelijk gaan reageren van: Waarom koop je jouw producten dan niet in Nederland? Nou, omdat simpelweg niet alles
verkrijgbaar is in Nederland.
Alex Bartels
Laatst gewijzigd door Radar op 16 mei 2018 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast, opmaak verwijderd
Reden: Onderwerp aangepast, opmaak verwijderd
Pyhat
vindt dit leuk
Re: Hoge toeslagkosten PostNL bij pakket Aliexpress
U maakt een denkfout: wat voor u bewijs is, hoeft dat voor PostNL niet te zijn. U kunt wel spreken over 'de onjuiste kosten', maar dat valt nog te bezien na beoordeling door PostNL.alexbartels schreef:Stuur je bewijs, in de vorm van een factuur, per email of per post naar PostNL VOORDAT je de onjuiste kosten moet gaan betalen.
Deze door u verzonnen optie zou de boel bovendien aardig wat duurder maken. Daarnaast, en heel belangrijk, voor zowel PostNL, als hun klant (en dat bent u niet!): zij willen graag op tijd bezorgen, zoals de klant mag verwachten. Ze hebben natuurlijk ook verplichtingen naar de Douane (een ander klant van hen). Deze verplichtingen kunnen ze niet in de war laten sturen door lastige ontvangers die kijken of ze goedkoper uit kunnen zijn.
Dus u erkent in feite toch ook dat het niet een fout hoeft te zijn, of althans niet zo'n grote fout als het lijkt.alexbartels schreef:Omdat ik geen zin heb om PostNL voor hun fout te spekken, want het kan goed zijn dat ze maar een gedeelte vergoeden,
ga ik dus uiteraard niet betalen.
Re: Hoge toeslagkosten PostNL bij pakket Aliexpress
Transportbedrijven als DHL en PostNL zijn geen dienstverlenende maar commerciele bedrijven, en zoals ieder bedrijf willen zij winst maken. Dat is op zich niet zo vreemd.alexbartels schreef:PostNL en DHL echter zijn stug, halsstarrig, vervelend, klant onvriendelijk, en eerlijk gezegd onredelijk en alleen uit op winstbejag!
De ervaring leert NU dat je bij iedere bestelling van buiten de EU ALTIJD op het pakketje moet laten zetten dat de waarde lager is dan €22., ook al is dat niet zo.......
Als dit nou niet zo was, en er bijvoorbeeld voor een pakketje van onder de 150 euro ALLEEN 21% of 25% toeslag betaald hoefde te worden. zonder al dat gekke gedoe met inklaringskosten, administratiekosten e.d., dan had denk ik IEDEREEN er vrede mee deze toeslag te betalen.
Moedwillig de werkelijke waarde verzwijgen is niet handig. Vroeger lukte dat vaak wel, maar tegenwoordig steeds minder omdat de douane en de vervoerders steeds beter inschatten wat de inhoud van de pakketten is. Bijvoorbeeld door meer scanners en personeel in te zetten, de afzender en het gewicht te controleren enzovoort. Los daarvan ben je als ontvanger ook gewoon strafbaar en kun je een Fiscale Strafbeschikking krijgen in de vorm van een boete en/of inbeslagname van het pakket. In theorie kun je zelfs aangeklaagd worden voor valsheid in geschrifte waar een gevangenisstraf op staat van 1 jaar. (bron: C'T, juni 2017 pagina 53).
De vervoerders doen namens de ontvanger aangifte bij de douane, verzorgen de hele papierwinkel en schieten het bedrag voor wat ze vervolgens bij de ontvanger in rekening brengen. Ze hebben grote loodsen laten bouwen op Schiphol en andere luchthavens omdat goederen die nog niet ingeklaard zijn gescheiden gehouden moeten worden van andere goederenstromen. Jouw wens om geen inklaringskosten en administratiekosten te betalen, dat zie ik niet gebeuren. Ze verrichten een dienst en willen daarvoor betaald worden, net als ieder ander.
Re: Hoge toeslagkosten PostNL bij pakket Aliexpress
Met 85 euro aan inklaringskosten is het pakket gewaardeerd op ongeveer 350 euro.
Dat is geen 22 euro.
Deze hele lange openingspost is een mooie afleiding, maar hier is gewoon sprake van valsheid in geschrifte
Dat is geen 22 euro.
Deze hele lange openingspost is een mooie afleiding, maar hier is gewoon sprake van valsheid in geschrifte
-
- Berichten: 12750
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Hoge toeslagkosten PostNL bij pakket Aliexpress
Gokken en verliezen, dat kan gebeuren. U zegt zelf al dat het aankoopbedrag er onleesbaar opgezet is. Op dat moment gaat PostNL verder kijken naar de werkelijke kosten.
Als u zeker weet dat het aankoopbedrag, met de door PostNL geldende wisselkoers onder de € 22 blijft, dan moet u er natuurlijk een zaak van maken. Aangezien u dat niet wilt zegt dat voor mij genoeg. Het verhaal over vervuiling en 30.000km afleggen is een uitvlucht.
Helaas voor u, de transportbedrijven weten echt wel waar ze op moeten letten.
Als u zeker weet dat het aankoopbedrag, met de door PostNL geldende wisselkoers onder de € 22 blijft, dan moet u er natuurlijk een zaak van maken. Aangezien u dat niet wilt zegt dat voor mij genoeg. Het verhaal over vervuiling en 30.000km afleggen is een uitvlucht.
Helaas voor u, de transportbedrijven weten echt wel waar ze op moeten letten.
Re: Hoge toeslagkosten PostNL bij pakket Aliexpress
Hoop onzin bij elkaar, u heeft duidelijk uw neus gestoten - neem uw verlies en ga verder. Deze hele grote berg onzin ga ik niet eens weerleggen, het nut ontgaat me.alexbartels schreef: PostNL kan namelijk volgens artikel 173 DWU de inklaring wijzigen. Iedere verzender beschikt over die optie.
Het wordt door PostNL echter alléén toegepast NADAT je betaald hebt. DHL hanteert dezelfde methode.
Hoe belachelijk en erg is het dat de mensen bij PostNL, en vooral ook bij DHL, die goederen beoordelen op wel of niet inklaren,
dat deze doen alsof het hun eigen centen betreft. Naar mijn mening proberen ze willens en wetens zoveel mogelijk geld binnen te slepen.
Het lijkt niet meer te gaan om onjuiste of juiste afhandeling, wél of niet inklaren van goederen, nee, het lijkt een soort van prestige kwestie.
Het lijkt een stelselmatig beleid van winstbejag, winstbejag omdat ze de hoogte van hun eigen inklaringskosten mogen bepalen..
Ik had de echte waarde op het pakket laten noteren, in amerikaanse dollars, en dat kwam neer op €21,30
dhl echter hanteerde een andere dollarkoers waardoor de waarde uitkwam op €22,60
deze vergissing kostte mij dus inklaringskosten, administratiekosten en btw over de vrachtkosten.
Totale kosten waren €49,60
Re: Hoge toeslagkosten PostNL bij pakket Aliexpress
€22,- word zelden geschreven!
Eerder $25,95 en dan gaat het goed mits de inhoud redelijk is en goed opgegeven....
Als je onder de Nederlandse normale waarde iets inkoopt mogen ze de hogere NL prijs ook pakken om grijze import te blokkeren.
Een apparaat van €20,- / $24,- is hier vaak meer dan €50,- waard in winkels en dan rekenen ze de kosten voor invoer/BTW en hun service voor deze handelingen..... dat is risico van steng gecontroleerde... en heb je de webshop al gemaild?
Als die niet aangeven hoeveel $ ze voor de door mij in € bestelde noteerden....?
Vaak is weigeren en gratis terug sturen en opnieuw bestellen voordeliger en gaat het wel goed.
Je moet niet onze westerse maar hun tarieven rekenen en Post NL maakt verlies op de Chinese Post prijzen en krijgen maar een beetje voor veel werk!
Door het terug te laten sturen na 2 weken is het werk voor niets en nogmaals bezorgen en soms is de nieuw gestuurde binnen week eerder bij jou dan de hoge invoer in China... 2 weken wachten en dan nog terug....
Juist door het terug te laten gaan is veel werk voor hun en zal de controle minder worden dus de manier om onredelijke invoer tegen te gaan.....
Vele zullen U dankbaar zijn als je het retour laat gaan!
Eerder $25,95 en dan gaat het goed mits de inhoud redelijk is en goed opgegeven....
Als je onder de Nederlandse normale waarde iets inkoopt mogen ze de hogere NL prijs ook pakken om grijze import te blokkeren.
Een apparaat van €20,- / $24,- is hier vaak meer dan €50,- waard in winkels en dan rekenen ze de kosten voor invoer/BTW en hun service voor deze handelingen..... dat is risico van steng gecontroleerde... en heb je de webshop al gemaild?
Als die niet aangeven hoeveel $ ze voor de door mij in € bestelde noteerden....?
Vaak is weigeren en gratis terug sturen en opnieuw bestellen voordeliger en gaat het wel goed.
Je moet niet onze westerse maar hun tarieven rekenen en Post NL maakt verlies op de Chinese Post prijzen en krijgen maar een beetje voor veel werk!
Door het terug te laten sturen na 2 weken is het werk voor niets en nogmaals bezorgen en soms is de nieuw gestuurde binnen week eerder bij jou dan de hoge invoer in China... 2 weken wachten en dan nog terug....
Juist door het terug te laten gaan is veel werk voor hun en zal de controle minder worden dus de manier om onredelijke invoer tegen te gaan.....
Vele zullen U dankbaar zijn als je het retour laat gaan!
Re: Hoge toeslagkosten PostNL bij pakket Aliexpress
Het is natuurlijk wel grappig dat u met die “groene gedachte” aankomt. Alles wat in China te koop is, is hier ook te koop hoor, alleen duurder.
Re: Hoge toeslagkosten PostNL bij pakket Aliexpress
99% van alle Laptops komt uit China... of je jezelf gek laat maken bij de M&M's of zelf uit China haalde maakt dan weinig meer uit, behalve de prijs en garantie voorwaarden!
Re: Hoge toeslagkosten PostNL bij pakket Aliexpress
Nee, dat mogen ze niet.stofzuigertje schreef: Als je onder de Nederlandse normale waarde iets inkoopt mogen ze de hogere NL prijs ook pakken om grijze import te blokkeren.
Nee, dat doen ze niet.Een apparaat van €20,- / $24,- is hier vaak meer dan €50,- waard in winkels en dan rekenen ze de kosten voor invoer/BTW en hun service voor deze handelingen.....
Zelden zoveel onzin bij elkaar gezien. PostNL en andere koeriers rekenen vaste bedragen als inklaringskosten. BTW en rechten bij invoer hangen af van de werkelijk betaalde prijs en de werkelijke vervoerskosten (op voorwaarde dat deze laatste ook duidelijk opgegeven zijn) en Europese douanewisselkoersen worden éénmaal per maand centraal vastgesteld.
Niet alle geweigerde pakketjes worden retour gestuurd, veel worden vernietigd aangezien dat voor de afzenders goedkoper is.
-
- Berichten: 650
- Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51
Re: Hoge toeslagkosten PostNL bij pakket Aliexpress
[quote="alexbartels”]
Tevens betekent dit dat de verkoper het pakket opnieuw moet verzenden, dit keer met DUIDELIJKE vermelding van een waarde van beneden de €22
Alex Bartels[/quote]
Een hele tirade tegen DHL en PostNL omdat de verkoper mogelijk een verkeerd bedrag heeft vermeld.
Waar u de stelling vandaan haalt dat zij het product opnieuw moeten verzenden, weet ik niet.
Dat zijn Europese regels en dit is ...... China
Over uw groene gevoelens: als u zo met het groen begaan bent, dan had u gewoon betaald en daatna bezwaar gemaakt met de correcte factuur.
U bent even u geld kwijt maar als u een officiele factuur kunt overleggen, krijgt u uw geld terug.
En alleen verkrijgbaar in China? Ja, tegen die prijs misschien. Ik denk dat u het ok wel ergens anders kunt kopen
Tevens betekent dit dat de verkoper het pakket opnieuw moet verzenden, dit keer met DUIDELIJKE vermelding van een waarde van beneden de €22
Alex Bartels[/quote]
Een hele tirade tegen DHL en PostNL omdat de verkoper mogelijk een verkeerd bedrag heeft vermeld.
Waar u de stelling vandaan haalt dat zij het product opnieuw moeten verzenden, weet ik niet.
Dat zijn Europese regels en dit is ...... China
Over uw groene gevoelens: als u zo met het groen begaan bent, dan had u gewoon betaald en daatna bezwaar gemaakt met de correcte factuur.
U bent even u geld kwijt maar als u een officiele factuur kunt overleggen, krijgt u uw geld terug.
En alleen verkrijgbaar in China? Ja, tegen die prijs misschien. Ik denk dat u het ok wel ergens anders kunt kopen
Re: Hoge toeslagkosten PostNL bij pakket Aliexpress
Als ik 2x €18,- overmaakte voor 1 product van €32,- dan is dat fraude en de Chinees moet kiezen, verkopen en mee werken of klant missen....
Voor hun maakt het niets uit, zij verpakken iets en doen het bedrag erop...
Ik kan op mijn bank bewijzen dat ik maar €18,- voor deze betaalde, ook op Ali Account en dat er nog iets voor ook €18,- is geleverd word niet gekeken.
Daarom mogen ze op verdacht goedkope soms wel invoer rechten vragen!
Zelf stuur ik iets hoger dan €22,- liever via familie elders in Europa waar ze tot €75,- niets doen en nauwelijks controleren.... binnen Europa is het vrij vervoer en doorsturen is dan wel 2x porto maar goedkoper dan de tarieven die ik hier vaak lees.
Voor hun maakt het niets uit, zij verpakken iets en doen het bedrag erop...
Ik kan op mijn bank bewijzen dat ik maar €18,- voor deze betaalde, ook op Ali Account en dat er nog iets voor ook €18,- is geleverd word niet gekeken.
Daarom mogen ze op verdacht goedkope soms wel invoer rechten vragen!
Zelf stuur ik iets hoger dan €22,- liever via familie elders in Europa waar ze tot €75,- niets doen en nauwelijks controleren.... binnen Europa is het vrij vervoer en doorsturen is dan wel 2x porto maar goedkoper dan de tarieven die ik hier vaak lees.
Re: Hoge toeslagkosten PostNL bij pakket Aliexpress
Als het pakketje niet bij u bezorgd wordt binnen de gestelde levertijd van Aliexpress dient u gewoon een refund in, u krijgt uw geld terug. De volgende keer kunt u afwegen om het via een omleiding op te sturen, doorstuurservice buitenland
Re: Hoge toeslagkosten PostNL bij pakket Aliexpress
Zelf heb ik een mediaspeler gekocht via Geekbuying voor €65.00 van de Douane en POSTNL kreeg ik de vraag om het koop bewijs op te sturen zodat zij de juiste kosten konden betekenen wat ik dan moest bij betalen.tttlocke schreef:U maakt een denkfout: wat voor u bewijs is, hoeft dat voor PostNL niet te zijn. U kunt wel spreken over 'de onjuiste kosten', maar dat valt nog te bezien na beoordeling door PostNL.alexbartels schreef:Stuur je bewijs, in de vorm van een factuur, per email of per post naar PostNL VOORDAT je de onjuiste kosten moet gaan betalen.
Deze door u verzonnen optie zou de boel bovendien aardig wat duurder maken. Daarnaast, en heel belangrijk, voor zowel PostNL, als hun klant (en dat bent u niet!): zij willen graag op tijd bezorgen, zoals de klant mag verwachten. Ze hebben natuurlijk ook verplichtingen naar de Douane (een ander klant van hen). Deze verplichtingen kunnen ze niet in de war laten sturen door lastige ontvangers die kijken of ze goedkoper uit kunnen zijn.
Dus u erkent in feite toch ook dat het niet een fout hoeft te zijn, of althans niet zo'n grote fout als het lijkt.alexbartels schreef:Omdat ik geen zin heb om PostNL voor hun fout te spekken, want het kan goed zijn dat ze maar een gedeelte vergoeden,
ga ik dus uiteraard niet betalen.
Dus kan het wel, ook via DHL een bestelde mobiel uit China €190.00 werd mij vooraf verteld wat het bedrag zou zijn wat ik kontant klaar moest hebben voor de bezorger waarschijnlijk ook omdat ik hem al in 3 dagen in huis had dus ook vervoerskosten.
Vind dan ook dat "alexbartels" volkomen in zijn recht staat en keurt de werkwijze van POSTNL dan ook volledig af.
Sterkte Alex.
Re: Hoge toeslagkosten PostNL bij pakket Aliexpress
Bestel eens niet bij aliexpress maar bij bv light in the box. daar kun je jezelf verzekeren tegen inklarings kosten de meerprijs krijg je dan volledig vergoed binnen 5 werkdagen en het werkt! ietsje duurder dus door het afsluiten van de verzekering maar geen hoge risico's.
Re: Hoge toeslagkosten PostNL bij pakket Aliexpress
Je kan ook kijken welke winkels je met PAYPAL kan betalen, daar ben je ook verzekerd dat als je pakket niet aankomt of dat je een geschil hebt met 3e en ja geld terug zit automatisch bij je account van PAYPAL.venomi schreef:Bestel eens niet bij aliexpress maar bij bv light in the box. daar kun je jezelf verzekeren tegen inklarings kosten de meerprijs krijg je dan volledig vergoed binnen 5 werkdagen en het werkt! ietsje duurder dus door het afsluiten van de verzekering maar geen hoge risico's.
Re: Hoge toeslagkosten PostNL bij pakket Aliexpress
€ 85,- voor iets onder de 22,- te moeten betalen zonder dat je in de gelegenheid wordt gesteld de waarde aan te tonen middels een factuur is wel extreem. Maar Postnl staat er ook wel om bekend je te dwingen kosten te betalen voor iets, zonder dat ze daar zelf bewijs of een verklaring voor leveren.
Ik zou een melding bij de Fraudehelpdesk doen en anders en contact opnemen met de Douane Belastingen.
Ik zou een melding bij de Fraudehelpdesk doen en anders en contact opnemen met de Douane Belastingen.
Re: Hoge toeslagkosten PostNL bij pakket Aliexpress
Uw berekening klopt niet want in het te betalen bedrag zitten ook de handelings- en inklaringskosten. die kunnen best oplopen, ik dacht dat dat minimaal rond de €20 ligt.crazyme schreef:Met 85 euro aan inklaringskosten is het pakket gewaardeerd op ongeveer 350 euro.
Dat is geen 22 euro.
Deze hele lange openingspost is een mooie afleiding, maar hier is gewoon sprake van valsheid in geschrifte
Als de TS iets heeft gekocht wat in China misschien onder de €22 is kost, maar waarvan de werkelijke waarde (veel) hoger ligt, word de TS voor de werkelijke waarde belast. Als dat niet het geval is kan TS gewoon bezwaar maken (na eerst te hebben betaald). Daarna kan TS bewijsstukken overhandigen (de Factuur) mocht de waarde van het artikel toch niet boven de €22 liggen dat krijgt TS haar/zijn geld gewoon terug.
Wij bestellen al vele jaren bij AliExpress en de verkopers zetten altijd de waarde op het pakketje (dat is gewoon verplicht, ook in China).
Re: Hoge toeslagkosten PostNL bij pakket Aliexpress
U kunt dat wel vinden , maar hier geldt gewoon de Nederlandse wet en niet wat u vind!djfox741 schreef:Zelf heb ik een mediaspeler gekocht via Geekbuying voor €65.00 van de Douane en POSTNL kreeg ik de vraag om het koop bewijs op te sturen zodat zij de juiste kosten konden betekenen wat ik dan moest bij betalen.tttlocke schreef:U maakt een denkfout: wat voor u bewijs is, hoeft dat voor PostNL niet te zijn. U kunt wel spreken over 'de onjuiste kosten', maar dat valt nog te bezien na beoordeling door PostNL.alexbartels schreef:Stuur je bewijs, in de vorm van een factuur, per email of per post naar PostNL VOORDAT je de onjuiste kosten moet gaan betalen.
Deze door u verzonnen optie zou de boel bovendien aardig wat duurder maken. Daarnaast, en heel belangrijk, voor zowel PostNL, als hun klant (en dat bent u niet!): zij willen graag op tijd bezorgen, zoals de klant mag verwachten. Ze hebben natuurlijk ook verplichtingen naar de Douane (een ander klant van hen). Deze verplichtingen kunnen ze niet in de war laten sturen door lastige ontvangers die kijken of ze goedkoper uit kunnen zijn.
Dus u erkent in feite toch ook dat het niet een fout hoeft te zijn, of althans niet zo'n grote fout als het lijkt.alexbartels schreef:Omdat ik geen zin heb om PostNL voor hun fout te spekken, want het kan goed zijn dat ze maar een gedeelte vergoeden,
ga ik dus uiteraard niet betalen.
Dus kan het wel, ook via DHL een bestelde mobiel uit China €190.00 werd mij vooraf verteld wat het bedrag zou zijn wat ik kontant klaar moest hebben voor de bezorger waarschijnlijk ook omdat ik hem al in 3 dagen in huis had dus ook vervoerskosten.
Vind dan ook dat "alexbartels" volkomen in zijn recht staat en keurt de werkwijze van POSTNL dan ook volledig af.
Sterkte Alex.
Re: Hoge toeslagkosten PostNL bij pakket Aliexpress
Bij AliExpress krijg je ook gewoon je geld terug als je je pakketje niet hebt ontvangen.djfox741 schreef:Je kan ook kijken welke winkels je met PAYPAL kan betalen, daar ben je ook verzekerd dat als je pakket niet aankomt of dat je een geschil hebt met 3e en ja geld terug zit automatisch bij je account van PAYPAL.venomi schreef:Bestel eens niet bij aliexpress maar bij bv light in the box. daar kun je jezelf verzekeren tegen inklarings kosten de meerprijs krijg je dan volledig vergoed binnen 5 werkdagen en het werkt! ietsje duurder dus door het afsluiten van de verzekering maar geen hoge risico's.