| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Van Cranenbroek??? De service is ZOEK!@!
Van Cranenbroek??? De service is ZOEK!@!
Bij de aanschaf van een gashaard bij Van Cranenbroek hebben wij de verkoper gevraagd of de gashaard ook binnenshuis kon worden gebruikt. Hierop werd door de verkoper bevestigend geantwoord. Na 3x de haard te hebben aangestoken ontstond er echter een steekvlam en hebben wij de haard terug gebracht. We kregen ons geld niet meer terug , maar de gashaard zou opgestuurd worden naar de reparatieafdeling. De monteur verklaarde dat er sprake was van onvoldoende verbranding, hetgeen zou komen door onvoldoende ventilatie. Hieruit bleek dus dat de haard helemaal niet geschikt is voor gebruik binnenshuis. Hierop hebben wij Van Cranenbroek laten weten dat wij op basis van dwaling c.q. misleiding de koopovereenkomst ongedaan wilde maken. Van Cranenbroek neemt echter geen enkele verantwoordelijkheid en ontkent zelfs dat door de medewerker zou zijn gezegd dat de haard oom binnen kan worden gebruikt. Indirect zeggen ze dus dat wij als klant leugens vertellen over hun medewerker die ons informatie heeft gegeven over de mogelijkheden van de gashaard. Ze zijn verder op geen enkele manier bereid om ons tegemoet te komen. Bij Van Cranenbroek kennen ze de spreuk:"De klant is koning!", blijkbaar niet. En van serviceverlening hebben ze ook nog nooit gehoord.DE OPLOSSING: Mijn geld terug en dat Van Cranenbroek eens leert wat service verlenen inhoudt
Laatst gewijzigd door Sadewi op 01 jun 2018 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Van Cranenbroek??? De service is ZOEK!@!
U maakt toch een denkfout. Ik wil mijn geld terug. Dat klopt niet. U heeft de kachel van de winkel gekocht, u werd eigenaar van de kachel. De winkel kreeg uw geld. Dat geld is nu van de winkel. En dus niet meer "mijn" geld. Heeft u voor gebruik de gebruiksaanwijzing gecontroleerd of de kachel ook binnen te gebruiken was, voor alle zekerheid. U verteld uw kant van het verhaal. De verkoper zijn kant. Iemand vergist zich al of niet bewust of onbewust.
Re: Van Cranenbroek??? De service is ZOEK!@!
De ellende zit erin dat de verkoper u mondeling advies heeft gegeven en dit niet schriftelijk vastgelegd is. Nu is het woord tegen woord. Het enige wat u nog rest is de gang naar de rechter maar aangezien u dan met bewijzen moet komen, zou ik dat niet aanraden. Ik ben bang dat u een kat in de zak gekocht heeft.Sadewi schreef:Bij de aanschaf van een gashaard bij Van Cranenbroek hebben wij de verkoper gevraagd of de gashaard ook binnenshuis kon worden gebruikt. Hierop werd door de verkoper bevestigend geantwoord. Na 3x de haard te hebben aangestoken ontstond er echter een steekvlam en hebben wij de haard terug gebracht. We kregen ons geld niet meer terug , maar de gashaard zou opgestuurd worden naar de reparatieafdeling. De monteur verklaarde dat er sprake was van onvoldoende verbranding, hetgeen zou komen door onvoldoende ventilatie. Hieruit bleek dus dat de haard helemaal niet geschikt is voor gebruik binnenshuis. Hierop hebben wij Van Cranenbroek laten weten dat wij op basis van dwaling c.q. misleiding de koopovereenkomst ongedaan wilde maken. Van Cranenbroek neemt echter geen enkele verantwoordelijkheid en ontkent zelfs dat door de medewerker zou zijn gezegd dat de haard oom binnen kan worden gebruikt. Indirect zeggen ze dus dat wij als klant leugens vertellen over hun medewerker die ons informatie heeft gegeven over de mogelijkheden van de gashaard. Ze zijn verder op geen enkele manier bereid om ons tegemoet te komen. Bij Van Cranenbroek kennen ze de spreuk:"De klant is koning!", blijkbaar niet. En van serviceverlening hebben ze ook nog nooit gehoord.DE OPLOSSING: Mijn geld terug en dat Van Cranenbroek eens leert wat service verlenen inhoudt
Voor de toekoemst, verkopers kunt u niet zomaar vertrouwen, ze werken voor de winkeleigenaar en vaak ook nog op provisie basis. Het is beter om vragen per email te stellen, zodat de antwoorden vast liggen in de reply. Wiult u toch liever modneling vrangen stellen, vraag dan om de antwoorden op papier bevestigd te krijgen, zeker bij dure aankopen.
Re: Van Cranenbroek??? De service is ZOEK!@!
Lang verhaal maar de belangrijkste details missen: over welke gaskachel hebben we het hier ?
Re: Van Cranenbroek??? De service is ZOEK!@!
Lang verhaal, maar het gaat erom dat Van Cranenbroek ontkent wat de verkoper ons heeft verteld, namelijk dat de gashaard ook binnen gebruikt zou kunnen worden. Als klant mag ik toch verwachten dat de verkoper van een apparaat met een dergelijk groot veiligheidsrisico, kennis heeft van het product wat hij verkoopt? Ik vind het daarnaast zeer vreemd dat Van Cranenbroek ontkent wat er is gezegd en er totaal geen moeite voor doet om zijn klanten tevreden te stellen en te behouden. Internet staat vol met klachten over de starre houding van Van Cranenbroek en over het feit dat ze totaal geen service verlenen.
Re: Van Cranenbroek??? De service is ZOEK!@!
Een gashaard die niet binnen te gebruiken zou zijn? Daar heb ik nou nog nooit van gehoord. Waarom zou je buiten een gashaard willen gebruiken? Of gaat het hier om een terrasverwarmer?
Uiteraard is het wel zo dat een gashaard alleen goed werk als de schoorsteen voldoet. Is dat hier wel het geval? Uiteraard is het aan de klant zelf om te zorgen voor een goede rookafvoer, dus daar staat de verkoper buiten.
Uiteraard is het wel zo dat een gashaard alleen goed werk als de schoorsteen voldoet. Is dat hier wel het geval? Uiteraard is het aan de klant zelf om te zorgen voor een goede rookafvoer, dus daar staat de verkoper buiten.
-
Theotrucker
- Berichten: 4730
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Van Cranenbroek??? De service is ZOEK!@!
Er staat in de folder:
Gasgestookte buitenhaard.
Mij ontgaat het nut hiervan.
Gasgestookte buitenhaard.
Mij ontgaat het nut hiervan.
-
NeoDutchio
- Berichten: 13272
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Van Cranenbroek??? De service is ZOEK!@!
Geen idee hoe lang u al klant bent bij Cranenbroek, maar daar is geen kennis is huis. Het is een low budget dozenschuiver.Sadewi schreef:Als klant mag ik toch verwachten dat de verkoper van een apparaat met een dergelijk groot veiligheidsrisico, kennis heeft van het product wat hij verkoopt?
Maar goed, even de actie erbij gezocht: https://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=2149322. U geloofd dus niet de folder en wel een medewerker?
Re: Van Cranenbroek??? De service is ZOEK!@!
Dit was mn 1e en tevens laatste keer dat ik iets heb gekocht bij Van Cranenbroek.
-
NeoDutchio
- Berichten: 13272
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Van Cranenbroek??? De service is ZOEK!@!
Voor de prijs hoeft u het niet te laten daar. Maar als er in de folder staat een buitenhaard, waarom dan vragen of het een binnenhaard is?Sadewi schreef:Dit was mn 1e en tevens laatste keer dat ik iets heb gekocht bij Van Cranenbroek.
-
Lowieze
Re: Van Cranenbroek??? De service is ZOEK!@!
Het lijk me niet alleen gevaarlijk om een buitenhaard binnen te zetten, maar ook verschrikkelijk ongezond. Ik begrijp niet dat u dit gedurfd hebt, terwijl u bij aanschaf al wist dat het een buitenhaard was.
-
Theotrucker
- Berichten: 4730
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Van Cranenbroek??? De service is ZOEK!@!
Een dozenschuiver kun je ze slecht noemen. Dezelfde dozen zul je nergens anders tegen komen. Alles wordt voor hun eigen merk in China geproduceerd net zoals o.a. Apple en Philips. Ik denk dat die ene persoon die gezegd heeft kan ook binnen gebruikt worden een kapitale fout heeft gemaakt.
Mijn gasbarbecue wordt ook niet binnen gebruikt, houtskoolbarbeque ook niet.
Mijn gasbarbecue wordt ook niet binnen gebruikt, houtskoolbarbeque ook niet.
Re: Van Cranenbroek??? De service is ZOEK!@!
Achteraf is het allemaal makkelijk om te (ver)oordelen., maar je moet je voorstellen dat wij daar spontaan als klant naar binnen zijn gegaan (we waren toevallig in de buurt en wilde daar altijd al eens gaan kijken). Toen we daar liepen viel ons oog op die gashaard. Aangezien de verkoper erbij stond hebben we bij hem geinformeerd naar de mogelijkheden. Op dat moment vertrouw je op de deskundigheid van de medewerker. Lijkt mij niet meer dan normaal, maar blijkbaar ben ik daar (achteraf gezien) toch te goed van vertrouwen geweest.
-
NeoDutchio
- Berichten: 13272
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Van Cranenbroek??? De service is ZOEK!@!
En er stond geen (actie)prijskaart op het showmodel? Met daarbij informatie?Sadewi schreef:Achteraf is het allemaal makkelijk om te (ver)oordelen., maar je moet je voorstellen dat wij daar spontaan als klant naar binnen zijn gegaan (we waren toevallig in de buurt en wilde daar altijd al eens gaan kijken). Toen we daar liepen viel ons oog op die gashaard. Aangezien de verkoper erbij stond hebben we bij hem geinformeerd naar de mogelijkheden. Op dat moment vertrouw je op de deskundigheid van de medewerker. Lijkt mij niet meer dan normaal, maar blijkbaar ben ik daar (achteraf gezien) toch te goed van vertrouwen geweest.
-
renewouters
- Berichten: 3488
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Van Cranenbroek??? De service is ZOEK!@!
Apple en Philips (en anderen ontwerpen hun eigen producten en laten die daar produceren. Bedrijven als Cranenbroek ontwerpen niet maar kopen daar in en laten hun merk er op zetten. Wezenlijk anders. Ergo, een dozenschuiver.Theotrucker schreef:Alles wordt voor hun eigen merk in China geproduceerd net zoals o.a. Apple en Philips.
