LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mogelijkheden Internet wordt steeds onoverzichtelijker.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Ferdy

Mogelijkheden Internet wordt steeds onoverzichtelijker.

Ongelezen bericht door Ferdy »

Ik ben in de halve eeuw, dat ik op deze aardbol meedraai, aardig met het fenomeen computer meegegroeid. Op dit moment heb ik A.D.S.L en ben redelijk tevreden over de snelheid hiervan. Alleen heb ik mij bij de aanschaf laten verleiden, deze via Wanadoo aan te schaffen. Later bleek, dat ik 2 rekeningen ging krijgen, een ,,hoofdrekening '' van K.P.N en een tweede rekening van Wanadoo voor een gering bedrag. Even later kwam echter K.P.N. met het verhaal, het kan ook rechtstreeks via ons en er hoef geen provider meer tussen te zitten. Intussen zijn er veel meer mogelijkheden en zou ik graag, zowel met mijn PC als met mijn Laptop draadloos willen internetten, zonder mij in de vingers te snijden en een dag later alweer fout te zitten. Wie kan mij vertellen, op welke manier dit het beste is aan te pakken?

Gast

Re: Mogelijkheden Internet wordt steeds onoverzichtelijker.

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo Ferdy,

Met belangstelling las ik jouw bericht.
ADSL van KPN is niks, zo las ik laastst op hun site dat met ADSL van KPN niet mogelijk is om te e-mailen.
Wanadoo is ook niks, deze geeft een zeer slechte service, ik weet natuurlijk niet hoelang jij bij Wanadoo bent, maar ik zou je aan willen raden om naar XS4ALL over te stappen.
Bij XS4ALL betaal je weliswaar € 20 per maand, maar dan heb je wel een verdomd goeie service.
Zo kun je ook bij XS4ALL een normaal telefoonnummer bellen als er iets is met bijvoorbeeld outlookexpress.
Als je dus een abonnement hebt voor ADSL bij een provider dan betaal je ook bovenop de abonnementskosten aan je provider ook de kosten aan KPN, bij alleen KPN; wat dus kan, heb je alleen € 19,95 per maand te betalen afhankelijk van de limiet die je kiest, maar e-mailen via KPN is op dit moment niet mogelijk.
Groet, Adam

Gast

Re: Mogelijkheden Internet wordt steeds onoverzichtelijker.

Ongelezen bericht door Gast »

E-mailen via kpn direct adsl is helemaal wel mogelijk, het enige wat je hoeft in te stellen in je mailprogramma is de uitgaande (smtp adres) van ddsl (direct-adsl), dat is mailrelay.direct-adsl.nl


Bij direct-adsl krijg je geen mail account, je kan wel van ergens anders een e-mail account hebben en in je outlook instellen en je kan mail versturen en ontvangen. Maar een e-mail account is nu de dag zo makkelijk te krijgen, wil je een spamloze account hebben dan kun je zelf een mailservertje draaien. Of je registreert je bij een gratis free mail aanbieder, echt een goede is: www.freemail.nl Mailen met direct-adsl is mogelijk zoals bij alle anderen abbonementen. Maar mijn mening is dat je zelfs bij xs4all niet goed uit bent, wel een redelijke service maar geen waar voor je geld, je betaalt je blut voor een slakken verbinding!! Wil je echt waar voor je geld, echte service en dat men je nog bij naam kent en ook altijd voor je klaar staat, dat de andere abbonees je helpen op een forum met je problemen, invloed hebt op de organisatie. Check dan www.xsdsl.nl Echt een super provider, je betaalt voor het kleinste abbonement welliswaar wel aansluitkosten, andere abbonementen niet, maar wil je echt een verbinding hebben waar je nooit zorgen over wilt hebben en niet door helpdesk levels heeft wilt bellen alvorens er iets gedaan wordt. Deze mensen hebben alles in eigen beheer, ze lossen dan ook echt alles op! Bekijk het forum maar wat voor invloed klanten hebben, als je ergens niet mee eens bent en een klacht hebt kun je het zo op de forum zetten en discussieren. Echt waar voor je geld, kijk maar op www.speedtest.nl wat voor snelheden men haalt met xenosite aansluitingen, check snelheid en prijsverhouding, super!!! Dit loopt niet bia KPN maar via de concurrent BBned.


succes

mosoog

Re: Mogelijkheden Internet wordt steeds onoverzichtelijker.

Ongelezen bericht door mosoog »

www.adsl.nl

klik op een uiterst maandbedrag, en je krijgt alle providers die bij jou beschikbaar zijn. tevens de eventuele acties die lopen. eh voila! adsl.
betere providers zijn o.a. XS4ALL en Demon. draadloos kies voor een "g" standaard. wil zeggen. 54Mbit snelheid. en das snel genoeg.
en altijd héél goed de actievoorwaarden doorlezen.

rojo
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 sep 2003 22:34

Re: Mogelijkheden Internet wordt steeds onoverzichtelijker.

Ongelezen bericht door rojo »

Waarom word er niet gepraat over planet internet ,pefecte service ,goede verbindingen ,keuze uit verschillende snelheden en dus ook verschillende maandlasten.
En up to date service en e mails als er wat is over virussen op het internet of nieuwtjes over adsl.
En een gratis anti spam filter . :) :)
En tegen betaling van een gering bedrag een e mail virus scan die je mails scant of er geen rare virussen inzitten .

Dixie Spirit
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 dec 2004 00:36

Re: Mogelijkheden Internet wordt steeds onoverzichtelijker.

Ongelezen bericht door Dixie Spirit »

klopt inderdaad, KPN levert (let op) DIRECT ADSL wat inhoudt: directe toegang tot internet, dus geen schijfruimte bij de provider voor een eventuele website en geen email account. Wil je een provider hebben die dit wel verzorgt, zul je ergenst anders terecht moeten, bv. XS4all, freeler of zonnet. Dit is op het moment de top 3 in willekeurige volgorde, deze wisselen mekaar maandelijks af. maar ze blijven de besten. En inderdaad, je betaald een deel aan KPN en een deel aan de provider, dit komt namelijk door het feit dat KPN zorgt voor de weg richting internet en de de provider die verzorgt de toegang to het internet en de eventuele bijkomende faciliteiten. Zelf zit ik nu bij XS4all, terwijl ik ook nog de kabel binnen heb (zeelandnet) deze wordt niet meer gebruikt vanwege de beperkingen. hoop dat je hiermee voldoende antwoord hebt.

Gast

Re: Mogelijkheden Internet wordt steeds onoverzichtelijker.

Ongelezen bericht door Gast »

il je een provider hebben die dit wel verzorgt, zul je ergenst anders terecht moeten, bv. XS4all, freeler of zonnet
Ik zit zelf bij Zonnet maar die werkt toch echt via Versatel .
Er zijn wel Zonnet abo`s met KPN .
Met me vaste telefoonabonnement altijd wel maar dat heeft niks met internet te maken.
Vanaf aug 2005 ben ik daar ook vanaf want KPN mag me dadelijk niet meer verplichten om een vaste telefoon te nemen voor ADSL.
Dan kan ik ook volledig als ik dit wil met Versatel bellen en digitale TV kijken.
Iets wat met andere providers ook zal gebeuren .

Gast

Re: Mogelijkheden Internet wordt steeds onoverzichtelijker.

Ongelezen bericht door Gast »

kpn direct adsl en vergelijkbare abonnementen zoals bij Zonnet dat gratis heet zijn allemaal niks .Je weet nooit waar je aan toe bent met de kosten en die zijn vaak zo hoog dat je nog beter maar een echte goedkope ADSL aanbieder zonder datalimiet had kunnen gaan.

joephenk

Re: Mogelijkheden Internet wordt steeds onoverzichtelijker.

Ongelezen bericht door joephenk »

Hi Ferdy
Gast

id kan het via kpn maar dan heb je geen e-mail adres dat leveren zij namelijk niet.
hier voor heb je dan een 2 de party nodig. of je moet een hotmail adres er bij nemen.( wat nu nog gratis kan )
kortom kpn levert internet maar geen e-mail client hier voor heb je dus een 2 de party voor nodig.
Mvg
Joepy

Gesloten