LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo maakt er een potje van
Ziggo maakt er een potje van
Vandaag komt er een monteur van Ziggo om internet, telefoon en tv te installeren.
Alle mogelijke bekabelingen en noodzakelijke ( glasvezel)verbindingen liggen in de meterkast zoals ook mee Time Machine, een internet versterker voor in de tuinkamer enzovoorts.
Schets mij de verbazing dat als ik thuis kom de router pontificaal in de kamer staat, veel witte draden over de vloer naar de TV staat, de telefoon erbij, zodat er geen plek meer is voor alle noodzakelijke electra zoals lampen , dvd etc.
Maar erger nog: er is geen verbinding mogelijk met Time Capsule, waar alles opgeslagen wordt van de computers.
Er is geen internet meer in de tuinkamer of in de tuin.
Er is geen TV mogelijkheid meer in de tuinkamer omdat de monteur geen signaal krijgt in het bestaande ziggokastje met kaart.
Ik moet bij Ziggo maar een nieuwe huren!!!!
Kortom ik ben met een hogere rekening in een hele slechte situatie terecht gekomen .
Ik heb erg lang aan de telefoon gezeten, maar krijg geen antwoord op de vraag:
Waarom zeg je niet tegen de toekomstige klant dat je met een Coaxkabel werkt en niet in staat bent compatible te zijn met bestaande structuren!!!
Dan was ik nooit klant geworden van deze provider.
Er is wederom een monteur besteld,. En ik hoop dat Ziggo in staat is sinecure problemen naar behoren op te lossen
Alle mogelijke bekabelingen en noodzakelijke ( glasvezel)verbindingen liggen in de meterkast zoals ook mee Time Machine, een internet versterker voor in de tuinkamer enzovoorts.
Schets mij de verbazing dat als ik thuis kom de router pontificaal in de kamer staat, veel witte draden over de vloer naar de TV staat, de telefoon erbij, zodat er geen plek meer is voor alle noodzakelijke electra zoals lampen , dvd etc.
Maar erger nog: er is geen verbinding mogelijk met Time Capsule, waar alles opgeslagen wordt van de computers.
Er is geen internet meer in de tuinkamer of in de tuin.
Er is geen TV mogelijkheid meer in de tuinkamer omdat de monteur geen signaal krijgt in het bestaande ziggokastje met kaart.
Ik moet bij Ziggo maar een nieuwe huren!!!!
Kortom ik ben met een hogere rekening in een hele slechte situatie terecht gekomen .
Ik heb erg lang aan de telefoon gezeten, maar krijg geen antwoord op de vraag:
Waarom zeg je niet tegen de toekomstige klant dat je met een Coaxkabel werkt en niet in staat bent compatible te zijn met bestaande structuren!!!
Dan was ik nooit klant geworden van deze provider.
Er is wederom een monteur besteld,. En ik hoop dat Ziggo in staat is sinecure problemen naar behoren op te lossen
Re: Ziggo maakt er een potje van
Iedere provider heeft zijn eigen structuren. U had misschien beter kunnen blijven bij uw oude provider. En thuis kunnen zijn terwijl de monteur bezig was. Dat scheelt veel misverstanden achteraf.
Ziggo komt bij mij binnen via het kleine kabelkastje aan de muur. Gelukkig niet via de meterkast.
Ziggo komt bij mij binnen via het kleine kabelkastje aan de muur. Gelukkig niet via de meterkast.
Re: Ziggo maakt er een potje van
Was er dan niemand om de monteur te ontvangen en te zeggen hoe u het wilde hebben?
Re: Ziggo maakt er een potje van
Ziggo geeft heel duidelijk aan wat de monteur wél en niet zal doen bij een nieuwe installatie.
En dat is heel simpel: zorgen voor een internet netwerk en het bestelde TV kastje aansluiten op een TV.
Kabels wegwerken of naar andere ruimtes leggen doen ze niet.
Wellicht eens de 3 mailtjes lezen waarin de stond aangegeven?
En dat is heel simpel: zorgen voor een internet netwerk en het bestelde TV kastje aansluiten op een TV.
Kabels wegwerken of naar andere ruimtes leggen doen ze niet.
Wellicht eens de 3 mailtjes lezen waarin de stond aangegeven?
Re: Ziggo maakt er een potje van
Onze ervaring was goed, zonder meer, het modem in de electra kast, werd aangesloten op het aansluitpunt van de kamer aansluiting, en omdat de tv niet bij dat huiskamerpunt staat werd de "tv kabel" naar de Horizon box gelegd. Kabel wegwerken weet je dat je zelf moet doen. En dat is logisch. Vooraf alle info lezen is een pré!
Re: Ziggo maakt er een potje van
Wacht even.. Je bent verbaasd omdat Ziggo (de KABELaanbieder) met een COAX-kabel werkt?
Re: Ziggo maakt er een potje van
Ik zie niet in waarom ziggo er een potje van maakt. Dat bij een overgang niet gelijk alles werkt zoals je zou willen is normaal. De plaatsing in de woonkamer is ook normaal. Bij veel huizen zit de hoofdaansluiting van de TV kabel in de woonkamer.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Ziggo maakt er een potje van
Ziggo sluit het modem aan op de coax aansluiting, deze zit in jouw geval in de woonkamer en niet in de meterkast. Het is aan jouw om vanaf de hoofdaansluiting een UTP kabel te leggen naar de meterkast, dit is niet aan Ziggo. Maar u was schijnbaar niet aanwezig toen de monteur het kwam aansluiten?dilemma55 schreef:Vandaag komt er een monteur van Ziggo om internet, telefoon en tv te installeren.
Alle mogelijke bekabelingen en noodzakelijke ( glasvezel)verbindingen liggen in de meterkast zoals ook mee Time Machine, een internet versterker voor in de tuinkamer enzovoorts.
Schets mij de verbazing dat als ik thuis kom de router pontificaal in de kamer staat, veel witte draden over de vloer naar de TV staat, de telefoon erbij, zodat er geen plek meer is voor alle noodzakelijke electra zoals lampen , dvd etc.
Maar erger nog: er is geen verbinding mogelijk met Time Capsule, waar alles opgeslagen wordt van de computers.
Er is geen internet meer in de tuinkamer of in de tuin.
Er is geen TV mogelijkheid meer in de tuinkamer omdat de monteur geen signaal krijgt in het bestaande ziggokastje met kaart.
Ik moet bij Ziggo maar een nieuwe huren!!!!
Kortom ik ben met een hogere rekening in een hele slechte situatie terecht gekomen .
Ik heb erg lang aan de telefoon gezeten, maar krijg geen antwoord op de vraag:
Waarom zeg je niet tegen de toekomstige klant dat je met een Coaxkabel werkt en niet in staat bent compatible te zijn met bestaande structuren!!!
Dan was ik nooit klant geworden van deze provider.
Er is wederom een monteur besteld,. En ik hoop dat Ziggo in staat is sinecure problemen naar behoren op te lossen
Re: Ziggo maakt er een potje van
Ziggo sluit alles heel netjes aan maar u moet tijdens de installatie van de monteur zelf de kabels wegwerken. Doet u dat niet dat zit u met losse kabels door de kamer.
Re: Ziggo maakt er een potje van
Er bestaan 3 soorten telecom verbindingen. De telefoonkabel (koper), KPN, veelal. CAI, coax kabel, UPC (Ziggo), DeltaNuts, CAIWAY, SKP, particuliere netten, etc. En er is nog glasvezel, Vaak eerst aangelegd door Reggefiber, CIF, ander soort aanleg, bv Trilink. Later wordt dit verkocht. Dus 3 soorten van kabels met bijbehorende eindaansluiting bij de klant. Waar deze in de woning terecht is gekomen, hangt sterk af wanneer het vroeger al aangelegd was. Moet er een buitenkabel vervangen worden, deze hebben nl. ook niet de eeuwigheid. Of ze zijn door derden ooit beschadigd buiten, wat niet gemeld was veelal, of wat dan ook. Dan komen er aspecten boven water om op een verantwoorde manier een kabel naar de woning te leggen, in te voeren en af te monteren. Natuurlijk wordt standaard gehanteerd, echter het kan voorkomen dat er een dilemma ontstaat. Bv. bij hoogbouw. Zijn er bestaande voorzieningen om een kabel door te voeren. Zijn kruipruimtes begaanbaar (en bv niet volgepompt met isolatiemateriaal / of er staat een enorme hoge waterstand ) Want veelal dient de klant of de woningbeheerder dit zelf eerst vrij te maken. Meldt dat bv ook als je een aansluiting neemt.
Als je dus van provider veranderd, wil dit meestal zeggen dat je dus van glas, TFN koper, coax, naar 1 van deze 3 overgaat. Daarbij was dus e.o.a. constructie, zoals genoemd in het verhaal, met versterkers, andere apparaten. Maar die werken dan veelal niet meer, dat is een logische zaak. Je kan wel van te voren bekijken of de huidige contructie met andere aparatuur haalbaar is. In de Ziggo winkels kunnen ze je daar alles over uitleggen. Maar klakkeloos overstappen en iets aannemen, is niet verstandig. En dat het soms wat lang lijkt eer een nieuwe kabel eenmaal is aangelegd, komt veelal door regelgeving van de overheid waar aan gehouden moet worden. Vergunningen, vervuilde grond, toestemmingen voor buitengootje, etc. Dit in een notedop een uitleg over telecom kabels. Hopelijk heeft u er iets aan.
Als je dus van provider veranderd, wil dit meestal zeggen dat je dus van glas, TFN koper, coax, naar 1 van deze 3 overgaat. Daarbij was dus e.o.a. constructie, zoals genoemd in het verhaal, met versterkers, andere apparaten. Maar die werken dan veelal niet meer, dat is een logische zaak. Je kan wel van te voren bekijken of de huidige contructie met andere aparatuur haalbaar is. In de Ziggo winkels kunnen ze je daar alles over uitleggen. Maar klakkeloos overstappen en iets aannemen, is niet verstandig. En dat het soms wat lang lijkt eer een nieuwe kabel eenmaal is aangelegd, komt veelal door regelgeving van de overheid waar aan gehouden moet worden. Vergunningen, vervuilde grond, toestemmingen voor buitengootje, etc. Dit in een notedop een uitleg over telecom kabels. Hopelijk heeft u er iets aan.
Re: Ziggo maakt er een potje van
Wat?! Geen utp-kalebabels? Telefoonsnoer dan? Ook niet?!.Regggy schreef:Wacht even.. Je bent verbaasd omdat Ziggo (de KABELaanbieder) met een COAX-kabel werkt?
Raar bedrijf zeg.
Re: Ziggo maakt er een potje van
Heb laatst ook een Ziggo monteur gehad, voorwaarde was dat er een volwassen persoon aanwezig moest zijn. Denk ook niet dat de monteur alleen in uw huis aan het werk is geweest. Mijn ervaring is dat ze in overleg veel voor je willen doen.
-
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13
Re: Ziggo maakt er een potje van
[onnodig quoten: citaat door moderator weggehaald]
En nu maar hopen dat dit door TS gelezen wordt en er ook lering uit trekt.
En nu maar hopen dat dit door TS gelezen wordt en er ook lering uit trekt.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 jun 2019 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: onnodige quote door moderator verwijderd
Reden: onnodige quote door moderator verwijderd
Re: Ziggo maakt er een potje van
Nee, nee, nee, nee, nee. Fout! Foutfoutfout! Ziggo maakt er geen potje van, want Ziggo komt de spullen niet installeren. Dat is Guidion.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Ziggo maakt er een potje van
Na meer dan een jaar zal het wel opgelost zijn.
Re: Ziggo maakt er een potje van
Buiten het feit dat dit een topic is dat al meer dan een jaar geleden gestart is en waarschijnlijk inmiddels wel opgelost is. Wat voegt uw opmerking toe? In opdracht van wie installeert Guidion? Is er een overeenkomst tussen de gebruiker en Guidion? Of is er een overeenkomst tussen Guidion en Ziggo en heeft Ziggo een afspraak met de gebruiker? Ik denk dat laatste.
Re: Ziggo maakt er een potje van
Ik denk dat ze een monopolie positie hebben, maar niet echt tevredenheid bij de klanten. Ik heb inmiddels Ziggo opgezegd.