LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bosmaaier gekocht bij van Cranenbroek

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
opavitara

Bosmaaier gekocht bij van Cranenbroek

Ongelezen bericht door opavitara »

Vandaag op 07-06-2018 heb ik een BENZ H35GX 4T TopGarden bosmaaier gekocht bij van Cranenbroek.

Deze word daar ter plaatse achter gesloten deuren in elkaar gezet voor de klant.
Daarna gaat de grote roldeur van het afhaal magazijn open en vervolgens word er verteld waar het aan/uit knopje, de choke en de gashendel zit.De medewerker vertelde dat hij de machine ojuist had getest en dat deze geheel gebruiksklaar was.
Ik zei dat ik de machine toch even wilde proberen om te starten, hetgeen mij direct lukte, dus deze direct weer uit gezet.
Er hing een plastic draagtasje met het logo van Cranenbroek aan het stuur met de bijbehorende artikelen zoals wat gereedschap, een draagriem met heupbescherming, gebruiksaanwijzing en nog wat andere zaken.
Thuis aangekomen heb ik het draagtasje leeg gemaakt en heb de gebruiksaanwijzing even globaal doorgenomen.
Toen kwam ik bij de meegeleverde artikelen zoals de draagriem met heup bescherming. Het plastic zakje waar dit in zat leek geheel versneden te zijn en toen ik de draagriem er uit haalde zag ik meteen dat het mis was. De heupbeschermer inclusief de draagriem bleken ernstig beschadigd (waarschijnlijk door een stanleymes) zodat deze niet bruikbaar is. Dus dat was een behoorlijke tegenvaller, aangezien ik ongeveer zo'n 160 km viceversa had afgelegd om de machine te kopen. Toen heb ik de bosmaaier ook nog even bekeken en hierbij bleek, dat de kunststof veiligheidskap welke om het maaimes zit geheel nog los te hangen. Deze hoort vast geschroefd te zitten met 4 inbus boutjes met moeren. Er zaten er slechts 3 in welke niet vast gezet waren. Dus de machine was dus tevens niet bedrijfsklaar afgeleverd zoals men bij Cranenbroek beloofde.
Na ruim 2 uur proberen om iemand aan de telefoon te krijgen besloot ik om het hoofdkantoor maar te proberen. Wonder boven wonder kreeg ik contact met een medewerkster. Ik heb haar het probleem voorgelegd en deze vertelde mij dat ik maar even naar de winkel terug moest om de defecten te laten herstellen en de rest om te ruilen voor goed materiaal. Waarop ik vroeg, kan dit niet opgestuurd worden i.v.m. de reis afstand. Waarop ze mij vertelde dat dit niet mogelijk was omdat ze het probleem ter plaatse moesten bekijken. Toen heb ik haar voorgesteld om er foto's van te maken en deze digitaal naar Cranenbroek kon sturen. Echter bleek dit niet tot de mogelijkheid te behoren bij Cranenbroek en ze sturen ook absoluut niets op werd mij verzekerd. Ik vroeg haar of Cranenbroek dan bereid was om mij reiskosten te vergoeden, echter werd mij toen verteld dat het om een foutje ging, dus de klant kon gewoon ruilen etc etc. De klant krijgt dus defecte spullen mee en vervolgens wuiven ze alle verantwoordelijkheid weg.
Ik ga morgen dus maar weer 160 rijden om defect materiaal te ruilen waar door Cranenbroek niets tegenover staat, ondanks het hun fout is.
Hiermee wil ik een ieder waarschuwen, dat het woord SERVICE totaal onbekend is als het er op aan komt.
Ik ben dus helemaal genezen van Cranenbroek en kom er dus NOOIT weer.

staraad

Re: Bosmaaier gekocht bij van Cranenbroek

Ongelezen bericht door staraad »

Tja van Cranenbroek.... t kost allemaal weinig, maar verwacht geen service.
Altijd alles goed checken voordat je weer richting huis gaat is dringend an te bevelen.
[Off-topic bijdrage verwijderd door Moderator]

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het is een stenen winkel en geen postorder bedrijf.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dat moet wel een ontzettend goedkope bosmaaier zijn als u er zo ver voor wilt rijden. Voor alle service en garantie zal u terug moeten naar de verkoper. En dat wilt u zeggen dat de maaier dan nog steeds goedkoper is dan eentje die in de buurt te koop is?
Cranenbroek is een low budget dozenschuiver. Op zich al een service van het monteren, maar bij het bedrijf waar ik manager was, was dat een verbod voor het personeel om te doen. Je bent dan namelijk verantwoordelijk voor elke fout die kan ontstaan.
Bij Cranenbroek (trouwens bij elke winkel) moet je altijd je aankoop controleren. U neemt nu blind een product mee en dan loop je het risico dat er iets fout kan zijn.
U besluit ook zelf om zo ver van huis te kopen. Het type winkel leent zich er niet voor om zomaar allerlei zaken per post op te sturen. Het eea zal beoordeeld moeten worden en dat gebeurd bij Cranenbroek in de winkel.

Revoked

Ongelezen bericht door Revoked »

opavitara schreef: Ik ben dus helemaal genezen van Cranenbroek en kom er dus NOOIT weer.
Waar rij je morgen dan naar toe?

opavitara

Ik ben op vrijdag 8 juni inmiddels terug geweest met de complete maaier.

Helaas moest ik ook nog eens achter in de rij aansluiten bij de retour balie waar slechts één medewerker de lange wachtrij met klanten moest helpen.
Iedereen stond er te mopperen over de slechte kwaliteit van de door hun gekochte producten en de slechte service.
De wachtrij bij de retour balie was dan ook vele malen langer dan bij de kassa voor de kopende klanten.
De dag ervoor had ik ook al een e-mail verstuurd naar Cranenbroek waar ik (tot op heden) geen antwoord op heb gekregen.
Eenmaal aan de beurt, en mijn klachten aan de medewerker kenbaar gemaakt, liep deze weg met de complete machine.
Hij is ruim een kwartier bezig geweest om alle defecten te herstellen (ondertussen steeds meer mopperende klanten aan de balie).
Uiteindelijk kwam de medewerker terug met de machine en de toebehoren wederom in het zakje aan het stuur.
Ik zei hem, dat ik nu wel even alles na wilde kijken omdat ze mij hierover een verwijt hadden gemaakt. Toen was meneer beledigd omdat ik het niet vertrouwde. Hij adviseerde mij uiteindelijk, dat het misschien beter zou zijn dat ik beter niets meer bij Cranenbroek zou kopen.
Waarop ik heb geantwoord, dat ik dit ook niet meer van plan zou zijn. Hij toen tegen mij "Bedankt" waarop ik hem heb geantwoord "geen dank"
Inmiddels het apparaat in gebruik genomen en ben tot de conclusie gekomen dat ik niet tevreden ben met de resultaten van de machine. Dus volgende keer toch maar aankopen doen bij een professioneel bedrijf om de hoek en niet meer bij Cranenbroek.

NeoDutchio

opavitara schreef:Ik ben op vrijdag 8 juni inmiddels terug geweest met de complete maaier.
opavitara schreef:Ik ben dus helemaal genezen van Cranenbroek en kom er dus NOOIT weer.
Een man een man,....
opavitara schreef:Helaas moest ik ook nog eens achter in de rij aansluiten bij de retour balie...

U denkt dat u de rij voorbij mag en als eerste geholpen mag worden? Met welke reden denkt u dit?
opavitara schreef:Iedereen stond er te mopperen over de slechte kwaliteit van de door hun gekochte producten en de slechte service.

En toen u de bosmaaier kocht was er geen rij? Ineens had iedereen allemaal klachten?
opavitara schreef:De wachtrij bij de retour balie was dan ook vele malen langer dan bij de kassa voor de kopende klanten.

Een product afrekenen duurt korter dan het oplossen van een klacht. Wees blij dat er tijd gemaakt wordt voor elke klant aan de balie. Of zouden ze iedereen moeten afraffelen? Dat er een lage bezetting is, is een feit. Maar u weet niet wat de reden is geweest.
opavitara schreef:De dag ervoor had ik ook al een e-mail verstuurd naar Cranenbroek waar ik (tot op heden) geen antwoord op heb gekregen.
Op donderdag een mail sturen wil niet zeggen dat ze binnen 1 werkdag al een antwoord hebben voor u. Geen idee waar u heen gemaild heeft, maar als dat naar kantoor gegaan is zullen ze eerst info in het filiaal willen hebben. In het weekend wordt er niet gewerkt op kantoor, dus zo vreemd is het niet dat u niet binnen 1 werkdag antwoord heeft.
opavitara schreef:Inmiddels het apparaat in gebruik genomen en ben tot de conclusie gekomen dat ik niet tevreden ben met de resultaten van de machine. Dus volgende keer toch maar aankopen doen bij een professioneel bedrijf om de hoek en niet meer bij Cranenbroek.
Tja, kopen is een stenen winkel is ook kopen. De volgende keer eerst dus kijken wat u verlangt van een machine en een winkel opzoeken waar u eerst kan testen.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Een machine van Cranenbroek is goed voor hobby, maar niet voor profi's. De prijs is er dan ook naar. Je kunt niet voor een kwartje op de eerste rang zitten.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Een bos moet je ook kappen niet maaien :mrgreen:

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Theotrucker schreef:Een machine van Cranenbroek is goed voor hobby, maar niet voor profi's. De prijs is er dan ook naar. Je kunt niet voor een kwartje op de eerste rang zitten.
Een bosmaaier voor €47,50 (laatste folder) kan gewoon niet wat zijn. Ook niet voor de hobby

opavitara

Iedereen mag er het zijne van denken en hier de conclusies uit trekken en opmerkingen plaatsen.
Ondanks dat je er geen top materiaal kan kopen zoals men in de reacties plaatst, mag je toch zeker wel verwachten dat je er gereedschap koopt welke je kan gebruiken als je er mee thuis komt.
En wat betreft de retour balie, daar zouden ze er meer van moeten hebben dan het aantal kassa's, gelet op de terugkerende klanten met klachten.
Daarom wens ik iedereen die er nog wel iets gaat kopen in de toekomst heel veel sterkte, veel geluk en vooral heel veel succes.
De overige lezers zijn bij deze gewaarschuwd en kunnen zich nog beraden over de complicaties welke zich op grote schaal voor doen bij dit bedrijf.

NeoDutchio

opavitara schreef:Iedereen mag er het zijne van denken en hier de conclusies uit trekken en opmerkingen plaatsen.
Ondanks dat je er geen top materiaal kan kopen zoals men in de reacties plaatst, mag je toch zeker wel verwachten dat je er gereedschap koopt welke je kan gebruiken als je er mee thuis komt.
En wat betreft de retour balie, daar zouden ze er meer van moeten hebben dan het aantal kassa's, gelet op de terugkerende klanten met klachten.
Daarom wens ik iedereen die er nog wel iets gaat kopen in de toekomst heel veel sterkte, veel geluk en vooral heel veel succes.
De overige lezers zijn bij deze gewaarschuwd en kunnen zich nog beraden over de complicaties welke zich op grote schaal voor doen bij dit bedrijf.
Als vaste klant van Cranenbroek heb ik nergens last van. Mijn tuinset zit nog steeds heerlijk en op af en toe een voorkruipende klant na heb ik geen last in de winkel. Vooral leuk dat die voordringer bij het afhaalmagazijn zijn spullen niet meekrijgt omdat zijn auto te klein was.
Ik weet wat je kan verwachten. Dus een bladblazer van nog geen 2 tientjes verwacht ik niet veel van. Toch werkt die al 3 jaar.
Ik heb dan weer geen onderzoek gedaan naar op welke momenten van de dag de meeste mensen bij de balie staan, u wel? Of was het alleen toen u er was even druk. Wellicht door ziekte, of andere oorzaken waardoor er even een onderbezetting was? Toen u de bosmaaier kocht stond er schijnbaar geen rij met klagende klanten. Anders was u dat wel opgevallen en was u de winkel wel weer uit gegaan.
Een paar dagen heet weer? In de rij om een van de laatste zwembaden te kunnen bemachtigen. Druk maken omdat er bijna geen meer zijn? Nee, door het warme weer zijn ze overal snel uitverkocht, daar dus ook.

In uw geval, als u inderdaad die bosmaaier van een paar tientjes heeft gekocht, die ook nog gemonteerd is voor dat geld, dat kan niets zijn. Ook al was het wel iets, er is een fout gemaakt tijdens montage en dat is opgelost. Overal kunnen fouten gemaakt worden en overal zal u uw aankopen moeten controleren. Nu dat het probleem is opgelost bent u niet blij met uw aankoop, maar dat had u eerder moeten bedenken.

Gesloten