LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 1

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth
Berichten: 10107
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Nijogeth »

juliomariner schreef:
moederslink schreef:
Je zou ook de meldknop er helemaal uit kunnen halen en als moderatie meedoen met dit forum en gelijk ter plekke onder zo.n reactie ( die in hun ogen niet deugt ) zo.n reageerder open en bloot corrigeren.
Dan houd je de boel transparant en begrijpelijk en zo.n reageerder wordt even op zn nummer gezet of er wordt gezegd dat ie kan ophoepelen.
Dan is het voor iedereen duidelijk wat er gebeurt en waarom iets gebeurt.
Niks bans en zeker geen permabans.
Het beste voorstel in 25 pagina's geruzie en weinig inhoud
En anders eventueel de naam van de melder er bij zetten.

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Student90 »

HansieZant schreef:(...) Hij kan werkwoorden niet vervoegen en hij bedenkt zelf woorden. Dat zijn gewoon signalen van iemand die de Nederlandse taal niet beheerst, niet de kenmerken van dyslexie. (...)
Het is wel duidelijk dat jij ook op dit gebied totaal geen kennis bezit.

hvff
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 aug 2015 13:09

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door hvff »

Is het al bekend wanneer dit topic in boekvorm uitkomt ? Het leest als een detective story :D

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door hänschen klein »

hvff schreef:Is het al bekend wanneer dit topic in boekvorm uitkomt ? Het leest als een detective story :D
Titelvoorstel: Zwartboek in twee delen

Deel-1: Basiskennis voor het maken van een goed werkend forum
Deel-2: Hoe verwijder je op een inferieur geworden forum alle apen van de apenrots?

Aanhang: voorbeelden van maatschappelijke goed werkende fora.

gosewijn
Berichten: 2893
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door gosewijn »

Moderatie / beheerder .

Waarom wordt er niet ingegrepen , of is het de bedoeling dat hier een stelletje gestoorden van alles en nog wat mogen schrijven en beledigen .


Alfa , ben het niet altijd met je eens , maar fatsoen heb je ,dat kun je van een paar andere niet zeggen .

BL2
Berichten: 4871
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door BL2 »

Schijnbaar is dit het "ga maar compleet los" topic van het forum".
Leer de ware mens achter de Nick-Name...........
Ruim 100 berichten terug riep ik al op om topic maar eens te sluiten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door moederslink »

gosewijn schreef:Moderatie / beheerder .

Waarom wordt er niet ingegrepen , of is het de bedoeling dat hier een stelletje gestoorden van alles en nog wat mogen schrijven en beledigen ... .
BL2 schreef:Schijnbaar is dit het "ga maar compleet los" topic van het forum".........
Inderdaad :shock: dit topic gaat een complete APOCALYPS worden en de mods zijn compleet onzichtbaar.

De ban van MM is 100 % voor niets gegeven i.t.t tot sommige van deze asociale reacties.

Het wordt zolangzamerhand steeds meer onverteerbaar... :evil:

alfatrion
Berichten: 21937
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik heb vroeger met Wouter Rutten, destijds woordvoerder van NVPI (branchevereniging entertainment). Hij ging vrijwillig de publieke discussie aan met mensen over auteursrechten kwestie. Zoals Graham aangeeft hielden de meeste zich bezig met de bal op de persoon spelen in plaats van de bal op de inhoud, zoals sommige hier doen. Ik vind dat niet kunnen en ben de de discussie aangegaan om te laten zien hoe je moet gedragen als je het met elkaar oneens bent en er was genoeg stof om het mee oneens te zijn. Ik kende toen het artikel van Graham nog niet. Het komt er op neer dat je hard op de inhoud bent, maar zacht op de persoon.

Een aantal hier draait dat om, omdat dit betekend dat je huis werk te doen bent, het kost moeite om het op een goede manier eens te zijn. Hansie heeft hier aangegeven dat hij proxies gebruik om blokkades te omzeilen. Ik zie een hoop berichten die een publieke waarschuwing en/of verbanning wegens sfeerverpesting rechtvaardigen. Het verbaast mij dat het beheer hier niet ingrijpt en dat terwijl MM om niets verbannen is en bij iedereen bekent stond als iemand die fatsoenlijk met anderen omging.

Ik denk dat het bestuur het niet aandurft om consequent mensen te verbannen, omdat je op die manier zo de helft van de leden kunt kwijt raken. Ik weet uitervaring dat je er een fijner forum voor terugkrijgt en dat dat uitnodigend is voor nieuwe leden.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Inderdaad werden er al meerdere pogingen gedaan om dit topic te laten sluiten, vooral omdat dit niet meer leesbaar is, zonder er een wetenschappelijke studie van te gaan maken. Maar het gebeurt niet.

ERGO: Dit topic is geen standaard topic, maar een broedplek voor brainstorming, waaruit de beheerder straks een reglement in elkaar kan zetten.
Interessant blijft, dat juist deze topic zo'n aantrekkingskracht uitoefent. Omdat het allemaal over de reageerders zèlf gaat en verder niets anders?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door moederslink »

Dit topic sluiten is m.i. beslist de oplossing niet : dit topic legt nl precies het gemor van de ( al veel langer bestaande ) kritiek vd achterban vast en dat zijn nu open zenuwen geworden.

En waarom er nog steeds gereageerd wordt?
Lijkt me duidelijk : de protesten over het slechte modereren worden nog steeds niet gehoord en de roep om interactie en verandering wordt steeds groter ...
het gemor wordt gebrom en het gebrom zwelt aan ....ook ik blijf op dit topic reageren omdat ik echt vind dat de ban van MM buitengewoon onterecht is , er wordt nu wederom nergens echt op ingegaan en de moderatie blijft onder de radar en een aantal reageerders hadden nu al per direct een ( tijdelijke) ban moeten hebben :twisted:

alfatrion
Berichten: 21937
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dit topic gaat over het (wan)beheer. Het probleem ligt niet in het reglement, maar in hoe het beheer (niet) te werk gaat. Als hier beheerder dan zou ik wel luisteren naar de leden, maar geen wensenlijstjes implementeren. Ik zou een paar doelen vaststellen en daar naar handelen. Ik zou hechten aan een prettige omgeving voor iedereen en daar naar handelen. Dat vraagt een strenge en consequente hand. Als je je negatief uitlaat over een ander forumlid, dan krijg je een waarschuwing; doe je het nog een keer dan krijg je een ban en als de tijd er op zit dan ben je weer van harte welkom. Ik zou de termijn laten afhangen van hoe frequent je dit zou doen. Dat is wat dit forum al jaren lang behoefte aan heeft.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 09 jun 2018 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Zal het dan tòch eerder een geldkwestie zijn ...
want moderatie moet dagelijks en professioneel gedaan worden en niet af en toe door geheel verschillende stagiaires.

Nog steeds zie ik geen TrosRadar-vacature: "Moderator met ervaring gezocht"!

Mijn permanente ban kreeg overigens nog een staartje: Nadat ik bezwaar had ingestuurd (met de onderbouwing, ddàt en hóe ik tenslotte voor de TS het gestelde doel had bereikt) werd mijn klacht gedeeltelijk geaccepteerd. De levenslange ban werd afgezwakt in 'een tijdelijke ban'. Achter de logica van de ban-politiek ben ik echter niet gekomen.

alfatrion
Berichten: 21937
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat is prima objectief toepasbaar.

alfatrion
Berichten: 21937
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat het niet tot tien cijfers achter de komma is gedetineerd, betekent niet dat daarom niet onafhankelijk van de mening van moderator vast te stellen zou zijn of iemand zich negatief over een ander uitlaat. Overigens is de regel bewust niet sluitend gedefinieerd.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door hänschen klein »

alfatrion schreef:Dat het niet tot tien cijfers achter de komma is gedetineerd, betekent niet dat daarom niet onafhankelijk van de mening van moderator vast te stellen zou zijn of iemand zich negatief over een ander uitlaat. Overigens is de regel bewust niet sluitend gedefinieerd.
... omdat óók een moderator hier niet zal/kan uitkomen, laten we het modereren dus maar liever gewoon helemaal wèg? en leken de 'rechtspraak' zonder transparantie naar het slachtoffer doen. "Over de beslissingen van de beheerder kan niet gediscussieerd worden" staat er op fora vaak onder.

NB. Tenminste kon ik hier weliswaar een bezwaar tegen de uitgesproken ban aantekenen, maar inderdaad ... niet erover discussiëren. Daardoor heb je uiteindelijk één enkel schot om je te kunnen verweren!
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 09 jun 2018 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21937
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door alfatrion »

moederslink schreef:Inderdaad :shock: dit topic gaat een complete APOCALYPS worden en de mods zijn compleet onzichtbaar.
Er is zojuist wel een dubbelpost van me verwijderd, maar laten we ze het voordeel van de twijfel geven en even wachten tot maandagmiddag.

stofzuigertje

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Radar schreef:Nieuw: een feedbacktopic!

Wat kan er beter op dit forum? Zijn er opties die je mist? Wat zou jij graag anders zien?

Let op:

- Radar (de Moderator) zal op dit forum meelezen om suggesties op te doen en te vernemen wat er zoal speelt, maar vooralsnog niet om actief mee te discussiëren.



- Posts / discussies over individuele forumgebruikers zijn ook hier niet toegestaan.

- Hoewel dit topic niet over consumentenkwesties gaat, gelden alle andere huisregels (https://radar.avrotros.nl/over/huisrege ... orwaarden/) hier nog wel gewoon. Dat betekent dus ook dat posts en discussies constructief en respectvol dienen te zijn, en dat Radar zich het recht voorbehoudt om bijdragen aan te passen / te verwijderen.

Dit heeft de Topic Starter als eerste geplaatst en als ik bovenstaande reacties lees krijg ik straks een muisarm van het klikken!
Verder geen commentaar, ik moet nog paar biertjes weg werken!

aarie25
Berichten: 290
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door aarie25 »

Ik lees met regelmaat mee met dit topic en ik snap niet dat er eerder wordt ingegrepen.
Ik ben zelf een moderator op een computer forum en had al lang iets gedaan aan de hoog oplopende reacties.
Allereerst had ik Moneyman niet permanent verbannen, maar als dat nodig was geweest, een ban voor bijvoorbeeld 1 week gegeven.
Ook had ik andere leden die hier op elkaar los gaan een tijdelijke ban gegeven.
Bij ons op het computer forum geven wij eigenlijk alleen permanente bannen aan spammers.
Mocht ik wel een permanente ban geven die onterecht zou zijn, dan zou ik die zeker terug draaien.
Want iedereen kan zich vergissen in een beslissing.

alfatrion
Berichten: 21937
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door alfatrion »

aarie25 schreef:Ik lees met regelmaat mee met dit topic en ik snap niet dat er eerder wordt ingegrepen.
Helaas is de praktijk hier dat mensen de lelijkste dingen over een ander kunnen schrijven zonder dat daar tegen wordt opgetreden, omdat dit niet off-topic zou zijn daar over deelnemers opmerkingen kunnen worden gemaakt (helaas al jaren zo), terwijl anderen schrijven dat dat de kwaliteit van een forum enorm wordt verhoogd, indien men zich niet mengt in een discussie waar men geen verstand van heeft en daarvoor permanent worden verbannen. De deelnemer, waar deze opmerking aan is gemaakt, voelde zich niet beledigd en gaf aan dat er slechts een meningsverschil was.

Het beheer past het reglement aan en past deze anders toe, zonder dit kenbaar te maken, omdat men vind dat je iedere dag het reglement moet uitpluizen op wijzigingen. Ze zien juridische en technische poblemem bij onze suggesties, maar toen de voorwaaden stiekum worden aanpassen en daar geruisloos anders mee werdt omgegaan heeft men nooit nagedacht over de juridische problemen.

En de melding van mijn dubbelpost heeft kennelijk een veel hogere prioriteit dan de melding van het bericht waarin ik voor leugenaar wordt uitgemaakt. Het beheer weet gelukkig wel de juiste prioriteit aan meldingen te geven.

alfatrion
Berichten: 21937
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kan je niet van je eigen gedrag verschonen door te wijzen naar een ander.
Hier is in de buurt een vrouw doodgereden, maar dat betekent geen sinds dat jij nu ook een vrouw mag doodrijden.
Dit is het moment om de eer aan jezelf te houden.

Gesloten