LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autoverzekering geweigerd. En nu?

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Gizmo91

Autoverzekering geweigerd. En nu?

Ongelezen bericht door Gizmo91 »

Dag allemaal,

Ik zit in een situatie waar ik jullie hulp goed bij zou kunnen gebruiken.

Met mijn vorige auto (waarbij ik 6 schadevrije jaren heb opgebouwd) ben ik in december 2017 weggegleden in de sneeuw, en in januari 2018 is mijn partner aangereden waardoor mijn auto total loss was verklaard. Inmiddels hebben we een nieuwe auto en willen deze verzekeren. Nu ben ik bij Ditzo geweigerd op basis van mijn schades. Dit blijkt een officiele verklaring te zijn en moet ik overal doorgeven. Geen enkele verzekeraar accepteert mij nu, omdat ik dus ben geweigerd.

Ik vind dit nogal krom. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen een weigering of opzegging wegens bv. wanbetaling. Je wordt meteen behandeld als een risico klant of wanbetaler, zelfs als jij slachtoffer bent van schade.

Ik ben nu genoodzaakt bij een onbekende verzekeringsmaatschappij voor een hogere premie te verzekeren omdat op mijn naam dus nu een weigering staat. Wat kan ik doen?
Laatst gewijzigd door Gizmo91 op 12 jun 2018 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio

Re: Autoverzekering geweigerd. En nu?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dat is helaas het enige dat u kunt doen. Een verzekeraar wil winst maken. Dus als ze kosten aan u hebben bent u niet meer interessant.
U moet inderdaad op elke aanvraag aangeven dat u geweigerd bent, maar vaak kunt u ook een toelichting geven. Dus wie weet is er een andere goedkopere verzekeraar die het risico wel aandurft met u.

Cornelis7

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Hebt u ook de schade van 2018 geclaimd? Dan denken ze 1 schade per maand...

ManchesterU15

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Gizmo91 schreef:
Dit blijkt een officiele verklaring te zijn en moet ik overal doorgeven. Geen enkele verzekeraar accepteert mij nu, omdat ik dus ben geweigerd.

Ik ben nu genoodzaakt bij een onbekende verzekeringsmaatschappij voor een hogere premie te verzekeren omdat op mijn naam dus nu een weigering staat.
Oftewel, geen enkele verzekeraar accepteert mij, klopt niet.
U rijdt in 2 maanden tijd 2 maal schade. Logisch dat de budgetmaatschappijen u niet als klant willen.

Het blijft dus heel goed opletten wanneer u een schade claimt. In dit geval was het waarschijnlijk goedkoper geweest om de schade van december 2017 niet te declareren. Wellicht kunt u nog proberen deze schade terug te betalen aan de verzekeraar, waardoor zij de verklaring misschien intrekken?
Succes!

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Probeer een verzekering te regelen via een tussenpersoon, zodat u de schadegevallen kan uitleggen. Ik neem aan dat de tweede schade niet de schuld van uw vrouw is en verhaald?

Gizmo91

NeoDutchio schreef:Dat is helaas het enige dat u kunt doen. Een verzekeraar wil winst maken. Dus als ze kosten aan u hebben bent u niet meer interessant.
U moet inderdaad op elke aanvraag aangeven dat u geweigerd bent, maar vaak kunt u ook een toelichting geven. Dus wie weet is er een andere goedkopere verzekeraar die het risico wel aandurft met u.
Dank voor je reactie. Ik begrijp volledig dat zij winst maken. Ik vind het alleen heel storend dat veel verzekeraars je meteen behandelen als wanbetaler. Wanneer ze je de controle vragen stellen en je geeft aan dat je ooit bent geweigerd, willen ze al niks meer voor je doen. En vooral omdat ik niet zelf te hard ben gereden en tegen een boom ben geknald. Door andermans toedoen, moet ik nu meer betalen en accepteren de "grotere" namen mij niet meer.

Gizmo91

ManchesterU15 schreef:
Gizmo91 schreef:
Dit blijkt een officiele verklaring te zijn en moet ik overal doorgeven. Geen enkele verzekeraar accepteert mij nu, omdat ik dus ben geweigerd.

Ik ben nu genoodzaakt bij een onbekende verzekeringsmaatschappij voor een hogere premie te verzekeren omdat op mijn naam dus nu een weigering staat.
Oftewel, geen enkele verzekeraar accepteert mij, klopt niet.
U rijdt in 2 maanden tijd 2 maal schade. Logisch dat de budgetmaatschappijen u niet als klant willen.

Het blijft dus heel goed opletten wanneer u een schade claimt. In dit geval was het waarschijnlijk goedkoper geweest om de schade van december 2017 niet te declareren. Wellicht kunt u nog proberen deze schade terug te betalen aan de verzekeraar, waardoor zij de verklaring misschien intrekken?
Succes!
Bedankt voor je reactie. Het gaat mij er eigenlijk om dat je met zo'n weigering meteen genoodzaakt bent een duurde polis af te sluiten omdat de grotere namen je niet meer accepteren. En ook omdat het niet mijn fout is geweest. De manier hoe je wordt behandeld is erg naar. Er worden je controle vragen gesteld (bv. ben je ooit geweigerd of opgezegd / heb je de afgelopen vijf jaar schade gereden) Je kan geen toelichting geven en op basis van deze antwoorden word je niet geaccepteerd. Ik vind het nogal een verschil tussen 1. ik ben aangereden en dus o.b.v. mijn schade ben geweigerd of 2. dat ik twee jaar heb verzuimd te betalen. Maar dat wordt wel onder één vraag gesteld. Overigens, goede tip om dit terug te betalen. Wellicht is dit een optie.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar is die aanrijdingsschade dan niet verhaald?

Gizmo91

Lady1234 schreef:Probeer een verzekering te regelen via een tussenpersoon, zodat u de schadegevallen kan uitleggen. Ik neem aan dat de tweede schade niet de schuld van uw vrouw is en verhaald?
Bedankt voor de tip. Mijn vriend is destijds aangereden en dit is inderdaad verhaald op de tegenpartij.

Gizmo91

Cornelis7 schreef:Hebt u ook de schade van 2018 geclaimd? Dan denken ze 1 schade per maand...
Beide schades heb ik geclaimd. De aanrijding is verhaald op de tegenpartij.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Gizmo91

Thanks! Maar zie je hoe er wordt gesproken over geweigerd zijn. Alsof je een crimineel bent. Wist je dat je ook geweigerd kan worden als je een risico auto rijdt zoals een cabrio. Er ligt meteen een negatieve lading op de weigering waardoor verzekeraars je niet meer willen en je ook meteen behandelen als een wanbetaler of iets. Jammer.

Gizmo91

NeoDutchio schreef:Dat is helaas het enige dat u kunt doen. Een verzekeraar wil winst maken. Dus als ze kosten aan u hebben bent u niet meer interessant.
Bedankt. Het winstaspect begrijp ik. Ik vind het alleen jammer dat iedereen je meteen als een 'risico' ziet, zelfs als het niet jouw fout is geweest. Je wordt meteen behandeld als een wanbetaler. Bij AllSecur kon ik de situatie gelukkig uitleggen. Ben in afwachting van hun reactie.

Henk Toeter

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

https://vereende.nl

Dit is uw enige echte mogelijkheid. Via tussenpersonen en andere partijen proberen een verzekering af te sluiten is vragen om problemen in uw geval.

Gizmo91

Allen,

Ik had bij AllSecur een aanvraag gedaan en kon bij elke controlevraag een toelichting geven. Zojuist bericht ontvangen en zij hebben mij geaccepteerd. Ik ben weer gerustgesteld en zal jullie tips in mijn achterhoofd houden. Bedankt!

ManchesterU15

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Goed om te horen!

Wellicht is het terugbetalen dan nog handig ivm schade vrije jaren?

Appie83

Ongelezen bericht door Appie83 »

Maar bent u ook door meerdere verzekeraars geweigerd of alleen door Ditzo? De controlevragen die u krijgt bij aangaan verzekering wil namelijk niet zeggen dat ze je weigeren.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Gizmo91 schreef:
Dank voor je reactie. Ik begrijp volledig dat zij winst maken. Ik vind het alleen heel storend dat veel verzekeraars je meteen behandelen als wanbetaler. Wanneer ze je de controle vragen stellen en je geeft aan dat je ooit bent geweigerd, willen ze al niks meer voor je doen. En vooral omdat ik niet zelf te hard ben gereden en tegen een boom ben geknald. Door andermans toedoen, moet ik nu meer betalen en accepteren de "grotere" namen mij niet meer.
U moet wel een verschil maken tussen wanbetaler en iemand met een verhoogd risico. Dat laatste is op U van toepassing. Voor een budget verzekeraar bent U iemand met een verhoogd risico en past U niet meer in hun profiel. Anderen zullen U wel accepteren alleen tegen een hogere premie.

Gesloten