Als je de bank app gebruikt is een tablet net zo veilig als een smartphone. Waar het om gaat is als je veiligheidscode wilt versturen om iets te kunnen doen in een browser, je dat naar een ander apparaat moet sturen om er zeker van te zijn dat het bij de juiste persoon aan komt. Bij het aanmelden geef je je mobiele nummer op, en daar worden controle SMS naar toe gestuurd. Als je een ander nummer opgeeft, krijg je die controle SMS niet en kan je niets. Dus als je misbruik wilt maken van andermans rekening moet je eerst de inloggegevens stelen en vervolgens ook nog de mobiele telefoon en snel dingen gaan doen voordat de telefoon wordt geblokkeerd.Geen idee waar u het over heeftLowieze schreef: Een deel van de securitymaatregelen als je het met een samrtphone doet zijn de SIM authenticatie en authorisatie. Een tablet heeft dat niet.
U bedoelt waarschijnlijk dat het via een smartphone veiliger is dan met een tablet?
Ik doe al jaren bankzaken via een tablet, is nog nooit mis gegaan. Regelmatig updaten is iets waar je op moet letten, maar ik neem aan dat dat ook zo is met een smartphone.
Lijkt me niet dat iedereen alleen met een smartphone bankzaken zou moeten doen.
Maar het veiligste en makkelijkste is gewoon om bankzaken niet meer in de browser van een PC te doen, maar een app op een tablet of smartphone gebruiken. Daar zijn alle experts het wel over eens.