LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 1

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door JvandeW »

Radar schreef:Dan nog even iets over het hete hangijzer van de Moneyman-verbanning, en verbanningen in het algemeen.

Om te beginnen: de permanente verbanning van Moneyman is omgezet in een tijdelijke, en deze is per 15 juni 2018 voorbij. Deze gebruiker kan dus weer deelnemen aan het forum (als hij dat nog wil).

Uiteraard hebben wij hem hiervan ook per mail op de hoogte gesteld.

Een beknopte versie van wat wij Moneyman hebben laten weten, en wat de achtergrond is van deze beslissing:

Het is onderdeel van ons forumprotocol om bij zware maatregelen als het verbannen van een vast forumlid een en ander goed te documenteren, onder andere door de gewraakte tekst (de 'druppel die de emmer deed overlopen') te archiveren.

Dat is bij deze verbanning helaas niet goed gebeurd: de betreffende tekst is niet opgeslagen.

Dat betekent niet per definitie dat de verbanning onterecht was, maar het tegendeel kunnen wij ook niet kunnen volhouden. Volgens onze eigen richtlijnen én redelijkheid tegenover de verbannen gebruiker zouden wij dat natuurlijk wel moeten kunnen.

Dit heeft tot twee dingen geleid:

- het aanscherpen van ons verbanningsprotocol (vooral: zorgen dat alle Moderatoren hiervan goed op de hoogte zijn, zorgen dat sprake is van voldoende documentatie, meer overleg tussen Moderatoren bij dergelijke ingrijpende beslissingen)
- het aanpassen van de Moneyman-verbanning
Die spreekwoordelijke emmer zit dus nog gewoon vol en bij de volgende druppel mogen we Moneyman weer gaan uitzwaaien? Jullie zijn immers nog steeds van mening dat de verbanning terecht was maar ontbreekt het bewijs daarvan.

Dat moet een mooi vooruitzicht zijn voor Moneyman. Wetende dat als hij hier weer berichten gaat plaatsen, het minste of geringste uiteindelijk weer kan gaan leiden tot een permanente verbanning. Dan snap ik wel dat jullie tussen haakjes de woorden "als hij dat nog wil" zetten.

Lady1234
Berichten: 27284
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is dat ik denk dat het een permaban oplevert, dus daarom doe ik het maar niet, maar anders zou ik de redactie nomineren voor de “schijtlijstertrofee” bij Kassa.

witte angora
Berichten: 31012
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door witte angora »

JvandeW schreef: Die spreekwoordelijke emmer zit dus nog gewoon vol en bij de volgende druppel mogen we Moneyman weer gaan uitzwaaien? Jullie zijn immers nog steeds van mening dat de verbanning terecht was maar ontbreekt het bewijs daarvan.

Dat moet een mooi vooruitzicht zijn voor Moneyman. Wetende dat als hij hier weer berichten gaat plaatsen, het minste of geringste uiteindelijk weer kan gaan leiden tot een permanente verbanning. Dan snap ik wel dat jullie tussen haakjes de woorden "als hij dat nog wil" zetten.
Dat is dus exact de reden dat ik alleen hier nog een en ander neerzet, maar in andere topics niet meer. Ik heb twee waarschuwingen staan, met de dreiging van een permaban bij de volgende overtreding.

Aangezien je om niks een ban kan krijgen hier (zie de waarschuwing die ik gepost heb), zit ik dus onder het zwaard van Damocles. Die permaban komt er aan, maar ik weet niet wanneer. Geen prettig vooruitzicht nee.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik denk dat de moderatie eigenlijk dus misschien zelf nog steeds vindt dat de permaban van MM terecht was , maar vanwege een " vormfout " het niet langer kunnen volhouden en hem dus weer moeten " vrijlaten " , erg zwak en slap , bah!
@moderatie : toon nou toch eens ' ballen ' en erken fouten , wees eerlijk en transparant en verander dit beleid nu eens echt!
Het wordt idd anders toch weer eieren lopen voor sommige forummers.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door trail46 »

moederslink schreef:NB : Tenormin is ook al een paar x genoemd : ook zij is permanent verbannen zonder verdere toelichting en zo zijn er meerdere geweest die ik nooit meer heb teruggezien :( en die misschien dus ook onterecht zijn verbannen.
Daarom pleit ik er nog steeds hartgrondig voor om permabans die gegeven zijn alsnog op te heffen en nooit meer te geven , tenzij het trollen of ruziezoekers zijn of reïncarnaties :idea:
In die tijd na haar verbanning ( en gelijk maar voor het leven kennelijk ) heb ik meerdere malen contact gezocht met de Moderators. De enige "fout" die Tenormin had gemaakt was toch antwoord geven terwijl de Mod gezegd had het onderwerp te laten rusten. Hierop volgende de permanente forum Ban. Tegengas werd dus niet geduld terwijl ze een goed punt had over het onderwerp. Ik heb toen gewezen op haar jarenlang keurig en zeker door meerdere forumleden gewaardeerde antwoorden.Kreeg toen exact 1 mailtje met als antwoord dat ook ik moest stoppen dit onder hun aandacht te brengen anders kon dat voor mij ook consequenties (kunnen) hebben.Ben toen maar gewoon zelf gestopt met reageren en lees alleen af en toe mee. Gaat ondanks hun mooie woorden nooit veranderen want die (loze) beloftes zijn jaren geleden ook al een keer onder de mat geveegd. Een permaban is een onding en niet van deze tijd. Ik hoop dat degene die een dergelijk ban opliepen weer op het forum mogen terug keren ( als ze dat al willen natuurlijk).

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door hänschen klein »

witte angora schreef:
JvandeW schreef: Die spreekwoordelijke emmer zit dus nog gewoon vol en bij de volgende druppel mogen we Moneyman weer gaan uitzwaaien? Jullie zijn immers nog steeds van mening dat de verbanning terecht was maar ontbreekt het bewijs daarvan.

Dat moet een mooi vooruitzicht zijn voor Moneyman. Wetende dat als hij hier weer berichten gaat plaatsen, het minste of geringste uiteindelijk weer kan gaan leiden tot een permanente verbanning. Dan snap ik wel dat jullie tussen haakjes de woorden "als hij dat nog wil" zetten.
Dat is dus exact de reden dat ik alleen hier nog een en ander neerzet, maar in andere topics niet meer. Ik heb twee waarschuwingen staan, met de dreiging van een permaban bij de volgende overtreding.

Aangezien je om niks een ban kan krijgen hier (zie de waarschuwing die ik gepost heb), zit ik dus onder het zwaard van Damocles. Die permaban komt er aan, maar ik weet niet wanneer. Geen prettig vooruitzicht nee.
Mag ik u vragen waarom u ooit hier actief bent geworden, wat erinmiddels van is overgebleven en waarom u niet gewoon een tijdje uw deur dicht laat totdat en een innovatief 'voortreffelijk' reageerdersvriendelijk reglement wordt aangeboden' door de beheerder, die de verwachtingen nu wel erg hoog opschroeft?

Mijn intentie is het verbeteren van communicatieprocessen tussen consumenten om de overmacht van producenten resp. handel sàmen in te dammen en de vinger op de zwakke plekken van zgn. autoriteiten te leggen om de politiek uit hun fauteuilles te kunnen halen en actie te ondernemen, niet met méér subsidie voor het grootkapitaal, maar meer democratische regelgeving voor de burger/consument. Consumentenfora waren op weg om hier een versnelling te realiseren ... wáren ... want dit forum zal door slecht management uiteindelijk zichzelf ophangen als het zo doorgaat.

witte angora
Berichten: 31012
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door witte angora »

Tenormin is iemand die precies zegt waar het op staat of hoe ze er over denkt. Kunnen mensen leuk of niet leuk vinden, maar het is wel 100% eerlijk, je weet bij haar exact waar je aan toe bent. Ik hou daar wel van. En op haar leeftijd, en met haar levenservaring, mógen mensen zeggen hoe ze er over denken. Blijkbaar denkt de redactie daar dus anders over. Jammer, een gemiste kans, ik vond dat tenormin het goed deed op het forum.

stofzuigertje

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Terormin is wel een beetje lang terug, die zou ik graag onder andere naam hier willen ontdekken

Aparte Money Back Actie mag niet, dan maar met hun verzoek in de huiskamer!
Laatst gewijzigd door stofzuigertje op 15 jun 2018 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door JvandeW »

Iemand overigens nog contact gehad met Moneyman? Immers kan de forum-moderatie wel zeggen dat ze de verbanning hebben opgeheven en ook met Moneyman hebben besproken. Maar het is net zo goed mogelijk dat dit helemaal niet het geval is geweest en achteraf gesteld zal worden dat Moneyman het blijkbaar niet meer zag zitten om terug te keren op het forum.

Het forum maakt immers helemaal niet duidelijk wie wel of niet een verbanning heeft gehad. Iets wat andere fora vaak wel doen. Op forum.fok.nl doen ze dit volgens mij middels een streep door de naam van het account.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door moederslink »

JvandeW schreef:Iemand overigens nog contact gehad met Moneyman? Immers kan de forum-moderatie wel zeggen dat ze de verbanning hebben opgeheven en ook met Moneyman hebben besproken. Maar het is net zo goed mogelijk dat dit helemaal niet het geval is geweest en achteraf gesteld zal worden dat Moneyman het blijkbaar niet meer zag zitten om terug te keren op het forum.............
Contact met MM gehad :wink:
Hij gaat ongetwijfeld reageren en ook hij heeft het zwakke excuus ( zeg maar : de " vormfout " ) gekregen ... :x

Vooralsnog stop ik er nu even mee , want :
- MM is terug
- ik wil ook eens zien wat er structureel aan het modereerbeleid wordt veranderd.
( en daar ging mijn OP tenslotte over :wink: )
Laatst gewijzigd door moederslink op 15 jun 2018 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 31012
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb net een aanvullend bericht gehad van MM. Na het schrijven van dit bericht blijkt er toch een kleine correctie nodig.

MM heeft wel bericht gehad van Radar, maar hij zag de berichten van mij en moederslink als eerste, dat had een verklaarbare reden.
Laatst gewijzigd door witte angora op 15 jun 2018 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:Hmmm... ik heb net ook een mail gehad van MM. Laat hij nu door mijn mail er achter zijn gekomen dat de ban opgeheven is...

Geweldige communicatie, Radar!
Ja idd WA , dat vergat ik nog te zeggen, ook door mijn mail kwam hij er het eerst achter :?
Hij heeft daarna de mail van Radar gezien met het excuus vd ' vormfout ' .
Laatst gewijzigd door moederslink op 15 jun 2018 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Erthanax
Berichten: 9763
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het is allemaal niet zo fraai.
Nu kijk ik met spanning uit naar het eerstvolgende bericht van MM. Ik hoop van harte dat hij weer actief wordt op het forum!

witte angora
Berichten: 31012
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef: - ik wil ook eens zien wat er structureel aan het modereerbeleid wordt veranderd.
Ik geloof er niet in. Als je dit 'topic' leest, de reacties van Radar zelf, is er ongelooflijk veel intern gediscussieerd, maar... er is niets, maar dan ook niets concreets uit gekomen, behalve wat vage beloftes. Na 2 weken geloof je er toch niet meer in?

Het enige wat duidelijk is, is dat de redactie niks anders doet dan draaien en draaien om iets te kunnen rechtvaardigen wat niet te rechtvaardigen was, om er vervolgens na 2 weken nadenken, met een ongelooflijk slap verhaal onder uit probeert te komen.

Hoe heet die trofee van Kassa ook alweer?

Edit: bericht aangepast, bleek onnauwkeurig te zijn.
Laatst gewijzigd door witte angora op 15 jun 2018 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27284
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Schijtlijster :lol: :lol:

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door arvandongen »

Samenvatting:
Radar vanochtend vroeg schreef: Uiteraard hebben wij hem hiervan ook per mail op de hoogte gesteld.

Een beknopte versie van wat wij Moneyman hebben laten weten, en wat de achtergrond is van deze beslissing:
witte angora veel later schreef:Hmmm... ik heb net ook een mail gehad van MM. Laat hij nu door mijn mail er achter zijn gekomen dat de ban opgeheven is...

Radar schreef:In zijn algemeenheid willen wij hier wel opmerken dat wij niet zomaar overgaan tot een tijdelijke forumverbanning, zeker niet als het gaat om een forumlid met een lange staat van dienst en met veelal constructieve bijdragen, en al helemáál niet tot een permanente verbanning. Daar gaan dan meerdere waarschuwingen en / of tijdelijke verbanningen aan vooraf.
bprosman schreef:Zelf heb ik ook wel eens PB contact gehad met MM en tegen mij het zelfde, dat hij ook geen idee had.

Ja, ik had even een gedwongen vakantie. Ik was definitief verbannen zonder opgaaf van reden...) en heb daar bezwaar tegen gemaakt. Met succes ;)
moederslink schreef:ATTENTIE_ATTENTIE :

ik heb idd contact met MM 8)

Het is hem niet verteld waar hij over de schreef is gegaan, geen uitleg , geen toevoeging niks nada .
Er is alleen verteld dat hij in hun ogen over de schreef is gegaan en eerdere waarschuwingen heeft gehad.

Hij heeft hen nu 2x een mail gestuurd :
vandaag nog de 2e mail.

Hij vraagt uitleg !
Witte Angora schreef:Dan gooi ik deze er maar in, de laatste. Oordeel zelf. Er waren op dat moment dus 3 topics over Moneyman geopend. Overigens, als je een ban hebt krijg je inderdaad geen inhoudelijke uitleg. Ik heb er meerdere gehad. Je kan er niet meer op, en dat is het. Je kan contact met de redactie opnemen, maar het initiatief moet van jezelf uitgaan, en dan maar afwachten of ze reageren.

Radar schreef:Het is onderdeel van ons forumprotocol om bij zware maatregelen als het verbannen van een vast forumlid een en ander goed te documenteren, onder andere door de gewraakte tekst (de 'druppel die de emmer deed overlopen') te archiveren.

Dat is bij deze verbanning helaas niet goed gebeurd: de betreffende tekst is niet opgeslagen.
moederslink schreef:Ook ik heb de reacties van MM op Stofzuigertje gezien en weet dat hij daarom ook verbannen is.
Hij gaat daarin beslist niet over de scheef !
Note: Ik heb de betreffende post ook gezien voordat die door de moderatie aangepast werd. De tekst was ter verbetering van een uiterst verkeerd forumadvies van een ander. De tekst van MM was op de man gespeeld. Een waarschuwing zou passend en voldoende geweest zijn. Was dat nu echt de énige reden die aan Moneyman verteld is voordat de permanente ban inging?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door moederslink »

@arvandongen: in het betreffende topic MM versus Stofzuigertje zie ik dat MM de reactie van Stofzuigertje punt voor punt en rustig weerlegt en de opmerking plaatst dat de TS zo op het verkeerde been wordt gezet.
Heet dat : " op de man spelen ?"
" Op de man spelen " zie ik zelf anders nl : als je de ander finaal en persoonlijk en grof en lelijk onderuit schoffelt en beledigt en dat was hier niet zo.
Laatst gewijzigd door moederslink op 15 jun 2018 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door arvandongen »

Volgens mij werd de weerlegging voorafgegaan door een zin ongeveer als volgt:
“Stofzuiger! Wanneer hou je nu eens op met het geven van die (......) adviezen!”
Laatst gewijzigd door arvandongen op 15 jun 2018 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door hänschen klein »

witte angora schreef:Tenormin is iemand die precies zegt waar het op staat of hoe ze er over denkt. Kunnen mensen leuk of niet leuk vinden, maar het is wel 100% eerlijk, je weet bij haar exact waar je aan toe bent. Ik hou daar wel van. En op haar leeftijd, en met haar levenservaring, mógen mensen zeggen hoe ze er over denken. Blijkbaar denkt de redactie daar dus anders over. Jammer, een gemiste kans, ik vond dat tenormin het goed deed op het forum.
@Tenormin is ook een ban-slachtoffer geworden. Tijdens een oponthoud in Amerika heeft zij 'gestunteld' bij het inloggen en wanneer u haar kent, pàst dat ook bij haar. Zonder meer heeft zij daarvoor een ban zonder uitleg gekregen,
@Tijger1 is ook ban-slachtoffer geworden en geeft vandaag aan, dat zij géén idee heeft waarom. Zij is een prominent deelnemer op een ander forum geworden.

Nogmaals, het circus rond MM heeft een veel grotere invloed wanneer we alle bans zouden kunnen rechercheren.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door vroem »

het blijft dus een puinzooi, aangezien moderatie nog steeds niet de juiste weg kiest. Ego? onbekwaamheid? wie zal het zeggen, het resultaat is en blijft hetzelfde. Ik blijf weg. behalve hier voor kritische feedback.

Gesloten