LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Delta - Prijsverhogingen per 1-7-2018
Delta - Prijsverhogingen per 1-7-2018
Delta heeft aangekondigt de prijzen voor al hun alles-in-1 abonnementen te gaan verhogen per 1 juli 2018 onder het mom "DELTA werkt continu aan de ontwikkeling van een toekomstbestendig netwerk". Met als lokkertje een snelheid verhoging van 175 -> 250Mbps.
Enige tijd geleden een hele discussie gehad met Delta over het afsluiten van het Analoge TV signaal per 20 augustus 2018. Klanten werden toen opgezadelt met de aanschaf van een digitale decoder. Na veel discussie heb ik een mini-decoder gratis gekregen onder voorwaarde dat ik nog 2 jaar het huidige alles-in-1 abonnement van ze afneem a 61,50 euro per maand. Ik heb daar toen mee ingestemd er vanuitgaande dat ik dus 2 jaar lang 61,50 euro ga betalen. Niet dus!!!!!
Nu gaan per 1 juli de prijzen ineens omhoog terwijl ik helemaal in feite niets extra krijg omdat mijn interne bekabeling maar 100Mbps aan kan.
Dus Delta gevraagt om mij dan maar het Basis abonnement te geven (80Mbps), dit past precies en is ook goedkoper. (52.50 per maand, ingangsdatum 1-7- 2018). Wat schets mijn verbazing, vlak daarna krijg ik een mailtje dat ook dit abonnement verhoogd wordt per 1-7-2018 naar 55 euro per maand en of ik ook nog ff een afkoopsom a 189 euro wil aftikken.
Kan dit zomaar? Als je een contract hebt voor 2 jaar mogen ze dan zomaar ineens de prijzen veranderen? Lijkt me niet.
Helaas heeft Delta in Zeeland een monopoly positie en kan ik op mijn lokatie geen andere provider krijgen anders had ik al lang weg geweest. Iets wat ik voor Gas en Electirciteit nu zeker ga doen.
Enige tijd geleden een hele discussie gehad met Delta over het afsluiten van het Analoge TV signaal per 20 augustus 2018. Klanten werden toen opgezadelt met de aanschaf van een digitale decoder. Na veel discussie heb ik een mini-decoder gratis gekregen onder voorwaarde dat ik nog 2 jaar het huidige alles-in-1 abonnement van ze afneem a 61,50 euro per maand. Ik heb daar toen mee ingestemd er vanuitgaande dat ik dus 2 jaar lang 61,50 euro ga betalen. Niet dus!!!!!
Nu gaan per 1 juli de prijzen ineens omhoog terwijl ik helemaal in feite niets extra krijg omdat mijn interne bekabeling maar 100Mbps aan kan.
Dus Delta gevraagt om mij dan maar het Basis abonnement te geven (80Mbps), dit past precies en is ook goedkoper. (52.50 per maand, ingangsdatum 1-7- 2018). Wat schets mijn verbazing, vlak daarna krijg ik een mailtje dat ook dit abonnement verhoogd wordt per 1-7-2018 naar 55 euro per maand en of ik ook nog ff een afkoopsom a 189 euro wil aftikken.
Kan dit zomaar? Als je een contract hebt voor 2 jaar mogen ze dan zomaar ineens de prijzen veranderen? Lijkt me niet.
Helaas heeft Delta in Zeeland een monopoly positie en kan ik op mijn lokatie geen andere provider krijgen anders had ik al lang weg geweest. Iets wat ik voor Gas en Electirciteit nu zeker ga doen.
Re: Delta - Prijsverhogingen per 1-7-2018
1 bij tussentijdse prijs verhoging mag je om die reden het €62,50 contract per die datum opzeggen.
2 je mag een nieuwe lichtere aansluiting vragen en het slimste is dat op naam partner te doen als nieuwe klant.
Dat is voor hun nr1 afsluiten zonder boete wegens prijsverhoging en nr 2 aansluiten en nieuwe apparaten leveren!
Dat is het meest gunstige als zij veel werk en boze klanten willen, tenzij er een alternatief zou zijn.
Kijk voor een eventueel KPN/telfort ,enz alternatief via www.gaslicht.com naar de daar aangeboden vergelijking van aanbieders in jou postcode en de tarieven!
2 je mag een nieuwe lichtere aansluiting vragen en het slimste is dat op naam partner te doen als nieuwe klant.
Dat is voor hun nr1 afsluiten zonder boete wegens prijsverhoging en nr 2 aansluiten en nieuwe apparaten leveren!
Dat is het meest gunstige als zij veel werk en boze klanten willen, tenzij er een alternatief zou zijn.
Kijk voor een eventueel KPN/telfort ,enz alternatief via www.gaslicht.com naar de daar aangeboden vergelijking van aanbieders in jou postcode en de tarieven!
Harryd100 schreef:Delta heeft aangekondigt de prijzen voor al hun alles-in-1 abonnementen te gaan verhogen per 1 juli 2018 onder het mom "DELTA werkt continu aan de ontwikkeling van een toekomstbestendig netwerk". Met als lokkertje een snelheid verhoging van 175 -> 250Mbps.
Een schrale troost misschien, maar alle providers voeren per 01 -07 -2018 een tariefsverhoging door en het merendeel stopt ook nog eens met het aanbieden van het analoge signaal.
Ook bijna alle nutsbedrijven voeren een prijsverhoging door per juli as., ook daarin is Delta echt niet de enige.
-
Elke provider verhoogd zijn prijzen, dat is al uitvoerig in de media besproken.
Analoge tv word te duur voor die paar mensen die het nog gebruiken. Dat is dus inderdaad al verleden tijd. Maar ook in de tijd van de analoge televisie werden de prijzen jaarlijks verhoogd.
De prijzen verhogen mag, maar u mag inderdaad per die datum ook opzeggen. Maar ja, dan moeten er wel andere mogelijkheden zijn.
Het nadeel is wel dat u met dat 2 jarig abonnement een gratis decoder heeft gekregen. Binnen die 2 jaar opzeggen is dan contractbreuk.
Analoge tv word te duur voor die paar mensen die het nog gebruiken. Dat is dus inderdaad al verleden tijd. Maar ook in de tijd van de analoge televisie werden de prijzen jaarlijks verhoogd.
De prijzen verhogen mag, maar u mag inderdaad per die datum ook opzeggen. Maar ja, dan moeten er wel andere mogelijkheden zijn.
Het nadeel is wel dat u met dat 2 jarig abonnement een gratis decoder heeft gekregen. Binnen die 2 jaar opzeggen is dan contractbreuk.
Daar kan Delta natuurlijk niets aan doen. En "bekabeling" kan echt wel meer aan, je kunt ook investeren in snellere routers/switches , dan heeft iedereen in huis er plezier van.Nu gaan per 1 juli de prijzen ineens omhoog terwijl ik helemaal in feite niets extra krijg omdat mijn interne bekabeling maar 100Mbps aan kan.
Helaas is er voor mij geen alternatief omdat ik in een buitengebied woon waar alleen Delta internet levert. Als dat er was had ik per direct opgezegt.stofzuigertje schreef:1 bij tussentijdse prijs verhoging mag je om die reden het €62,50 contract per die datum opzeggen.
Kijk voor een eventueel KPN/telfort ,enz alternatief via http://www.gaslicht.com naar de daar aangeboden vergelijking van aanbieders in jou postcode en de tarieven!
Dus dan moet ik weer investeren in nieuwe bekabeling (CAT 3 kan echt maar 100Mb aan). En als je alleen maar af en toe wat email doet of een keer een web pagina opvraagt, heb je echt geen 250 Mbps nodig. Vroeger deden we dat over ISDN (64Kbit) en dat werkte ook prima.bprosman schreef:Daar kan Delta natuurlijk niets aan doen. En "bekabeling" kan echt wel meer aan, je kunt ook investeren in snellere routers/switches , dan heeft iedereen in huis er plezier van.Nu gaan per 1 juli de prijzen ineens omhoog terwijl ik helemaal in feite niets extra krijg omdat mijn interne bekabeling maar 100Mbps aan kan.
BP Rosman bedoelde niet jou kabels maar de apparatuur van Delta....
Voor rustige gebieden doen ze dat als laatste!
Voor rustige gebieden doen ze dat als laatste!
Dan neem je toch een 50MBit abbonementje bij Delta. In een ander draadje loopt een discussie over langer lopende contracten die "onredelijk bezwarend" zouden zijn, misschien heb je daar iets aan.Dus dan moet ik weer investeren in nieuwe bekabeling (CAT 3 kan echt maar 100Mb aan). En als je alleen maar af en toe wat email doet of een keer een web pagina opvraagt, heb je echt geen 250 Mbps nodig. Vroeger deden we dat over ISDN (64Kbit) en dat werkte ook prima
Maar goed ALLE providers gaan in prijs omhoog.
Dat had ik ook tegen Delta gezegt, maar toen kreeg ik ineens een afkoopsom om mijn oren van 189 euro. Daarover ben ik net gebeld en vertelde men mij dat dat een "vergissing" was. (Volgens mij houden ze deze site in de gaten). Dus nu heb ik 100Mbps voor 55 euro per maand.bprosman schreef:Dan neem je toch een 50MBit abbonementje bij Delta.Dus dan moet ik weer investeren in nieuwe bekabeling (CAT 3 kan echt maar 100Mb aan). En als je alleen maar af en toe wat email doet of een keer een web pagina opvraagt, heb je echt geen 250 Mbps nodig. Vroeger deden we dat over ISDN (64Kbit) en dat werkte ook prima
Toch lijkt me dit een moo topic voor onze 'Telecom Waakhond' waarom ze hier wel tussentijds de tarieven mogen aanpassen. Bij Gas en Elctra sluit je een contract af voor 3 jaar tegen een vaste prijs. Ik zie het verschil niet.
-
Als je gas en electra afsluit voor drie jaar vast dan mis je 2 keer overstap bonus. Dan ben je dief van je eigen portemonnee.
Maar bij gas en elektra worden de “vaste kosten” ook tussentijds verhoogd.Harryd100 schreef:Dat had ik ook tegen Delta gezegt, maar toen kreeg ik ineens een afkoopsom om mijn oren van 189 euro. Daarover ben ik net gebeld en vertelde men mij dat dat een "vergissing" was. (Volgens mij houden ze deze site in de gaten). Dus nu heb ik 100Mbps voor 55 euro per maand.bprosman schreef:Dan neem je toch een 50MBit abbonementje bij Delta.Dus dan moet ik weer investeren in nieuwe bekabeling (CAT 3 kan echt maar 100Mb aan). En als je alleen maar af en toe wat email doet of een keer een web pagina opvraagt, heb je echt geen 250 Mbps nodig. Vroeger deden we dat over ISDN (64Kbit) en dat werkte ook prima
Toch lijkt me dit een moo topic voor onze 'Telecom Waakhond' waarom ze hier wel tussentijds de tarieven mogen aanpassen. Bij Gas en Elctra sluit je een contract af voor 3 jaar tegen een vaste prijs. Ik zie het verschil niet.
En niet alleen bij u, maar bij iedereen, incl. de topic starter.Lady1234 schreef:Maar bij gas en elektra worden de “vaste kosten” ook tussentijds verhoogd.
-
Bij iedere provider gaan per 1 juli 2018 de prijzen omhoog.
Bij een contract opzeggen geld een boete als dat te vroeg is...... dus die €189,- is terecht tenzij........
bij tussentijds verhogen en opzeggen om die reden en dat duidelijk vermelden vervalt de opzeg boete!
De BTW verhoging of belasting vallen hier buiten maar als Delta zelf verhoogde mag je zonder boete opzeggen!
En dat voordelige 50 Mb contract, dat kan je partner afsluiten op zijn/haar naam dus nieuwe klant!
bij tussentijds verhogen en opzeggen om die reden en dat duidelijk vermelden vervalt de opzeg boete!
De BTW verhoging of belasting vallen hier buiten maar als Delta zelf verhoogde mag je zonder boete opzeggen!
En dat voordelige 50 Mb contract, dat kan je partner afsluiten op zijn/haar naam dus nieuwe klant!
Dan begrijp ik niet waarom je überhaupt niet al had gekozen voor het goedkoopste pakket. Dat is momenteel immers ook ruim meer dan die ISDN en zit al bijna aan de grens van je bekabeling.Harryd100 schreef: Dus dan moet ik weer investeren in nieuwe bekabeling (CAT 3 kan echt maar 100Mb aan). En als je alleen maar af en toe wat email doet of een keer een web pagina opvraagt, heb je echt geen 250 Mbps nodig. Vroeger deden we dat over ISDN (64Kbit) en dat werkte ook prima.
Verder geef je aan de ene kant aan dat er geen alternatief is en beklaag je je aan de andere kant dat je niet kunt opzeggen. Maar als je toch geen andere provider kunt of wilt kiezen, en dus sowieso bij deze provider blijft, dan maakt het toch niet uit dat je een tweejarig contract hebt?