LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Windows service pack 2 en vuur muur
-
Windows service pack 2 en vuur muur
Beste mensen die nog geloven in vuur muur
en daarbij gewoon messenger en kazaa gebruiken,dat heeft dus geen zin daar zet je anderen poorten mee opne dus heeft je fire muur geen zin.
En servies pack 2 is ook zwaar kloten die bepaald hoe je instelling zijn,als je gewoon normaal surft en niet teveel rotzooi binnen haaldt heb je dit allemaal niet nodig.
(das mijn mening en ervaring)
en daarbij gewoon messenger en kazaa gebruiken,dat heeft dus geen zin daar zet je anderen poorten mee opne dus heeft je fire muur geen zin.
En servies pack 2 is ook zwaar kloten die bepaald hoe je instelling zijn,als je gewoon normaal surft en niet teveel rotzooi binnen haaldt heb je dit allemaal niet nodig.
(das mijn mening en ervaring)
Re: Windows service pack 2 en vuur muur
messenger en kazaa (hopelijk toch nog wel lite want de orignele zit vol spyware) is troep . Vooral messenger is zo lek is al wat al geeft microsoft dat niet toe.
Gebruik Emule met ed2links zonder XP firewall maar wel met de SP(2) hortfixes met een combinatie van een echte Firewall .
Bij komend voordeel je krijgt nog een hoge ID ook.
Er is ondanks de diverse aanvalen nog nooit iemand bij mij binnen gekomen.
Gebruik Emule met ed2links zonder XP firewall maar wel met de SP(2) hortfixes met een combinatie van een echte Firewall .
Bij komend voordeel je krijgt nog een hoge ID ook.
Er is ondanks de diverse aanvalen nog nooit iemand bij mij binnen gekomen.
Ik ben het helemaal met peetipeet eens. Als je zelf niet niet teveel van die troep binnenhaald, hoef je al die ingewikkelde dingen niet op je pc te zetten. Ik heb alleen een atware ( heb er zelf geen verstand van) ofzoiets erop laten zetten en heb gelukkig nooit geen last van ongenode gasten.
Je bent al kwetsbaar voor spyware en virussen als je enkel online bent. Je hoeft dus niet eens bestanden te downloaden om er last van te krijgen. De standaard Firewall bij XP voldoet lang niet. Je kunt ook virussen e.d. hebben zonder dat je er weet van hebt, dat zijn de ergste. Die vertragen je systeem of creeëren lekken in je systeem. Dus wees niet te goedgelovig. Een goede firewall is een must als je regelmatig op internet surft, bijvoorbeeld die van McAfee. Er zijn prima gratis Anti-spyware programmaatjes te vinden op internet (AdAware 6.0 of SpyBot) en een goede virusscanner zou ook geen kwaad kunnen. Wees alert!
-
Bedankt voor de reacties,zo zie je maar dat er toch wel mensen zijn die ook een anderen of zelfde gedachten hebben.
Ik wil even het volgenden zeggen tegen compi,dat er inderdaad over al gevaar ligt dus is het goed om veel je computer te scannen,want als je ergens heen wilt met surfen, dan zegt die vuurmuur wil je dit wel echt jaaaaaaa klik je dan hahahaha,dus vandaar dat ik dat iritant vind en het niet werkt.
Maargoed ik heb wel Norton antivirus aan staan en die werkt super.
En nog een handigheid,als ik veel gesurft heb of op pagina,s ben geweest waar ik niks van weet.(doorlinken zonder dat je dat wilt)gebruik ik Window washer 5,die haalt al je rotzooi weg waar je bent geweest.
En natuurlijk Ad-ware SE personal en Spybot 13.
Wat ook handig is, is Avant browser in plaats van je standaard internet explorer,die heeft een popupkiller en een reclame blokker.
Maar goed ik hoor nog wel van jullie.(en onthoud wel dat we van me kaar kunnen leren met alle respect)
Gr,Peetiepeet!!!!!!!!!!!!
Ik wil even het volgenden zeggen tegen compi,dat er inderdaad over al gevaar ligt dus is het goed om veel je computer te scannen,want als je ergens heen wilt met surfen, dan zegt die vuurmuur wil je dit wel echt jaaaaaaa klik je dan hahahaha,dus vandaar dat ik dat iritant vind en het niet werkt.
Maargoed ik heb wel Norton antivirus aan staan en die werkt super.
En nog een handigheid,als ik veel gesurft heb of op pagina,s ben geweest waar ik niks van weet.(doorlinken zonder dat je dat wilt)gebruik ik Window washer 5,die haalt al je rotzooi weg waar je bent geweest.
En natuurlijk Ad-ware SE personal en Spybot 13.
Wat ook handig is, is Avant browser in plaats van je standaard internet explorer,die heeft een popupkiller en een reclame blokker.
Maar goed ik hoor nog wel van jullie.(en onthoud wel dat we van me kaar kunnen leren met alle respect)
Gr,Peetiepeet!!!!!!!!!!!!
Dat is een schil om explorer heen .Beter is om Mozilla Firefox te gebruiken die is veel veiliger.En dan heb je nog tabbladen ook i.p.v van nieuwe vensters.Avant browser in plaats van je standaard internet explorer
http://www.mozbrowser.nl/weblink/view/12
In het NL.
Installeer nooit voor SP3. De eerste twee servicepacks van Microsoft zijn vaak van niet te beste kwaliteit. In XP zitten allerlei leuke grappen en die worden gewoon op botte wijze weer dichtgespijkert. Gebruik een goede firewall en virusscanner. Ver antispywaresoftware en let vooral goed op wat je doet. Lees voor je klikt. De beste tool ben je nog altijd zelf.
SP3 ? We zitten pas bij Sp2.
Of het moet voor het office pakket zijn.
Of het moet voor het office pakket zijn.
SP2 in prima in opzet maar is te snel uitgebracht want er zitten nog heel veel rare dingen in.
Toen ik mijn pc update met SP2 kon ik geen enkele drive meer zien.
Tenzij ik 3 minuten wachte dan zag ik mijn C schijf weer (en alle andere)
Wat blijkt nou mijn printer (Canon Smartbase MPC190) is standaard niet compatible met SP2.
Ik heb hiervoor een apart filetje moeten downloaden bij Canon effe instaleren en klaar was kees.
Uiteraard gebruik ik antivirus, Firewall en diverse anti-spyware software om de CPU power en de Internet verbinding voor de volle 100% voor mij te laten werken en niet voor die mafketels die graag gratis info willen hebben over mij.
Tevens heb bij iedereen die ik ken de PC in orde gemaakt en de PC's beveiligd en ik hoor ze geen van al klagen over SP2 of andere problemen.
Toen ik mijn pc update met SP2 kon ik geen enkele drive meer zien.
Tenzij ik 3 minuten wachte dan zag ik mijn C schijf weer (en alle andere)
Wat blijkt nou mijn printer (Canon Smartbase MPC190) is standaard niet compatible met SP2.
Ik heb hiervoor een apart filetje moeten downloaden bij Canon effe instaleren en klaar was kees.
Uiteraard gebruik ik antivirus, Firewall en diverse anti-spyware software om de CPU power en de Internet verbinding voor de volle 100% voor mij te laten werken en niet voor die mafketels die graag gratis info willen hebben over mij.
Tevens heb bij iedereen die ik ken de PC in orde gemaakt en de PC's beveiligd en ik hoor ze geen van al klagen over SP2 of andere problemen.
service pack 2 van windows xp is in feite geheel geen probleem, maar let op dat bij de installatie alle firewalls en virusscanners eerst verwijderd moeten worden wil alles goed werken. werkt een programma niet goed dan moet je het verwijderen via het onderdeel software en daarna opnieuw installeren. de firewall die in sp2 zit kan je uitschakelen door het volgende te doen in configuratiescherm (staat onder start/deze computer): ga naar windows firewall (dubbel klik), schakel hem uit (staat bij niet aanbevolen). gewoon doen, hierna installeer je een goede firewall. als je er eerst ook 1 gebruikte dan kun je die opnieuw installeren, zo niet dan kunt u gratis de trial van zone alarm downloaden (www.zonelabs.com). deze kunt u 14 dagen volgens mij gratis gebruiken, deze is zeer goed. u kunt hier instellen dat een programma toegang heeft tot internet (onbeperkt). zo gauw hier vragen over zijn kunt je mij mailen: info [at] streamservice.nl. let wel hier kunt u ook voor andere vragen terecht over windows xp (home en/of pro). ik zal proberen een reactie te sturen binnen 72 uur. op verzoek kan na overleg via e-mail ook een moment worden afgesproken dat ik zal zorgen dat ik achter de computer zit om uw probleem op te lossen.
met vriendelijke groet,
mark scholten
streamservice.nl
met vriendelijke groet,
mark scholten
streamservice.nl
Dit onderwerp bestaat al en is daarom gesloten.
TROS Radar internetredactie
TROS Radar internetredactie