Met deze cijfers zwart op wit, zou ik eerst een afspraak maken met de hypotheeknemer voor een persoonlijk gesprek. Jouw cijfers met de renteoverzichten van de hypotheeknemer vergelijken. Mocht je daarmee kunnen aantonen, dat ze je inderdaad een te hoge rente in rekening hebben gebracht, dan lijkt mij restitutie een redelijke zaak.Bosmannetje schreef:Je verhaal klopt technisch, maar in mijn geval gelukkig niet. Overigens zat mijn woningwaarde in 2010 op zijn top.
Ik heb nog de WOZ-waardes v.a. 2010 in mijn bezit. Het verloop van oud naar nieuw in het percentage woningwaarde t.o.v. WOZ-waarde is resp. 32, 32, 33, 37, 42, 42 en 40 %. Je ziet het: een dieptepunt in 2014 maar zo goed als zeker bij de komende WOZ-waarde weer onder de 40 % en weer bijna terug op de oude top. In alle jaren bleef ik buiten de risico-opslag.
Ik zoek nog steeds iemand die in dezelfde situatie zit en ervaring hierin heeft en mij kan adviseren.
Staan ze niet open voor een gesprek, kun je een klacht indienen bij het Kifid.
Heb je een rechtsbijstandsverzekering, dan kun je daar ook aankloppen voor juridisch advies. Heb je geen rechtsbijstandsverzekering, dan zou ik naar een Juridisch Loket gaan om informatie in te winnen.