LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incassokosten van Pay Care, wat moet ik doen?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
mirandavdpol

Incassokosten van Pay Care, wat moet ik doen?

Ongelezen bericht door mirandavdpol »

Op 13 maart heeft trip abroad contact met mij gehad kon 4 vliegtickets en hotel voor 49 euro krijgen. Hier zou ik een mail van krijgen en kon ik betalen maar ook op reageren dat ik het niet wou. Nooit mail gehad ervan en ineens komt pay care met mail dat ik 49 euro en incassokosten van 40 euro moest betalen. Contact gezocht niet gekregen mail gestuurd. Vandaag bellen ze en moet ik het betalen maar had een afspraak ergens dus moest na binnen meneer was erg onbeschoft en liet mij niet uitpraten en hing de telefoon op. Later zelf terug gebeld en was volgens hun me eigen schuld wat dan stond het in me spam of ongewenst geen discussie mogelijk. Weer mail gekregen van ze en een sms voor dat ik het eventueel in 2 termijnen kom betalen. Zie ik tot mij verbazing dat het van alle 3 een andere litouwse bankrekeningnummer is. En ze dreigen met deurwaarder en loonbeslag als ik niet betaal. Wat moet ik hier mee doen
Laatst gewijzigd door Radar op 12 jun 2018 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

NeoDutchio

Re: Incassokosten van Pay Care, wat moet ik doen?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Heel simpel, niets doen. U kunt eenmalig vragen of Pay Care een overeenkomst wil sturen waarin u akkoord gaat. Kunnen ze dit niet wenst u verder verschoont te blijven van verder contact.
De truc van deze mensen is om u bang te maken in de hoop dat u betaald. Kassa voor hun.
Wel een wijze les voor de volgende telefonische verkoper: zij werken voor hun eigen geld, niet om u iets te laten besparen.

mirandavdpol

Meneer die ik aan de telefoon had. Konden mij geen gegevens geven van trip abroad alleen de naam en verder geen plaats of telefoonnummer kan dit bedrijf niet eens vinden op Google. Ze lieten een bandje horen van gedeelte gesprek of mijn gegevens juist waren. Daarvoor had ik al aangegeven dat wij nooit op vakantie gaan.

mirandavdpol

Heb trouwens nog wel gevraagd of ze eerst de mail met tickets konden sturen voordat ik eventueel zou betalen maar dit kon ook niet eerst betalen aan pay care dan zou meneer ervoor zorgen dat ik als nog de tickets per mail zou krijgen van trip abroad

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

mirandavdpol schreef:Op 13 maart heeft trip abroad contact met mij gehad kon 4 vliegtickets en hotel voor 49 euro krijgen. Hier zou ik een mail van krijgen en kon ik betalen maar ook op reageren dat ik het niet wou. Nooit mail gehad ervan en ineens komt pay care met mail dat ik 49 euro en incassokosten van 40 euro moest betalen. Contact gezocht niet gekregen mail gestuurd. Vandaag bellen ze en moet ik het betalen maar had een afspraak ergens dus moest na binnen meneer was erg onbeschoft en liet mij niet uitpraten en hing de telefoon op. Later zelf terug gebeld en was volgens hun me eigen schuld wat dan stond het in me spam of ongewenst geen discussie mogelijk. Weer mail gekregen van ze en een sms voor dat ik het eventueel in 2 termijnen kom betalen. Zie ik tot mij verbazing dat het van alle 3 een andere litouwse bankrekeningnummer is. En ze dreigen met deurwaarder en loonbeslag als ik niet betaal. Wat moet ik hier mee doen
mirandavdpol schreef:Heb trouwens nog wel gevraagd of ze eerst de mail met tickets konden sturen voordat ik eventueel zou betalen maar dit kon ook niet eerst betalen aan pay care dan zou meneer ervoor zorgen dat ik als nog de tickets per mail zou krijgen van trip abroad
Dus je wilt niet op reis, gaat nooit op vakantie, ontkend de overeenkomst en wil niet betalen, maar eist nu wel eerst de tickets op. Dat lijkt me wat vreemd.
4 vliegtickets en hotel voor E 49,-
Lijkt je dat niet wat erg onwaarschijnlijk. Hoe komen ze trouwens aan je gegevens ?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U krijgt natuurlijk helemaal geen 4 vliegtickets en een hotel voor € 49,00. Zulk soort gesprekken meteen afkappen en geen gegevens verstrekken.

Verder dit gedoe compleet negeren. Allemaal bangmakerij. Er komt geen deurwaarder en loonbeslag kunnen ze ook niet opleggen.

Dus NIETS betalen.

mirandavdpol

Als ik dan toch verplicht wordt om te betalen moeten ze mijn ook de tickets geven dan. En nee wil en kan niet op reis maar ga niet iets betalen wat ik niet heb gehad. Geen idee ze hadden mij adres email en telefoonnummer meer niet en ook niks gegeven

Lady1234

U bent niet verplicht te betalen. Simpel. En als u betaalt, krijgt u helemaal niets.

Fleur71

Ongelezen bericht door Fleur71 »

Schriftelijk vragen stellen, ofwel gemotiveerd betwisten dat zij in hun recht staan en vragen of zij gecertificeerd zijn. Dan mag er niet verder worden gegaan met aanmaningen. Mag je ze ook gerust op wijzen. Daag ze maar uit tot dagvaarden. Grote kans dat het stil blijft.

Verder niets doen, en al helemaal niet betalen.
En als je op je mobiel gebeld wordt, All Call Recorder app installeren

Lady1234

@fleur71.

Gecertificeerd? Als wat?

Fleur71

Ongelezen bericht door Fleur71 »

@Lady1234 Incassobureau gecertificeerd met het Incasso Keurmerk Certificaat

sake1987

Ongelezen bericht door sake1987 »

Kijk even Groeten van Max van gisteren terug.

Lady1234

Fleur71 schreef:@Lady1234 Incassobureau gecertificeerd met het Incasso Keurmerk Certificaat
Maar dat keurmerk is dus helemaal (nog) niet verplicht.

@miranda

Lees eens dit, stond op het Kassa forum.

https://economie.fgov.be/nl/themas/cons ... rkopers-en

mirandavdpol

Fleur71 dank je wel staat pay care idd bij

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als zij de beloofde mail nooit sturen is annuleren wat ze beloofde ook niet mogelijk.
Gewoon niets doen en wacht rustig op die beloofde mail en annuleer dan gelijk.

Max had gelijkwaardige in uitzending en voor dit bedrag is het niet rendabel om rechtszaak te starten.
Gewoon negeren en lekker thuis blijven.

Frenske38

Ongelezen bericht door Frenske38 »

Hallo. Ik werd in april ook gebeld door trip abaod ik heb toen gezegd stuur maar op Kijk ik wel of ik interesse heb ben toen 2 weken op vakantie geweest dat wisten ze en ze zouden het opsturen en terug bellen. Nooit meer iets gehoord. Krijg ik in mijn spambots mail van pay care begin mei of ik 49 euro wou betalen. Heb die mail verwijderd. Krijg ik begin juni weer een mail van pay care betalen totaal 89 euro. Vanmorgen Word ik gebeld door pay care deurwaarder. Ze lieten me ook het opgenomen gesprek horen. Heb ook gezegd ik heb nooit wat ontvangen. Maar moet dus toch betalen en dan zou ik Als nog de reis check ontvangen. Ik lees hier veel klachten over hier. Hoe kom ik daar nu vanaf?

Frenske38

Ongelezen bericht door Frenske38 »

Ja heb ik dus ook gehad eerst 2x mail in de spambots vanmorgen belde ze ik moest 89 betalen hoe we dit gingen oplossen was zo geschrokken dat ik zei stuur maar bevestig dan betaal ik wel. Ik kreeg een sms met de bank gegevens nu vond ik gelukkig de mails nog in mn box en valt me op 3x andere bank nummer.ik vind dit doodeng wil geen deurwaarder aan de deur dus wat nu.

mirandavdpol

Mij is geadviseerd door consuwijzer niet te betalen. Heb idd ook 3 verschillende rekeningnummers. Wel even melding doen bij consuwijzer krijg je een dosnr als er weer wat gebeurt omtrent pay care gelijk melden en je dosnr doorgeven. Ik ben nu 2 weken verder dan laatste contact maar niks meer gehoord

Lady1234

Er komt geen deurwaarder aan de deur. Niet betalen.

Gesloten