LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mijndomein-websites verdwenen na migratie
-
Mijndomein-websites verdwenen na migratie
Een kleine week geleden heeft MijnDomein een tweetal websites die ik beheer gemigreerd naar een server die een veel betere performance zou moeten geven. Sindsdien zijn deze twee websites volkomen leeg: alle bestanden zijn verdwenen en de bijbehorende databases (een viertal!) bestaan niet meer!! Via de Klantenservice geprobeerd contact te leggen, maar alleen als antwoord "dat ik van tevoren ingelicht zou zijn over deze verhuizing".
Via de website "AlleStoringen" gezocht en dit blijkt een probleem te zijn dat al zeker 3 weken speelt! Er moeten dus zeer veel slachtoffers zijn van deze kennelijk mislukte verhuizing.
Hoe is het toch mogelijk dat een provider hiermee wegkomt? Alle pagina's verdwenen en je kunt geen verhaal halen.
Via de website "AlleStoringen" gezocht en dit blijkt een probleem te zijn dat al zeker 3 weken speelt! Er moeten dus zeer veel slachtoffers zijn van deze kennelijk mislukte verhuizing.
Hoe is het toch mogelijk dat een provider hiermee wegkomt? Alle pagina's verdwenen en je kunt geen verhaal halen.
-
Re: Mijndomein-websites verdwenen na migratie
Neem toch aan dat u netjes een backup heeft van de website en deze terug kan plaatsen? Backup maken is uw eigen verantwoordelijkheid.Herman Steigstra schreef:Een kleine week geleden heeft MijnDomein een tweetal websites die ik beheer gemigreerd naar een server die een veel betere performance zou moeten geven. Sindsdien zijn deze twee websites volkomen leeg: alle bestanden zijn verdwenen en de bijbehorende databases (een viertal!) bestaan niet meer!! Via de Klantenservice geprobeerd contact te leggen, maar alleen als antwoord "dat ik van tevoren ingelicht zou zijn over deze verhuizing".
Ik begrijp ook dat u een e-mail heeft gehad dat u een backup moet maken en deze achteraf terug moet zetten?
Dat lees ik nergens. Wel schrijft Herman "dat ik van tevoren ingelicht zou zijn over deze verhuizing", maar dat is wat anders.sylvesterb schreef:Ik begrijp ook dat u een e-mail heeft gehad dat u een backup moet maken en deze achteraf terug moet zetten?
Een website op een andere server zetten en die daarna verdwenen is?
Gezien het forse aantal mensen die hun website kwijt is http://allestoringen.nl/storing/mijndomein lijkt het me dat de oorzaak én de oplossing bij Mijndomein moet worden gezocht.
https://blog.iusmentis.com/2017/07/13/j ... n-klanten/
"Als ICT-dienstverlener heb je gewoon de plicht om backups te maken alvorens je dingen gaat doen waarbij dataverlies kan optreden."
"Als ICT-dienstverlener heb je gewoon de plicht om backups te maken alvorens je dingen gaat doen waarbij dataverlies kan optreden."
Waarom zou je geen verhaal kunnen halen? Stel ze, als ze niet reageren, gewoon in gebreke en geef hen een termijn om het op te lossen. Of je schadeloos te stellen.Herman Steigstra schreef:Een kleine week geleden heeft MijnDomein een tweetal websites die ik beheer gemigreerd naar een server die een veel betere performance zou moeten geven. Sindsdien zijn deze twee websites volkomen leeg: alle bestanden zijn verdwenen en de bijbehorende databases (een viertal!) bestaan niet meer!! Via de Klantenservice geprobeerd contact te leggen, maar alleen als antwoord "dat ik van tevoren ingelicht zou zijn over deze verhuizing".
-
Ik ook niet, maar lees ook nergens dat het niet zo is.Klaas Jan schreef:Dat lees ik nergens.sylvesterb schreef:Ik begrijp ook dat u een e-mail heeft gehad dat u een backup moet maken en deze achteraf terug moet zetten?
Het is vreemd, maar het zou kunnen dat je daarna zelf de bestanden moet overzetten. Mijndomein is een low budget aanbieder.Klaas Jan schreef: Wel schrijft Herman "dat ik van tevoren ingelicht zou zijn over deze verhuizing", maar dat is wat anders.
Een website op een andere server zetten en die daarna verdwenen is?
Forse aantal? Ik lees er 5 waarbij een aantal niet weet hoe je moet verbinden met SFTP i.p.v. FTP. Betekend niet dat ze ook hun data kwijt zijn, zou kunnen maar hoeft het dus niet te zijn.Klaas Jan schreef: Gezien het forse aantal mensen die hun website kwijt is http://allestoringen.nl/storing/mijndomein lijkt het me dat de oorzaak én de oplossing bij Mijndomein moet worden gezocht.
-
Een reactie op alle opmerkingen hierboven:
* Ik heb een email gekregen, waarin de migratie werd aangekondigd, er werd verder van mij niets verwacht, alleen zou het kunnen dat software niet compatibel is met PHP 7. Eventueel moet daar iets aangepast worden.
* Nee, ik heb geen backup. Dat is ook haast niet mogelijk, veel te veel data en ik mag er toch op vertrouwen dat een provider zelf zorgt van backups, daarvoor is het een provider.
* De map met zowel de server (WordPress) software als de bestanden (foto's, bestanden etc.) als de database zelf zijn volledig verdwenen. Dat zou toch eenvoudig via een backup of een kopie vanaf de oude server terug te plaatsen zijn?
* Tot nu toe niet meer reactie dan "we zijn u niet vergeten"....
* Ik heb een email gekregen, waarin de migratie werd aangekondigd, er werd verder van mij niets verwacht, alleen zou het kunnen dat software niet compatibel is met PHP 7. Eventueel moet daar iets aangepast worden.
* Nee, ik heb geen backup. Dat is ook haast niet mogelijk, veel te veel data en ik mag er toch op vertrouwen dat een provider zelf zorgt van backups, daarvoor is het een provider.
* De map met zowel de server (WordPress) software als de bestanden (foto's, bestanden etc.) als de database zelf zijn volledig verdwenen. Dat zou toch eenvoudig via een backup of een kopie vanaf de oude server terug te plaatsen zijn?
* Tot nu toe niet meer reactie dan "we zijn u niet vergeten"....
-
Ja ik kan met sftp de nieuwe locatie bereiken. Helemaal leeg, ook de databases die er waren zijn verdwenen, ook niet overgezet.
-
Op dit scherm is geen "Backup terugplaatsen" knop. Waarschijnlijk omdat er op de nieuwe server nog geen backups zijn gemaakt....
En ja, ik kan me voorstellen dat er enige php-incompatibiliteiten zouden kunnen zijn, maar dat levert alleen problemen op als er php bestanden zouden zijn. Er is echt helemaal niets, alleen een volkomen lege domein map. Ik heb ook een app ontwikkeld die zijn gegevens opslaat in een speciaal daarvoor aangemaakte database. Ook die sotware is weg, net als de database. Die zou ik wel opnieuw kunnen maken, maar de oude gebruikers zijn natuurlijk verdwenen. Is trouwens een gratis app die ook lokaal de gegevens opslaat, dus geen echt grote problemen.
En ja, ik kan me voorstellen dat er enige php-incompatibiliteiten zouden kunnen zijn, maar dat levert alleen problemen op als er php bestanden zouden zijn. Er is echt helemaal niets, alleen een volkomen lege domein map. Ik heb ook een app ontwikkeld die zijn gegevens opslaat in een speciaal daarvoor aangemaakte database. Ook die sotware is weg, net als de database. Die zou ik wel opnieuw kunnen maken, maar de oude gebruikers zijn natuurlijk verdwenen. Is trouwens een gratis app die ook lokaal de gegevens opslaat, dus geen echt grote problemen.
-
Precies, ik had hier ook geen oplossing gedacht te krijgen (maar je weet nooit) maar wel in contact te komen met lotgenoten en een inschatting te krijgen van de omvang van het probleem. Ik heb twee domeinen hier draaien en beide hebben hetzelfde probleem. Je zou dus verwachten dat op zijn minst het merendeel van de klanten van MijnDomein op dit moment een probleem heeft
Of je maakt van een 'iets oudere' computer een eigen server, 2 SSD disk extra aanschaffen, en wat inlezen op internet. (Geen )Ik ga geen reclame maken maar er zijn voldoende professionele hosts die niet veel duurder zijn en top service / hosting hebben. Als je een euro of 5 / 6 per maand kunt missen ben je gek als je voor een 'massa hosting' kiest.
Dan heb je alleen je domeinnamen jaarlijks te betalen en de stroomkosten voor de computer.
Je sites worden vele malen sneller, ook nog met PHP5.
Hosting heeft gewoon een backup. Ik ben zelf ook gemigreerd met 4 domeinen , ging inderdaad niet helemaal vlekkeloos.
1. Leg een ticket in, bij mij gingen een paar applicaties naar de verkeerde (oude) SQL server.
2. FTP werkt niet meer en is SFTP geworden.
3. Default staat nu op PHP 7, maar via de portal kun je dit terug zetten op PHP 5 of via een ticket dan doen zij het voor je.
4. Probeer eens een andere browser, sommige knoppen (functies) in de portal doen het bij mij niet (gewoon niet zichtbaar) op IE maar wel op Chrome of FireFox.
5. Meld je ticket # op de FB pagina, kreeg prima support.
@Sylvesterb
Mijndomein.nl maakt dagelijks een "backup" van je data. Dit omvat e-mail, databases en de bestanden op de FTP. De backup gaat tot 7 dagen terug. Het terugplaatsen van een backup kun je zelf uitvoeren.
Instellingen veranderd
1. Leg een ticket in, bij mij gingen een paar applicaties naar de verkeerde (oude) SQL server.
2. FTP werkt niet meer en is SFTP geworden.
3. Default staat nu op PHP 7, maar via de portal kun je dit terug zetten op PHP 5 of via een ticket dan doen zij het voor je.
4. Probeer eens een andere browser, sommige knoppen (functies) in de portal doen het bij mij niet (gewoon niet zichtbaar) op IE maar wel op Chrome of FireFox.
5. Meld je ticket # op de FB pagina, kreeg prima support.
@Sylvesterb
Nee hoor, mijndomein maakt netjes backups .Neem toch aan dat u netjes een backup heeft van de website en deze terug kan plaatsen? Backup maken is uw eigen verantwoordelijkheid.
Mijndomein.nl maakt dagelijks een "backup" van je data. Dit omvat e-mail, databases en de bestanden op de FTP. De backup gaat tot 7 dagen terug. Het terugplaatsen van een backup kun je zelf uitvoeren.
En misschien leest ook niet iedereen dit :Ik begrijp ook dat u een e-mail heeft gehad dat u een backup moet maken en deze achteraf terug moet zetten?
Instellingen veranderd
Er zijn verschillende instellingen gewijzigd in dit vernieuwde systeem. Kijk op onze helpdesk hoe je bijvoorbeeld een nieuwe database aanmaakt en e-mail koppelt aan je website in WordPress en Joomla.
Meer weten
Lees deze blog over de vernieuwde webhosting of neem contact op met onze helpdesk.
Laatst gewijzigd door bprosman op 28 jun 2018 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Wel een uitdaging met een dynamisch IP adres.Of je maakt van een 'iets oudere' computer een eigen server, 2 SSD disk extra aanschaffen, en wat inlezen op internet. (Geen )
Dan heb je alleen je domeinnamen jaarlijks te betalen en de stroomkosten voor de computer.
@bprosman
Zit al jaren bij KPN en heb 'nooit' problemen gehad/ondervonden met mij IP adres voor de server/webshops/sites.
Volgens hun forum is het net goed (eigenlijk) een statisch IP adres en zal nooit veranderen.
Heb ik misschien geluk mee...
Zit al jaren bij KPN en heb 'nooit' problemen gehad/ondervonden met mij IP adres voor de server/webshops/sites.
Volgens hun forum is het net goed (eigenlijk) een statisch IP adres en zal nooit veranderen.
Heb ik misschien geluk mee...
@ sylvesterb, het ging mij erom dat u een bepaalde inhoud van een mail veronderstelt. Daar zou ik dan eerst eens naar vragen.
Maar inmiddels is wel gebleken dat van Herman geen actie werd verwacht zoals u veronderstelde.
Het aantal meldingen van mensen die niet bij hun website kunnen is wel degelijk fors. Bekijk ze nog eens.
Het probleem ligt bij Mijndomein, en daar moet de focus liggen. Zeker als het om zoveel mensen gaat die dezelfde problemen ervaren.
Inderdaad een 'mislukte verhuizing'.
Maar inmiddels is wel gebleken dat van Herman geen actie werd verwacht zoals u veronderstelde.
Het aantal meldingen van mensen die niet bij hun website kunnen is wel degelijk fors. Bekijk ze nog eens.
Het probleem ligt bij Mijndomein, en daar moet de focus liggen. Zeker als het om zoveel mensen gaat die dezelfde problemen ervaren.
Inderdaad een 'mislukte verhuizing'.
Mislukt wil ik niet zeggen , bij mij draait alles weer prima.Inderdaad een 'mislukte verhuizing'.
"Slordig" is misschien een beter woord.
In ieder geval controleren of je code (als je die hebt) PHP 7 bestendig is.Maar inmiddels is wel gebleken dat van Herman geen actie werd verwacht zoals u veronderstelde.
Standaard pakketten als Joomla, en Wordpress etc zijn geen probleem
-
Dat valt wel mee, maar een "iets oudere" computer klinkt leuk maar stroomverbruik kan al snel oplopen en is dan hoger dan een eigen VPS huren, daarnaast loop je al snel tegen de beperkingen aan voor het aantal gebruikers.bprosman schreef:Wel een uitdaging met een dynamisch IP adres.Of je maakt van een 'iets oudere' computer een eigen server, 2 SSD disk extra aanschaffen, en wat inlezen op internet. (Geen )
Dat is waar, maar TS heeft volgens mij zelf een paar sites, en dan is een 'oudere' computer best te doen.daarnaast loop je al snel tegen de beperkingen aan voor het aantal gebruikers.
Debian, ISPConfig en je wel even goed inlezen bij Debian en/of ISPConfig, daar staat een volledige stap voor stap installatie uitleg,
Via ISPConfig kun je alles zo vaak back-uppen als je maar wilt.
Wel zijn 2 SSD schijven aan te bevelen of 4 stuks voor nog veiliger werken...
Stoomverbruik bij mij plm. € 5,00 per week. (Gelukkig heb ik 16 zonnepanelen liggen, dus dan verwaarloosbaar.)
-
Inmiddels een update: na een derde email is MijnDomein wel in actie gekomen (ruim een week na overzetten!) en zijn de ontbrekende bestanden overgezet. "Was complexer dan gedacht" was kort samengevat de reactie. Alleen nog een ontbrekende database, maar dat zal nu ook wel goed komen. En ja, het is echt sneller geworden!
-
Helaas is bij mij ook dit gaande . De website draait op PHP 5.3 en moet dus minimaal naar 7.1 en dit voor 1 november anders is deze echt uit de lucht bij Mijndomein.
Het simpele advies van Mijndomein is: alle plugins updaten en dan zou het 99,9% moeten lukken. Al mijn plugins (en thema) zijn up to date en ook een PHP checker geeft geen foutmeldingen.
Toch krijg ik een blanco pagina zodra ik de website omzet. Heb ook al met wordPress kontakt gehad en zij zijn 7.2 compatible.
Error log wat gegenereerd wordt lijkt van een algemene server te zijn en niet van mijn website (volgens een kenner op een wordpress forum). Ik ben zelf een A-techneut en kon altijd de website gewoon goed bijhouden maar dit gaat mijn pet te boven.
Mijndomein geeft verder geen ondersteuning daar ze aangeven geen websitebouwers te zijn alleen een hosting partij.
Ik heb deze website overgenomen en moet nu een website bouwer gaan zoeken (en betalen) want een website per 1-11 uit de lucht......dat kan ik me niet permiteren.
Het simpele advies van Mijndomein is: alle plugins updaten en dan zou het 99,9% moeten lukken. Al mijn plugins (en thema) zijn up to date en ook een PHP checker geeft geen foutmeldingen.
Toch krijg ik een blanco pagina zodra ik de website omzet. Heb ook al met wordPress kontakt gehad en zij zijn 7.2 compatible.
Error log wat gegenereerd wordt lijkt van een algemene server te zijn en niet van mijn website (volgens een kenner op een wordpress forum). Ik ben zelf een A-techneut en kon altijd de website gewoon goed bijhouden maar dit gaat mijn pet te boven.
Mijndomein geeft verder geen ondersteuning daar ze aangeven geen websitebouwers te zijn alleen een hosting partij.
Ik heb deze website overgenomen en moet nu een website bouwer gaan zoeken (en betalen) want een website per 1-11 uit de lucht......dat kan ik me niet permiteren.