De basis van het auteurswerk is: je mag niets doen met het werk van een ander. Daarop is citeren een uitzondering, maar dat is niet ongelimiteerd.
Artikel 1 Aw schreef:Het auteursrecht is het uitsluitend recht van den maker van een werk van letterkunde, wetenschap of kunst, of van diens rechtverkrijgenden, om dit openbaar te maken en te verveelvoudigen, behoudens de beperkingen, bij de wet gesteld.
witte angora schreef:Maar hoe moet de redactie bepalen welke leden voldoende objectief zijn om daadwerkelijk op te treden? Echt 100% objectief zullen er maar weinigen zijn.
Wij kozen mensen op basis van de indruk die mensen gaven. Je kunt objectief zijn door op abstracte wijze over de regels na te denken. Wanneer is een bericht bijvoorbeeld off-topic? Met zo'n maatstaf wordt het een stuk makkelijker om objectief te handelen. Maar niemand is 100% objectief en iedereen zal net even iets anders optreden. Dat is oké.
Dit beheer geeft aan zich niet te herkennen in het willekeurig optreden zoals de leden dat ervaren. Discussies over mijn persoon, waarbij ik o.a. voor leugenaar ben uitgemaakt voor leugenaar, heeft het beheer hier twee maal drie dagen lang laten staan, terwijl men wel online kwam om andere berichten te verwijderen. Het beheer geeft hier aan daarvoor niet eens waarschuwingen te hebben uitgedeeld, terwijl de magnitude een tijdelijke ban rechtvaardigde. Tegelijk hebben ze mijn verzoek om excuses binnen 12 uur verwijderd en mij een PB gestuurd dat het op deze manier wel erg snel noodzakelijk zou worden om te gaan optreden. Het bericht waarin ik beschuldig wordt van de bal op de persoon spelen, terwijl daar helemaal geen sprake van is, is blijven staan. Ik zie de willekeur dus wel.
Ik weet uit eigen ervaring dat de meeste mensen zich er voor willen inzetten om het modderen goed te doen. Tegelijk is het wel een vrijwilligersbaan, die erg ondankbaar is. Vrijwel iedereen, waar je tegen optreed zal het met dat optreden niet eens zijn. De druk om niet optreden zal dan ook hoog zijn en dan krijg je dus de "informatieve PBs", waarin voor van alles wordt gewaarschuwd, maar eigenlijk niet echt optreden wordt. Het is pappen en nathouden.