LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Creditcard ABN/ICS
-
Creditcard ABN/ICS
Ik kreeg laatst een bericht van creditcard van ABN/ICS.
De reden dat ik een nieuwe creditcard zou krijgen van hen?
En inderdaad kreeg ik een nieuwe creditcard ongevraagd toegezonden.
De creditcard die ik mijn bezit had, was nog geldig tot 07/21.
De card zou binnen een zeer korte tijd ongeldig verklaard worden door de creditcard service ICS van ABN
en/of ik de nieuwe toegezonden creditcard zo snel mogelijk wilde activeren enz.
Dan zou de oude card niet meer geldig zijn en niet meer gebruikt kunnen worden.
Op de nieuwe card was de einddatum 08/20 dus een jaar korter dan mijn huidige card.
Ik ben gaan bellen met ICS 020 6600123, omdat ik het niet snapte en hier tekst en uitleg over wilde hebben en/of mijn credit hier door naar beneden zou worden bijgesteld enz maar volgens de service medewerker van ICS was dit een normaal gebruik en dat had te maken met de veiligheid en bescherming van de creditcard en het creditcard verkeer enz.
Ik vond het een raar verhaal, maar Oké ik had niks te willen, want een dezer dagen zou de oude card worden geblokkeerd.
Dus heb ik maar de nieuwe card geactiveerd en de gegevens nagezien en inderdaad er was aan de voorwaarden en credit niks veranderd , dus alleen hij was een jaar minder geldig de oude was tot 07/21 en de nieuwen tot 08/20. De rest cardnummer, naam enz alles hetzelfde. (Ik gebruik de card niet zoveel, alleen op vakantie en heel af en toe bij aankoop van div.artikelen) en de ABN rekening is niet een salarisrekening, die loopt bij de Rabobank. Ik dacht misschien is dit de reden, Echter het blijft een raar verhaal.
Maar goed, wat is nu het probleem ik heb met de oude card 07/21 een vroegboeking gedaan via booking.com in Sevilla Spanje rond 15 mei jl. en deze werd bevestigd en goedgekeurd via Booking.com door het hotel uit Sevilla voor de laatste week van december 2018.
Wat schets mijn verbazing krijg ik deze week 09-06-2018 van het hotel via Booking.com. te horen dat de reis in december volledig is geannuleerd omdat de creditcard niet meer geldig is?!.
Met het gevolg dat ik 1 maand verder ben en ik weer opnieuw moet boeken met de nieuwe card waar ik niet om gevraagd heb, maar wel inmiddels € 150.00 duurder uit ben met het maken van een nieuwe boeking.
Wie dat gaat betalen, ABN zegt wij niet !
DANKJE WEL ICS/ABN.
PS deze oude card heeft altijd goed gewerkt, diverse vakanties mee geboekt en alles mee betaalt in NL,Spanje,USA enz.
Nooit problemen mee gehad , voordat wij met vakantie gingen, stond er altijd voldoende saldo bij de ABN op onze rekening.
Om evt problemen te voorkomen en er zijn dan ook in het verleden nooit problemen geweest met incasseren van het openstaande saldo van de oude creditcard , dus blijft het een raar verhaal, die wissel door ICS/ABN exact dezelfde gegevens op de card, pasnummer, alleen de einddatum is op de nieuw card gewijzigd.
Verstuurd vanaf mijn iPad
De reden dat ik een nieuwe creditcard zou krijgen van hen?
En inderdaad kreeg ik een nieuwe creditcard ongevraagd toegezonden.
De creditcard die ik mijn bezit had, was nog geldig tot 07/21.
De card zou binnen een zeer korte tijd ongeldig verklaard worden door de creditcard service ICS van ABN
en/of ik de nieuwe toegezonden creditcard zo snel mogelijk wilde activeren enz.
Dan zou de oude card niet meer geldig zijn en niet meer gebruikt kunnen worden.
Op de nieuwe card was de einddatum 08/20 dus een jaar korter dan mijn huidige card.
Ik ben gaan bellen met ICS 020 6600123, omdat ik het niet snapte en hier tekst en uitleg over wilde hebben en/of mijn credit hier door naar beneden zou worden bijgesteld enz maar volgens de service medewerker van ICS was dit een normaal gebruik en dat had te maken met de veiligheid en bescherming van de creditcard en het creditcard verkeer enz.
Ik vond het een raar verhaal, maar Oké ik had niks te willen, want een dezer dagen zou de oude card worden geblokkeerd.
Dus heb ik maar de nieuwe card geactiveerd en de gegevens nagezien en inderdaad er was aan de voorwaarden en credit niks veranderd , dus alleen hij was een jaar minder geldig de oude was tot 07/21 en de nieuwen tot 08/20. De rest cardnummer, naam enz alles hetzelfde. (Ik gebruik de card niet zoveel, alleen op vakantie en heel af en toe bij aankoop van div.artikelen) en de ABN rekening is niet een salarisrekening, die loopt bij de Rabobank. Ik dacht misschien is dit de reden, Echter het blijft een raar verhaal.
Maar goed, wat is nu het probleem ik heb met de oude card 07/21 een vroegboeking gedaan via booking.com in Sevilla Spanje rond 15 mei jl. en deze werd bevestigd en goedgekeurd via Booking.com door het hotel uit Sevilla voor de laatste week van december 2018.
Wat schets mijn verbazing krijg ik deze week 09-06-2018 van het hotel via Booking.com. te horen dat de reis in december volledig is geannuleerd omdat de creditcard niet meer geldig is?!.
Met het gevolg dat ik 1 maand verder ben en ik weer opnieuw moet boeken met de nieuwe card waar ik niet om gevraagd heb, maar wel inmiddels € 150.00 duurder uit ben met het maken van een nieuwe boeking.
Wie dat gaat betalen, ABN zegt wij niet !
DANKJE WEL ICS/ABN.
PS deze oude card heeft altijd goed gewerkt, diverse vakanties mee geboekt en alles mee betaalt in NL,Spanje,USA enz.
Nooit problemen mee gehad , voordat wij met vakantie gingen, stond er altijd voldoende saldo bij de ABN op onze rekening.
Om evt problemen te voorkomen en er zijn dan ook in het verleden nooit problemen geweest met incasseren van het openstaande saldo van de oude creditcard , dus blijft het een raar verhaal, die wissel door ICS/ABN exact dezelfde gegevens op de card, pasnummer, alleen de einddatum is op de nieuw card gewijzigd.
Verstuurd vanaf mijn iPad
-
Re: Creditcard ABN/ICS
Er kunnen allerlei veiligheidssystemen veranderen in een creditcard. Stel dat uw chip op uw kaart makkelijk te hacken is en er een nieuw soort chip ontwikkeld is, dan is het wel zo veilig om die kaart om te wisselen. Om te voorkomen dat mensen nog met oude kaarten lopen worden deze dus omgewisseld. Dit heeft niets te maken met uw naam, kaartnummer of geldigheid van de kaart.
Het nadeel is inderdaad wel dat bij een nieuwe kaart alle sites waar u uw card gebruikt hebt aangepast moeten worden.
Het nadeel is inderdaad wel dat bij een nieuwe kaart alle sites waar u uw card gebruikt hebt aangepast moeten worden.
En als 2 weken later je rekening leeg was geweest was het ook de schuld van ICS dat ze niets aan de veiligheid hadden gedaan.
Je weet dat je een nieuwe kaart hebt, dan moet je je lopende reserveringen optijd overzetten.
Je weet dat je een nieuwe kaart hebt, dan moet je je lopende reserveringen optijd overzetten.
Dit is echt onzin als de kaart hetzelfde nummer heeft. En dan nog had ics/abn je daarvoor moeten waarschuwen dan wel had booking.com eerst contact moeten opnemen.yan schreef: Je weet dat je een nieuwe kaart hebt, dan moet je je lopende reserveringen optijd overzetten.
-
En als ik nu onderweg was geweest met bv een wereldreis had ik van niks geweten, want er werd bij gezegd dat de oude card automatisch zou verlopen na een paar dagen enz en dan sta je daar ergens in bv India in de nowhere met een card die is geblokkeerd door ABN/ICS.
met de waarschuwing brief van ABN/ICS in de brievenbus in Holland!.
PS ALLES WAS HET ZELFDE OP DE NIEUWE CARD ALLEEN DE VEILIGHEIDSCODE DE 3 nummers op de achterzijde en de datum waren veranderd. Pincode, cardnummer,pasnummer enz was hetzelfde als op de oude card.
PS ALLES WAS HET ZELFDE OP DE NIEUWE CARD ALLEEN DE VEILIGHEIDSCODE DE 3 nummers op de achterzijde en de datum waren veranderd. Pincode, cardnummer,pasnummer enz was hetzelfde als op de oude card.
-
En de chip en magneetstrip, staan daar ook dezelfde zaken op als op de oude kaart? Inderdaad, dat kunt u niet controleren. Stel dat de oude chip gemakkelijk te lezen was geweest met een chiplezer. De dief gaat naast uw tas staan en trekt zo uw cc leeg. Nu krijgt u een nieuwe pas met beveiligde chip. U kunt niet zien wat er verandert is en dat is ook niet relevant. Wat wel relevant is, is dat u beter beschermd bent.Jan Verkerk schreef:Pincode, cardnummer,pasnummer enz was hetzelfde als op de oude card.
-
Goed lezen aub! Card zou automatisch ongeldig verklaard worden, dus je kan hem dan niet meer gebruiken en de nieuwe card ligt in de brievenbus in Holland. in dit voorbeeld . Voor de reis naar Spanje heeft het hotel in Sevilla dit ook gedaan met de mededeling reis volledig geannuleerd in verband met borg intrekken creditcard door ICS.fonsflons schreef:Is het niet dat die na een paar dagen verloopt NADAT de nieuwe geactiveerd is. En dat zolang je die nieuwe niet activeerd de oude gewoon blijft werken?Jan Verkerk schreef:En als ik nu onderweg was geweest met bv een wereldreis had ik van niks geweten, want er werd bij gezegd dat de oude card automatisch zou verlopen na een paar dagen enz en dan sta je daar ergens in bv India in de nowhere met een card die is geblokkeerd door ABN/ICS.
De reis kon je tot een week van te voren annuleren dus de card was een borg voor het hotel , indien jij niet komt opdagen en geen week van tevoren annuleert, kon het hotel in ieder geval hun geld innen.
DUS UW VERHAAL GAAT IN DIT GEVAL NIET OP ALS JE IN DE NOWHEHE ZIT IN BV INDIA card was nog geldig tot 2022.
Wat een agressieve reactie op een voor de hand liggende vraag. Wat zegt de bank zélf eigenlijk op dit punt?
Het moment van vervanging kan natuurlijk ongelegen komen. Dat is nu eenmaal zo. Je kunt moeilijk verwachten van de creditcardorganisatie dat ze iedereen persoonlijk vragen wanneer het uitkomt de card te vervangen. Al helemaal niet als spoedige vervanging wenselijk dan wel noodzakelijk is.
Als u 'in de middle of no where' zit heeft u sowieso weinig aan een creditcard. Dan heeft u wel andere problemen om op te lossen en dan kan dit creditcard 'probleempje' er ook nog wel bij.
Als u 'in de middle of no where' zit heeft u sowieso weinig aan een creditcard. Dan heeft u wel andere problemen om op te lossen en dan kan dit creditcard 'probleempje' er ook nog wel bij.
-
Net een heel verhaal geplaatst is niet meer terug te vinden
-
Vraagje waar is mijn reactie gebleven op u antwoord naar mijNeoDutchio schreef:En de chip en magneetstrip, staan daar ook dezelfde zaken op als op de oude kaart? Inderdaad, dat kunt u niet controleren. Stel dat de oude chip gemakkelijk te lezen was geweest met een chiplezer. De dief gaat naast uw tas staan en trekt zo uw cc leeg. Nu krijgt u een nieuwe pas met beveiligde chip. U kunt niet zien wat er verandert is en dat is ook niet relevant. Wat wel relevant is, is dat u beter beschermd bent.Jan Verkerk schreef:Pincode, cardnummer,pasnummer enz was hetzelfde als op de oude card.
Een vraag voor uw computer misschien? Misschien toch niet geplaatst. Kijkt u nog eens goed op uw systeem. Kopieer de tab en ga op de eerste tab met de toets voor 'een pagina teruggaan' pagina's terug. Misschien vindt u de bijdrage nog terug en kunt u hem alsnog plaatsen.Jan Verkerk schreef:Vraagje waar is mijn reactie gebleven op u antwoord naar mijNeoDutchio schreef:En de chip en magneetstrip, staan daar ook dezelfde zaken op als op de oude kaart? Inderdaad, dat kunt u niet controleren. Stel dat de oude chip gemakkelijk te lezen was geweest met een chiplezer. De dief gaat naast uw tas staan en trekt zo uw cc leeg. Nu krijgt u een nieuwe pas met beveiligde chip. U kunt niet zien wat er verandert is en dat is ook niet relevant. Wat wel relevant is, is dat u beter beschermd bent.Jan Verkerk schreef:Pincode, cardnummer,pasnummer enz was hetzelfde als op de oude card.
Vraag anders de moderatie. Er worden weleens berichten verwijderd omdat ze tegen de huisregels ingaan. Dan staat er meestal wel bij 'bericht verwijderd vanwege...'.
Alhoewel, inspanningen van de moderatie ten spijt (er wordt sinds kort zelfs om feedback gevraagd), is het mij opgevallen dat de moderatie soms ook berichten verwijderd in het geniep, d.w.z. zonder dat in het topic aan te geven. Vraag je dan in een email om uitleg, dan hult men zich in stilzwijgen (dat is mijn persoonlijke ervaring, niet met mijn bericht overigens).
-
Ook mijn reactie op de uwe is verdwenen.Jan Verkerk schreef:Vraagje waar is mijn reactie gebleven op u antwoord naar mij
Precies zoals ik laatst ook ergens zag gebeuren.NeoDutchio schreef:Ook mijn reactie op de uwe is verdwenen.Jan Verkerk schreef:Vraagje waar is mijn reactie gebleven op u antwoord naar mij
Was tenminste één van die reacties wellicht behoorlijk fel?