Als chronisch patient moet ik elke drie maanden nieuwe medicijnen halen bij mijn apotheek.
Al vele jaren is hier elke keer gedoe over een bepaald medicijn wat ik notabene op medisch voorschrift dien te krijgen.
Dan is het er weer niet, dan weer krijg ik een alternatief mee, probeer dat eens.
Dat werkt niet en moet dan weer terug om alsnog de juiste medicatie te krijgen.
Dit begint behoorlijk vervelend en irritant te worden. Van de andere medicatie krijg ik ook wel eens een ander mee en dat levert geen problemen op.
Het enige is dat ene specifieke (medische noodzaak) medicijn waarvan ik echt niet zonder kan.
Nu ging het de laatste tijd eindelijk eens een keer goed. Tot begin dit jaar.
Het hele "je moet eerst dit andere medicijn proberen, want dat heb je nog nooit gehad" begon overnieuw.
Dus na twee dagen terug voor de juiste medicatie.
Inmiddels zijn we drie maanden verder en een nieuwe leverronde is aangebroken.
Van de specifieke medicatie, die ik drie maanden geleden alsnog ben gaan ophalen (moest het zelf betalen) werd nu gezegd "je hebt dit middel nog nooit gebruikt en moet dit nu direct betalen.
Er ontstond een welles nietes discussie die ik met medeneming van de medicijnen en zonder deze af te rekenen heb beëindigd door de apotheek te verlaten.
In een gesprek met mijn zorgverzekeraar is mij heel veel duidelijk geworden:
a. de apotheek heeft een contract op basis van levering van preferente medicijnen
b. ik ben per 1-1-2018 bij deze zorgverzekeraar en de medicijn informatie uit de voorgaande jaren is bij de apotheek waarschijnlijk verwijderd
c. ingeval de apotheker het oneens zou zijn met de medische indicatie, dan dient de apotheker contact op te nemen met de voorschrijvende arts.
En nu juist dat laatste weigert de apotheek.
Inmiddels mag ik niet meer in de apotheek komen (erg hé?) maar ben wel voornemens met de apotheker zelf nog om tafel te gaan zitten omdat ik schriftelijk bewijs heb van levering van de medicatie eerder dit jaar en de jaren hiervoor.
Ik hou er niet van om voor gelogen te worden en wil dit duidelijk laten blijken.
Deze apotheker is op een ding gefocust en dat is zoveel mogelijk geld binnen harken ten koste van de gezondheid van de patiënten.
Ik zou graag een klacht tegen deze apotheker en zijn werkwijze in willen dienen maar heb geen idee waar te beginnen.
Heeft iemand een idee?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoe kan ik en klacht indienen tegen een apotheker?
Re: Hoe kan ik en klacht indienen tegen een apotheker?
Mijn eerste google hit komt hier uit, en daar lees ik de hele procedure stapsgewijs uitgelegd.suzie25 schreef:Als chronisch patient moet ik elke drie maanden nieuwe medicijnen halen bij mijn apotheek.
Al vele jaren is hier elke keer gedoe over een bepaald medicijn wat ik notabene op medisch voorschrift dien te krijgen.
Dan is het er weer niet, dan weer krijg ik een alternatief mee, probeer dat eens.
Dat werkt niet en moet dan weer terug om alsnog de juiste medicatie te krijgen.
Dit begint behoorlijk vervelend en irritant te worden. Van de andere medicatie krijg ik ook wel eens een ander mee en dat levert geen problemen op.
Het enige is dat ene specifieke (medische noodzaak) medicijn waarvan ik echt niet zonder kan.
Nu ging het de laatste tijd eindelijk eens een keer goed. Tot begin dit jaar.
Het hele "je moet eerst dit andere medicijn proberen, want dat heb je nog nooit gehad" begon overnieuw.
Dus na twee dagen terug voor de juiste medicatie.
Inmiddels zijn we drie maanden verder en een nieuwe leverronde is aangebroken.
Van de specifieke medicatie, die ik drie maanden geleden alsnog ben gaan ophalen (moest het zelf betalen) werd nu gezegd "je hebt dit middel nog nooit gebruikt en moet dit nu direct betalen.
Er ontstond een welles nietes discussie die ik met medeneming van de medicijnen en zonder deze af te rekenen heb beëindigd door de apotheek te verlaten.
In een gesprek met mijn zorgverzekeraar is mij heel veel duidelijk geworden:
a. de apotheek heeft een contract op basis van levering van preferente medicijnen
b. ik ben per 1-1-2018 bij deze zorgverzekeraar en de medicijn informatie uit de voorgaande jaren is bij de apotheek waarschijnlijk verwijderd
c. ingeval de apotheker het oneens zou zijn met de medische indicatie, dan dient de apotheker contact op te nemen met de voorschrijvende arts.
En nu juist dat laatste weigert de apotheek.
Inmiddels mag ik niet meer in de apotheek komen (erg hé?) maar ben wel voornemens met de apotheker zelf nog om tafel te gaan zitten omdat ik schriftelijk bewijs heb van levering van de medicatie eerder dit jaar en de jaren hiervoor.
Ik hou er niet van om voor gelogen te worden en wil dit duidelijk laten blijken.
Deze apotheker is op een ding gefocust en dat is zoveel mogelijk geld binnen harken ten koste van de gezondheid van de patiënten.
Ik zou graag een klacht tegen deze apotheker en zijn werkwijze in willen dienen maar heb geen idee waar te beginnen.
Heeft iemand een idee?
Re: Hoe kan ik en klacht indienen tegen een apotheker?
Ik had toch al wat gegoogled maar deze pagina kende ik nog niet.
Super bedankt.
Super bedankt.
Re: Hoe kan ik en klacht indienen tegen een apotheker?
Graag gedaan. Wie weet hebben anderen er ook iets aan.
-
v.d.Heyden
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04
Re: Hoe kan ik en klacht indienen tegen een apotheker?
Netjes, van zowel suzie25 als van Moneyman.
Zo kan het dus ook.
v.d.Heyden
Zo kan het dus ook.
v.d.Heyden
