| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] TAN codes ING
-
johannesgerardus_01
TAN codes ING
Een aantal maanden geleden gaf ING aan dat de TAN-codes gaan verdwijnen (datum onbekend). Klanten konden gratis een app installeren er zou een alternatief komen voor mensen die niet mee willen doen aan de app.
Je zou verwachten dat ING met deze 2 opties de klanten zouden benaderen maar nee hoor want wat staat er nu op haar site?
Binnenkort (weer geen datum) gaan de TAN-codes verdwijnen en maak daarom gebruik om onze app te installeren. Over het alternatief is geen letter meer terug te vinden.
Via internet vanavond een chat met een medewerkster (Eva) aangegaan. Van haar kreeg ik te horen dat de TAN-codes aan het eind van het jaar verdwijnen......waarom is er geen alternatief voor de klanten??? antwoord Eva daar is men binnen ING mee bezig maar het is niet bekend wanneer dat alternatief er is. Klanten die niet me willen doen krijgen te zijner tijd (wanneer???) bericht. Er rare zaak waar ING mee bezig is. Klanten bang maken dat de TAN-codes verdwijnen maar dat men het probleem kan voorkomen door de app gratis te installeren. Nergens iets te vinden over het alternatief... Ze zetten wel iets in de markt wat ING het beste uitkomt maar het alternatief is er (nog) niet omdat dat ING waarschijnlijk niet goed uitkomt. Ik vind dat een kwalijke zaak.
Je zou verwachten dat ING met deze 2 opties de klanten zouden benaderen maar nee hoor want wat staat er nu op haar site?
Binnenkort (weer geen datum) gaan de TAN-codes verdwijnen en maak daarom gebruik om onze app te installeren. Over het alternatief is geen letter meer terug te vinden.
Via internet vanavond een chat met een medewerkster (Eva) aangegaan. Van haar kreeg ik te horen dat de TAN-codes aan het eind van het jaar verdwijnen......waarom is er geen alternatief voor de klanten??? antwoord Eva daar is men binnen ING mee bezig maar het is niet bekend wanneer dat alternatief er is. Klanten die niet me willen doen krijgen te zijner tijd (wanneer???) bericht. Er rare zaak waar ING mee bezig is. Klanten bang maken dat de TAN-codes verdwijnen maar dat men het probleem kan voorkomen door de app gratis te installeren. Nergens iets te vinden over het alternatief... Ze zetten wel iets in de markt wat ING het beste uitkomt maar het alternatief is er (nog) niet omdat dat ING waarschijnlijk niet goed uitkomt. Ik vind dat een kwalijke zaak.
Re: TAN codes ING
Je bent niet de eerste die hierover klaagt. Zie onder meer onderstaande topics. Aangezien ING heeft aangegeven in het derde kwartaal met een alternatief te zullen komen, snap ik niet zo goed waarom er nu al geklaagd wordt. Gewoon even afwachten.johannesgerardus_01 schreef:Een aantal maanden geleden gaf ING aan dat de TAN-codes gaan verdwijnen (datum onbekend). Klanten konden gratis een app installeren er zou een alternatief komen voor mensen die niet mee willen doen aan de app.
viewtopic.php?f=25&t=183913&p=2551507&h ... G#p2551507
viewtopic.php?f=30&t=182515&p=2532001&h ... G#p2532001
-
johannesgerardus_01
Volgens de ING medewerkster is er nog niet bekend wanneer het alternatief beschikbaar zal zijn...
Klanten worden helemaal niet “bang” gemaakt. Die Tan codes houden tzt gewoon op. En tegen die tijd heeft de ING een alternatief. Er is net een half jaar om.
-
Theotrucker
En dat is goed. Kan er ook niet eerder geklaagd worden. Of toch!
Niet elk systeem blijft eeuwig hetzelfde.
-
sake1987
De mens lijdt het meest aan het lijden dat hij vreest. Gewoon afwachten, de bank zal echt niet iets afschaffen voor er een alternatief is.
Er is aangegeven dat een vervanger van de TAN-code voor de "niet" App-gebruiker aan het einde van dit jaar zal worden gepresenteerd, even geduld nog en 'alles zal reg kom'.johannesgerardus_01 schreef:Een aantal maanden geleden gaf ING aan dat de TAN-codes gaan verdwijnen (datum onbekend). Over het alternatief is geen letter meer terug te vinden..
De ING informeert alsvast wat er gaat gebeuren ipv opeens een verandering door te voeren. Daar waarschuwen ze dus al ruim van te voren voor zodat iedereen daar rustig zichzelf op kan voorbereiden. En nu heet dat dan ineens 'bang maken'? Men heeft dus liever dat er helemaal niet gewaarschuwd wordt, maar het plomptverloren ineens wordt doorgevoerdjohannesgerardus_01 schreef:Een aantal maanden geleden gaf ING aan dat de TAN-codes gaan verdwijnen (datum onbekend). Klanten konden gratis een app installeren er zou een alternatief komen voor mensen die niet mee willen doen aan de app.
-
renewouters
angel1978 schreef: De ING informeert alsvast wat er gaat gebeuren ipv opeens een verandering door te voeren. Daar waarschuwen ze dus al ruim van te voren voor zodat iedereen daar rustig zichzelf op kan voorbereiden. En nu heet dat dan ineens 'bang maken'? Men heeft dus liever dat er helemaal niet gewaarschuwd wordt, maar het plomptverloren ineens wordt doorgevoerd
Ach, het maakt helemaal niet uit wat ze doen. Geklaagd wordt er toch.
Als ze gebruik blijven maken van de TAN codes: "Belachelijk ouderwets systeem"
Via smartphone app: "Ouderen worden gediscrimineerd" (alsof ouderen achterlijk zijn en niet weten wat een smartphone is...)
Andere methode: "Onhandig. Vroeger was alles beter"
In mijn jonge jaren ging je nog met een ingevuld driedelig stortingsbiljet naar het postkantoor om geld over te maken. Dat was pas echt handig.

renewouters schreef:angel1978 schreef: De ING informeert alsvast wat er gaat gebeuren ipv opeens een verandering door te voeren. Daar waarschuwen ze dus al ruim van te voren voor zodat iedereen daar rustig zichzelf op kan voorbereiden. En nu heet dat dan ineens 'bang maken'? Men heeft dus liever dat er helemaal niet gewaarschuwd wordt, maar het plomptverloren ineens wordt doorgevoerd
Ach, het maakt helemaal niet uit wat ze doen. Geklaagd wordt er toch.
Als ze gebruik blijven maken van de TAN codes: "Belachelijk ouderwets systeem"
Via smartphone app: "Ouderen worden gediscrimineerd" (alsof ouderen achterlijk zijn en niet weten wat een smartphone is...)
Andere methode: "Onhandig. Vroeger was alles beter"
Er zijn ook nog mensen die om de e.o.a. reden "geen" gebruik van zo'n handige telefoon "kunnen" maken en voor die mensen zullen de banken een alternatief verzorgen, of dat nou ouderwets is of niet.
Persoonlijk vind ik tan codes nog steeds een heel sterk systeem.
Simpel en veilig. Je bankzaken (op de pc) gescheiden van de controle en dus niet samen op 1 draagbaar apparaat.
Daarnaast bruikbaar op elke mobile telefoon, zelfs een hele simpele.
Het gescheiden houden is de reden dat ik nooit aan de app ben begonnen.
Nu kan ik ook ook niet meer tenzij ik mijn dure 950XL Windows telefoon vervang, want er is geen ING app meer voor Windows mobile.
Ik kan mij niet goed voorstellen wat voor dekkend, simpel en veilig alternatief mogelijk is. Papieren 'tan' codes? Elke keer bellen met een voicecomputer?
Tijd om alvast maar te sparen voor een fatsoenlijke Android telefoon en voor lief nemen dat Android minder plezierig werkt.
Simpel en veilig. Je bankzaken (op de pc) gescheiden van de controle en dus niet samen op 1 draagbaar apparaat.
Daarnaast bruikbaar op elke mobile telefoon, zelfs een hele simpele.
Het gescheiden houden is de reden dat ik nooit aan de app ben begonnen.
Nu kan ik ook ook niet meer tenzij ik mijn dure 950XL Windows telefoon vervang, want er is geen ING app meer voor Windows mobile.
Ik kan mij niet goed voorstellen wat voor dekkend, simpel en veilig alternatief mogelijk is. Papieren 'tan' codes? Elke keer bellen met een voicecomputer?
Tijd om alvast maar te sparen voor een fatsoenlijke Android telefoon en voor lief nemen dat Android minder plezierig werkt.
Let dan wel op de juiste (die geüpdatet wordt) Androidversie van je nieuwe smartphone. Ik heb recent ervaren dat een verouderde Andoid, een hoop gelazer geeft als je de ING app wilt blijven gebruiken.Meint schreef:Tijd om alvast maar te sparen voor een fatsoenlijke Android telefoon en voor lief nemen dat Android minder plezierig werkt.
-
sake1987
En van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur terecht kunnen, nummertje trekken en op je beurt wachten.Lady1234 schreef:In mijn jonge jaren ging je nog met een ingevuld driedelig stortingsbiljet naar het postkantoor om geld over te maken. Dat was pas echt handig.![]()
Als ik me goed herinner kon je bij de bank na vier uur geen kashandelingen meer verrichten. Tussen vier en vijf werd de kas opgemaakt en om vijf uur de deur op slot.
Ik stuurde mijn overschrijvingskaarten naar het Girokantoor te Arnhem. In de bekende giro-envelop natuurlijk, want zoals Kees van Kooten destijds in de commercial zei: de Postbank kost elke week alleen een beetje speek. Ja kinderen, dat waren nog eens tijden. (Ik doe mijn meeste bankzaken al jaren met de app, tot volle tevredenheid.)
Ik stuurde mijn overschrijvingskaarten naar het Girokantoor te Arnhem. In de bekende giro-envelop natuurlijk, want zoals Kees van Kooten destijds in de commercial zei: de Postbank kost elke week alleen een beetje speek. Ja kinderen, dat waren nog eens tijden. (Ik doe mijn meeste bankzaken al jaren met de app, tot volle tevredenheid.)
Wat hadden we: 1) kascheques om geld op te nemen, 2) girobetaalkaarten om te betalen en 3) overschrijfkaarten om naar een rekening over te schrijven. Plus kaarten om zwart verdiend geld te storten op je rekening "storting op eigen rekening"; witte kaarten die je uit de automaat haalde
-
sylvesterb
En je stuurde klachten per post naar Tros Radar, die goede oude tijd.Fiesiekus schreef:Wat hadden we: 1) kascheques om geld op te nemen, 2) girobetaalkaarten om te betalen en 3) overschrijfkaarten om naar een rekening over te schrijven. Plus kaarten om zwart verdiend geld te storten op je rekening "storting op eigen rekening"; witte kaarten die je uit de automaat haalde
En nu heeft iedereen gewoon internet en klagen we nog. Als kind moest ik blootsvoets door de sneeuw een uur lopen om bij een Internet te komen 
Bofkont! Ik moest eerst nog hout sprokkelen, de geit melken en ganzen hoeden voor ik naar school kon. Lopend natuurlijk. Mijn vader was aan de drank, mijn moeder had de tering, maar gelukkig herkende de bovenmeester mijn talent en ik kon zo goed leren dat hij meende dat ik, als ik goed mijn best deed, misschien wel onderwijzer zou kunnen worden. Na een lang leven kan ik nu, als ik niet mijn omvangrijke vermogen online beheer, omringd door mijn kinderen en kindskinderen alle dagen stofzuigen.