LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Foto's maken van afgesloten achtertuin

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Foto's maken van afgesloten achtertuin

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Niet op de foto.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Foto's maken van afgesloten achtertuin

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Dit antwoord van jurist Arnaud Engelfriet https://www.security.nl/posting/417375/ ... raferen%3F lijkt me heel plausibel.
Dan zou het wel eens erg lastig kunnen worden om de buurman juridisch aan te pakken.

stofzuigertje

Re: Foto's maken van afgesloten achtertuin

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Maakt het geluid?

De schommel met alleen touw hoor je niet maar bij metalen ogen boven in de balk weer wel.
De trampoline zelfde, vast in de grond prima maar los op tegels zal dit geluid geven, en de vering hiervan?
Hetzelfde voor een wip met matige scharnierpunt....

Ik denk dat ze overal mee willen bemoeien en iets zoeken om te klagen.
De Radio zacht aan en ze horen je kinderen minder goed.
Als de vorige bewoners hierdoor weg gingen, jammer maar laat je niet gek maken en tot 2 meter hoge schutting mag, schommel mag iets hoger...

Ik zou zulke buren gewoon negeren, alsof ze niet bestaan en wachten op de rechtszaak die je buren moeten bewijzen en veel geld kost met kans op verlies.

Voor een eenmalige foto zou ik niets doen, wel bij dagelijks je tuin opnemen want dat is stalken... maar hoe bewijs je dat?

Geef je kinderen eens een waterpistool, en laat ze op elkaar schieten en als de buren over de schutting keken, zo gaan staan en miss schieten!
Zij zijn minderjarige dus lastiger bewijsbaar dat ze dat bewust op jou verzoek hebben gedaan.....!

Ja, ook ik moet mijn aan de wet houden en mag niets illegaal doen maar mijn kleinkinderen, die kruimeldiefjes hebben die wapens al en kunnen beter richten dan de meeste mannen die in de plaatselijke kroeg naar de WC gaan!

NeoDutchio
Berichten: 12392
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Foto's maken van afgesloten achtertuin

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De trampoline is nieuw, daar zit dus geen piep in. De schommel heeft kunststof geleiders, dus ook daar geen geluid. Negeren doen wij al jaren, maar als hij schreeuwend en scheldend over de schutting staat te roepen heb ik 2 huilende kinderen. Overigens hebben wij schoolgaande kinderen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Foto's maken van afgesloten achtertuin

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Op jouw schutting een spiegel plaatsen zodat hij zichzelf ziet. Tekst erop "Bekijk jezelf eens!"

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Foto's maken van afgesloten achtertuin

Ongelezen bericht door mahadma »

De enige geluiden zijn dus feitelijk spelende pratende en soms even gillende kids. Tja, die laten zich niet muilkorven. Laat de buurman maar komen met zijn advocaat. Buren hebben gewoon leefgeluiden van elkaar te dulden. En ik neem gemakshalve aan dat de Kids tegen 7 8 uur wel naar bed zijn..........

sake1987

Re: Foto's maken van afgesloten achtertuin

Ongelezen bericht door sake1987 »

kweenie schreef:Tsjonge, wat zal die buurman een zwaar leven hebben als hij hier zijn tijd mee wil verspillen en zich blijkbaar zo veel aantrekt van zijn buren. Even simpel als buitenstaander gezegd zou ik zeggen negeer zijn gedrag en laat hem in zijn eigen sop gaarkoken. Je geeft zelf aan dat het speeltoestel aan de APV voldoet en een trampoline maakt in de regel nauwelijks lawaai. Dat zouden hoogstens de kinderen op de trampoline zijn. Maar die krijg je niet stiller door geen trampoline te hebben... Een trampoline lijkt mij ook een stuk stiller dan bijvoorbeeld een jongen met een voetbal.

Ik zou een stuk liever een schommel en trampoline bij mijn buren hebben dan bijvoorbeeld elke zomerse dag de herrie van een elektrische maaimachine. Of buren die tot laat in de avond 'gezellig' kletsen waardoor je niet kunt slapen.
Deze buurman heeft gewoon een hobby / dagbesteding. Volgens mij zo een type dat naast een vliegveld gaat wonen en gaat klagen. Sommige mensen genieten hiervan. Wil je hem een cadeau doen, zorg dat het voor de rijdende rechter komt. Dan heb je een vriend voor het leven :D

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Foto's maken van afgesloten achtertuin

Ongelezen bericht door mahadma »

Dit is typisch een geval van generatiekloof en het hutje op de grote stille heide,

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Foto's maken van afgesloten achtertuin

Ongelezen bericht door reggie2 »

NeoDutchio schreef:De trampoline is nieuw, daar zit dus geen piep in. De schommel heeft kunststof geleiders, dus ook daar geen geluid. Negeren doen wij al jaren, maar als hij schreeuwend en scheldend over de schutting staat te roepen heb ik 2 huilende kinderen. Overigens hebben wij schoolgaande kinderen.

Heb je al eens de wijkagent er bij gehaald?? Dit soort mensen moeten gestopt worden.

Negeren lijkt mij de beste optie.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Foto's maken van afgesloten achtertuin

Ongelezen bericht door mahadma »

Wellicht is een niet zichtbaar maar wel opnemend microfoontje buiten als 'meneer' aan het schelden is leuk voor hemzelf om zich eens terug te horen.

stofzuigertje

Re: Foto's maken van afgesloten achtertuin

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zoals ik al aangaf.... geluiden van je buren opnemen en dan extra hard afspelen via de Radio in tuin....en dat telkens herhalen....

Als je telkens je eigen onzin moet aanhoren, zou ik ook niet willen.....

HADES2001
Berichten: 542
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Foto's maken van afgesloten achtertuin

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Als de buurman al geluidsoverlast heeft van een trampoline kan die beter overwegen te verhuizen naar boerderijtje waar in een straal van 500 meter geen buren zijn. Kort geleden was er op een TV een andere burenruzie omdat die non stop dagelijks met 4-5 man joints zaten te roken en de buren non stop die stank hadden, dat vond ik nog een terecht klacht maar dit?
Nee geen zorgen je voldoet aan alle eissen en kan me niet voorstellen dat er een rechter is die in zijn voordeel zal gaan.
Misschien de buurman is uitnodigen dat hij zelf ook een paar keer mag springen op de trampoline? kan ook jaloezie zijn dat hij er geen mag van zijn vrouw

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Foto's maken van afgesloten achtertuin

Ongelezen bericht door mahadma »

stofzuigertje schreef:Zoals ik al aangaf.... geluiden van je buren opnemen en dan extra hard afspelen via de Radio in tuin....en dat telkens herhalen....

Als je telkens je eigen onzin moet aanhoren, zou ik ook niet willen.....
Goed idee, een 'loopje' maken in audition en starten als hij uitgescholden. Kost 5 minuten en de buurman hoort zichzelf een heel uur. In mijn geval zou ik het direct doen zo.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Foto's maken van afgesloten achtertuin

Ongelezen bericht door mahadma »

HADES2001 schreef:Als de buurman al geluidsoverlast heeft van een trampoline kan die beter overwegen te verhuizen naar boerderijtje waar in een straal van 500 meter geen buren zijn. Kort geleden was er op een TV een andere burenruzie omdat die non stop dagelijks met 4-5 man joints zaten te roken en de buren non stop die stank hadden, dat vond ik nog een terecht klacht maar dit?
Nee geen zorgen je voldoet aan alle eissen en kan me niet voorstellen dat er een rechter is die in zijn voordeel zal gaan.
Misschien de buurman is uitnodigen dat hij zelf ook een paar keer mag springen op de trampoline? kan ook jaloezie zijn dat hij er geen mag van zijn vrouw
Dan kan de 'buurman' nog steeds klagen over de natuurgeluiden en overvliegende vliegtuigen op 10 Km hoogte. Of verhuizen naar Antarctica, of zou dat te koud zijn?
Laatst gewijzigd door mahadma op 04 jul 2018 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Foto's maken van afgesloten achtertuin

Ongelezen bericht door reggie2 »

mahadma schreef:
stofzuigertje schreef:Zoals ik al aangaf.... geluiden van je buren opnemen en dan extra hard afspelen via de Radio in tuin....en dat telkens herhalen....

Als je telkens je eigen onzin moet aanhoren, zou ik ook niet willen.....
Goed idee, een 'loopje' maken in audition en starten als hij uitgescholden. Kost 5 minuten en de buurman hoort zichzelf een heel uur. In mijn geval zou ik het direct doen zo.

Met dit soort acties , maak je het conflict steeds groter. Wint niemand bij , ook TS niet.

Fleur71
Berichten: 85
Lid geworden op: 15 feb 2018 12:08

Re: Foto's maken van afgesloten achtertuin

Ongelezen bericht door Fleur71 »

Ik zou de buurman voorstellen in plaats van een advocaat, een psycholoog te bezoeken. Daar heeft hij veel meer aan. Die advocaat lacht zich rot; die verdient er tenslotte aan, wetende dat het nergens over gaat. Zou Juridisch Loket even benaderen wat je hier tegen kunt doen. We kunnen allerlei oorzaken en redenen analyseren; je moet op zoek naar een oplossing hiertegen. Sterkte

Meint
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 dec 2006 17:50

Re: Foto's maken van afgesloten achtertuin

Ongelezen bericht door Meint »

Leuke ideeën, maar jammer genoeg is de kans dat het escaleert veel groter dan dat het iets oplost.
Die speeltoestellen weghalen lost overigens waarschijnlijk ook niets op, want buurman zal zich aan alle geluiden van uw kinderen ergeren.

Een stevige, hoge schutting of coniferenhaag zou nog een beetje rust kunnen geven, maar mag in zo'n geval ook niet van de buren..

Sterkte.

boxer
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 okt 2008 12:31

Re: Foto's maken van afgesloten achtertuin

Ongelezen bericht door boxer »

Juridisch gezien mag je zonder toestemming geen fotos maken van een tuin of balkon.
Dit hoort bij je eigen leefomgeving, de buurman is dus fout bezig.
Zelf hebben we dit ook meegemaakt en een jurist ervoor ingeschakeld .
Deze jurist zei tegen ons dat hier een dwangsom op kan staan of een celstraf van 6 maanden.
Wij hebben het gelukkig uit kunnen praten ,nadat ik de persoon met deze feiten had geconfronteerd.
Dus een wandeling naar de rechtswinkel is wel zo raadzaam.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Foto's maken van afgesloten achtertuin

Ongelezen bericht door reggie2 »

fonsflons schreef:


Dat zijn wel 2 uiterste adviezen, een agent erbij halen is het tegenover gestelde van Negeren.



.

De eerste haal je erbij om de buren aan te spreken. Tweede is dit soort buren negeren. Des te harder je tegen dat soort mensen ingaat, des te meer last zal je van dit soort mensen meestal ondervinden. Dus ja...... negeren.

De agent laten komen voor dat geschreeuw, is niet echt netjes bij kinderen. En voor de rest deze persoon negeren.

Kinderen spelen nou eenmaal, dat is leuk . En al die dingen die TS in zijn/haar tuin heeft mag.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Foto's maken van afgesloten achtertuin

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Ik zou het proberen te negeren. Wanneer de buurman zelf een rechtszaak willen starten omdat een schommel en trampoline voor hem geluidsoverlast oplevert, dan moet hij dat doen. Zoals anderen al hebben gesteld zal de schommel/trampoline veelal na schooltijden worden gebruikt en is dit van beperkte duur. Tevens zou het vroeg in de avond al stoppen, wegens een bedtijd. Verder zou dit probleem voornamelijk in de zomer kunnen spelen (lijkt me) tenzij je kinderen in de winter veel buiten spelen (wat erg goed zou zijn!).

Ik woon zelf in een woning met daarachter een speeltuintje van de gemeente, die meer gebruikt wordt door hangjongeren dan daadwerkelijk spelende kinderen. Hier zijn de schommels bevestigd met een metalen ketting, zelfs dat valt relatief mee qua geluid (en nee, niet omdat de gemeente het goed onderhoud). Ik denk eerder dat uw buurman zich verveeld, aangezien je aangaf dat de vorige buren vanwege deze buurman zijn vertrokken.

Gesloten