LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie maar toch kosten

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
avangee

Garantie maar toch kosten

Ongelezen bericht door avangee »

Mijn badkamer is half oktober 2015 geïnstalleerd en is nu 2,5 jaar oud. Er is een mankement ontstaan aan de doorvoer van water vanuit de ingebouwde stortbak. Ik heb bij Grohe geïnformeerd naar de garantie. Antwoord is dat er 10 jaar garantie zit op inbouwoplossingen. Dat maakt een mens blij, niet waar. Garantie bij Grohe betekent echter dat er voorrijkosten worden gerekend van € 69,- en € 69,- per uur.
Ik weet niet beter dan dat garantie een synoniem is voor gratis. Mijn vraag is dan ook: mag Grohe deze kosten in rekening brengen terwijl het product nog ruimschoots in de garantieperiode zit?

hänschen klein

Re: Garantie maar toch kosten

Ongelezen bericht door hänschen klein »

De Autoriteit Consument en Markt geeft uitvoerig informatie via de website van Consuwijzer.

U hebt met de fabrikant geen koopovereenkomst gesloten. De fabrikant heeft daardoor geen wettelijke plichten, zoals de verkoper wel heeft. Daarom kan de fabrikant zelf voorwaarden stellen aan die extra garantie. Bijvoorbeeld dat u bij een reparatie het arbeidsloon zelf betaalt. Dat mag. Het is aan te raden om bij problemen met uw product altijd eerst contact op te nemen met de verkoper.

https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 09 jul 2018 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

avangee schreef:Mijn badkamer is half oktober 2015 geïnstalleerd en is nu 2,5 jaar oud. Er is een mankement ontstaan aan de doorvoer van water vanuit de ingebouwde stortbak. Ik heb bij Grohe geïnformeerd naar de garantie. Antwoord is dat er 10 jaar garantie zit op inbouwoplossingen. Dat maakt een mens blij, niet waar. Garantie bij Grohe betekent echter dat er voorrijkosten worden gerekend van € 69,- en € 69,- per uur.
Ik weet niet beter dan dat garantie een synoniem is voor gratis. Mijn vraag is dan ook: mag Grohe deze kosten in rekening brengen terwijl het product nog ruimschoots in de garantieperiode zit?
Heb je direct bij Grohe gekocht? Zo nee, dan kunnen er inderdaad bepaalde voorwaarden zitten aan fabrieksgarantie. In dat geval kun je mogelijk beter contact opnemen met de verkoper als deze ook de installatie heeft gedaan aangezien daar je wettelijke rechten liggen.
Laatst gewijzigd door Cro op 09 jul 2018 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

heeft grohe de badkamer geïnstalleerd over verkocht?

avangee

Ongelezen bericht door avangee »

Dank voor jullie reacties. Ik wist niet dat het zo in elkaar zit. Ik heb uiteraard eerst de verkoper gebeld en die verwijzen me naar Grohe en daar kreeg ik bovengenoemde respons. Ik weet dankzij jullie reacties dat garantie niet automatisch gratis betekent. Dank

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan u nog maar eens tot de verkoper wenden. Hij mag u wel verwijzen naar Grohe, maar dat mag niet nadeliger voor u zijn. Dan moet hij Grohe maar inschakelen als hij het zelf niet kan repareren.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

avangee schreef:Mijn vraag is dan ook: mag Grohe deze kosten in rekening brengen terwijl het product nog ruimschoots in de garantieperiode zit?
Ja, maar dat had de verkoper ook gemogen. U heeft altijd de keus om u te beroepen op de wettelijke garantie en daarbij dan te stellen dat er bij aflevering een verborgen gebrek aanwezig was. Alleen vast staat dat er bij aflevering iets niet goed was, dan mogen er geen kosten worden doorberekend.

Gesloten