| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pakket Post NL niet bezorgd, reageren niet op klacht
Pakket Post NL niet bezorgd, reageren niet op klacht
Pakketje zou volgens Track & Trace bezorgd zijn. We waren op genoemd tijdstip ook gewoon thuis. Echter, nooit iemand aangebeld noch een kaartje van een bezorgpoging of kaartje met huisnummer waar het afgegeven is. PostNL heeft telefonisch 26 (!) wachtenden voor je, de chat wordt meermalen afgebroken, op mail wordt niet gereageerd. Enquete ingevuld met commentaar en verzoek contact op te nemen en ook geen reactie.
Het judopak voor mijn zoontje is nu na twee weken nog steeds niet terecht. Contact opgenomen met bezorger en die heeft ook traject bij PostNL lopen. Los hiervan bij andere pakketjes ook regelmatig online bericht dat ze een poging gedaan hebben maar nooit hebben aangebeld en geen kaartje in de bus. Het lijkt er sterk op dat ze op snelheid/aantal worden afgerekend, in plaats van op het nakomen van de gemaakte afspraak (=bezorging aan huis).
Iemand idee hoe dit aan te vliegen?
Het judopak voor mijn zoontje is nu na twee weken nog steeds niet terecht. Contact opgenomen met bezorger en die heeft ook traject bij PostNL lopen. Los hiervan bij andere pakketjes ook regelmatig online bericht dat ze een poging gedaan hebben maar nooit hebben aangebeld en geen kaartje in de bus. Het lijkt er sterk op dat ze op snelheid/aantal worden afgerekend, in plaats van op het nakomen van de gemaakte afspraak (=bezorging aan huis).
Iemand idee hoe dit aan te vliegen?
-
NeoDutchio
- Berichten: 13278
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Pakket Post NL niet bezorgd, reageren niet op klacht
U moet het aangeven bij de verzender. U bent ‘slechts’ ontvanger en heeft dus geen overeenkomst met PostNL. U moet bij het bedrijf waar u gekocht heeft aangeven dat u niets ontvangen heeft. Deze is en blijft verantwoordelijk totdat u de bestelling ontvangen heeft.
-
juliomariner
- Berichten: 4495
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Pakket Post NL niet bezorgd, reageren niet op klacht
Neodutchio heeft gelijk, het is de verantwoording van de verzender. Echter deze kan zich melden bij PostNl maar je krijgt bijna nooit antwoord.
U kunt dus eisen dat ze een nieuw judopak sturen
U kunt dus eisen dat ze een nieuw judopak sturen
-
HansieZant
Re: Pakket Post NL niet bezorgd, reageren niet op klacht
De verzender heeft een overeenkomst met PostNL. U als ontvanger niet. U moet de verzender hier op aanspreken. De verzender kan u uw geld terug geven en dat moet hij het verder met PostNL regelen. Of verzender kan u een nieuw judopak opsturen. De verantwoordelijkheid voor het regelen ligt dus niet bij u (gelukkig maarTMDH schreef:Pakketje zou volgens Track & Trace bezorgd zijn. We waren op genoemd tijdstip ook gewoon thuis. Echter, nooit iemand aangebeld noch een kaartje van een bezorgpoging of kaartje met huisnummer waar het afgegeven is. PostNL heeft telefonisch 26 (!) wachtenden voor je, de chat wordt meermalen afgebroken, op mail wordt niet gereageerd. Enquete ingevuld met commentaar en verzoek contact op te nemen en ook geen reactie.
Het judopak voor mijn zoontje is nu na twee weken nog steeds niet terecht. Contact opgenomen met bezorger en die heeft ook traject bij PostNL lopen. Los hiervan bij andere pakketjes ook regelmatig online bericht dat ze een poging gedaan hebben maar nooit hebben aangebeld en geen kaartje in de bus. Het lijkt er sterk op dat ze op snelheid/aantal worden afgerekend, in plaats van op het nakomen van de gemaakte afspraak (=bezorging aan huis).
Iemand idee hoe dit aan te vliegen?
Re: Pakket Post NL niet bezorgd, reageren niet op klacht
De verzender krijgt altijd wel antwoord, alleen vaak niet het gewenste omdat 9 van de 10 keer verzonden is via de goedkoopste verzendmethode zonder verzekering.juliomariner schreef:Neodutchio heeft gelijk, het is de verantwoording van de verzender. Echter deze kan zich melden bij PostNl maar je krijgt bijna nooit antwoord.
U kunt dus eisen dat ze een nieuw judopak sturen
Hier inderdaad gewoon van de verkoper eisen dat deze alsnog een judopak correct zal leveren.
Re: Pakket Post NL niet bezorgd, reageren niet op klacht
Correct, aangenomen dat het inderdaad een judopak betreft, dat in het kader van een aankoop door de leverancier verzonden is.juliomariner schreef:....
U kunt dus eisen dat ze een nieuw judopak sturen
-
juliomariner
- Berichten: 4495
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Pakket Post NL niet bezorgd, reageren niet op klacht
Ik meen uit de OP te kunnen lezen dat het om een judopak gaat
PostNl reageert echt niet altijd. Vaak moet je meerdere keren bellen/mailen voor je maar antwoord krijgt. Vaak heb je als verzender ook nog niets aan het antwoord ook.
PostNl reageert echt niet altijd. Vaak moet je meerdere keren bellen/mailen voor je maar antwoord krijgt. Vaak heb je als verzender ook nog niets aan het antwoord ook.
Re: Pakket Post NL niet bezorgd, reageren niet op klacht
@juliomariner
Klopt. Het gaat inderdaad om een judopak. Dat verzonden is. Met gebruikmaking van 'Track en Trace' zelfs.
Dat het een item is dat in het kader van een aankoop door een leverancier moest worden verzonden, en dat er dus een koopovereenkomst (met bijbehorende rechten en plichten) aan ten grondslag ligt, lees ik nergens.
Klopt. Het gaat inderdaad om een judopak. Dat verzonden is. Met gebruikmaking van 'Track en Trace' zelfs.
Dat het een item is dat in het kader van een aankoop door een leverancier moest worden verzonden, en dat er dus een koopovereenkomst (met bijbehorende rechten en plichten) aan ten grondslag ligt, lees ik nergens.
-
Bob Schurkjens
- Berichten: 9153
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Pakket Post NL niet bezorgd, reageren niet op klacht
Contact opnemen met Postnl doe ik al jaren niet meer. Ik kwak al mijn klachten op www.klachtenkompas.nl
-
NeoDutchio
- Berichten: 13278
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Pakket Post NL niet bezorgd, reageren niet op klacht
Hoe het verzonden is is niet relevant. De verkoper is verantwoordelijk tot de koper het in zijn hand heeft.Cro schreef:[De verzender krijgt altijd wel antwoord, alleen vaak niet het gewenste omdat 9 van de 10 keer verzonden is via de goedkoopste verzendmethode zonder verzekering..
-
renewouters
- Berichten: 3488
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Pakket Post NL niet bezorgd, reageren niet op klacht
Verstuur jij dan zo vaak stukken die kwijt raken of kwijtgeraakt zijn? Dat zou op zich ook wel weer een unicum zijn.Bob Schurkjens schreef:Contact opnemen met Postnl doe ik al jaren niet meer. Ik kwak al mijn klachten op http://www.klachtenkompas.nl
Re: Pakket Post NL niet bezorgd, reageren niet op klacht
Voor de verzender is dat zeker wel relevant, die krijgt namelijk zeer vaak, door eigen toedoen, nul op rekest. Namelijk omdat ze een goedkope verzend methode hebben gekozen.NeoDutchio schreef:Hoe het verzonden is is niet relevant. De verkoper is verantwoordelijk tot de koper het in zijn hand heeft.Cro schreef:[De verzender krijgt altijd wel antwoord, alleen vaak niet het gewenste omdat 9 van de 10 keer verzonden is via de goedkoopste verzendmethode zonder verzekering..
Voor de klant is het inderdaad in principe niet relevant, want verkoper blijft verantwoordelijk, echter daar had ik het totaal niet over. Ik reageerde op Juilio zijn stelling dat de verzender vaak geen antwoord krijgt nadat deze een onderzoek heeft in laten stellen. Daar heeft de ontvanger helemaal niets mee te maken.
-
Bob Schurkjens
- Berichten: 9153
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Pakket Post NL niet bezorgd, reageren niet op klacht
Valt wel mee, maar recent weer een doos naar Frankrijk verdwenen. Zo'n beetje het grootste zwarte gat. VS en Japan gaan altijd goed, ook zonder tracktrace.renewouters schreef:Verstuur jij dan zo vaak stukken die kwijt raken of kwijtgeraakt zijn? Dat zou op zich ook wel weer een unicum zijn.Bob Schurkjens schreef:Contact opnemen met Postnl doe ik al jaren niet meer. Ik kwak al mijn klachten op http://www.klachtenkompas.nl
Re: Pakket Post NL niet bezorgd, reageren niet op klacht
Dat is beslist geen unicum. Ik verstuur jaarlijks veel pakketjes en briefpakjes en de bezorging wordt steeds slechter. Over de schaamteloze prijsstijgingen heb ik het maar niet eens.renewouters schreef:Verstuur jij dan zo vaak stukken die kwijt raken of kwijtgeraakt zijn? Dat zou op zich ook wel weer een unicum zijn.Bob Schurkjens schreef:Contact opnemen met Postnl doe ik al jaren niet meer. Ik kwak al mijn klachten op http://www.klachtenkompas.nl
En denk nou maar niet dat bezorgers tegenwoordig nog fatsoenlijk betaald worden. Daar zitten dan ook altijd wel een paar bij die wat willen "bijverdienen".
-
NeoDutchio
- Berichten: 13278
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Pakket Post NL niet bezorgd, reageren niet op klacht
Dat is het risico van de verkoper. Maar dat is het probleem hier niet. De verkoper blijft verantwoordelijk tot de koper de aankoop in zijn handen heeft.Cro schreef:Voor de verzender is dat zeker wel relevant, die krijgt namelijk zeer vaak, door eigen toedoen, nul op rekest. Namelijk omdat ze een goedkope verzend methode hebben gekozen.
-
wouterbijl
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 22 apr 2018 07:44
Re: Pakket Post NL niet bezorgd, reageren niet op klacht
Zou HET PROGRAMMA RADAR hier niet eens aandacht aan kunnen schenken want ook DHL en DPD maken zich schuldig aan dit soort praktijken. alleen ups is klantgericht ??????????????????
-
NeoDutchio
- Berichten: 13278
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Pakket Post NL niet bezorgd, reageren niet op klacht
Aan welke praktijken maken zij zich schuldig? Een opdrachtgever kan iets doen, een ontvanger niets. De verzender heeft een contract met de vervoerder. Een koper heeft een overeenkomst met een verkoper. Hoe de verkoper het doet is niet relevant, zo lang de aankoop maar geleverd wordt. Zo lang dit niet gebeurd blijft de verkoper in gebreke. Deze zou het moeten uitzoeken met de vervoerder en de koper uiteindelijk schadeloos moeten stellen.wouterbijl schreef:Zou HET PROGRAMMA RADAR hier niet eens aandacht aan kunnen schenken want ook DHL en DPD maken zich schuldig aan dit soort praktijken. alleen ups is klantgericht ??????????????????
Als koper heb je geen overeenkomst met de transporteur, dus kan je daar ook simpelweg niet gaan klagen.
Re: Pakket Post NL niet bezorgd, reageren niet op klacht
Het zal feitelijk wel eens tijd worden dat er een aanbesteding komt voor kwalitatief betere post-/pakketbezorging. PostNL heeft vele zaken voor zichzelf dusdanig ingedekt, waardoor de verzender of ontvanger gedupeerd raken als het misgaat. Recentelijk hebben mijn partner en ik onze trouwringen terug moeten sturen naar de leverancier die de fout graag wil herstellen. Dit pakket hebben wij verzekerd verzonden om de grootste risico's ingedekt te krijgen. Het pakket blijft voortdurend in Transit staan en de klantenservice vertelt mij niets nieuws als ik al weet. Zelfs als afzender stuurt PostNL je met een kluitje het riet in. Momenteel is er een bericht bij de geschillencommissie, echter neemt dit eveneens het nodige aan tijd. Het zal tijd worden dat PostNL van zijn luie stoel afkomt en klachten serieus in behandeling neemt en pro-actief gaat handelen. En als ze dit niet kunnen, stap van je troon.
Er zijn verschrikkelijk veel topics op verschillende fora terug te halen waarin je beschamende afhandelingen ziet over PostNL. Overigens @BobSchurkjens, nadat er een reactie volgt op klachtenkompas of klacht.nl van PostNL, is deze gewiekste organisatie wel zo slim om de klacht de status "opgelost" te geven. De praktijk wijst in veel gevallen uit dat de klachten nog niet opgelost zijn helaas. Dit geeft een vertekend beeld, desondanks moedig ik aan om dergelijke kanalen te bestoken zodat PostNL ergens in beweging komt als dit noodzakelijk blijkt. Wellicht dat vele schrijnende situaties dan ook ECHT opgelost worden zoals je als consument verwachten mag.
Ben je benieuwd naar het verhaal van de trouwringen, check deze link dan gerust viewtopic.php?f=131&t=186199
Verder wens ik een ieder die ellende in de schoenen geschoven krijgt vanuit PestNL, erg veel sterkte en succes.
Er zijn verschrikkelijk veel topics op verschillende fora terug te halen waarin je beschamende afhandelingen ziet over PostNL. Overigens @BobSchurkjens, nadat er een reactie volgt op klachtenkompas of klacht.nl van PostNL, is deze gewiekste organisatie wel zo slim om de klacht de status "opgelost" te geven. De praktijk wijst in veel gevallen uit dat de klachten nog niet opgelost zijn helaas. Dit geeft een vertekend beeld, desondanks moedig ik aan om dergelijke kanalen te bestoken zodat PostNL ergens in beweging komt als dit noodzakelijk blijkt. Wellicht dat vele schrijnende situaties dan ook ECHT opgelost worden zoals je als consument verwachten mag.
Ben je benieuwd naar het verhaal van de trouwringen, check deze link dan gerust viewtopic.php?f=131&t=186199
Verder wens ik een ieder die ellende in de schoenen geschoven krijgt vanuit PestNL, erg veel sterkte en succes.
