LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [b]Waarom DEXIA doorgaat !!!![/b]

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Brabander
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 jul 2004 23:17

[b]Waarom DEXIA doorgaat !!!![/b]

Ongelezen bericht door Brabander »

Ondanks alle tegenslagen gaat DEXIA door en laat 200 mensen en een leger advocaten en incassobureau's aan de zaken werken.

WAAROM ???

Dit kost DEXIA per jaar ongeveer 50 miljoen Euro.
Tien jaar procederen en incasseren kost DEXIA een half miljard Euro.

Als de inleg en restsschulden moeten betalen dan kost dit DEXIA tussen de 3 en 5 miljard Euro. Dus daarom is DEXIA zo halsstarrig. Ze proberen zo veel mogelijk binnen te halen en de terugbetalingen tegen te houden door steeds maar weer hoger beroep aan te tekenen.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: [b]Waarom DEXIA doorgaat !!!![/b]

Ongelezen bericht door Pieter »

Uit bedrijfs oogpunt van Dexia is het te begrijpen.

Maar eigenlijk zou men het strafbaar moeten stellen dat bedrijven koste wat het kost door blijft procederen en hierdoor de rechtsgang frustreert, de slachtoffers frustreert etc. etc. In de hoop dat veel gedupeerden die in hun gelijk staan toch bakzeil halen omdat zij de strijd niet aan willen of kunnen.

Mvg,
Pieter

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: [b]Waarom DEXIA doorgaat !!!![/b]

Ongelezen bericht door Janneke52 »

No way Pieter!!! Dat hadden ze vorig jaar nog kunnen hopen, nu niet meer. Steeds meer mensen worden strijdbaar!!
Ik vecht tot de laatste snik :D alhoewel ik er in december 2002 geen gat meer in zag. Dit waren de zwaarste kerstdagen ooit :cry: maar nadat ik het forum ontdekt had en zag dat we echt niet de enigen waren kroop ik uit het dal en ben via Piet bij Ton terecht gekomen.
We strijden nu voor gerechtigheid :!:

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: [b]Waarom DEXIA doorgaat !!!![/b]

Ongelezen bericht door Janny »

dexia is geen mens , die kun je bijsturen. maar hier werken geprogrameerde robots. die alleen uitvoeren waarvoor ze geprogrameerd zijn.

en dat is hoe dan ook de gelden binnen halen, als dat betekend via 100.000 rechtzaken en 50.000 zaken in Hoger Beroep is dat gewoon niet belangrijk . Je voert je opdracht uit. denken hoeven ze niet.

Verder wie wil en kan zich veroorloven om KLOKKENLUIDER te zijn?
de regering straft dat toch af.!!!!

En heeft Dexia een echte keus, nee toch! als ze hun werk niet voortzetten , is dat een erkenning van hun fout, en dat doen ze alleen als ze daar toe gedwongen worden door de Hoge Raad.
Ik sta tegenover hen, maar in wezen doen wij hetzelfde,(oké) wij hebben!!!!!! gelijk, en zij willen het houden.
Alleen maar veroordelingen van allerlei kaliber uitspreken maakt ons niet tot overwinnaars. Je bent het .......of niet.
Ik ga voor recht, dat is........ alles zo als het was voor de affaire begon.,
tevens hoop ik op een financièle genoegdoening

In 2004 begon de fictorie, in 2005 krijgen we de overwinning!!!!!!!!!!
via de eerlijke weg.
janny

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: [b]Waarom DEXIA doorgaat !!!![/b]

Ongelezen bericht door trudy »

Hoeveel mensen hebben het 1e en 2e Dexia-aanbod geaccepteerd? 100.000 ????? Ik weet het niet precies, maar van al deze mensen komen nog steeds maandelijks betalingen binnen. Hiervan kunnen ze wel wat advocaten en processen betalen.

Ergens zal er een grens komen van wat nog haalbaar is, lijkt mij, maar wanneer ................Het zal een rekensommetje worden.....te verwachten lasten/baten

groet, trudy

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: [b]Waarom DEXIA doorgaat !!!![/b]

Ongelezen bericht door Willems »

Ons probleem, lijkt mij, is niet uitsluitend kampen tegen onrecht, oplichting, afpersing en brutale kuiperij, maar wij staan tegenover een legale "macht".
En dit is niet overzienbaar, tijdens het tijdperk van oligarchieën, netzo.
Dikwijls weet men niet eens meer tegen wie men het zal moeten opnemen, tegen de overheid, tegen justitie of het bedrijfsleven met zijn talloze belangenverstrengelingen. Indien al deze "machten" zich gaan opstellen met één doel, dan is democratie, normen en waarden en gerechtigheid zoek: dit zijn nota bene creaties van de machten zelf, die nu plaats moeten maken voor eigenbelang, hun belangen!
De veronderstelling, dat door deze sociale ondermijning niets anders overblijft dan kruipen tot in de stof toe, moet een vergissing zijn!
Indien wij met stokken, howelen, pijl en boog en lansen ons moeten beschermen tegen oplichting en kuiperij, zullen wij het met volle overtuiging het ook doen. De torens zullen omver geworpen worden door de massa en dat is wat wij zullen doen ook!!!

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: [b]Waarom DEXIA doorgaat !!!![/b]

Ongelezen bericht door berendjan »

Willems, hoeveel had je gespoten, gesnoven en gedronken en hoeveel etmalen had je al niet meer geslapen toen je jouw proza de digitale snelweg opstuurde? Een mens met zijn volle verstand meent dit soort teksten niet serieus. Doe je dat wel dan verdien je niet beter dan jezelf gedeupeerde te noemen. Daarmee krijg je overigens wel een communistisch trekje. Want zijn het niet altijd de communisten die voor zichzelf het hardste klappen? Net zoals de verleasers zich gedupeerden noemen terwijl ze er bewust ingestapt zijn. Niet met het volle verstand. Want die dat had en ook gebruikte is niet in aandelenlease gestapt.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: [b]Waarom DEXIA doorgaat !!!![/b]

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 03 jan 2005 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: [b]Waarom DEXIA doorgaat !!!![/b]

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Niet op reageren. Berendjan heeft op elk forum wel wat te zeggen.
Meestal niets zinnigs.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: [b]Waarom DEXIA doorgaat !!!![/b]

Ongelezen bericht door Willems »

berendjan,

Het kan niet missen: jouw kletskoek lijkt veel op onmacht, gekerm van een op dood na, half dode met een trap recht in zijn kruis en een diepe gat wonde recht voor zijn raap!!

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: [b]Waarom DEXIA doorgaat !!!![/b]

Ongelezen bericht door pluutje »

Geplaatst op 28 Dec 2004 23:54 door Brabander
--------------------------------------------------------------------------------
Ondanks alle tegenslagen gaat DEXIA door en laat 200 mensen en een leger advocaten en incassobureau's aan de zaken werken.

WAAROM ???

Dit kost DEXIA per jaar ongeveer 50 miljoen Euro.
Tien jaar procederen en incasseren kost DEXIA een half miljard Euro.

Als de inleg en restsschulden moeten betalen dan kost dit DEXIA tussen de 3 en 5 miljard Euro. Dus daarom is DEXIA zo halsstarrig. Ze proberen zo veel mogelijk binnen te halen en de terugbetalingen tegen te houden door steeds maar weer hoger beroep aan te tekenen.
..............................................................................................
Beste Brabander,

Helemaal mee eens! Dit is ook volgens mij de enige reden!
Zeer duidelijk omschreven. :wink:

Mvg,
Pluutje

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: [b]Waarom DEXIA doorgaat !!!![/b]

Ongelezen bericht door aert0001 »

ja, natuurlijk, Dirk Bruneel heeft dit toch ook duidelijk toeggeven "het is goedkoper voor Dexia om te blijven procederen" laat daar geen enkele twijfel over bestaan, maar dit halsstarrig gedrag, levert uiteindelijk niets méér op, we zullen het bewijs leveren!


Ton

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: [b]Waarom DEXIA doorgaat !!!![/b]

Ongelezen bericht door pluutje »

Is Berendjan slimmer dan 700.000 GEDUPEERDEN :?:
Dat geloof je toch zelf niet Berendjan :?:
Voel eens even aan je hoofd :lol:

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: [b]Waarom DEXIA doorgaat !!!![/b]

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 03 jan 2005 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: [b]Waarom DEXIA doorgaat !!!![/b]

Ongelezen bericht door Hans A »

Je hoort steeds vaker dat Dexia maar door gaat om mensen te dwingen tot betalen omdat velen de strijd finacïeel niet aan durven te gaan.
Is het niet verstandig om Dexia schriftelijk aansprakelijk te stellen voor ALLE schade, kosten e.d., en hierbij ook nadrukkelijk ALLE kosten die voort vloeien uit een eventuele rechtsprocedure in mee te nemen. Ook lijkt het mij niet onverstandig om in het bijzonder de kosten voor een advocaat te vermelden als schade/onkosten waarvoor Dexia verantwoordelijk wordt gesteld.
In alle zaken waarbij Dexia in het ongelijk wordt gesteld zou Dexia dan deze kosten moeten vergoeden.
Als het bijvoorbeeld een Eegalease zaak betreft is verlies door Dexia zo goed als zeker. Dexia weet echter dat de advocaatkosten een drempel vormen en weigerd daarom de vernietiging te erkennen. Hierdoor worden gedupeerde GEDWONGEN zelf een zaak aan te spannen en flinke kosten te maken waardoor de schade niet bepaald beperkt blijft. Het lijkt mij dan ook niet meer dan redelijk dat deze kosten als schadepost op Dexia mag worden verhaald!
Ook in geval van zorgplicht is Dexia al meerdere keren in het ongelijk gesteld, dus ook in die zaken zou bovenstaande opgaan.
Waneer blijkt dat WCK van toepassing is zou dit zelfs voor ALLE gedupeerde opgaan.

Als Dexia zijn slachtoffers op kosten blijft jagen moet het toch mogelijk zijn dit op Dexia te verhalen!!!!! Of geeft deze "rechtsstaat" Dexia de mogelijkheid om zijn slachtoffers nog dieper het moeras in te trekken?

curacao
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 nov 2004 15:24

Re: [b]Waarom DEXIA doorgaat !!!![/b]

Ongelezen bericht door curacao »

Op zich vind ik het allemaal vreemd dat men en dus de rechters en advocaten, maar vooral de advocaten op stomme technicalities zoals partners heeft niet getekend gooien.
Als je goed kijkt dan zijn er allerlei rare constructies door Dexia gehanteerd die niet zomaar aan leken kon worden verkocht. Waarom lees en hoor ik niets hierover. Zijn het allemaal moeilijke materie voor de rechters, waardoor ze Dexia het voordeel van de twijfel geven ?

Zo zie ik nergens iemand roepen:
Hoe zit het met de belasting aftrek die Dexia had beloofd en later is afgeschaft ? En als de belastingaftrek was afgeschaft, waarom hebben de beleggers geen mogelijkheid gekregen om hun product te stoppen of aan te passen ? De producten waren zeer tax driven of niet ?
Hoe zit het met de opties die men heeft gebruikt ?
Hoe zit het met het elk jaar kopen van aandelen tegen dezelfde prijs van enkele jaren eerder terwijl de huidige marktprijzen veel lager zijn ?
Hoe zit het met het feit dat men altijd voor elk beleggingsproduct dezelfde aandelen (Ahold, KPN etc) kocht ?
Waarom heeft Dexia geen fondsen ipv van gewone aandelen aangeboden ?
Waarom brengt Dexia 11 procent rente in rekening waardoor het zeer moeilijk wordt om winst te maken, zeker als mensen instappen als de AEX piekt
Etc etc.

Het lijkt wel een dom volk die rechters

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: [b]Waarom DEXIA doorgaat !!!![/b]

Ongelezen bericht door Willems »

Beste Curacao,

Deze zwendel ligt dieper, dan dat je veronderstelt. Indien je weet, dat mede dankzij deze zwendel dat KPN gered is van een totale ondergang, dan weet je meteen ook dat er slachtoffers zijn én manipulators!
Wat ik wil zeggen is, een algemeen belang wordt hoe dan ook gered ten koste van wie dan ook! En voor de bedrogen gedupeerden, niet eens een "sorry" , want kennelijk "zo hoort het".
Advocaten zijn peper duur, maar politiek zwijgt en schuift de zaak door naar justitie en de justitie zit ermee en wringt zich tragisch en langzaam door alle mogelijke bochten. Wij zijn thans vier jaar verder en of er een behoorlijke duidelijke vonnis is, betwijfel ik.
Inmiddels is het geld wel weg en zowel de justitie en gedupeerden zitten in een dikke mist!!

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: [b]Waarom DEXIA doorgaat !!!![/b]

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

dit
Geplaatst op 29 Dec 2004 19:47 door gompie

En anders moet niemand klagen dat op een gegeven moment het recht in eigen hand word genomen.
Ook de regering niet.
las ik plots in een ander topic en de opmerkingen in dit topic lezende vraag ik me af hoeveel mensen diezelfde gedachte hebben maar het niet uitspreken. Het zet me toch wel aan het denken en nu betreft het wel rechtstreeks een erg groot aantal mensen, gedupeerden die al te lang met samengeknepen maag rondlopen. Als het te lang gaat duren, dan voorspel ik dat het een keer goed fout gaat. Sorry voor dit doemdenken, maar de maatschappij verhard toch al zo erg.

Gast

Re: [b]Waarom DEXIA doorgaat !!!![/b]

Ongelezen bericht door Gast »

ik wens iedereen een heel goed uiteinde toe en een gezond en gelukkig 2005, behalve voor die Dexia, ik hoop dat die Dexia in het nieuwe jaar tot de grond toe afbrand!!!!!!!!

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: [b]Waarom DEXIA doorgaat !!!![/b]

Ongelezen bericht door pluutje »

Beste Monument Valley,

Toch een beetje opletten met wat je schrijft! :?

Beter is; ik hoop dat Dexia in 2005 minstens 6.000.000.000,= Euro moet uitkeren aan gedupeerden van Leasecontracten! :D

Daar is iedereen meer mee gebaat. Accoord??

Alle goeds voor 2005,
Pluutje :wink:

Gesloten