Zojuist kreeg ik een factuur van "NL Domein Host" onder ogen, aan ons bedrijf gericht, met een factuurbedrag van ad € 180,30 tbv -aldus het bedrijf- 'Domeinregistratie 2018/ 2019' en 'DNS/ Redirectservice 2/pmnd'.
Aangezien we bij dit bedrijf geen hosting afnemen factuur eens grondig doorgenomen; en idd, onderaan "de factuur" valt de volgende tekst te lezen:
Quote:
"Gaarne willen wij u informeren dat u in de toekomst onze factuur uitsluitend digitaal gaat ontvangen. Zowel voor, als na uw betaling is het altijd nog mogelijk om binnen
enkele dagen onder vermelding van uw betalingskenmerk/factuurnr uw bedrijfsgegevens te wijzigen. Dit kan door de gewijzigde bedrijfsgegevens per mail aan ons te verstrekken.Op
grond van de aan ons op basis van het bovenstaande verleende opdracht, welke als factureringsgrondslag dient leveren wij u de navolgende dienst, het registreren van de .eu of .co
domein extentie gekoppeld aan uw huidige .nl domeinnaam. Indien u akkoord bent met het bovenstaande is uw domeinregistratie geldig van de termijn zoals
hierboven beschreven.Let op. Dit is een aanbieding en geen factuur,betaling van deze aanbieding wordt beschouwd als opdrachtbevestiging . Mocht tijdige betaling uitblijven
vervalt onze dienstverlening en verblijft de domeinextentie opkoopbaar voor derden."
Unquote.
Gaat dus NIET om een factuur, gaat om een aanbieding (van....???? er is nl. helemaal geen domein gehost).
WEES DUS GEWAARSCHUWD
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NL Domein Host factuur: let op
Re: NL Domein Host factuur: let op
Elke rekening of mail van domeinhosters waarmee ik geen relatie heb gaat ongelezen bij het oud vuil of in de ongewenste e-mail. En die komen regmatig voorbij. Net als die van banken waarmee ik geen relatie heb.
Dus als ik €0,01 over zou maken zit ik er ook aan vast?
Dit soort bedrijven, als bedrijf word je erg vaak mee lastig gevallen maar vooral die een naam gebruiken die op je echte aanbieder lijkt is een valkuil.
Maar gezien het bedrag, bepaald geen aanbieding!
Dit soort bedrijven, als bedrijf word je erg vaak mee lastig gevallen maar vooral die een naam gebruiken die op je echte aanbieder lijkt is een valkuil.
Maar gezien het bedrag, bepaald geen aanbieding!
Een overduidelijke spookfactuur. U kunt die ook melden bij fraudehelpdesk.nl.